Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Terugval?  (gelezen 1300 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Borderfan
Deugenietje
*

Geslacht: Vrouw

A woman's best friend is her Border Collie!

« Gepost op: Juli 29, 2009, 11:22:24 »

Hallo
Gisteren was ik met Hinta gaan trainen.
Over het algemeen is de training goed gegaan, maar toen ze los naast mij zat om de houdingen te gaan doen, moesten we nog even wachten, en juffrouw ging plots doodleuk eens dag zeggen tegen de andere geleiders.
Toen ik riep kwam ze gelukkig en deed haar houdingen perfect. Maar bij het plaatske was het noorden precies kwijt. In plaats van naar haar plaatske te gaan ging ze daar achter een band snuffelen, toen ik nog eens 'Hinta plaats' zei, ging ze naar de juiste plaats en ging er liggen.
De volgoefeningen gingen wel goed, al heeft de instructeur me aangeraden om wat meer vast te volgen, zodat Hinta leert dat ze nog iets dichter naast mij moet lopen. Ik ga zijn raad dan ook opvolgen.
Daarstraks oefende ik in de tuin het plaatske.
Maar deze keer ging het helemaal mis. In plaats van recht naar haar plaats te gaan, gaat ze ergens naartoe, waar ze helemaal niet moest zijn, en gaat er liggen. 
Op dat moment knapte er iets in mij. Ik heb haar bij d'r nekvel gepakt en ik haar tot op haar plaats gesleurd.  :bloos:  Ze was even serieus onder de indruk, maar ik doe dit liever, dan dat ik haar 10x verbaal moet straffen en ze waar ze dus onzeker van wordt, dan dat ik haar nu 1x goed heb duidelijk gemaakt dat ze het niet moet riskeren om met m'n voeten te spelen. Normaal ben ik helemaal niet bruut tegen Hinta. Maar ik had echt de indruk dat ze met m'n voeten aan 't spelen was. En ik zorg ook dat ik haar zelden op deze manier moet straffen, want daar wordt ze erg onzeker van.
Later heb ik goed met haar gespeeld en toen heb ik het plaatske nog eens geoefend. Deze keer deed ze het prima. 
Pff, vorige keer was het haar apport die niet goed ging, maar ik hoop dat het enkel een terugval is die ze heeft en dat het snel over is.
Toen ik daarnet terug naar haar kennel ging om nog wat met haar te spelen, was ze toch al terug aan 't kwispelen en ik weet dat Hinta een hondje is dat niet liever doet, dan mij een plezier doen.
Ik ben eens benieuwd wat het gaat worden op onze 1ste wedstrijd in 't sas. Ik hoop maar dat ze tegen dan terug in haar normale doen is. 
Grtjes Dorien

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 29, 2009, 11:35:55 »

Ik vrees dat ze voor het ogenblik in een normale doen is  hihi
Welke leeftijd heeft ze nu?  wink

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 29, 2009, 11:40:39 »

Inderdaad, net hoe Riet zegt. Had effe opgezocht naar wat haar verjaardag was.
Maar je lieve meid is aan het puberen  hihi

Advies: Veel geduld en humor, komt wel weer goed   winkt

En....euh..... en hondje krijgt dit 2 maal he  tonge

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Borderfan
Deugenietje
*

« Antwoord #3 Gepost op: Juli 29, 2009, 11:43:05 »

Inderdaad, net hoe Riet zegt. Had effe opgezocht naar wat haar verjaardag was.
Maar je lieve meid is aan het puberen  hihi
Ja, dat zou kunnen, want Hinta heeft eigenlijk nooit echt gepuberd.
Pff, dat beloofd.  grijns
Normaal puberen ze toch van hun 6 tot 9 maanden?

