Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Sluiphouding  (gelezen 957 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Linsey
Blaffertje

« Gepost op: Mei 04, 2009, 16:07:29 »

Ik was vandaag in het straat met Kai. Komt een vrouw aan met 2 jack russells (nogal hevige). Kai ziet ze een paar meter verder, zijn lichaamshouding verandert, staart half naar beneden en al sluipend wandelend hij met mij mee richting jack russells. Ik kan het nog het beste vergelijken met een border collie, was eigenlijk compleet dezelfde houding als een border collie die drijft.  krab

Maar waarom zou hij dit doen?  denk Hij was compleet niet bang.

Was dus hetzelfde als dit:
http://www.blakkatz.com/spellcast/Banner.jpg
Muffin en Emma
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 04, 2009, 17:31:10 »

Emma doet dat, die is doodsbang van andere honden (een halve minuut toch)
Die sluipt zo hard dat ze het formaat aanneemt van een baby JR  hihi
Linsey
Blaffertje

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 04, 2009, 17:48:32 »

Kai was op dat moment niet bang en leek doelbewust te reageren, hij ging ook redelijk snel vooruit. Moeilijk uit te leggen hoor. Nu had ik eens mijn camera niet bij, anders had ik het gefilmd.  hihi
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 04, 2009, 19:25:10 »

Wij hadden vroeger een DH die deed dat als (tja hoe leg je dat uit) "voorbereiding tot aanval" zeg maar. Vanuit die houding sprong die dan omhoog op zijn "prooi" .

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 04, 2009, 21:42:39 »

Klaar voor de sprong zou ik zeggen.
maar het kan springen om aan te vallen of springen om te spelen zijn  weetniet

marijke
Snoepertje

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 04, 2009, 21:53:10 »

melly benaderd sommige honden ook zo ;meestal kleinere hondjes of honden waarvan hij de lichaamstaal van op afstand niet goed van kan lezen

soms gaat hij na het sluipen zelf liggen wachten dat de andere hond dichter komt

als die honden dan heel dominant doen blaast hij meestal de aftocht ,als de honden neutraal of onderdanig reageren 
sprint hij tot daar om ze tot spelen te verleiden met wisselend succes  zonnebril hoe zou je zelf reageren als er een melly op je afstormt  :roloog:

ik vermoed dat hij zich daarmee onderdanig wil opstellen om zo zo veel mogelijk kans te hebben op een leuke reactie van de tegenpartij  denk echt jachtgedrag zou ik daar niet in zien toch niet bij hem

ooit zijn we een hond tegengekomen en die was ook los , de twee waren net elkaars spiegelbeeld ;beiden vertragen als ze elkaar gezien hadden dan wat sluipen , dan plat liggen om vervolgens elkaar te bestormen ,die hebben tijden leuk gespeeld en waren zielig aan het kijken als we doorgingen   :lach:

effe terzijde ; nu vind ik dat echt niet leuk als hij dat doet natuurlijk en ik probeer het met alle macht te voorkomen dat hij op honden afstormt ,door ze voor hem te spotten maar mijn neus werkt niet zo goed als die van hem  grijns en gaat hij aan de lijn als de andere hond dat ook is

Linsey
Blaffertje

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 04, 2009, 22:51:04 »

Ik heb echt geen idee waarom Kai het deed, bij het passeren gromde hij wel en trok dan naar de honden toe. Maar dat doet hij dikwijls ook als hij gefrustreerd is omdat hij niet kan kennismaken en spelen. Die vrouw liep ook gewoon door anders had ik hem laten kennismaken.
Kai is een heel moeilijke hond om zijn gedrag te lezen. Hij reageert ook altijd heel afwisselend. Je kan Kai ook niet omschrijven met 1 woord, want vandaag is hij onderdanig en morgen dominant. Het enige wat stabiel blijft, waar hij dus altijd hetzelfde op reageert, is op pups. Hij moet absoluut niets van pups hebben en waarschuwt al op afstand dat ze uit zijn buurt moeten blijven met lichtjes grommen. Komen ze toch dichter (een pup reageert niet altijd op een eerste waarschuwing) dan hapt hij wel als waarschuwing.
alcoppe
pikkediefje
**

Geslacht: Man

Danté en Cedric Coppejans; Hearts of Gold

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 04, 2009, 22:55:07 »

Zoals ik het nu lees is het een vorm van territoriumafbakening. Geen agressie in den beginne, maar kom niet binnen bereik. Het is voor hem een bekende wandelroute.

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #8 Gepost op: Mei 05, 2009, 10:59:41 »

'k Heb geen idee  krab ... bij geen enkele van de onze al gezien, tenzij Elbee (de border dus) op een balletje ...

Linsey
Blaffertje

« Antwoord #9 Gepost op: Mei 05, 2009, 16:33:05 »

Ik heb dat dus ook enkel nog maar gezien bij border collies. Ik zie soms honden wel eens wat gedrukter lopen, maar dit was echt compleet dezelfde houding als een border collie aanneemt.  krab Ik neem in ieder geval overal mijn camera mee voortaan, kan ik het eens filmen moest hij het nog eens doen  hihi
Muffin en Emma
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 05, 2009, 21:29:25 »

Ja goed idee om dat te filmen, ik zou het ook eens moeten doen, dan kunnen we het verschil zien, want bij Ems is het echt onderdanigheid, kruiperigheid dus  hihi
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: