Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Erka gestopt met trainen  (gelezen 1966 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Christel
Grommertje

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Juni 04, 2009, 10:15:35 »

Ik ben er al een week of drie mijn kop over aan het breken en heb vorige week de knoop doorgehakt, ik stop met agilitytrainen met Erka  ween

Ze doet de agility niet omdat ze het graag doet, zelfs niet voor mij maar voor de snoepjes die ze krijgt.
Op de hondenschool gaat het nog een beetje omdat ik ze daar tussendoor ook snoepjes geef. Eigenlijk moet ik schrijven : ze dwingt me daar om haar snoepjes te geven tussendoor anders komt er van haar volgende oefening niks terecht  :bloos:
Ze gaat rechtop staan tegen mij en gaat met haar poten krabben aan de zak waar de snoepjes inzitten. Geef ik haar snoepjes gaat de volgende oefening goed, negeer ik haar, dan steekt ze tijdens de oefening haar middelvinger op.

Thuis oefenen met haar zijn grote rampen, ik moet haar dwingen om mee te komen en als ze dan de oefeningen al doet laat ze duidelijk merken dat het tegen haar zin is.

Ik krijg veel tegenwind op de hondenschool in de aard van, je mag niet opgeven dat komt nog wel goed en wat ga je dan doen want Leo traint nu met Skye je bent hier toch train dan gewoon door met Erka ook komt de opmerking, je mag haar niet altijd haar zin geven.

Ondanks die tegenwind blijf ik bij mijn besluit. Ik wil niet dat Erka agility doet omdat ik dat graag doe, nee zij moet er ook plezier in hebben.
Ik wil ook niet constant tegen haar grommen als met haar oefen want dat ben ik nu aan het doen en ik voel me daar niet goed bij. Ik heb de indruk dat ik alleen nog maar gromde tegen Erka en dat is niet de bedoeling.

Leo vondt in het begin ook dat ik niet mocht opgeven maar beziet het nu ook anders. We hebben nu afgesproken dat ik met Skye train wanneer Leo de late heeft en hij de rest dan moet Leo niet zo veel vakantie nemen.

Het was een moeilijk besluit want ik doe heel graag agility maar ik wil dat niet te koste van mijn hond doen. Erka is vanaf nu terug " Queen" Erka en Queentjes hoeven niet te werken. Op deze manier is Erka de gelukkigste hond ter wereld en dat is voor mij het belangrijkste. Ze gaat vanaf nu terug mee naar de hondenschool zonder te moeten werken.

Copin
Ploeteraartje
*

« Antwoord #1 Gepost op: Juni 04, 2009, 10:23:21 »

thumbsup thumbsup Ik geef je gelijk en weet dat zo'n besluit moeilijk te nemen is, voor jezelf toch  knuffel

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #2 Gepost op: Juni 04, 2009, 10:41:52 »

knuffel

Ik weet ook perfect wat je bedoelt hoor...

wij hebben nl. ook 1tje die we niet gemotiveerd krijgen - ofja voor even ... 'volhouden' heeft zijn grenzen

maar 't is wel een pijnlijke zaak, als je dan zelf zo graag 'werkt' met je hond  aw 
't is het dubbele van hondensport hé, een hond is geen fiets  eehm

bij ons komt de HS nog steeds op de 1ste plaats - trainen met Elbee en Laika en Dirk geeft ook les
en daarnaast hebben we genoeg plezier aan het wandelen hé  lol

wel zal 't volgende hondje hier opnieuw een border zijn, net omdat de kans dat dat misgaat toch kleiner is  eehm

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #3 Gepost op: Juni 04, 2009, 11:16:35 »

Nee, je hond moet het ook leuk vinden om te werken.
Charlie deed gehoorzaamheid voor  de snoepjes en om mij een plezier te doen. Maar dat is niet voldoende, zeker als je ze moet dwingen om bepaalde oefeningen te doen  ojee
Lang leve Queen Erka  klap
Triest voor jou natuurlijk  knuffel

Christel
Grommertje

« Antwoord #4 Gepost op: Juni 04, 2009, 12:45:34 »

Ik overleef het wel hoor, de knoop is doorgehakt.
Straks nog een keer de commentaren op de hondenschool aanhoren en dan is de kous af, ik kom toch niet meer terug op mijn beslissing.

Ik wil niet constant zitten grommen op Erka en dat was ik nu juist wel aan het doen, dat maakte het voor mij makkelijker om de beslissing te nemen om te stoppen.

Ik ben terug aan het joggen (met start to run) en nam Erka deze voormiddag mee. We lopen nog maar 5 minuutjes hoor en daar had ze precies plezier in. Misschien haar nieuwe roeping, op een traag drafje naast baasje lopen weetniet

We nemen ze zoals ze is, en is dat als sofahond dan is het zomaar.
Ik werk heel graag met mijn honden maar ik kan met Skye mijn energie wel kwijt hoor, geen probleem.

Bedankt voor de begripvolle reacties, jullie zijn schatten  thumbsup thumbsup thumbsup

Sheltiefun
Grommertje

« Antwoord #5 Gepost op: Juni 04, 2009, 12:53:46 »

Je bent nooit verplicht om te sporten hé.

Beter een gelukkige huishond dan een ongelukkige werkhond.

De ene hond werkt gewoon veel liever dan de andere hond. Hier zien we dat ook dat Xkippy de werker is en echt alles doet, bij de rest is het in slowmotion en ook trekken en sleuren om iets gedaan te krijgen. Ik vind dat er je niets kan kwalijk genomen worden hoor. Integendeel, ik vind het zelfs een goede beslissing.  thumbsup
Michel
Krullebolleke

Geslacht: Man

« Antwoord #6 Gepost op: Juni 04, 2009, 15:08:49 »

Christel je bent niet alleen hoor. Ik ken nog mensen waarvan de hond niet graag agility doet. Als het dan uiteindelijk niet gaat dan gaat het niet he? grijns En je hebt het toch geprobeerd? lach

sabine
AdviesRaad
Gravertje

« Antwoord #7 Gepost op: Juni 04, 2009, 22:10:08 »

Jullie moeten er allebei plezier aan beleven.
 En als het zo niet blijkt te zijn is het beter zo  thumbsup
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #8 Gepost op: Juni 04, 2009, 22:53:07 »

Zoals iedereen voorgaand al zegt, het is de juiste beslissing die je hebt genomen. Jullie hebben het geprobeert, maar als Erka er niks aan vindt :kweetniet:
Ze is dus liever een knap huishondje duim omhoog

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
marijke
Snoepertje

« Antwoord #9 Gepost op: Juni 04, 2009, 23:03:53 »

dapper en goed besluit en wie weet een nieuwe hobby voor jullie beiden in de maak  duim omhoog
Dientje
Speelkontje
**

« Antwoord #10 Gepost op: Juni 05, 2009, 00:27:45 »

Groot gelijk Christel!
Je zal wel iets vinden wat ze wel leuk vindt en zo niet, dan is het gewoon toch al fijn om ze in huis te hebben.
Niets van aantrekken als je commentaar zou krijgen. Jij kent je hond toch het beste, niet! knuffel

Groetjes,
Nadine
Muffin en Emma
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Juni 05, 2009, 09:19:09 »

Je gaat je kind toch ook niet op voetbal doen als hij het niet leuk vindt?
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #12 Gepost op: Juni 05, 2009, 11:21:50 »

Als Erka er geen plezier in heeft dan vind ik het heel knap van jou Christel dat je deze beslissing neemt.
Als baas en hond het leuk vinden is het hemels, maar, als je beseft dat je hond er geen fijne tijd door heeft dan kan je beter doen wat je nu doet.
Ik kan alleen maar zeggen. You're the best voor jouw Queentje Erka. thumbsup

biegel
Ploeteraartje
*

www.marcbervoets.be

« Antwoord #13 Gepost op: Juni 05, 2009, 11:46:53 »

Je gaat je kind toch ook niet op voetbal doen als hij het niet leuk vindt?

voilà, ik begrijp niet waarom mensen verwachten dat je met een hond iets MOET doen?
die 2 van mij zijn ook "rampen" op dat gebied, witte herders ten top, het interesseert ze geen zier, dat had ik bij Dancer al door op haar privé-les, haar leraar zei toen al dat hij zoiets nog nooit had meegemaakt  hihi schok
ik doe het mijn honden dan ook niet aan om naar een hondenschool te gaan...

ik denk trouwens dat heel veel mensen gewoon naar een hondenschool gaan omdat ze het zelf heel graag doen, voor de contacten die ze daar opgebouwd hebben en de hond op d'n duur maar "bijzaak" is  weetniet

Wie het onverdraagzaamst is tegenover anderen is meestal wel het verdraagzaamst jegenst zichzelf (Ivo Opstelten)
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #14 Gepost op: Juni 05, 2009, 12:25:11 »

Citaat
ik denk trouwens dat heel veel mensen gewoon naar een hondenschool gaan omdat ze het zelf heel graag doen, voor de contacten die ze daar opgebouwd hebben en de hond op d'n duur maar "bijzaak" is 

welja... 't is wat ik bedoel met 'een hond is geen fiets' - ik ken mensen genoeg die hun niet-werkende hond aan de kant zetten (op diverse manieren) en persoonlijk vind ik dat niet kunnen (maar wie ben ik  weetniet)

ik sta zelf doodgraag op een HS terrein, ik vind het fantastisch om samen met zo'n hond aan iets te werken, ik kan daar echt mee bezig zijn, hoe ik van die hond iets gedaan krijg, hoe die reageert op bepaalde dingen, da's gewoon boeiend ...

Maar NOOIT zullen er bij ons honden zijn die daar slachtoffer van zijn. Tenzij wat minder plek in de living misschien  fluit hihi
Ze hebben allemaal hun portie HS gehad, dat wel, maar aangepast aan hun capaciteiten  grijns

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: