|
Hans
|
 |
« Gepost op: Januari 29, 2009, 21:49:03 » |
|
Bericht door: Tobias Mijn broer Jasper mag in januari mee op reis naar Oostenrijk met de baasjes om in de sneeuw te gaan wandelen en ravotten ... Mensen raden ons wel aan om schoentjes voor hem mee te doen als bescherming voor zijn kussentjes ... maar nu vroeg ik mij af: moet dit? helpt dit? heeft iemand ervaring met schoentjes voor viervoeters? en ... waar kan je die in godsnaam vinden? thanx alvast voor alle tips 
|
|
|
|
« Laatste verandering: Januari 05, 2010, 11:07:11 door dogsfriendly »
|
|
|
|
|
|
Hans
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 29, 2009, 21:49:33 » |
|
Bericht door: Riet op Oktober 11, 2008, 08:25:25 Tom en co heb ik er al zien hangen, rondkijken op internet  Ik weet niet of een pot vaseline niet beter werkt. De meeste honden hebben dat niet erg graag aan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 29, 2009, 21:49:50 » |
|
Bericht door: Dogsfriendly op Oktober 12, 2008, 12:07:15 met de mijne in de sneeuw rondgehost dit jaar in de ardennen... zelfs niets gebruikt. Ze hadden er geen last van...
Ik zou geen zotte kosten doen, als je niet weet of het moet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 29, 2009, 21:50:12 » |
|
Bericht door: Copin op Oktober 12, 2008, 09:02:36 Ik zou voor Vaseline kiezen: Schoentjes zoals in Tom&Co en andere dieren speciaalzaken, zijn gemaakt om binnenshuis te gebruiken, maw, om geen nagels op uw parket te hebben ed. Er zijn buitenshuis schoentjes, maar of dit voor jouw doeleinde goed is, vraag ik me af Want die schoentjes zijn eigelijk maar enkelhoog é, dus gegarandeerd te kort, wat wil zeggen dat er toch sneeuw zou kunnen binnenkomen langsboven, wat dan smelt door de lichaamstemperatuur, en terug afkoelt 'mss zelfs vervriest) tussen de tenen in de schoen. Het voornaamste gebruik van buitenshuis schoentjes, is voor mushers, rotswandelingen, te hoge buitentemperaturen (asfalt, beton etc) en gekwetste voetjes. als je echt iets "speciaals" wilt gebruiken, dan raad ik je aan om de mushers-zalf te gaan zoeken op het net, maar een grote pot vaseline moet het ook kunnen doen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 29, 2009, 21:50:26 » |
|
Bericht door: Moozer op Oktober 12, 2008, 10:52:35 Ik zou geen sokjes of schoenen aandoen aan hun pootjes. Wat ga je doen met hun buik die gegarandeerd ook onder de sneeuw zal zitten? Hoogstens vaseline aan hun poten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 29, 2009, 21:51:08 » |
|
Bericht door: Bo op Oktober 12, 2008, 01:00:28 Jo gebruikte schoentjes, maar de laatste tocht gebruikte hij een spray om de pootjes van Ora me in te spuiten. http://users.fulladsl.be/spb17806/index.html#OraBergenVeel makkelijker en minder kostelijk dan de schoentjes die ora steeds versleet... sommige honden hebben echter geen last van de sneeuw, anderen daartegen wel... Neem anders eens contact op met Jo, je vind zijn adres op zijn site, en Jo kennende, zal hij zeker antwoorden!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 29, 2009, 21:51:53 » |
|
Bericht door: Boontje op Oktober 13, 2008, 12:01:40 https://www.neopaws.com/catalog/dogshoesdogbootsandlegwraps-c-39.html?osCsid=ff4943f56075b05d17c302f5c31c1a70Wij hebben de zwart/rode voor onzen Chunkah vroeger gekocht. Hij had toen last van een allergie tussen zijn tenen en die mochten vooral niet nat worden. De schoentjes die we toen vonden in de winkels bij ons, waren direct kapot door op de straat te wandelen. Deze hebben we in de Discus in Hulst gevonden, ondertussen heb ik ze in de Zoomart ook al gezien. ALS je ze goed aankrijgt, blijven ze goed aan, maar 't is niet altijd even gemakkelijk om ze goed aan te krijgen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 29, 2009, 21:52:13 » |
|
Bericht door: milan op Oktober 13, 2008, 09:01:56 hallo wij zijn met Bruno naar de sneeuw geweest. Hij heeft ook geen schoentjes aan gehad, eigenlijk is het eenvoudig, een hond kan goed in de sneeuw lopen het enige waar je goed moet op letten is het volgende : - in die landen komen ze veelal 's morgens vroeg de wegen vrijmaken met eerst een zoutwagen en daarna een sneeuwruimer. Hier moet je opletten dat jou hond niet veel in het zout gaat lopen. Is dit wel zo dan moet je de pootjes binnen spoelen met water en best uiercrème opsmeren. Let wel dat jou hond dan niet buiten gaat lopen met super natte pootjes. - heeft jou hond lange haren tussen de pootjes dan kun je deze best zo kort mogelijk afknippen net voordat je vertrekt op reis. schoentjes zou ik niet gebruiken om gewoon op de sneeuw te lopen, sokjes zijn ook niet altijd een aanrader omdat deze blijven plakken op de sneeuw of uitglijden op het ijs. -SUPER TIP laat je hond nooit op een ijsvlakte lopen !!!!! Hij kan uitglijden met de poten helemaal wijd open. 's avonds zou ik de pootjes goed kontroleren dat er geen klontertjes meer van ijs tussen zitten en je kan ze gerust insmeren met wat uiercrème.
voila dat is het zowat een super super vakantie toegewenst want het is heerlijk in Oostenrijk, en zeker in de sneeuw.
groetjes milan en Bruno
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 29, 2009, 21:53:22 » |
|
Bericht door: Copin op Oktober 13, 2008, 09:03:32 https://www.neopaws.com/catalog/dogshoesdogbootsandlegwraps-c-39.html?osCsid=ff4943f56075b05d17c302f5c31c1a70Wij hebben de zwart/rode voor onzen Chunkah vroeger gekocht. Hij had toen last van een allergie tussen zijn tenen en die mochten vooral niet nat worden. De schoentjes die we toen vonden in de winkels bij ons, waren direct kapot door op de straat te wandelen. Deze hebben we in de Discus in Hulst gevonden, ondertussen heb ik ze in de Zoomart ook al gezien. ALS je ze goed aankrijgt, blijven ze goed aan, maar 't is niet altijd even gemakkelijk om ze goed aan te krijgen. Idd, als er schoentjes moeten aangedaan worden, opteer ik ook voor deze  heb ze zelf ook namelijk 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|