Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hoe hond leren van rond draad te gaan bij apport, als je dichtbij staat?  (gelezen 524 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Linsey
Blaffertje

« Gepost op: Mei 19, 2009, 20:40:17 »

Ik heb gehoord dat je bij de debutanten ook al eens kan tegenkomen dat je voor een hek moet staan en dan de apport over dat hek moet laten vallen. Je staat dus vlak naast het hek dat in U-vorm staat. Dus daarstraks was ik gaan oefenen met Kai en heb dat dan ook maar eens meteen gedaan. Hekjes in U vorm gezet, dan vlak voor het middenste hekje gaan staan en apport er gewoon over laten vallen. Kai gaat naar de apport, maar hij blijft aan die draad staan. Hij zal denken ik breng hem toch, maar dan staat er dus nog een draad tussen é. Ik gaf wat bijbevelen, maar hij snapte precies niet dat hij terug uit die U moest gaan om dat naar mij te brengen, terwijl hij al wel doolhofjes op niveau P1 heeft gedaan op groepstraining, zelfs met valse ingangen en dat begint goed te gaan.
Maar dat baasje nu zo dichtbij stond snapte hij niet dat ik de apport niet door de draad kan aannemen.  hihi Na een tijd liet hij hem dan maar vallen en ging iets opeten ojee Ik heb dan nog maar eens aangemoedigd en ben dan zelf wat verder weggelopen van het hekje en toen kwam hij wel uit de U-vorm met de apport.
Eventjes tekening van wat ik bedoel tonge

Groen stipje is hond met apport, rood stipje is baasje. wink

Dat weglopen gewoon eventjes blijven doen? Iemand idee misschien? Wat ik wel vreemd vind. Als ik naast draad sta dat 2 terreinen van elkaar scheid en ik gooi de apport over die draad, dan loopt Kai mooi helemaal verderop naar het poortje om naar het ander terrein te gaan en gaat dan terug naar het poortje om de apport te komen brengen, dan blijft hij ook niet aan die draad staan, heb dat al met verschillende terreinen gedaan en hij loopt altijd direct rond  krab
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 19, 2009, 21:55:17 »

Ik zou gewoon even wat verder van dat hek gaan staan en de afstand proberen kleiner en kleiner te maken  weetniet
Een hek is niet hetzelfde als een draad zal Kai zeggen  hihi

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: