Sodexo, die zorgt ervoor dat iedereen die met electronische Dienstencheques werkt, kan inbellen, hun uren doorgeven, bij wie je dat hebt gedaan en blablabla... Nu was het vandaag blijkbaar erg druk aan de andere kant van de lijn, want ik heb op z'n minst tien minuten lang moeten hengelen naar een plaatsje om binnen te geraken... Daardoor vertrok ik ook een kwartier te laat... en mss had dat kwartier wel kunnen voorkomen wat ik aantrof in huis.
Eén van de hondjes heeft zichzelf op dieet gezet namelijk...

Ik kwam binnen, geen honden te zien, wat ik al raar vond, want normaal komen die meteen tegen mij opgesprongen en gaat Dixie knotsgek als hij is, om zijn speeltje om een paar maal heen en weer te lopen daarmee... nu niets.
Raar
Duw de voordeur helemaal open, want ik had nog spullen in m'n hand (pullover bijv, twas warm genoeg zonder) en hang alles aan de staande kapstok. Chucky komt vanuit de zijgang en kijkt van mij naar de tapijt achter mij. Raar dat ik dat niet had gezien en puur toevallig ook niet had in getrapt...
Braaksel...

vers gelegd, twee hoopjes
op het tapijt aan de voordeur. Daarmee dat ze niet kwamen...
Ik vraag op een zeemzoeterig toontje: 'van wie is datte, is ter eentje ziekjes?' en streel ze wat...
Ik neem de mat en leg die alvast buiten... Dan wil ik naar binnen gaan om de schuurborstel te halen en de emmer... Nadat ik dat heb gedaan ga ik verder de gang in en...
... ik zie in de living nog wat liggen. Als ik dichterbij kom, leer ik dat m'n neus nog goed genoeg werkt om dat te ruiken... een bruine, waterachtige massa... diarree? of komt dat ook uit één van hun monden?
In ieder geval heb ik er niet lang bij stilgestaan en haalde ik wat keukenrol om dat op te kuisen. Een deel kleefde al muurvast aan de vloer vast.
Ik ga naar buiten, schuur met water en wat citronella de tapijt proper, hang die over de tuintafel om te drogen. Ga weer naar binnen, begin een sopje te maken om te dweilen en ga nog snel even verder zien in de woonkamer...
Jawel... op het tapijt

Blijkbaar daar gestart, terwijl hij lag te slapen ofzo... om dan tot aan de voordeur te gaan en de rest daar af te scheiden... Ik ruim dat dus op op het tapijt, maak het wat nat... zoals ik Hans altijd zie doen... leg er een papierke op en ga terug naar m'n sopje.
Ipv te stofzuigen, ik heb er geen zin in, meteen de dweil erop... Maar eerst alle tapijten afwrijven met de trekker, dus ook de grote... ik ga naar dat tapijt en wil m'n trekker erop neerkwakken toen ik één grote, groenachtige, reeds ingedrongen vlek zag... ik begin bijna te schreeuwen... want Hansje heeft dat natuurlijk niet graag... zo op z'n tapijt... begrijpelijk natuurlijk. Aan de andere kant kon het hondje in kwestie er natuurlijk ook niet aan doen... Ik snel terug naar de keuken, neem nog wat water en citronella en probeer dat eruit te krijgen...
dat word nieuwkuis dacht ik...
ondertussen smste hij en ik zond terug dat één van de hondjes gebraakt heeft... en probeer hem voorzichtig te laten weten dat ook zijn tapijt in de klappen heeft gedeeld... ik had hem blijkbaar overschat, want hij reageert terug dat ik eens moet proberen met schuim... schuim? Tapijtschuim? Nergens te vinden... 'k zend dat terug. En dan zegt ie: beetje water met héél veel product en schudden... Krijg je schuim. Dat schuim erop deppen met een sponsje en dan in rondjes draaien... Zo gezegd, zo gedaan...
en nu maar wachten eh...
en dankzij één van de hondjes, heb ik dan maar het ganse huis gedweild... terwijl ik dat al van plan was geweest, maar dan geen zin meer had