Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mijn hond heeft wormen?  (gelezen 3985 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Mandy
Speelkontje
**

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Mei 22, 2009, 15:23:00 »

Ik heb een tijdje geleden een topic geopend over onze hond die al een tijdlang aan het klungelen is. Hij ging in de zogenoemde "bidhouding" liggen, piepte veel enz. Nu is hij sinds een tijdje ook hevig aan het rillen als hij slaapt. We zijn weer met hem naar de Dierenarts gegaan, en daar constateerde zij dat hij in 1 maand tijd ruim 40 gram is afgevallen, terwijl hij enorme honger heeft en een normale portie eten krijgt en hij niet meer beweging krijgt.
Nu dacht zij aan wormen, omdat hij veel eet, afvalt & buikpijn heeft.

Afgelopen Dinsdag hebben we hem dus 2 wormtabletjes gegeven die we van de Dierenarts kregen, en over 2 weken moet hij er weer 2 hebben.

Nu is mijn vraag..Hoelang duurt het voordat die wormen zijn lichaam uit zijn? Want we zitten elke keer op zijn ontlasting te letten, maar er zitten nog geen rare dingen in. Ik heb al een tijd op internet gezocht, maar kon niks vinden hierover.
NiQi
Wriemelkontje
*

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 22, 2009, 15:35:14 »

Ik dacht dat de meeste wormen vrij snel afkomen, meestal merk ik wormen pas op als ik de kakje ga opruimen omdat ze dan al afkomen (denk nu niet dat ze hier om de vijf voet met wormen rondlopen hé!).
Dus misschien is het iets anders dan wormen? Er zijn toch nog andere oorzaken te vinden voor een hond die afvalt. Maar een hond die rilt en buikpijn heeft, dat heeft toch niet veel met wormen te maken denk ik, wel?  denk De pup van mijn zus zat onlangs onder de wormen (kwam toen rechtsreeks van de 'fokker' :roloog:) maar die had geen buikpijn hoor, die was gewoon vrolijk. Ik zou eens bloed laten afnemen om te zien of er andere oorzaken zijn.
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 22, 2009, 15:35:57 »

Wormen zie je niet zo gemakkelijk in de stoelgang.

Citaat
Lintwormen verraden zich snel: op de ontlasting van de hond of kat bevinden zich kleine witte stukjes (maden), die als ze opdrogen wat bruiner worden (rijstekorrel).
Spoelwormen zijn veel lastiger te vinden, de eieren zijn microscopisch klein, de larven niet goed zichtbaar en dode volwassen wormen zijn meestal verteerd voordat ze het lichaam verlaten hebben.

Dit zijn de twee belangrijkste wormen hier in België.

Mandy
Speelkontje
**

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 22, 2009, 15:39:29 »

De dierenarts heeft een foto gemaakt van zijn buik, maar daar was alles goed op die foto. Nu dacht ze aan wormen, en ze zei dat dit ook buikpijn zou kunnen veroorzaken schok maar ik vond het ook een beetje lang duren, ik dacht ook dat dat na een dag of 2 wel eruit zou moeten komen!

Tjsa..anders moeten we inderdaad maar een bloedonderzoek laten uitvoeren? Want ik weet het ook niet meer weetniet Hij is echt zichzelf niet meer, loopt vaak met z'n staart naar beneden (terwijl hij altijd met z'n staart omhoog liep te kwispelen!), is minder levendig, piept veel, veel honger, valt af.

Vaak krijgt hij er 's avonds heel veel last van, & na het eten!
NiQi
Wriemelkontje
*

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 22, 2009, 15:41:18 »

Wormen zie je niet zo gemakkelijk in de stoelgang.

Citaat
Lintwormen verraden zich snel: op de ontlasting van de hond of kat bevinden zich kleine witte stukjes (maden), die als ze opdrogen wat bruiner worden (rijstekorrel).
Spoelwormen zijn veel lastiger te vinden, de eieren zijn microscopisch klein, de larven niet goed zichtbaar en dode volwassen wormen zijn meestal verteerd voordat ze het lichaam verlaten hebben.

