|
*~*DF*~*
|
 |
« Gepost op: Juni 22, 2009, 21:33:40 » |
|
Chucky heeft - sinds zijn ontmoeting met een wagen in mei verleden jaar - vaak last van de warmte. Het is gelukkig merkbaar als hij het té erg vind ... buiten het hijgen, wat normaal elke hond gaat doen na het lopen (waarvan ik vind dat dat niet meteen een symptoom is van 'te warm hebben') gaat hij vaak zitten of zelfs liggen... Wij gooien dan wat water op zijn rug... maar ik denk toch dat dat niet echt helpt, omdat het bij warm weer sowieso snel weer verdampt... nu had Hansje gisteren terloops gesproken: ' er zou zoiets als een koelvest moeten bestaan' en waarempel... dat bestaat http://www.vitamine-hond.com/hondenartikelen/koelvest-honden-swamp-cooler-koeling-hond.htmlhet enige wat ik niet in de uitleg vind, is of de hond dan nog in het water mag mét die vest aan... dus dat wordt mailen... zijn er mensen die ook zo'n koelvest gebruiken voor hun vriendje?
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Juni 22, 2009, 22:40:58 » |
|
aangezien dat water vasthoudt gaat dat wel wat wegen ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 22, 2009, 22:44:36 » |
|
Als hij in het water gaat zou ik het afdoen, echt nodig is het dan niet. En als het teveel water opzuigt zou het hinderlijk voor het zwemmen kunnen worden  Het tweede zal een vulling hebben die water opzuigt, als je het dan te lang in het water laat liggen zou het teveel kunnen opzwellen. Als je doet zoals zij zeggen zal het waarschijnlijk vnet oldoende zijn. Of het echt helpt  volgens wat ik weet zweet een hond aan zijn pootjes en alleen daar 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 22, 2009, 23:53:22 » |
|
Ja, zou het eens moeten kunnen voelen als het nat is, of het gewicht dan meevalt. Die eerste lijkt mij ook de beste van de 2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muffin en Emma
Gast
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 23, 2009, 10:58:23 » |
|
Ik heb zo'n bandana voor Muffin en ben daar heel tevreden over. Ze zweten misschien wel enkel via hun pootjes, maar een koele nek helpt toch hoor. Ik denk niet dat een volledig vest nodig is. Je kan eens proberen met zo'n bandana, da's geen grote uitgave he.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binno
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Juni 23, 2009, 12:13:09 » |
|
geen ervaring met de vestjes, al heb ik er wel over gedacht omdat Gian tijdens wandelingen ook niet zo goed tegen de warmte kan sinds kort heb ik voor hem ook een coolbandana 'k heb 'm nog maar een keer of twee, drie geprobeerd en nog niet op heel lange wandelingen maar 'k vind het precies toch niet slecht
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nathalieke
Speelkontje

|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Juni 24, 2009, 05:30:03 » |
|
Ziet er wel handig uit,
Ik denk dat het een beetje volgens het principe van de koelmatten is (zo hebben we ook één voor onze Berner Sennen pup). Die blijft echt wel een dag of vier makkelijk koud hoor.
Ruffwear heeft wel héél degelijk materiaal hoor. Duurder maar ongeloofelijk goed en stevig. Wij hebben daar de plooidrinkbakjes, rugzak met waterzakken en opplooibare mat van. Héél tevreden van, dus moest mijn hond dat nodig hebben, ik zou dat model meer vertrouwen dan dat andere.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
charmed
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Juni 24, 2009, 11:25:29 » |
|
Ik heb een bodywrap te verkrijgen op www.bodycooler.nlDeze moet je een half uur in water leggen en dan zuigt deze zich vol, je kan hem dan 5 dagen gebruiken, daarna moet je hem weer even nat maken. Ook kan je deze in de vriezer leggen 5 minuten tot een half uur. ik vind die andere bodycoolers allemaal zo massaal, volgens mij kan een hond daar niet vrij in bewegen, als ik dat zo zie.  Deze heeft Prudence, deze zit onderlangs, honden kunnen zich makkelijk bewegen. Het is geen groot ding, maar houdt wel lekker koel. Prudence kan door haar stofwisselingsziekte als het warm is, de temperatuur niet goed omlaag krijgen dus voor haar is het ideaal. 
|
|
|
|
« Laatste verandering: Juni 24, 2009, 11:27:00 door charmed »
|
|
|
|
|
|
Sheltiefun
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Juni 24, 2009, 12:35:43 » |
|
En dan nu de domme vraag van Derrick en ik  Is dat dan met zo'n gel zoals die halsbanden en coolmatten? Weegt dat dan niet zwaar aan hun lijfje? Wordt dat wreed dik als da volgezogen is met water?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binno
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Juni 24, 2009, 13:13:40 » |
|
Ik vraag mij dus ook af hoe het met het gewicht van die dingen zit.  Vooral relatief bekeken tot kleine Gian met zijn amper 3 kilootjes, dan vrees ik dat hij met zo'n vestje niet meer vooruit geraakt. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
charmed
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Juni 24, 2009, 18:42:34 » |
|
Hij is wel zwaarder, maar dat ik nu moet zeggen dat ie echt heel zwaar is?? Nee, dat niet  Bij de Bodywrap zitten maar 5 korreltjes per stiksel en die zetten wel giga uit. Het lijkt me hoe meer zo'n Bodycooler bedekt des te meer gewicht er aan komt te zitten. Maar ik vind die ik heb gekocht niet zo heel zwaar en PRudence vind hem ook niet zwaar ;) Dan zou ze wel anders gaan lopen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Juni 25, 2009, 23:39:19 » |
|
in ieder geval al bedankt voor de info...
ook ivm de zwaarte, want dat is idd ook belangrijk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Juli 07, 2009, 12:03:58 » |
|
we gaan dus eerst een soort bandana uitproberen, die we mochten lenen van een ander forumlid (waarvoor dank). Als dat onvoldoende is, zal het toch maar een vest worden denk ik...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muffin en Emma
Gast
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Juli 07, 2009, 12:38:31 » |
|
Mijn bandana lijkt kapot, lijkt te lekken, ik weet het niet, maar hij voelt vettig 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|