Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Stitch - kruising Fila Brasilleiro/Dogo Canario/ Bordeaux Dog  (gelezen 2993 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Fiep
Kwijlbakske
**

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Mei 07, 2009, 15:36:34 »

Manlief wil doodgraag een Dogo Canario, maar het dogocanariogeld ontbreekt. Op een dag vind ik op internet kruisingen van de Dogo Canario, vlak bij huis nog wel. Zonder medeweten van manlief reed ik er naartoe. Zeven teefjes en één reutje van vijf weken oud begroetten me. Echte brokken van beesten. Met maar één reutje in het nest was er snel beslist. Ik betaalde een voorschot en toen moest ik manlief op de hoogte brengen.

Zijn moeder is een kruising Fila Brasilleiro / Dogo Canario en zijn vader een kruising Fila Brassiliero / Bordeaux Dog. Drie flinke honden waarvan twee standaard een serieus karakter kunnen hebben. Maar al bij al valt Stitch best mee. Hij weet wat hij wil en compromissen sluiten dat kent hij niet. Een jaar lang hebben we grondige discussies gevoerd in verband met zijn dagelijkse maaltijd. Mijnheer eist namelijk dat hij iedere dag een ander smaakje heeft. En geen ordinaire brokken, nee er moet een sausje op. We hebben alles geprobeerd om hem op andere gedachten te brengen maar niks hielp. Vanaf dag één heeft hij ons afgericht. Hij eet geen hap als hetgeen wat in zijn bak komt niet naar zijn zin is. Daardoor is hij volgens mij een beetje achterop geraakt met groeien. Uiteindelijk ben ik toe beginnnen geven want een pup van zo'n kolos moet eten om te groeien en eten dat deed hij niet. Na enkele weken gourmet - keuken heeft hij een groeischeit gekregen en die is volgens mij nog niet helemaal voorbij.

Voor de rest is het een watje. Een overmaatse pup die weigert op te groeien.

Hier zie je duidelijk dat zijn kont weer iets te hoog staat tegenover de rest van zijn lichaam. (groeispurt)

« Laatste verandering: Augustus 19, 2009, 15:39:18 door dogsfriendly » Gelogd
Ziggy
Ploeteraartje
*

www.dogvision.be

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 07, 2009, 16:15:36 »

hihi
brave baasjes zo te horen
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Cross-dog

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 07, 2009, 16:35:05 »

Mooi hondje, niet verwend  hihi hihi

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
marijke
Snoepertje

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 07, 2009, 18:53:24 »

mooie hond hij zit er anders niet ondervoed uit hoor  grijns
Fiep
Kwijlbakske
**

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 07, 2009, 19:26:32 »

Dank je, we zijn heel goed afgericht dankzij onze bekwame mensentrainer "The Stitch"  headbang
Riet
AdviesRaad
Cross-dog

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 07, 2009, 21:08:18 »

Goed gewerkt Stitch  hardlachen

vania
Speelkontje
**

« Antwoord #6 Gepost op: Juli 18, 2010, 16:43:41 »

beetje late reactie

maar ik snap deze zin niet goed?
Manlief wil doodgraag een Dogo Canario, maar het dogocanariogeld ontbreekt

zo heel veel kost een goed gefokte DC met stamboom niet hoor
maar je moet het er wel voor over hebben natuurlijk

ik vind de hond mooi, maar een enorme "gevaarlijke" kruising
vooral omdat zowel de fila als de DC enorm terughoudend (kunnen) zijn naar vreemde mensen toe
en naar andere honden
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Cross-dog

« Antwoord #7 Gepost op: Juli 18, 2010, 17:08:50 »

maar ik snap deze zin niet goed?
Manlief wil doodgraag een Dogo Canario, maar het dogocanariogeld ontbreekt

zo heel veel kost een goed gefokte DC met stamboom niet hoor
maar je moet het er wel voor over hebben natuurlijk

Voor een rashond tel je tegenwoordig al snel 7 a 800 euro neer hoor.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
christelbalou
Kwijlbakske
**

« Antwoord #8 Gepost op: Juli 19, 2010, 06:14:30 »

ik vind het een hele knappe hond!!

Fiep
Kwijlbakske
**

« Antwoord #9 Gepost op: Juli 20, 2010, 07:26:01 »

Een goeie Dogo Canario kost al snel 1000 euro. Je hebt er die minder vragen maar dan zit je ook met van die "gevaarlijke" kruisigen. En onze Stitch, oehhhhh dieje is gevaarlijk zenne! Bijna even gevaarlijk als een pitbull.  hihi (info: heb ook al enkele pitbulls gehad die allemaal even grote watjes bleken te zijn)

Ik geloof niet in "gevaarlijke" rassen. Ik geloof wel in een goede opvoeding.
Borderfan
Bolletje Wol

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #10 Gepost op: Juli 23, 2010, 17:16:32 »

Mooie hond.  thumbsup

vania
Speelkontje
**

« Antwoord #11 Gepost op: Juli 26, 2010, 16:43:53 »

Een goeie Dogo Canario kost al snel 1000 euro. Je hebt er die minder vragen maar dan zit je ook met van die "gevaarlijke" kruisigen. En onze Stitch, oehhhhh dieje is gevaarlijk zenne! Bijna even gevaarlijk als een pitbull.  hihi (info: heb ook al enkele pitbulls gehad die allemaal even grote watjes bleken te zijn)

Ik geloof niet in "gevaarlijke" rassen. Ik geloof wel in een goede opvoeding.

dus mensen die een "normale" prijs vragen en de pups stambomen krijgen, zijn "gevaarlijke kruisingen"??  aw bang
wij hebben zelf 2 DC's met stamboom en wij hebben voor geen van beide 1000 euro betaald hoor en toch zijn het beide rastypische DC's

en met "gevaarlijke" combinatie bedoelde ik de rassen die er in zitten, zijn niet de gemakkelijkste
ik weet ook wel dat geen 1 hond "gevaarlijk" is (tenzij hij door de mens zo gemaakt is)  rologen
ik bedoelde het blijkbaar anders als jij

ik kan er gewoon met mijn pet niet bij dat mensen die rassen kruisen, geen van beide is gemakkelijk
en waarom kruisen?? de Dc is nog in opbouw, dus waarom het ras op voorrand al naar de knoppen proberen te helpen, de BD aluwel het niet echt "mijn" ras is (de DC wel) vallen bij wijze van spreken uit elkaar van de ellende die er in zit en van fila kan ik niets zeggen want die ken ik totaal niet (ja van ziens op show)
*~*DF*~*
Administrator
Zwemmertje

Geslacht: Man

« Antwoord #12 Gepost op: Juli 26, 2010, 21:15:22 »

ivm waar je niet bij kan...

je hebt mensen die niets afweten van honden...

dat ze dan al überhaupt besluiten te fokken... gaat ook mijn pet te boven...

Fiep
Kwijlbakske
**

« Antwoord #13 Gepost op: Juli 27, 2010, 11:19:39 »

Awel, dan moet gij mij die naam van die kweker maar eens aan de hand doen. En onze Stitch is een toevalstreffer. Ik ben niet op zoek gegaan naar een kruising. Ik ben erop gelopen en we waren op slag verleifd op onze Stitch. Zo simpel is dat. Meer moet je daar niet achter zoeken.

Wij zijn jaren op zoek geweest naar een goede kweker van DC's. We vonden er maar eentje die voldeed en mooie raszuivere honden had. Bij de andere kwekers zag je gewoon dat er Mastino (of andere grote rassen) tussen zat. Waardoor ze te zwaar werden, of te korte poten hadden ... enfin, geen DC zoals hij eruit moest zien.
Ik ben eerlijk gezegd niet echt gericht op de echte rashond, manlief eerder wel. Ik wordt verliefd op een ziel en in wat voor verpakking deze ziel zich ook aandient, daar maak ik me niet druk om. Ik ontmoette op een dag onze Stitch, de omstandigheden waren gunstig en het moment voor een nieuwe huisgenoot was aangebroken. Dus we hebben hem opgenomen in ons leven. En op dit moment begrijp ik niet waarom ik me moet verantwoorden tegenover een wildvreemde, waarom ik dat prachtige wezen in mijn leven heb toegelaten.
vania
Speelkontje
**

« Antwoord #14 Gepost op: Juli 29, 2010, 17:34:13 »

Awel, dan moet gij mij die naam van die kweker maar eens aan de hand doen. En onze Stitch is een toevalstreffer. Ik ben niet op zoek gegaan naar een kruising. Ik ben erop gelopen en we waren op slag verleifd op onze Stitch. Zo simpel is dat. Meer moet je daar niet achter zoeken.

Wij zijn jaren op zoek geweest naar een goede kweker van DC's. We vonden er maar eentje die voldeed en mooie raszuivere honden had. Bij de andere kwekers zag je gewoon dat er Mastino (of andere grote rassen) tussen zat. Waardoor ze te zwaar werden, of te korte poten hadden ... enfin, geen DC zoals hij eruit moest zien.
Ik ben eerlijk gezegd niet echt gericht op de echte rashond, manlief eerder wel. Ik wordt verliefd op een ziel en in wat voor verpakking deze ziel zich ook aandient, daar maak ik me niet druk om. Ik ontmoette op een dag onze Stitch, de omstandigheden waren gunstig en het moment voor een nieuwe huisgenoot was aangebroken. Dus we hebben hem opgenomen in ons leven. En op dit moment begrijp ik niet waarom ik me moet verantwoorden tegenover een wildvreemde, waarom ik dat prachtige wezen in mijn leven heb toegelaten.

ik vind wel dat je best een toontje lager mag zingen hoor  schok schok
ik zeg toch ook niet dat Stitch weet ik het wat is, ik zeg alleen dat ik er met mijn pet niet bij kan dat mensen zo een kruising fokken (heb jij ze gefokt dan, nee toch, voel je dan niet zo aangevallen, ik vind Stitch een prachtige hond, maar geen "geweldige" kruising)

je moet bij een DC inderdaad goed zoeken naar goede fokkers, maar die zijn er hoor (of waren er tenminste)
zowel Darko als Guapa komen gewoon hier uit Belgie, van Belgische fokkers, en je moet inderdaad heel goed kijken, want vele trekken inderdaad meer op een mastino dan op een DC of ze zijn te zwaar en te klein

zou ik mogen weten welke fokker je wel goed vond/vind en waarom je daar dan geen hond gekocht hebt??

ik val jou niet aan hoor, is helemaal niet mijn bedoeling, ik snap best dat Stitch jullie "allesie" is (hier loopt ook een kruising rond hoor, dus ik ben er absoluut niet tegen, maar een ras als de DC is nog in opbouw en ik kan er daarom met mijn pet niet bij dat mensen (niet jij dus) zo een ras al naar de knoppen proberen te helpen voor het er uberhaupt fatsoenlijk is door krusingen te fokken)
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: