Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Bang van mensengezichten op affiches, schilderijen,...  (gelezen 714 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Linsey
Blaffertje

« Gepost op: Mei 26, 2009, 10:48:50 »

Kai is heel sociaal naar mensen, beetje te sociaal zelfs, wilt altijd naar alle mensen gaan. Maar hij is dus heel bang van mensengezichten op schildereijen, affiches,.... volgens mij sinds kort nog maar, heb het althans niet eerder opgemerkt. Een paar dagen geleden wandel ik met hem hier in het straat voorbij een deur waar ze een mens op geschilderd hebben, Kai deinst achteruit, grommen, ik ben er dan een paar keer langsgelopen om hem eraan te laten wennen en nadien liep hij er gewoon voorbij. In orde dacht ik dus. Maar nee hoor. Vandaag Kai mee naar de bakker, hangt er op een deur een affiche voor de verkiezingen met een mensenhoofd dus. Kai weer diezelfde reactie, grommen, bang zijn, willen vluchten, ditmaal kon ik hem er niet aan laten wennen en hij werd zelfs in het geheel bang van alles. Deur die dichtslaat, bus die voorbij rijd en dat is allemaal uitgelokt door die affiche.  krab

Iemand een idee waarom hij bang is van mensengezichten op zo'n affiches of schilderijen, maar dan toch heel sociaal naar mensen? Misschien iemand een idee hoe ik het beste kan reageren op zo'n moment als vandaag? Wil liever niet dat hij dat gaat veralgemenen ofzo.  wink

Anderzijds bewijst dit nog maar eens dat die testen die ze soms doen met honden om te zien of ze sociaal zijn niet echt kloppen. Gebruiken ze soms ook een kartonnen foto van een mens, Kai zou daar dan dus bang van zijn en naar grommen terwijl hij compleet niet bang is van mensen.
« Laatste verandering: Mei 26, 2009, 10:51:10 door Linsey » Gelogd
Muffin en Emma
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 26, 2009, 10:55:57 »

Ik heb ook schrik van koppen op verkiezingsborden  hardlachen

Nee serieus, ik denk dat een hond zulke dingen echt wel als vreemd ervaart en er totaal geen mens in herkent.
Vergelijk het met een hond die zichzelf in een spiegel ziet, dat vinden ze ook gek.
Muffin was als pup enorm bang van wapperend plastiek en moest er opeens in een boom een vuilzak hangen, ik denk dat ze nog steeds "wraf" zal zeggen.
Ik zou er niet teveel aandacht aan besteden hoor
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 26, 2009, 11:33:31 »

Volgens mij een volledig normale reaktie van Kai op die verkiezingskoppen.
Ik veronderstel dat Kai er bang voor is omdat het op een mens lijkt maar er niet naar ruikt, er ook niet naar uitziet...
Net zoals de politiekers in het echt  grijns

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 26, 2009, 13:24:16 »

Is het niet gewoon omdat dat daar normaal niet hangt ?

Als ik hier in 't midden van de tuin een keukenstoel zet, dan doen ze daar ook lelijk op  :roloog: zot lol

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 26, 2009, 13:28:24 »

Ik denk dat ook Els. Barney deinst ook terug en gaat staan grommen en blaffen op dinsdagavond tegen iedereen zijne vuilbak (die moeten dan voor de deur staan voor ophaling)  hihi  zot

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Linsey
Blaffertje

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 26, 2009, 13:39:39 »

Is het niet gewoon omdat dat daar normaal niet hangt ?

Als ik hier in 't midden van de tuin een keukenstoel zet, dan doen ze daar ook lelijk op  :roloog: zot lol

Dat kan misschien ook wel. De schilderij op die deur staat daar al jaren op, maar ik wandel normaal met Kai aan de overkant, dus waarschijnlijk had hij dat nog nooit gezien.
Die affiche hangt normaal niet op die deur. Hij reageerde er eigenlijk juist hetzelfde op als op de groene container toen die in de tuin stond om af te spoelen.  eehm
Viel mij gewoon op dat het nu 2 keer is naar mensenhoofden, maar dat kan inderdaad gewoon toeval geweest zijn.
lady
pikkediefje
**

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 29, 2009, 08:34:58 »

Ik  denk ook in de richting van Xreme Taz en Els , gewoon omdat het er normaal niet hangt.

Linsey
Blaffertje

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 29, 2009, 20:01:45 »

Ik denk dat het wel zoiets zal zijn geweest, nu daarjuist voor de eerste keer het raam in de gang boven de trap opengedaan dit jaar. Daar hangt een gordijn aan. Nu zit ik hier op de computer en zie Kai al een hele tijd vreemd naar omhoog kijken door de deur van de gang (is deur met glas in). Opeens blaft hij en kwispelt hij en gaat een speelgoedje zoeken, dezelfde reactie alsof er iemand op bezoek komt. Maar dat is dan dus gewoon de gordijn die door de wind beweegt. Soms is er wel vijsje los hoor  zot
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #8 Gepost op: Mei 29, 2009, 22:54:50 »

hihi zo lachen met dat hondje ...

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: