Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Welkom Thuis  (gelezen 3506 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Gepost op: Juni 10, 2009, 14:45:16 »

Sodexo, die zorgt ervoor dat iedereen die met electronische Dienstencheques werkt, kan inbellen, hun uren doorgeven, bij wie je dat hebt gedaan en blablabla... Nu was het vandaag blijkbaar erg druk aan de andere kant van de lijn, want ik heb op z'n minst tien minuten lang moeten hengelen naar een plaatsje om binnen te geraken... Daardoor vertrok ik ook een kwartier te laat... en mss had dat kwartier wel kunnen voorkomen wat ik aantrof in huis.

Eén van de hondjes heeft zichzelf op dieet gezet namelijk... ojee

Ik kwam binnen, geen honden te zien, wat ik al raar vond, want normaal komen die meteen tegen mij opgesprongen en gaat Dixie knotsgek als hij is, om zijn speeltje om een paar maal heen en weer te lopen daarmee... nu niets.

Raar

Duw de voordeur helemaal open, want ik had nog spullen in m'n hand (pullover bijv, twas warm genoeg zonder) en hang alles aan de staande kapstok. Chucky komt vanuit de zijgang en kijkt van mij naar de tapijt achter mij. Raar dat ik dat niet had gezien en puur toevallig ook niet had in getrapt...

Braaksel... puke

vers gelegd, twee hoopjes

op het tapijt aan de voordeur. Daarmee dat ze niet kwamen...

Ik vraag op een zeemzoeterig toontje: 'van wie is datte, is ter eentje ziekjes?' en streel ze wat...

Ik neem de mat en leg die alvast buiten... Dan wil ik naar binnen gaan om de schuurborstel te halen en de emmer... Nadat ik dat heb gedaan ga ik verder de gang in en...

... ik zie in de living nog wat liggen. Als ik dichterbij kom, leer ik dat m'n neus nog goed genoeg werkt om dat te ruiken... een bruine, waterachtige massa... diarree? of komt dat ook uit één van hun monden?
In ieder geval heb ik er niet lang bij stilgestaan en haalde ik wat keukenrol om dat op te kuisen. Een deel kleefde al muurvast aan de vloer vast.

Ik ga naar buiten, schuur met water en wat citronella de tapijt proper, hang die over de tuintafel om te drogen. Ga weer naar binnen, begin een sopje te maken om te dweilen en ga nog snel even verder zien in de woonkamer...

Jawel... op het tapijt  eek Blijkbaar daar gestart, terwijl hij lag te slapen ofzo... om dan tot aan de voordeur te gaan en de rest daar af te scheiden... Ik ruim dat dus op op het tapijt, maak het wat nat... zoals ik Hans altijd zie doen... leg er een papierke op en ga terug naar m'n sopje.

Ipv te stofzuigen, ik heb er geen zin in, meteen de dweil erop... Maar eerst alle tapijten afwrijven met de trekker, dus ook de grote... ik ga naar dat tapijt en wil m'n trekker erop neerkwakken toen ik één grote, groenachtige, reeds ingedrongen vlek zag... ik begin bijna te schreeuwen... want Hansje heeft dat natuurlijk niet graag... zo op z'n tapijt... begrijpelijk natuurlijk. Aan de andere kant kon het hondje in kwestie er natuurlijk ook niet aan doen... Ik snel terug naar de keuken, neem nog wat water en citronella en probeer dat eruit te krijgen...
dat word nieuwkuis dacht ik...

ondertussen smste hij en ik zond terug dat één van de hondjes gebraakt heeft... en probeer hem voorzichtig te laten weten dat ook zijn tapijt in de klappen heeft gedeeld... ik had hem blijkbaar overschat, want hij reageert terug dat ik eens moet proberen met schuim... schuim? Tapijtschuim? Nergens te vinden... 'k zend dat terug. En dan zegt ie: beetje water met héél veel product en schudden... Krijg je schuim. Dat schuim erop deppen met een sponsje en dan in rondjes draaien... Zo gezegd, zo gedaan...

en nu maar wachten eh...

en dankzij één van de hondjes, heb ik dan maar het ganse huis gedweild... terwijl ik dat al van plan was geweest, maar dan geen zin meer had lol

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Muffin en Emma
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 10, 2009, 16:14:45 »

Ik hoop dat het werkt, want ik heb niet zo'n geweldige ervaringen met tapijtschuim, bij mij werkte het of niet, of de stof bleekte  eek zo werd mijn beige zetel wit op sommige plekken en weet je, de scheuren in mijn zetel, dat komt omdat de stof dun werd van dat schuim.
Ik wil je niet bang maken hoor, alleen waarschuwen en ja, braaksel, dat vreet in helaas.
Maar ja ocharme dat zieke hondje!
Fiep
Kwijlbakske
**

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #2 Gepost op: Juni 10, 2009, 17:24:03 »

Ocharme, weet je al welk hondje ziek is? Die gaat zeker dood van schuldgevoel. De stakkers.
Muffin en Emma
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 10, 2009, 17:35:33 »

ik denk net aan iets, spuitwater op de vlek doen, heb ik ooit eens gelezen, maar ja, dat was jij toch van die spiegel destijds  hihi
Christel
Grommertje

« Antwoord #4 Gepost op: Juni 10, 2009, 17:39:34 »

Veel beterschap voor de hondjes  knuffel knuffel

Hier zijn ze er gelukkig vanaf  bid bid

Spuitwater op de vlek doen helpt ik doe dat ook maar dan mag het geen ingedroogde vlek zijn. Werkt alleen bij "verse" vlekken.

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #5 Gepost op: Juni 10, 2009, 19:42:22 »

Ocharmkes, tot het maar snel beter is met de zieke.  knuffel knuffel knuffel

Ik gebruik altijd Vanisch, dat werk super! Zelfs een oud tapijt in de flat vroeger als nieuw mee gekregen, zonder vlekken.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #6 Gepost op: Juni 10, 2009, 19:57:34 »

ik kuis mijn tapisplein altijd met water met citronellareiniger en soms ook een beetje - lach niet - organische/enzymatische (of zoiets) afvoerreiniger tegen slechte geurtjes (staat trouwens op de flacon dat je het daarvoor ook mag gebruiken) of een beetje Dettol om te onstmetten, naargelang hoe erg het is
meestal zijn de vlekken er wel uit en mijn tapisplein leeft na al die jaren ook nog

beterschap voor de zieke, weet je intussen al wie? en hoe is het er nu mee?

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #7 Gepost op: Juni 10, 2009, 22:21:11 »

Zorgen om je tapijt maak ik me niet.
maar ik vraag me wel af, tesamen met de rest, of je nu al weet wie er ziek is?
Alleszins een dikke  knuffel voor de zieke.

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #8 Gepost op: Juni 10, 2009, 23:49:16 »

nee, ze hebben niet willen zeggen wie er de zieke was... twas een ochtendvlieg denk ik... nu geen last meer van...

citronella had ik er eerst wat op gegoten...

tis een wollen tapijt (zegt Hans) dus ik weet niet of dat dan kan met spuitwater enzo... hopelijk geen stomme stoten gedaan...

@M&E: dat ge dat nog weet van die spiegel lol

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #9 Gepost op: Juni 11, 2009, 12:22:43 »

Om geen last meer met tapijten te hebben... .
Buiten werken die handel  hihi hihi. Hebben wij ook gedaan . Kuist nog zo gemakkelijk.

Wil je ze houden ? Wollen tapijten kuis je met een oplossing van water en azijn.

Leef met de gedachte.Er zullen langer tapijten zijn dan dat wij er zijn.Dus niet van wakker liggen  :lachje: :lachje:.
Er zijn ergere zaken in de wereld  wink hihi.

Ik hoop dat het inderdaad een eendagsvlieg was en dat de hondjes terug vrolijk rondhuppelen. En, niet meer in hun broekje doen of kotsen  hihi.

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #10 Gepost op: Juni 11, 2009, 13:01:12 »

tis aan m'n neus  ween ween ween

Deze morgen had er al een hondje een hoopje binnengelegd. Hans heeft dat opgekuist... ni erg, dachten we... Das nog de rest mss van gisteren... en ze hebben ook ni echt een behoefte kunnen doen op de wandeling. Mss dat hij het niet echt meer kon ophouden weetniet

Normaal vandaag ging ik vanmiddag gewoon doorrijden naar mama...  omdat Hans vanavond naar de kapper gaat heb ik wat meer tijd vrij...  besloot ik naar mama te gaan met de hondjes. Alles via sms geregeld met mama... ik naar huis rond kwart voor 12u. kom thuis rond 12u, trek de deur open. Toch al één hondje dat dag komt zeggen (Dixie) en ik goedgemutst verder de woning binnen... tot ik de bruine, waterachtige plas zag liggen. Exact op dezelfde plaats als gisteren...

