ik zou wachten en dit om volgende redenen:
- ook als je dit als training wil beschouwen, eenmaal op t plein wil je t toch goed doen. (en maar best ook als je ervoor betaald

) Nee, de kans zit er dan in dat je dingen over t hoofd gaat zien om geen punten kwijt te spelen, of door stress. Als je een training zo ver mogelijk wil drijven moet je ook de kans op falen zo klein mogelijk maken.
- laten wennen aan andere plaatsen, mensen, geluiden etc kan je overal. Met een volg op de zondagsmarkt ga je de grenzen van je hond meer verleggen dan met een wedstrijd te spelen en mss iets in het honderd te laten lopen voor een AW (twijfel, stress,... op je hond overbrengen). Het gaat er immers om dat je hond aan jouw gewend geraakt en jullie samen in een routine belanden. Dus ik zou dan zeggen, train op de markt, bij vrienden thuis, op de hondenwei (ook als er anderen spelen) op straat, in een parkeergarage, in het bos tussen de konijnengeurtjes, ... Ander voordeel van heel gevarieerd te trainen is dat je hond geen cultuurschok beleefd eenmaal je in een hogere groep komt.
- dat van op voorhand zeggen, daar sta ik persoonlijk niet achter. Mens zegt altijd dat je hond moet weten wat hij gaat doen. Wel ik vind net van niet. Om te beginnen weet een hond vaak aan je houding en nonverbale signalen hoe hij moet reageren. En net als hij het niet weet verleg je de training naar een hoger niveau. Ik trainde de onderbreek bv tijdens een spel of wandeling. Gewoon effe zomaar een commando. Eender wanneer. Dan is je hondje - naar mijn mening- altijd klaar voor wat je gaat zeggen. Ook als de oefening niet bezig is.
Uiteraard, als jij je daar t best bij voelt, dan moet je dat doen. Maar geen verwarring zaaien bij je hondje.
In elk geval, wat je ook beslist, succes!