|
Sarah
|
 |
« Gepost op: Mei 07, 2009, 17:40:48 » |
|
Probleem nr 1 Sinds enkele dagen knapt Muna naar de katten als ze gewoon naast haar zitten, terwijl ze dit vroeger niet deed. Ze heeft nog geen één beetgehad, maar wat moet ik doen om te voorkomen dat ze dat ooit doet.
Probleem nr 2 Ze is ook sinds enkele dagen bij sommige snacks bezitterig, normaal bij haar varkensoren en bullepezen enzo, mogen we het afnemen ze gaat niets doen, maar bv. daarnet wou het ook weer even nemen zodat ze dat gewent wordt enzo. Heeft ze mij lichtjes gebeten, niet erg maarja staan toch wel drie tandafdrukken in mijn vingers. Mijn vriend wou het ook proberen en ze deed echt lelijk.
Wat moeten we daar nu mee aanvangen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 07, 2009, 17:56:10 » |
|
 waarom zou je eten dat je zelf eerst gegeven hebt willen afpakken ? ik zou op zijn minst ruilen voor iets anders de katten... zijn die zelf niet in staat om Muna op afstand te houden ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Linsey
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 07, 2009, 19:23:33 » |
|
Ik zou ook met het eten ruilen voor iets anders. Kai was heel extreem in zijn voedselagressie, maar ruilen heeft uiteindelijk heel goed gewerkt. Kai gromde bij alles wel, maar bij rundrribben werd hij echt extreem. Dat heeft hij dus een tijd niet meer gekregen totdat we fatsoenlijk konden ruilen. Nu krijgt hij de runderribben in een nylon bench.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sarah
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 08, 2009, 13:31:17 » |
|
Omdat als mijn hond voor de vakantie een week bij mijn moeder zit en mijn zus daar ook woont met haar zoontje van nog geen drie en die komt in de buurt van Muna als ze wat aan het eten is, zou ik niet willen dat ze hem bijt.
Mij hebben ze altijd geleerd, dat je altijd eten van je hond moet kunnen afnemen, als je hond in bos loopt en hij pakt iets dat niet mag, moet je het ook toch kunnen weghalen, je hebt toch niet altijd iets om te ruilen?
Ze heeft al een paar krabben van de katten gehad, maar ze leert er niet uit. Ook een hond die haar al lichtjes in d'r lip heeft gebeten, maar ook dat snapt ze niet en valt nog steeds die hond lastig trouwens ...
Maar bv. Mijn jongste kat, is een OKH die ook wat kleiner uitgevallen is dan hoe hij er eigenlijk hoort uit te zien en zijn lijfje past dus gemakkelijk in haar muil, wil dat niet echt zien gebeuren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 08, 2009, 14:00:43 » |
|
Moeilijk te zeggen of Muna uiteindelijk die katten met rust zal laten. Maar ik vrees eerder voor een paar serieuze krabbels voor haar.  Maar mijn ervaring met katten is heel beperkt. Ik begrijp de zorg van je voor het kindje van je zus. Maar je kan nog zo aanleren van geen baknijd te hebben en eten mogen weg te nemen, maar dan ben jij het als volwassene die het doet. Ik zou er eerder voor opteren om Muna, volledig gescheiden van het kindje van je zus eten te geven en haar knabbelmateriaal te geven. Je ouders en zus zullen moeten opletten als die kleine met eten in de hand rondloopt. Wat je kan doen is een tijdje die varkensoren , bullepezen in je hand te houden terwijl Muna eraan knabbelt. Kwestie dat ze begrijpt dat daaruit het lekkers komt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 08, 2009, 14:25:29 » |
|
Mij hebben ze altijd geleerd, dat je altijd eten van je hond moet kunnen afnemen, Ik vind dat een verkeerde stelling. Wij als mensen zouden verstand genoeg moeten hebben om correct te kunnen omgaan met honds gedrag, een hond daarentegen handelt vanuit zijn instincten en zal zijn prooi dus verdedigen. als je hond in bos loopt en hij pakt iets dat niet mag, moet je het ook toch kunnen weghalen, je hebt toch niet altijd iets om te ruilen? De truuk is dus net om het de hond zo gewoon te maken dat hij dat afnemen niet meer als afnemen ervaart, door iets in de plaats te geven dus. Eens hij dat geleerd heeft, kan je vanzelf al eens iets terugvragen (noodgeval) zonder dat je iets teruggeeft. Hij denkt dat hij wat gaat krijgen en lost dus ... is een beetje gefopt dan maar zolang dat niet te dikwijls gebeurt lukt dat perfect  Ivm dat kindje...ook mij lijkt het me eenvoudiger om de situatie gewoon te vermijden, en zo snel mogelijk dat kindje te leren dat het uit de buurt moet blijven van etende honden (ook van honden die met een speeltje bezig zijn). ~ De poes... al onze katten hebben de honden onder controle gekregen hoor  Ik heb er wel altijd voor gezorgd dat de katten zich konden gaan verschuilen waar de honden er niet bij konden, in geval van 'oorlog' 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NiQi
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 08, 2009, 15:43:15 » |
|
Omdat als mijn hond voor de vakantie een week bij mijn moeder zit en mijn zus daar ook woont met haar zoontje van nog geen drie en die komt in de buurt van Muna als ze wat aan het eten is, zou ik niet willen dat ze hem bijt.
Als onze honden hier aan het eten zijn, moeten ze met rust worden gelaten door iedereen. Dus zou je moeder en je zus ervoor moeten zorgen dat het zoontje niet in de buurt kan komen door Muna even in een aparte ruimte of buiten te zetten als ze aan het eten is. 't is hier niet alleen je hond die op zijn tellen moet passen, maar vooral ook je moeder en je zus.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sarah
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 08, 2009, 17:17:13 » |
|
Bij het eten zelf is ze niet nijdig, mag je in haar pot staan roeren, mag er een kat in haar pot zitten of een kat naast haar eten trouwens, het was nu enkel bij die ene oor van een beest wat ik niet weet. Denk dat we inderdaad bij mijn moeder dan de snacks maar zoveel mogelijk vermijden tot de momenten dat Muna alleen is en rustig kan knabbelen en dan voor de rest dingen die ze snel kan op eten, ik ga ook de ruilmethode toepassen. Qua katten, tjah heb te zachtaardige beesten tegenover de hond precies, ze stellen zich veel te weinig tegen Muna vind ik persoonlijk, moest ik een kat zijn, had het wel geweten 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sheltiefun
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 11, 2009, 09:12:30 » |
|
Zie gewoon dat de katten hoog genoeg genoeg mandjes etc hebben, maar denk niet dat dat een probleem is. In't begin met Flynn er bij ging het bloed ook aan de tv wanneer ze achter elkaar zaten, maar door de kloppen op zijn neus is hij wel voorzichtiger geworden. Zie gewoon dat ze heel het huis kunnen rond huppen zonder bijna de grond te raken en dan voelen ze zich veiliger. Hier is enkel Sarah het probleem, die durft slaan, maar nu de mandjes hoog en veilig staan is de vrede teruggekeerd  Foust die gaat tussen de honden liggen en zwaaien met zijn staart, die vind het niet leuker dan dat ze achter hem aan zitte  en Serenity der beste vriendjes zijn de honden. Die wordt zelfs gewassen door Xkippy en omgekeerd  Qua dat eten betreft, bij ons kan het terug afgepakt worden, maar ik weet niet meer hoe we dat geleerd hebben. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sarah
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 11, 2009, 19:25:37 » |
|
Ja ze kunnen hier praktisch overal langs de hoogte overal, maarja het blijven katten, ze zijn eigenwijs, ze waren hier eerst, dus willen ook de vloer.
Met de meeste katten gaat het goed, maar het is dus mijn jongste oosterling waar ze zot van is, daarnet had ze hem bij zijn nekvel ... Ze heeft hem geen pijn gedaan, hij jankte niet, maar is niet erg bevorderlijk voor hun relatie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 14, 2009, 12:17:16 » |
|
misschien heeft er een kat uitgehaald naar Muna en reageert ze zo... je kan het ook niet allemaal zien, dus weet je dat in principe niet voor 100%
en ivm zus-zoontje... hen aanleren dat ze hondje met rust moeten laten als die aan het eten is...
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
|
Sarah
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 19, 2009, 21:51:19 » |
|
Ze doet het nog steeds met de katten, er zijn nu ook drie van de vijf katten die effectief uithalen naar haar, maar dit deden ze daarvoor niet maar denk dat ze zich nu stoerder voordoen omdat Muna zo doet tegenover hen. Vermoed dat het wel overgaat eens ze wat ouder wordt, maar momenteel is het soms wel vervelend.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
alcoppe
pikkediefje

Geslacht: 
Danté en Cedric Coppejans; Hearts of Gold
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 19, 2009, 22:31:47 » |
|
Een hond is een roedeldier. De hoogste in rang heeft het meeste recht. Een kind delft altijd het onderspit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sarah
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 20, 2009, 08:26:29 » |
|
Daarom heb ik ook gezegd tegen mijn zus en moeder dat ze tijdens het verlof dus niets mogen geven van knabbelsnacks behalve iets dat snel op is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|