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #4 Gepost op: Juli 29, 2009, 11:55:32 »

6 tot 9 maand is de pre-puber periode. Om je alvast aan het idee te laten wennen  fluit

Linsey
Blaffertje

« Antwoord #5 Gepost op: Juli 29, 2009, 12:07:21 »

Inderdaad ik ken dat die periode hier met Kai  hihi

Met het oefenen, oefen ik zelf het plaatske niet meer in de tuin, veel te veel geuren om te onderscheiden sinds de honden daar dagelijks rondlopen. Toch zeker als de hond begint met op geur te werken in plaats van op zicht is het plaatske in de tuin een heel moeilijke oefening. De hond moet dan niet meer enkel zijn eigen geur opzoeken, maar ook nog eens de meest verse geur van zichzelf zoeken.
Maar ze deed het ook op training dus bij Hinta zal het wel aan iets anders liggen wink
miss e
Krullebolleke

« Antwoord #6 Gepost op: Juli 29, 2009, 12:23:06 »

Als Buck vroeger begon gaan te klooien op training dan zwierde ik die een paar weken op loopse teef (nogal moeilijk met een reu  grijns)

En als hij echt tegen werkte op 1 bepaalde oefening dan was er maar 1 oplossing van mijn hart een steen maken en kei hard zijn tegen hem, dus ook bij zijn nekvel scharen alles eens terug op zijn plaats rammelen en dan ging dat bonk terug in ene keer.

Mijn beste wedstrijd met hem was toen ik zeker 2 maanden niet meer getraind had en vergeten wat dat ik ingeschreven had op een wedstrijd  lach

www.galgoaid.eu

Het feit dat de term "dierenbescherming" moest worden uitgevonden is één van de meest schandelijke aangelegenheden van de menselijke beschaving.

(Theodor Heuss, bondspresident Duitsland 1949 - 1959)
Borderfan
Deugenietje
*

« Antwoord #7 Gepost op: Juli 29, 2009, 16:23:38 »

Bedankt iedereen voor de tips.

christelbalou
Kwijlbakske
**

« Antwoord #8 Gepost op: Juli 29, 2009, 22:05:54 »

komt allemaal wel goe zene!!

ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 21, 2009, 06:48:22 »

heeft ze nu gepuberd ,,,
gaat het nu weer beter met de gehoorzaamheid ,,,

Berner sennen puberen 2 x 
6 a 9 maanden en rond de 18 maanden ,,,

de mijne pubert al 5 jaar   hihi hihi hihi
Ziggy
Ploeteraartje
*

www.dogvision.be

« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 21, 2009, 13:56:28 »

mss ook wat meer variatie inbouwen? Kan wat eentonig zijn voor honden zo een trainingen.
Borderfan
Deugenietje
*

« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 21, 2009, 14:25:51 »

Intussen gaat het weer heel goed met Hinta.
Ze doet op de HS al haar oefeningen weer goed en ik train er iets minder mee.
Thuis trainen doe ik niet meer, maar als ik een wandeling met haar maak, roep ik haar een paar keer in zit-voor, of laat haar ergens liggen. Het komt ook voor dat ik korte volgoefening met haar doe.
Thuis doe ik af en toe wat doggy-dance oefeningen met haar. Ik wil nu kost wat kost vermijden dat weer een terugval zou krijgen, vandaar die DD oefeningen, dat ze doet ze echt super graag en dat hoor je ook.  hihi

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 21, 2009, 22:12:00 »

Goed idee  thumbsup

Ziggy
Ploeteraartje
*

www.dogvision.be

« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 22, 2009, 09:23:13 »

denk dat dat een heel goed idee is. Dat brak bij Zigje ook de sleur tijdens de gehoorzaamheid.
En nog steeds doen ze die oefeningen supergraag. En het is nog leuk om te zien ook.
miss e
Krullebolleke

« Antwoord #14 Gepost op: Augustus 22, 2009, 09:45:29 »

Thuis trainen heb ik nooit gedaan en op wandeling ook niet  (is niet gemakkelijk met een bende onderdevoetlopers blij)
Als hij zijn oefening op het plein deed was ik al lang gelukkig en dat hij komt als ik roep  grijns
Ben met Buck dat in pr 2 geraakt (nooit wedstrijd in gespeeld) het is nooit een toppertje geweest en had meer off-days dan on-days, maar hoe minder honden de zoek apport hadden des te sneller ging hij de zijne halen  grijns
Maar ja ben spanjaarden gewend hé dat luisterd nooit en komt zelden of raar als je roept  hardlachen

www.galgoaid.eu

Het feit dat de term "dierenbescherming" moest worden uitgevonden is één van de meest schandelijke aangelegenheden van de menselijke beschaving.

(Theodor Heuss, bondspresident Duitsland 1949 - 1959)
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: