topic uit geblaft (en binnenkort in de poepzak)
http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,1974.0.htmlEerst en vooral melden dat Nuka dan misschien wel geselecteerd zal zijn voor de 50, dat is afwachten... we zijn niet van plan er nog een derde editie aan te breien.
Origineel was de organisatie dit jaar van plan om per provincie 10 hondjes te laten doorstoten naar de eindstrijd, de finale op 4 juli. Echter gooiden (volgens de organisatie) de buurlanden roet in het eten, door ook mensen uit te zenden... Zoals bijv vanuit Nederland.
Nu, mijn persoonlijke visie is dat je alsnog per provincie de 10 betere had kunnen doorzenden + dan nog eens 10 uit de buurlanden...
maar dat doen ze dus niet ...
De jury verkoos vandaag 50 honden, die dan op 4 juli hun finale mogen spelen.
De 50 honden die naar de finale mogen, kregen vandaag een blad die ze nog eens extra moesten invullen en er werd een foto van genomen..., om problemen met hondsverwisselingen uit te sluiten.
Vanaf 3 mei (en dat is dus vandaag) kan je stemmen voor je favoriet
HOND spatie nr vd hond (van Nuka was dat 46) en verzenden naar nr 6693 (1 euro per sms (vind ik véél!))
vanaf 5 mei vind je op de website
www.asielhond.be en
www.pets.be de deelnemende honden.
De hond die de meeste stemmen heeft, zal zeker zijn van een finaleplaats
de persoon die de meeste sms'jes heeft gezonden, zal ter plaatse getelefoneerd worden om eventueel deel te kunnen nemen aan een ballonvaar.
maw?
pure geldklopperij
ik vind het enorm spijtig dat de Wase Dierenbescherming besloten heeft het op deze manier aan te pakken.
Gesteld, gesteld! dat Nuka nu eigenlijk de eer zou moeten hebben om te winnen... ze zou toch niet winnen, want de mensen die haar kennen zijn te weinig in aantal en ik heb al zeker geen zin om iedereen hier aan te manen voor haar te stemmen... 1 euro per sms is gigantisch TE veel en ik vind ook niet dat we dat van iemand kunnen verwachten.
daarnaast vind ik het systeem op geen kloten trekken...
---
De dag zelf startte chaotisch. Klokslag 14u hadden ze willen beginnen. Wij waren daar rond 13u30, ingeschreven en iets gaan drinken. Om 14u15 sloten ze eindelijk de inschrijving af.
Dan zijn ze begonnen... en net zoals verleden jaar lieten ze de eerste ca 20 mensen een ganse parlé afratelen... om daarna iedereen 'slechts' 1 minuut podiumgenot toe te laten... maw mijn moeder kreeg de kans niet, het gedicht dat ik had gemaakt volledig af te zeggen...
Wederom hebben ze hun slechte beentje voorgezet, daar in St.-Niklaas, ze maken precies dezelfde fout als verleden jaar
Daarenboven riepen ze eerst af dat iedereen gewoon na elkaar op het podium mocht komen... nummers door elkaar, allemaal gelijk. "zeg je nummer er gewoon ff bij voor de jury"
wanneer we bijna bij de ingang van het podium staan, horen we plots dat het toch per nummer is
15u en ze zitten nog maar aan nr 10
Nuka is aan beurt geweest om 16u (nr 46)
daarna besloten wij een koffie te nuttigen in De Gouden Poort, een café niet ver van de tenten.
Toen we terugkwamen, was het 16u30
en plots was het gedaan... ineens kunnen ca 50 honden in een half uur er door gehaspeld worden

---
Nee, volgend jaar gaan wij niet meer terug. We moesten twee uur wachten eer het goed en wel aan ons was... en daarna zie je ze dan in een half uur alles afwerken.
De toiletten (zowel voor hond als baas) lagen op ruime afstand van de organisatie af (de tenten etc).
Om 13u30 waren ze nog bezig de hondentoilet in orde aan het brengen (wat zand op steen - niets mis mee, maar te weinig zand)
Foto's vind je terug in Foto- en Filmpresentatie... (laat het hier weten als ze online zijn)