Lotje is geboren op 26 april 1997 en op zo'n 10 maand hier komen wonen als een zeer angstig hondje:

Na een aantal jaar bij ons is ze opengebloeid. Op 5 jarige leeftijd ben ik met haar begonnen met de gehoorzaamheid en op 6,5 jaar had ze haar brevet. Door omstandigheden op de hondenschool heb ik nooit geen wedstrijden met haar kunnen spelen en ben dan gestopt met gehoorzaamheid. Na een jaartje er terug bovenop komen, zag ik dat ze iets miste in haar leven en dan zijn we begonnen met agility. Ik verwachtte er niet veel van, want Lotje is nooit niet echt sociaal geweest naar mensen en honden, maar tegen alle verwachtingen in, hield ze haar aandacht bij mij. Een jaar nadien behaalde ze haar TAP en ze liet zelfs de keurmeester met rust

Op clubmatchen deed ze altijd haar best, in 2006 werd ze 2de van 4 honden bij de veteranen:

Thuis oefende ze ook heel graag op haar eigen mini-parcours:

Spijtig genoeg zijn we enkele maanden geleden gestopt met agility, op eerste zicht was het alsof ze het niet meer graag deed, maar nu zie ik toch ze wat stijver is en last van pootjes heeft soms, dus waarschijnlijk had ze er toen ook al last van, maar kon ze dat goed verbergen.
Een ander hobby van Lotje is wandelen, vooral dan in Kasterlee in de bossen, daar beklimd ze graag de blootliggende wortels:

Ondanks haar leeftijd is Lotje nog altijd hyperactief, alleen heeft ze soms wat moeilijkheden met ergens op springen, maar voor de rest kan ze nog altijd lange wandelingen maken en balletjes en lasers achterna jagen als de beste.
Lotje is verslaafd aan doosjes, als er ergens een doos op de kast staat blijft ze blaffen totdat je haar die doos geeft zodat erin kan liggen maakt niet uit hoe klein of groot die doos is

Pas 12 geworden:

Lotje nu: