Ik ben er al een week of drie mijn kop over aan het breken en heb vorige week de knoop doorgehakt, ik stop met agilitytrainen met Erka

Ze doet de agility niet omdat ze het graag doet, zelfs niet voor mij maar voor de snoepjes die ze krijgt.
Op de hondenschool gaat het nog een beetje omdat ik ze daar tussendoor ook snoepjes geef. Eigenlijk moet ik schrijven : ze dwingt me daar om haar snoepjes te geven tussendoor anders komt er van haar volgende oefening niks terecht :bloos:
Ze gaat rechtop staan tegen mij en gaat met haar poten krabben aan de zak waar de snoepjes inzitten. Geef ik haar snoepjes gaat de volgende oefening goed, negeer ik haar, dan steekt ze tijdens de oefening haar middelvinger op.
Thuis oefenen met haar zijn grote rampen, ik moet haar dwingen om mee te komen en als ze dan de oefeningen al doet laat ze duidelijk merken dat het tegen haar zin is.
Ik krijg veel tegenwind op de hondenschool in de aard van, je mag niet opgeven dat komt nog wel goed en wat ga je dan doen want Leo traint nu met Skye je bent hier toch train dan gewoon door met Erka ook komt de opmerking, je mag haar niet altijd haar zin geven.
Ondanks die tegenwind blijf ik bij mijn besluit. Ik wil niet dat Erka agility doet omdat ik dat graag doe, nee zij moet er ook plezier in hebben.
Ik wil ook niet constant tegen haar grommen als met haar oefen want dat ben ik nu aan het doen en ik voel me daar niet goed bij. Ik heb de indruk dat ik alleen nog maar gromde tegen Erka en dat is niet de bedoeling.
Leo vondt in het begin ook dat ik niet mocht opgeven maar beziet het nu ook anders. We hebben nu afgesproken dat ik met Skye train wanneer Leo de late heeft en hij de rest dan moet Leo niet zo veel vakantie nemen.
Het was een moeilijk besluit want ik doe heel graag agility maar ik wil dat niet te koste van mijn hond doen. Erka is vanaf nu terug " Queen" Erka en Queentjes hoeven niet te werken. Op deze manier is Erka de gelukkigste hond ter wereld en dat is voor mij het belangrijkste. Ze gaat vanaf nu terug mee naar de hondenschool zonder te moeten werken.