Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: uitspraak van Alcoppe in de topic van Hoska aangevallen  (gelezen 1425 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Gepost op: Mei 13, 2009, 21:56:02 »

ik wou daar toch ff apart over doorgaan...

Alcoppe schreef:
Citaat
In dit geval pak ik, indien het mijn hond was, hem bij zijn nekvel en deed hetzelfde wat ie met Zita doet, op zijn rug leggen en met mijn lichaam over haar hangen; met een bestraffende, diepe stem.

ik hoop dat je nooit je hond gaat bijten... gesteld dat die ooit eens zou gaan bijten...

want dan zou je eigenlijk ook hetzelfde doen, ni? 'als mijn hond bijt, doe ik hetzelfde en bijt ik ook'

kwil maar zeggen, dat ik niet overtuigd ben om dezelfde handeling toe te passen... vermoedelijk zal dat aan mijn emoties liggen... ik zou dat dus niet doen...

moest ik dat trouwens wél doen... om Chucky ff naar voor te schuiven. Die heeft ooit met Kobbe in de clinch gelegen... ik heb Chucky bij zijn nekvel genomen, die heeft zich omgedraaid en die beet in mijn vinger... (op een wandeling, dus geen EHBO kist bij, terzijde)

moest ik de handeling van Alcoppe uitvoeren op Chucky, vrees ik dat 'hetzelfde doen als hij' weinig zal uithalen, integendeel. Volgens mij maak je daarmee Chucky nog dominanter en agressiever... wat net niet de bedoeling is.

Ik ben van oordeel dat Chucky zich omdraaide en hapte omdat hij vermoedde dat hij van langs achter werd aangevallen, en ik aanzie zijn 'uitschieten naar het baasje' eerder als een 'verdediging tegen onbekende aanval'...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 13, 2009, 22:07:07 »

Toen met Cas erbij heb ik van veel mensen ook de raad gekregen om te doen wat alcoppe zegt als hij Barney weer eens aanvloog. Ik heb dat toen ook niet gedaan omdat ik dacht dat hij dan juist dominanter ging worden.
Cas is achteraf bij een therapeut terecht gekomen en die heeft het aangepakt hoe alcoppe zegt. Of het helpt weet ik niet, Cas zit nu bij oude mensen zonder andere dieren. Wat wel was: Hij viel ook mensen aan. Dat heeft die therapeut daarmee wel verholpen. Hij mag ook niet meer op de bank, op schoot, eten samen en bij de mensen aan tafel, niet mee op de slaapkamer enzovoort.

Ik heb het gevoel (maar ben zeker geen expert) dat het ook op een andere manier zou moeten lukken. Al weet ik dan ook niet hoe.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
alcoppe
pikkediefje
**

Danté en Cedric Coppejans; Hearts of Gold

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 13, 2009, 22:30:20 »

Ik heb net DF zijn verhaal gelezen en ik denk dat de interpretatie niet goed overkomt.
Dante is ook een dominante reu, maar IK ben zijn roedelleider.
Ik heb hem en hij heeft mij nog nooit gebeten.
Je moet niet slaan om overwicht te hebben, je moet indruk maken.

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 13, 2009, 22:32:59 »

Met Charlie hebben we dat als pup regelmatig moeten doen.  aw
Charlie was alleen een schattige pup als ze sliep, voor de rest was ze meestal een kleine duivel.  twister
Ik ben ervan overtuigd dat, als we het niet hadden gedaan, ze nu een JR-terrorist zou zijn geweest ipv .... dat mogen jullie zelf invullen  wink
En nee, ik (en mijn huisgenoten) hebben dat nooit met plezier gedaan, ikzelf heb mij er moeten toe dwingen. maar het was dat doen of een hond hebben die de baas was in huis en alles en iedereen aanviel.
En ja, andere methodes hebben we geprobeerd maar dat was de enige manier waarop we een klein beetje indruk op haar konden maken.

Bijten naar haar hebben we nooit gedaan, alhoewel zij meer dan voldoende naar ons gebeten heeft. Er is een verschil tussen je hond domineren ( op de rug op de grond, erover hangen en volhouden tot je hond toegeeft) en hetzelfde terugdoen naar je hond toe wat die doet. Een geluk want ik hou absoluut niet van haar in mijn hond.

Met Kobbe hebben we het nooit gedaan, nu ja, die wordt regelmatig genoeg op zijn rug gelegd door Charlie.  grijns
Kobbe is totaal een ander karakter dan Charlie, ga je over hem hangen om iets te nemen is hij dadelijk al gedomineerd.
Zijn heftigheid naar Chucky en naar sommige reuen toe is volgens mij meer te wijten aan angst (aanvallen is beter dan verdedigen) dan aan zijn dominante karakter.

Wat dat bijten in je vinger van Chucky betreft, dat was eerder per ongeluk dan zo bedoeld volgens mij. Maar, volgens mij heeft dat niks te maken met dominant zijn.

O ja, Charlie mag nu terug op onze schoot, mag naast de tafel liggen om snoepjes te krijgen terwijl wij eten.... Want dat kunnen we nu allemaal doen, als pup was dat onmogelijk om te doen.

Ik denk dat het vooral van het karakter van je hond afhangt of die methode noodzakelijk is en het bedoelde resultaat gaat geven.

alcoppe
pikkediefje
**

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 13, 2009, 22:34:42 »

Ik denk dat Chucky zich boven jou waant DF.
De eerste hond die naar mij wil pakken, pak ik hard aan.

ik hoop dat je nooit je hond gaat bijten... gesteld dat die ooit eens zou gaan bijten...

want dan zou je eigenlijk ook hetzelfde doen, ni? 'als mijn hond bijt, doe ik hetzelfde en bijt ik ook'

Ik heb mijn kinderen nooit een tik verkocht, ik heb mijn honden nooit een slag verkocht.
Toch luisteren ze allen "goed" .

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 13, 2009, 23:00:26 »

Chucky staat niet boven mij... hij greep me vast omdat hij dacht dat hij werd aangevallen van langsachter. Hij had dus alle recht om zich te verdedigen... een hond blijft een hond.

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Muffin en Emma
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 13, 2009, 23:07:01 »

Nee, bijten zal ik niet doen, maar ik heb Muffin ooit heel hard aangepakt (en gezien mijn fysiek op dat ogenblik, was dat niet om te lachen) omdat ze een stok niet wou lossen en gromde en haar tanden liet zien en ze heeft het daarna NOOIT meer gedaan. Ik had geen zin in meer conflicten, tenslotte ben IK wel de baas.
Muffin heeft mij ooit ook min of meer per ongeluk gebeten, en ik nam haar dat niet kwalijk. Een hond die mij doelbewust zou bijten, die hoef ik niet te dulden.
Fiep
Kwijlbakske
**

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 29, 2009, 17:46:57 »

In een vorig leven ben ik hondenkapster geweest. Ik werkte met de honden en hanteerde de zachte hand. Maar af en toe zat er een koppige terrier tussen en dan kan je niet anders dan hem bij zijn nekvel te grijpen en hem op zijn rug te leggen tot hij zich overgaf. Op dat moment beloonde en prijsde ik de hond dan ook overdreven. Binnen de kortste keren had ik een aanhankelijke en gehoorzame hond op de trimtafel.
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #8 Gepost op: Mei 30, 2009, 15:57:46 »

In een vorig leven ben ik hondenkapster geweest. Ik werkte met de honden en hanteerde de zachte hand. Maar af en toe zat er een koppige terrier tussen en dan kan je niet anders dan hem bij zijn nekvel te grijpen en hem op zijn rug te leggen tot hij zich overgaf. Op dat moment beloonde en prijsde ik de hond dan ook overdreven. Binnen de kortste keren had ik een aanhankelijke en gehoorzame hond op de trimtafel.

eek

Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #9 Gepost op: Mei 30, 2009, 17:30:29 »

Maar af en toe zat er een koppige terrier tussen en dan kan je niet anders dan hem bij zijn nekvel te grijpen en hem op zijn rug te leggen tot hij zich overgaf.
ergens begrijp ik je, afin, ik probeer het toch, maar ik zou het absoluut niet apreciëren als iemand anders mijn hond bij zijn nekvel gaat grijpen en hem op zijn rug dwingt
ten eerste mag je blij zijn dat je dan niet gebeten wordt
ten tweede hoe pak je dat aan bij een grote hond waarbij je de confrontatie niet kan winnen als hij zich echt tegen jou keert
ten derde, als ik het wist zette ik ws geen voet meer in het trimsalon binnen eehm

met mijn eigen honden heb ik ook al wel een wat hardere aanpak moeten gebruiken, met name bij Binno,
vooral als pup want ze was toen echt ni simpel zenne, nu nog niet maar ze weet wel waar ze staat
dus ja ik heb haar weleens vastgegrepen, gebruld, er gaan overhangen e.d., slaan nooit, ik denk dat je dat meer uit onmacht doet en dat je daar niks mee opschiet
time-out heb ik ook dikwijls moeten toepassen, even laten afkoelen, opzij zetten en een tijdje negeren,
dat had ook zijn effect, vooral in haar rebellerende puberperiode, bij correcties ging ze steeds weer in de tegenaaval, probeerde je gezag te ondermijnen en testte hoever ze kon gaan
ze kon echt hysterisch en agressief reageren en al bij al kreeg ze daarmee dan nog aandacht ook
dus toen zijn we de time-outs gaan invoeren en dat hielp

maar het hangt echt van hond tot hond af hoe je reageert
Gian is heel gevoelig en snel onder de indruk van stemverheffing,
behalve bij het plukken van zijn oortjes wat hij dus absoluut niet toelaat en dan bijt, heb ik nog niet hardhandig moeten optreden
hij heeft geen harde hand nodig, consequent moet zeker wel bij hem, want hij zou al snel profiteren van de situatie
en een onhandelbaar bazeke worden

Shiba, mijn vorige labrador dus,  zou je met een harde aanpak met brullen, domineren en vastgrijpen helemaal naar de vaantjes geholpen hebben, eens mijne vinger opsteken of eej zeggen was al voldoende

Citaat van: Dogsfriendly
Ik ben van oordeel dat Chucky zich omdraaide en hapte omdat hij vermoedde dat hij van langs achter werd aangevallen, en ik aanzie zijn 'uitschieten naar het baasje' eerder als een 'verdediging tegen onbekende aanval'...
ja dat denk ik dus ook

alcoppe
pikkediefje
**

« Antwoord #10 Gepost op: Mei 30, 2009, 17:43:22 »

ergens begrijp ik je, afin, ik probeer het toch, maar ik zou het absoluut niet apreciëren als iemand anders mijn hond bij zijn nekvel gaat grijpen en hem op zijn rug dwingt
ten eerste mag je blij zijn dat je dan niet gebeten wordt
ten tweede hoe pak je dat aan bij een grote hond waarbij je de confrontatie niet kan winnen als hij zich echt tegen jou keert
ten derde, als ik het wist zette ik ws geen voet meer in het trimsalon binnen

volgens Binno.

Ik wil hier toch op reageren.
Als een vreemd iemand je hond bij zijn nekvel grijpt, wil die persoon voor je hond boven hem in de groep staan. De hond beschouwt zich niet als familie van jou.
Wanneer je met je hond wandelt en een passant maakt je hond onder de indruk door en bepaald gedrag, dan krijgt je hond met die passant ook in plaats in zijn roedelleiding.
Jij mag blij zijn niet gebeten te worden of je hond mag blij zijn niet op zijn rug gelegd te worden, gewoon de weg van de sterkste.
Een trimster is een rang in zijn roedel op dat moment. Als de trimster denkt sterker te zijn, moet ze het waarmaken, anders zit je met de gebeten hond. eek

Fiep
Kwijlbakske
**

« Antwoord #11 Gepost op: Mei 30, 2009, 18:40:15 »

Ik heb nooit een hond geslagen. Ik heb nooit op een hond moeten brullen of over hem heen moeten staan. Als ik me niet dominant opstelde tegenover sommige honden werd ik zeker en vast gebeten. En ja, ik deed dit ook als de baasjes erbij waren en nooit heb ik een klacht gehad omdat ik ze nooit pijn heb gedaan. Zulk een reactie bevestigd bij mij het feit dat het merendeel van de mensen niets, maar dan ook niets van hondentaal en/of omgangsvormen kennen.

Het merendeel van de hondenkappers gebruiken deze technieken en nog erger (slaan, brullen pijnigen en zelfs verdoven) Meestal is het gelukkig niet nodig maar mensen die hun eigen hond niet de baas kunnen, dumpen die dan maar bij de hondenkapper en die moet het dan maar oplossen. Meermaals meegemaakt. En niet iedere weerbarstige hond heeft zo'n doortastende behandeling nodig. Zeker en vast de angstbijtertjes niet maar het is aan de hondentrimmer (of trainer) om dit te herkennen.

Ik zette iedere klant op zijn nummer die nog maar zijn stem verhefte naar zijn hond. En nee, bij grote honden moet je het anders aanpakken maar gelukkig bestaan er bijna geen grote rassen met een terrierkarakter anders kon je ze één voor een afmaken wegens niet "handelbaar"

Voor alle duidelijkheid: ik heb niks tegen terriers. Ik vind het geweldige karakters als je weet hoe je ermee om moet gaan.

Maar nooit zal iemand mij beschuldigen van dierenmishandeling. Ook hier op deze forum niet.
Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #12 Gepost op: Mei 30, 2009, 19:32:14 »

Ik zette iedere klant op zijn nummer die nog maar zijn stem verhefte naar zijn hond.
dat begrijp ik dan weer niet, maar ik ken dan ook de situaties niet waarin dat gebeurde
waarom zou iemand zijn stem niet mogen verheffen tegen zijn eigen hond als dat nodig is
en waarom mag jij dan wel de hond, die niet eens de jouwe is, wel bij zijn nekvel op zijn rug dwingen
ik volg de logica niet helemaal vrees ik weetniet
als de eigenaars er zelf bij zijn vind ik het nog een ander verhaal, dan zouden die zelf moeten ingrijpen, zij
kennen hun hond het beste (of dat zou moeten...) en weten het beste hoe in bepaalde situaties te reageren (of dat zou moeten... maar goed, da's in de praktijk vaak wel anders)

Citaat
Maar nooit zal iemand mij beschuldigen van dierenmishandeling. Ook hier op deze forum niet.
dat doe ik ook niet dacht ik, ik zeg alleen dat ik zoiets niet wil, da's nog iets anders wink

ik ging er ook vanuit dat de baasjes er niet bijbleven
en ja, als je een totaal onhandelbaar niet opgevoed exemplaar binnenkrijgt...
je moet iets natuurlijk
maar voor hetzelfde gebeurt zo'n correctie door iemand die  helemaal geen verstand heeft van hondengedrag en de situatie en reacties helemaal verkeerd inschat
op die manier kan een hond een trauma oplopen en verknoeid geraken, snap je wat ik eigenlijk bedoel?
(dit is dus niet persoonlijk bedoeld hé)
« Laatste verandering: Mei 30, 2009, 19:35:58 door Binno » Gelogd

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #13 Gepost op: Mei 30, 2009, 22:21:11 »

Citaat
Een trimster is een rang in zijn roedel op dat moment. Als de trimster denkt sterker te zijn, moet ze het waarmaken, anders zit je met de gebeten hond.

Hoe kan een trimmer een rang zijn in die hond zn roedel ?
Dat moet je me eens uitleggen . Want, wat is de roedel van de hond ? Toch deze waarin hij leeft en niet deze waar hij gedwongen wordt om er enkele uren te verblijven? En, dominante handelingen te ondergaan.

Onhandelbare honden.Deze leg je niet op de rug, pak je niet in hun nekvel. Je geeft de baasjes die het zo nodig vinden om nooit naar hen om te kijken en hun iets te leren een telefoontje dat ze er terug om kunnen komen.
Of, je geeft hen de mogelijkheid om er bij te blijven en lukt dit echt niet , ja, sorry , maar dan ga je niet beginnen met op die hond af te geven.
Je gaat met geen enkele hond op die manier om omdat de baas het soms zelfs jaren vertikt heeft om hem te onderhouden.
Persoonlijk vind ik dat je dit beroep kiest omdat je van honden houdt en, als de bazen vinden dat jij dan als enige overblijft om hun hond te kl*ten  , dan moeten zij het maar zelf doen.

Je zult als trimmer maar een hond op je tafel krijgen die van de vorige trimmer trauma's heeft opgelopen.
Wat dit kost van geduld om de hond weer wat vertrouwen te geven in... daar heb je geen idee van.

Oh ja, geen grote terriërs.... Dat moet je me toch ook eens uitleggen. ....
En, wat dat afmaken betreft... . Dat vind ik er toch ook over hoor.
« Laatste verandering: Mei 30, 2009, 22:27:45 door greatballsoffire » Gelogd

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #14 Gepost op: Mei 30, 2009, 22:51:25 »

Citaat
Oh ja, geen grote terriërs.... Dat moet je me toch ook eens uitleggen. ....

mij ook  laughing

nekvel grijpen... omdraaien... compleet achterhaald volgens mij  weetniet

oja ik 'brul' af en toe als ik vind dat ze te heftig worden - kan moeilijk vriendelijk vragen of ze willen ophouden  hihi

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: