|
*~*DF*~*
|
 |
« Gepost op: Juni 27, 2009, 11:36:12 » |
|
in feite nav de uitspraak van Aurelie in haar topic van de zomerwandeling en de BBQ tvv Helpende Pootjes (asiel)
reageer ik op die pin en slipketting... daar gaan we het niet over hebben...
we gaan het wel hebben over dat ze zegt dat het voor zowel baas als hond gezellig en plezant moet zijn...
---
Ooit zat ik op een ander hondenforum waar ze besloten een BBQ te organiseren in Deurne. Ik was toen samen met Davy en wij zijn daar naartoe geweest... zonder mijn honden.
Iemand op dat forum vroeg op een bepaald moment: 'mogen de honden mee?'
Waarop de organisatie reageerde van: 'neen'
waarop zij zei: 'dan kom ik niet'
Nu... ik kan best begrijpen dat je je honden wil meenemen... maar mijn mening is... dat dat niet plezant is voor de hond... daar aan de voeten moeten liggen van je baas en moeten zien hoe je baasje alles naar binnen schranst. Daarenboven kan je niet eens je pootjes strekken, want je moet bij je baasje blijven... en dat voor enkele uren... Daar komt nog bij dat al die andere hondjes ook wel interessant zijn om aan te gaan ruiken en daar mag je ook al niet naartoe. Als je niet braaf bent, wordt je baasje kwaad... Dan zit je toch liever thuis opt gemak in je kussen/zetel/mand dan hier in een gespannen sfeer...
niet?
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 27, 2009, 11:43:08 » |
|
Daar heb je een punt DF! Als we Barney al meenemen naar zoiets dan sta ik ook geregeld op (of Martijn) en gaan we gezellig met hem wandelen. Als we BBQ hebben mag Barney ook wel lekkere stukjes vlees van mijn bordje meegappen hoor 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Juni 27, 2009, 12:42:39 » |
|
't Hangt van de hond af - ons Zohra zou je perfect kunnen meenemen en die zou dat ook nog lollig vinden - zelfs al zou ze af en toe wel iets durven bedelen en daar idd voor terechtgewezen worden. Zet die los op de parking van een HS en die trekt gezwind naar de kantine  Laika, die zou het wel leuk vinden maar is iets te 'enthousiast' en zou dan idd wat te veel oner haar voeten krijgen. Voor de russen en Elbee zou het veel te stresserend zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
greatballsoffire
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 27, 2009, 15:35:17 » |
|
't Hangt van de hond af - Dat vind ik dus ook. Sommige honden genieten van zoiets en anderen hebben er een hekel aan. En, dan vind ik dat, als je weet dat je hond ervan houdt en hij kan zich gedragen dat hij dan ook mee kan. En, anders laat je hem inderdaad beter thuis. Bij de BBQ van Aurélie kan je kiezen of je hem wel of niet mee brengt. Als er al d'office gezegd wordt.Neen, hij kan niet mee dan kan ik ook begrijpen dat sommige mensen dan liever niet komen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petalouditsa
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 27, 2009, 21:43:45 » |
|
Yep I agree Maak de hond maar eens wijs dat hij enkel en alleen mag liggen.. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 27, 2009, 21:54:20 » |
|
Afhankelijk van de hond, afhankelijk of het allemaal hondenliefhebbers zijn. Soms kunnen ze mee, soms niet. Als ik er zin in had zou ik zonder honden gaan (net zoals met de bowling  ), als ik heen zin had bleef ik thuis. Ik zie graag mijn honden maar niet iedereen ziet graag honden, soms moet je daar ook rekening mee houden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petalouditsa
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Juni 27, 2009, 21:57:56 » |
|
Ik zie graag mijn honden maar niet iedereen ziet graag honden, soms moet je daar ook rekening mee houden.
Yep is waar, maar op een hondenforum zitten meestal toch liefhebbers denk ik. Niettemin moet je ermee rekening houden, zeker met grotere honden. Langs de andere kant.. sommige mensen hebben misschien een beetje schrik om "vreemden" (ook al schrijf je mee op het forum, je kent de mensen niet he) aan te spreken en een hond kan dan juist het ijs breken..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Juni 27, 2009, 22:11:34 » |
|
Als iedereen, iedereen kent en alle honden kennen elkaar kan je beoordelen of je ze kan meenemen of niet. Als je weet dat je hond tot het kieskeuriger  type behoort, dus duidelijke voor- en afkeuren heeft en er zijn vreemde honden kan je dat niet beoordelen. Trouwens zelfs honden die nooit last verkopen kunnen anders reageren dan gedacht of verwacht  Als ze gewoon alleen een barbecue doen vind ik dat het niet veel zin heeft om je honden mee te nemen, zelfs al is het een bbq van een hondenforum. Via een hond kom je gemakkelijker in kontakt met andere mensen, dat is juist. Ik doe zoveel mogelijk tesamen met mijn honden , doe zelden nog iets zonder mijn honden maar dat wil niet zeggen dat ik nooit iets doe zonder mijn honden. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ziggy
Ploeteraartje
Geslacht: 
www.dogvision.be
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Juni 27, 2009, 22:50:35 » |
|
Zigje is een hond die zelf graag meegaat als ze gewoon onder tafel ligt. Zij gaat bijna altijd mee uiteten of eender waar. Vas is niet zo een fan van vreemde mensen waardoor t voor hem maar niets is.
Bij een bbq bij vrienden ofzo gaan de doggies altijd mee. En van enkel onder tafel liggen is daar geen sprake. Ik hoor altijd wel op voorhand. En mensen die niet met honden omkunnen, om 1 of andere reden kom ik daar dan toch zelden tot nooit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Linsey
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Juni 28, 2009, 13:21:41 » |
|
Hangt heel erg van de hond en hondenras af. Neem nu Kai, het ras is eeuwen gefokt als gezelschapshond en dat zit er zo sterk in, dat als Kai maar bij mij is dat dan alles ok is. Hij doet dat veel liever dan alleen thuis te moeten zitten, alleen thuis zitten vind Kai heel erg. Lotje kan je ook heel blij maken door haar gewoon overal mee naartoe te nemen. Mee naar de winkels gaan bijvoorbeeld vind ze heel leuk, al kan ze dan bijna niet wandelen. Hier is het met beiden zo, zolang ze maar mee kunnen zijn ze tevreden, maakt hun niet uit dat ze dan uren aan mijn voeten onder tafel moeten liggen, zolang ze maar bij baasje zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muffin en Emma
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Juni 28, 2009, 14:24:50 » |
|
Wij zijn donderdag gaan picknicken. Hebben niet op de grond gezeten maar op de daartoe bestemde banken en mijn vriendinnetje heeft Ster, de dalmatiër, aan een boom vastgemaakt zodat hij ons niet zou storen. Vond dat heel attent en zou het direct ook gedaan hebben als de mijne lastig waren. Nu volstond het ze af en toe van onder die tafel te verwijderen door een bevel. Iedereen kent zijn hond (of zou hem moeten kennen)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Juni 28, 2009, 23:29:42 » |
|
de reden dat je op etentjes van DF.be (als die er al zouden zijn) altijd de keuze krijgt... Zelf zou ik die van mij thuislaten. Chucky is al geen stilzitter en ook geen allemansvriend... kzou ni veel tijd krijgen om te eten 
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
|
Linsey
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Juni 29, 2009, 21:37:24 » |
|
Het enige wat misschien met Kai wel kan zijn, is dat hij wat gestressed kan worden omdat hij zoveel mensen ineens ziet en Kai is een klein beetje verslaafd aan mensen. Hij wilt naar iedereen toe gaan en als dat niet gaat word hij daar wat vervelend van. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|