Kai is heel sociaal naar mensen, beetje te sociaal zelfs, wilt altijd naar alle mensen gaan. Maar hij is dus heel bang van mensengezichten op schildereijen, affiches,.... volgens mij sinds kort nog maar, heb het althans niet eerder opgemerkt. Een paar dagen geleden wandel ik met hem hier in het straat voorbij een deur waar ze een mens op geschilderd hebben, Kai deinst achteruit, grommen, ik ben er dan een paar keer langsgelopen om hem eraan te laten wennen en nadien liep hij er gewoon voorbij. In orde dacht ik dus. Maar nee hoor. Vandaag Kai mee naar de bakker, hangt er op een deur een affiche voor de verkiezingen met een mensenhoofd dus. Kai weer diezelfde reactie, grommen, bang zijn, willen vluchten, ditmaal kon ik hem er niet aan laten wennen en hij werd zelfs in het geheel bang van alles. Deur die dichtslaat, bus die voorbij rijd en dat is allemaal uitgelokt door die affiche.

Iemand een idee waarom hij bang is van mensengezichten op zo'n affiches of schilderijen, maar dan toch heel sociaal naar mensen? Misschien iemand een idee hoe ik het beste kan reageren op zo'n moment als vandaag? Wil liever niet dat hij dat gaat veralgemenen ofzo.

Anderzijds bewijst dit nog maar eens dat die testen die ze soms doen met honden om te zien of ze sociaal zijn niet echt kloppen. Gebruiken ze soms ook een kartonnen foto van een mens, Kai zou daar dan dus bang van zijn en naar grommen terwijl hij compleet niet bang is van mensen.