meteen sprongen de tranen me in de ogen... één van m'n hondjes ziek ... das ni leuk. ( 'k word daar gelijk meer en meer gevoelig aan... of is dat omdat de één al 13 is en de ander met z'n HD E weetniet )
Ik haal een emmer en doe er water in, om dan dat daar op te kuisen, nadat ik het meeste weg had genomen met keukenpapier... maar op het tapijt  eek op vier verschillende plaatsen braaksel en spuugsel...

om 12u30 kreeg ik alles proper (behalve de geur)... ik zal moeten bellen naar de plaats waar ik normaal zit en dan naar m'n werk om omstandigheidsverlof los te peuteren... hopelijk lukt dat...

ik roep 'wie gaat mee?' de magische woorden... en alleen Dixie staat bij me... raar... ik laat hem in de wagen springen. Haal Chucky, die was blijven liggen... hij mankte enorm door z'n poten (welke weet ik ni echt, ge ziet da ni vind ik) en hij blijft stilstaan aan m'n wagen. Ik kom bij hem, wil hem opnemen... tijdens het opnemen jankt hij gans de buurt samen...  eek en met veel moeite gaat hij de wagen in.
Hup naar mama's huis... en daar zit ik nu nog...gebeld naar werk en gebeld naar plaats. Tis ni zeker dat het omstandigheidsverlof kan worden... nochtans staat er in het arbeidersreglement dat er 'mits afspraak met je verantwoordelijke' een dag kan genomen worden... omdat ik geen kinderen heb eh... kvind dak daar toch ook recht op heb...

En chucky? Die ligt nog in de wagen, wil er aan geen kanten uit  wenen

straks bellen naar de DA.
« Laatste verandering: Juni 11, 2009, 13:02:44 door dogsfriendly » Gelogd

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #11 Gepost op: Juni 11, 2009, 13:07:33 »

knuffel DF
Toch niet teveel panikeren.
Kobbe lag ooit op een dag op de grond, kon niet opstaan, zakte door zijn poten, gaf een enorme pijnkreet als je hem wilde oppakken  schok
Halvelings in paniek naar de DA, volledig laten onderzoeken, niks te vinden.... tot de diarree en het overgeven begon.
Sommige honden zijn erg gevoelig voor pijn in de buikstreek.  fluit

Ik duim voor jullie  thumbsup

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #12 Gepost op: Juni 11, 2009, 13:10:04 »

zal wss ook wel wat van dat zijn... maar ik vind het nu vreselijk. En ik wil weten hoe je dat kan krijgen, zomaar... van de ene dag op de ander. Ik moet ook naar de winkel, want kippenwit en rijstkoeken hebben wij niet in huis... ff geen duck meer voor de kleine...

straks ligt het aan die Slentrol (om te vermageren) dat hij een verkeerde werking heeft...

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #13 Gepost op: Juni 11, 2009, 13:57:38 »

Hallo Df,
Heb net even de bijwerkingen van Slentrol opgezocht.

Welke bijwerkingen heeft Slentrol?
Tijdens de behandeling met Slentrol kunnen bijwerkingen optreden zoals braken, soms in
combinatie met lusteloosheid, diarree of zachte ontlasting. In de meeste gevallen gaat het om
milde bijwerkingen die vanzelf weer overgaan en niet behandeld hoeven worden. Sommige
honden (minder dan 10 %) hebben last van regelmatig braken (dat wil zeggen gemiddeld meer
dan één keer binnen 20 dagen). Tijdens het gebruik kan ook sprake zijn van een verminderde
eetlust. Dit hangt samen met de werking van het product.
Zie de bijsluiter voor de volledige beschrijving van de gerapporteerde bijwerkingen van Slentrol.

Bron: http://www.emea.europa.eu/vetdocs/PDFs/EPAR/slentrol/V-116-nl1.pdf

Het kan dus inderdaad dr dit produkt komen.

Verder voor jou en de hondjes :  knuffel knuffel

Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #14 Gepost op: Juni 11, 2009, 14:13:51 »

zou heel goed van die Slentrol kunnen zijn, heb nog iemand geweten die zijn hond daar erg ziek van werd aw

sterkte en veel beterschap voor Chukietje! knuffel knuffel

Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: