Maar af en toe zat er een koppige terrier tussen en dan kan je niet anders dan hem bij zijn nekvel te grijpen en hem op zijn rug te leggen tot hij zich overgaf.
ergens begrijp ik je, afin, ik probeer het toch, maar ik zou het absoluut niet apreciëren als iemand anders mijn hond bij zijn nekvel gaat grijpen en hem op zijn rug dwingt
ten eerste mag je blij zijn dat je dan niet gebeten wordt
ten tweede hoe pak je dat aan bij een grote hond waarbij je de confrontatie niet kan winnen als hij zich echt tegen jou keert
ten derde, als ik het wist zette ik ws geen voet meer in het trimsalon binnen

met mijn eigen honden heb ik ook al wel een wat hardere aanpak moeten gebruiken, met name bij Binno,
vooral als pup want ze was toen echt ni simpel zenne, nu nog niet maar ze weet wel waar ze staat
dus ja ik heb haar weleens vastgegrepen, gebruld, er gaan overhangen e.d., slaan nooit, ik denk dat je dat meer uit onmacht doet en dat je daar niks mee opschiet
time-out heb ik ook dikwijls moeten toepassen, even laten afkoelen, opzij zetten en een tijdje negeren,
dat had ook zijn effect, vooral in haar rebellerende puberperiode, bij correcties ging ze steeds weer in de tegenaaval, probeerde je gezag te ondermijnen en testte hoever ze kon gaan
ze kon echt hysterisch en agressief reageren en al bij al kreeg ze daarmee dan nog aandacht ook
dus toen zijn we de time-outs gaan invoeren en dat hielp
maar het hangt echt van hond tot hond af hoe je reageert
Gian is heel gevoelig en snel onder de indruk van stemverheffing,
behalve bij het plukken van zijn oortjes wat hij dus absoluut niet toelaat en dan bijt, heb ik nog niet hardhandig moeten optreden
hij heeft geen harde hand nodig, consequent moet zeker wel bij hem, want hij zou al snel profiteren van de situatie
en een onhandelbaar bazeke worden
Shiba, mijn vorige labrador dus, zou je met een harde aanpak met brullen, domineren en vastgrijpen helemaal naar de vaantjes geholpen hebben, eens mijne vinger opsteken of eej zeggen was al voldoende
Ik ben van oordeel dat Chucky zich omdraaide en hapte omdat hij vermoedde dat hij van langs achter werd aangevallen, en ik aanzie zijn 'uitschieten naar het baasje' eerder als een 'verdediging tegen onbekende aanval'...
ja dat denk ik dus ook