Eyki, border terriër teef en...

Fonske, border terriër reu met hoog puppy gehalte.

Border terriërs zouden volgens de boekjes rustig in huis en actief buitenshuis zijn. Dat is dan ook zo.

Ze liggen hier alle twee te maffen voor de kachel.
Hier in België is dit ras niet zo bekend, dit was één van de criteria toen ik mezelf een nieuwe hond wou aanschaffen. Ik wou ook een hond van een niet-agility-kennel. De reden hiervoor is dat dat dan verwachtingen schept en dat wou ik niet. Ik wou gewoon een hondje dat ik graag kon zien op de éérste plaats en agility mee kon doen op de tweede plaats.

Border terriërs zijn ruwharig en moeten 2-3 keer per jaar geplukt worden. De grootte kan nogal variëren. Volgens de rasstandaard zouden ze altijd bij de mini maat van agility moeten behoren. Bij Eyki is dit ook zo, ze meet 32.5 cm schofthoogte. Ons Fonske daarentegen, een 1 jarige reu, meet nu al een dikke 41 cm schofthoogte. Waarschijnlijk de uitschieter in de familie.

Van karakter schelen ze alletwee als water en vuur. Eyki kan een echte bitch zijn en Fonske is de onschuld zelve.
Sommige mensen vragen wat ik in godsnaam met drie terriërs aanmoet? Je weet wel, koppig en zo.... In alle eerlijkheid hebben wij dat karakter trekje hier met onze honden nog niet ervaren. Ze zijn alletwee wel héél aanhankelijk en knuffelig. Daar krijgen ze niet genoeg van. En van snoepjes ook niet.

Zo, mijn inspiratie is op. Wanneer je nog vragen hebt stel je ze maar.

Eyki aan het slapen bij de fokker.

(Ze is de linkse slaapkop)

Eyki's eerste dag thuis. Je kunt zo al zien dat het een zelf zekere dame is.

)
De 2e dag thuis sliep ze al knusjes bij oma Osca, onze Leonberger.

Leentje had zelfs speciaal schoenen gaan kopen om voor Eyki een nestje te kunnen maken.

Eyki kon en kan altijd overal in slaap vallen.

Zelfs bij mij....

Ook héél romantisch, pipi in the snow....

Mijn piteloeteke...

Wat mij vooral aantrekt in dit ras is dat het terriers zijn, een beetje grover gebouwd en het ruwe aan hun vind ik wel fijn. Wat ook wel leuk is is dat bt's toverballen zijn. Je weet nooit welke kleur ze krijgen wanneer je ze plukt.

Eyki is al van een donkere snoet, zwarte rug en grijze flanken naar gewoon heel lichbruin gegaan.

Oh ja, en ik was absoluut van plan om er agility mee te gaan doen. Eenmaal door het virus gebeten...

Volgende sessie gaat over Fonske, de pup van 13 maanden oud....

Fonske héééél moekes...

Half uit zijn doosje....

En helemaal uit zijn doosje....

Fonske kan ook goed slapen met grote zus.

Grote zus ook met Fonske.

Tiens?.....

Andere slaap poses van Fonske.

De fiere mama.

En Fonske op stap.

Den deze is nen bijhouder.

Schoonspringen, een nieuwe sport.