Dit zijn de twee belangrijkste wormen hier in België.
Ah zo, weeral wat bijgeleerd.
De dierenarts heeft een foto gemaakt van zijn buik, maar daar was alles goed op die foto. Nu dacht ze aan wormen, en ze zei dat dit ook buikpijn zou kunnen veroorzaken schok maar ik vond het ook een beetje lang duren, ik dacht ook dat dat na een dag of 2 wel eruit zou moeten komen!

Tjsa..anders moeten we inderdaad maar een bloedonderzoek laten uitvoeren? Want ik weet het ook niet meer weetniet Hij is echt zichzelf niet meer, loopt vaak met z'n staart naar beneden (terwijl hij altijd met z'n staart omhoog liep te kwispelen!), is minder levendig, piept veel, veel honger, valt af.

Vaak krijgt hij er 's avonds heel veel last van, & na het eten!
Ik ben zeker geen expert hé, maar als een hond buikpijn blijft hebben, zou ik het inderdaad ook verder laten onderzoeken, zeker als hij al een ontwormingstablet heeft gehad. Je kan anders ook altijd bij een andere dierenarts eens langsgaan voor een 2de opinie.

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 22, 2009, 15:49:59 »

Als je hond een zware worminfectie heeft kan hij wel degelijk last hebben van rillingen en buikpijn.

Nu, je schrijft niet welk produkt je DA je gegeven heeft om te ontwormen.
Citaat
Niet alle produkten dekken het volledig spectrum, vooral lintwormen vereisen nogal eens een aangepaste behandeling.
Zo gaat Dogminth niet werkzaam zijn tegen lintwormen en gaat Parazan wel werken tegen zowel lintwormen als rondwormen.

Maar als je twijfelt of er wel verbetering is zou ik eens kontakt opnemen met je DA.

Terzijde, de reden waarom je nu twee keer moet ontwormen is omdat de eitjes van wormen heel goed tegen die produkten kunnen. De twee weken wachttijd zorgt ervoor dat ze zich tot het volgende stadium kunnen ontwikkelen waar ze wel gevoelig zijn aan deze produkten.

Mandy
Speelkontje
**

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 22, 2009, 15:53:37 »

Op dit moment krijgt hij MILBEMAX voor de wormen.
FINIDIAR voor zijn darmen
RIMEDIL voor de pijn..
Linsey
Blaffertje

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 22, 2009, 15:59:41 »

Ik zou vragen voor een stoelgang onderzoek, zo weet de dierenarts of er wormen aanwezig zijn en ook welke soort.
Mandy
Speelkontje
**

« Antwoord #8 Gepost op: Mei 22, 2009, 16:05:50 »

Tja, het is wel raar dat ze dat niet eerst heeft gedaan (stoelgang onderzoek) om echt zeker te weten of het wel wormen zijn, want nu zitten we hem medicijnen te geven, terwijl ze niet eens 's weet of het wel wormen zijn?!
Lijkt me ook niet goed al die medicijnen voor hem..
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #9 Gepost op: Mei 22, 2009, 16:09:36 »

http://www.ah.novartis.nl/products/nl/cab/milbemax_01.shtml

Dit produkt is voor beide soorten werkzaam.
Als ik de werking ervan lees is het volgens mij normaal dat je in de stoelgang niks terugvindt van wormen.

http://www.astfarma.nl/html/bijsluiters.aspx?id=113  

Finidiar wordt gegeven bij diarree en bij therapiën met antibiotica en antiparasitaire middellen.

Rimadyl is zoals je zelf zegt een pijnstiller.

Ik zou vragen voor een stoelgang onderzoek, zo weet de dierenarts of er wormen aanwezig zijn en ook welke soort.

Of het nu nog veel nut heeft denk ik niet na al één keer behandeld te zijn.
Eieren identificeren is altijd mogelijk maar niet erg gemakkelijk, verschillen soms maar in een paar details bij verschillende soorten.
Ik deed dat altijd met het fotoboek open naast mij  grijns

Tja, het is wel raar dat ze dat niet eerst heeft gedaan (stoelgang onderzoek) om echt zeker te weten of het wel wormen zijn, want nu zitten we hem medicijnen te geven, terwijl ze niet eens 's weet of het wel wormen zijn?!
Lijkt me ook niet goed al die medicijnen voor hem..

Het probleem is dat je niet altijd die wormen gaat terugvinden in de stoelgang.
Je DA heeft foto's genomen van de buik en daar niks speciaals aan kunnen zien. Ik vermoed dat je DA heeft gekeken of er één of andere obstructie was in het maagdarmkanaal.
De meest waarschijnlijke andere mogelijke oorzaak van de symptomen zijn wormen dus...

Mandy
Speelkontje
**

« Antwoord #10 Gepost op: Mei 22, 2009, 16:16:07 »

Nou bedankt voor alle info  lach
Als mijn hond er nog veel last van blijft hebben en het niet over gaat zal ik eens naar een andere DA gaan om te kijken wat hij/zij ervan vind, want ik wordt er zelf heel onrustig van, vind het zo enorm zielig dat hij zich zo voelt en niet meer vrolijk is & dat ik niet weet wat hij heeft en dus niks voor hem kan doen, alleen veel liefde & aandacht geven wat hij altijd al van me krijgt hihi...
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #11 Gepost op: Mei 22, 2009, 16:23:35 »

Het is enorm zielig om ze zo te zien en er niks aan te kunnen veranderen.
Normaal zou door de behandeling nu de meeste wormen weg moeten zijn. Maar nu moet de darmwand zich kunnen herstellen om weer alle voeding op te kunnen nemen. Daar zou die Finidiar mee moeten helpen.
Ik heb een heel goed kontakt met mijn DA, bij twijfel hang ik dadelijk aan de telefoon.  grijns
Een week na het starten van de behandeling zou je toch al verbetering moeten zien volgens mij.

Mandy
Speelkontje
**

« Antwoord #12 Gepost op: Mei 22, 2009, 16:32:40 »

Okè na 1 week..dan hou ik hem goed in de gaten, en hopen dat het rond maandag/dinsdag wat beter gaat, anders bel ik zelf de DA inderdaad even op, en dan misschien nog even een andere DA.
Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #13 Gepost op: Mei 22, 2009, 17:08:21 »

Op dit moment krijgt hij MILBEMAX voor de wormen.
FINIDIAR voor zijn darmen
RIMEDIL voor de pijn..
krijgt hij die rimadyl al lang? want sommige honden kunnen daar maag of darmklachten van krijgen
ontwormingspillen kunnen ze ook van onder de voet zijn, maar ja de klachten zijn er al langer hé

als er geen verbetering komt zou ik toch ook om een bloedonderzoek en evt een echo vragen om de juiste oorzaak te vinden
sterkte en beterschap!

Mandy
Speelkontje
**

« Antwoord #14 Gepost op: Mei 24, 2009, 12:51:43 »

Die Rimadyl krijgt hij vanaf maart ongeveer, maar hij krijgt het niet dagelijks, alleen als hij echt pijn heeft, we geven het niet uit voorzorg. En de DA heeft dat tegen ons gezegd dat hij daar inderdaad maag/darm klachten van zou kunnen krijgen.

Nou overdag gaat het redelijk goed met hem, alleen begint hij 's avonds laat heeeeeel erg te piepen en is hij onrustig  ween
Overdag eet hij goed, hij eet gewoon zijn brokken op en eet gewoon koekjes, nu ligt hij lekker buiten in de zon te bakken, en net hebben we even lekker gespeeld op 't gras joepie Vond ie geweldig
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: