Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Reu versus reu agressie  (gelezen 1879 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Linsey
Blaffertje

« Antwoord #15 Gepost op: Mei 05, 2009, 22:56:01 »

Als baasje van de andere hond wilt meewerken dat gaat dat natuurlijk é. Kai heeft ook zoiets met een duitse herder bij ons op de hondenschool en ook omgekeerd. Die hond heeft ook iets tegen Kai, nog voordat Kai iets tegen die hond had. Maar doordat Kai wel mag kennismaken als ze beiden rustig zijn, gaat dat nu veel beter. Kai gromt nog altijd als hij de hond in de verte ziet, maar meer dichtbij lukt het soms al van ze aan elkaar te laten snuffelen. Laatst nog legde de duitse herder zijn poot op Kai zijn neus als uitnodiging tot spelen. En Kai beantwoorde dat ook met spelen. Hij heeft zelfs 2 min liggen naast de hond gedaan (wel met instructeur ertussen voor het geval dat ;) ). Maar dat durf ik totaal niet met de reu waar hij nu zo op reageert.

Ik heb eens op het leeuwhondjesforum ook eens zoiets gevraagd en daar waren meerdere honden (niet alleen leeuwhondjes) die iets hadden tegen honden die strak gehouden werden (en ook gecorigeerd met slipketting). Zijn dus honden die constant dicht moeten blijven, ook naast het terrein. Die honden komen uit de auto, moeten dicht blijven, nog wat oefenen, nog wat corrigeren, dan wedstrijd doen, nog wat corrigeren, dan af het terrein, nog altijd dicht blijven, nog altijd corrigeren, dan de auto terug in. Hond blijft dan in auto tot wedstrijd gedaan is, dan hond terug uit de auto, weer dichtblijven en dan gaan ze oefenen een hele tijd en dan hop weer de auto in. Helemaal geen ontspanning en je ziet dat aan die honden, die lopen zo gespannen rond  bang staart heel hoog, dikwijls haren nog eens omhoog ook, zijn precies tijdbommetjes. Kai ziet daar ook iets aan, daarom hij zo doet. En blijkbaar reageren meerdere honden op die bepaalde honden, ook vooral omdat het dan dominante honden zijn die in het bijzijn van andere honden constant gecorigeerd worden.

Maar ik ga dus er niet meer op reageren dan en dan hopen dat het betert.  duim omhoog Vraag me wel iets af, wat als het fixeren belonend voor hem werkt? Dan kan je wel heel lang gaan wachten é, die mensen gaan ook niet blijven staan en lopen dus door, gaat hij dan niet denken van dat hij ze wegjaagt zo?  denk
marijke
Snoepertje

« Antwoord #16 Gepost op: Mei 05, 2009, 23:11:27 »

da's nu idd het hele moeilijke aan heel de zaak ,...  grijns
in principe kan men heel veel dingen trainen en eruit trainen maar men moet de perfecte omstandigheden creëren waarin de hond onmogelijk kan falen en men zo enkel ermee op een positieve manier kan trainen en geen of minimale stres creëert ,...

in het geval van kobbe zou je dus enkel de hele tijd moeten wandelen op de afstand waarin hij niet reageert om dan cm per cm te gaan naderen om te kijken wat haalbaar is en de nieuwe grens vast te leggen in het begin zal dat wel heel ver zijn wss maar mss na een tijdje wat dichter
spijtig genoeg (in dit geval natuurlijk) is chucky geen "statisch gegeven" en heeft hij ook zijn reacties dus blijft er altijd risico dat het weer fout gaat en men terug naar af is denk ik  fluit

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #17 Gepost op: Mei 05, 2009, 23:16:18 »

En dan heb je getraind en getraind en getraind, reageert hij niet meer zo heftig en komt er uit onverwachte hoek (zowel voor hond als baasje  grijns ) een hond afgedenderd die heel vriendelijk zijn poten op je hond legt   ojee
Het is niet dat ik er moedeloos van word maar veel zal het niet meer schelen  zucht

marijke
Snoepertje

« Antwoord #18 Gepost op: Mei 05, 2009, 23:20:06 »

knuffel kan dat best begrijpen  aw

Linsey
Blaffertje

« Antwoord #19 Gepost op: Mei 05, 2009, 23:23:29 »

En dan heb je getraind en getraind en getraind, reageert hij niet meer zo heftig en komt er uit onverwachte hoek (zowel voor hond als baasje  grijns ) een hond afgedenderd die heel vriendelijk zijn poten op je hond legt   ojee
Het is niet dat ik er moedeloos van word maar veel zal het niet meer schelen  zucht

Dat is dus hetzelfde als in het weekend. Eindelijk reageert Kai speels op die reu, laten ze hem los om rakelings langs Kai te lopen. Terwijl we dus gewoon aan tafel iets zitten te drinken. Kai had dat compleet niet zien aankomen (ik ook niet trouwens) en dacht dat de reu ging aanvallen. Nadien was het vele erger dan het ooit geweest was  ojee
alcoppe
pikkediefje
**

Geslacht: Man

Danté en Cedric Coppejans; Hearts of Gold

« Antwoord #20 Gepost op: Mei 05, 2009, 23:24:26 »

Het enige wat helpt is dat je optreed als roedelbaas.
Dante weet donders goed, wanneer IK de baas ben.
Dan loopt hij in een grote boog om de concurrentie.

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #21 Gepost op: Mei 06, 2009, 07:50:04 »

Ik zal dan eens bij jou komen leren hoe ik moet optreden als roedelbaas  eehm

Linsey
Blaffertje

« Antwoord #22 Gepost op: Mei 06, 2009, 10:55:19 »

Het zou makkelijk zijn als dat alle problemen oplost die je met honden hebt, maar spijtig genoeg zit dat niet altijd zo ineen  wink
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #23 Gepost op: Mei 06, 2009, 11:55:27 »

Ik zal dan eens bij jou komen leren hoe ik moet optreden als roedelbaas  eehm
ik kom mee Riet  eehm

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #24 Gepost op: Mei 07, 2009, 11:14:03 »

heb jij een dominante reu Alcoppe?

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: