Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Reu versus reu agressie  (gelezen 1879 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Linsey
Blaffertje

« Gepost op: Mei 02, 2009, 21:42:09 »

Kai heeft iets tegen dominante reuen, hij begint al een afstand te grommen en als ze in zijn buurt komen dan wilt hij ze aanvallen. Zijn altijd dezelfde honden. Die honden worden over het algemeen heel strak gehouden en veel gecorrigeerd. Iemand misschien wat tips om hem hier leren mee om te gaan? Ik zou niet willen dat hij op wedstrijd er naast moet liggen, dan doe ik de wedstrijd maar niet mee als ik dit vooraf zie. Nu daarstraks na de wedstrijd dan oefen ik altijd nog wat, nu was juist iemand ook aan het oefenen met zo'n reu (is Kai zijn vijand van op de hondenschool). En ik kreeg totaal Kai zijn aandacht niet, heel de tijd grommen en als ik zit zei zelfs naar mij grommen. Ook al zat die hond aan de andere kant van het terrein. Is dit af te leren of gewoon altijd ontwijken (wat moeilijk gaat worden op wedstrijd)?
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 02, 2009, 21:51:21 »

De manier om het af te leren heb ik nog niet gevonden.  weetniet
Of juister, een of twee keer is het gelukt, tot er weer een andere (dominante?) reu boven op Kobbe sprong.
En iedere keer duurde het weer langer om hem min of meer onder kontrole te krijgen.
Ontwijken is dus wat ik zoveel mogelijk probeer te doen.
Op shows heeft hij er wel minder last van, zolang ze niet vanachter een hoek vandaan springen of rakelings langs hem proberen te lopen.  zucht

Linsey
Blaffertje

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 02, 2009, 22:14:08 »

Kai was daarstraks een beetje vrolijker naar die reu. Ik zat aan tafel en Kai was speels aan het doen en dus beloonde ik hem ervoor, maar dan laten ze ineens de reu los en die loopt rakelings langs Kai naar zijn 2de baasje. Kai dacht waarschijnlijk dat de reu het op hem gemunt had, nadien was het dus erger dan het ooit was geweest. ojee Die honden zijn overigens ook geem simpele honden, eentje waarop Kai het gemunt heeft valt zelf uit naar vanalles reu of teef maakt niet uit. Vooral Kai zelf, nog voordat Kai zo deed naar dominante reuen. Ik liep er voorbij met Kai en die hond viel uit naar Kai, sindsdien veralgemeend hij dat met alle dominante reuen.

« Laatste verandering: Mei 02, 2009, 22:16:00 door Linsey » Gelogd
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 02, 2009, 22:48:44 »

Bij Kobbe is het ook zo'n reactie geweest, een paar keer slechte ervaringen gehad en nu is het zo iets van; de eerste klap is geld waard dus ik begin  ojee

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 02, 2009, 22:50:28 »

Bij Kobbe is het ook zo'n reactie geweest, een paar keer slechte ervaringen gehad en nu is het zo iets van; de eerste klap is geld waard dus ik begin  ojee
Hier ook zo met Barney  ojee

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 02, 2009, 23:45:04 »

Wij hebben ook wel een paar uitvallers maar nooit problemen gehad op wedstrijd  weetniet

soms houden de keurders er ook wel rekening mee, als ze zien dat bepaalde honden elkaar viseren

Linsey
Blaffertje

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 03, 2009, 13:46:30 »

Kai heeft over het algemeen op wedstrijd zelf ook geen probleem. Alleen 1 bepaalde dominante reu kan hij echt niet mee om. De andere dominante reuen is meer naast het terrein en met de meeste kan hij dan eens kennismaken en dan lukt het redelijk. Maar met die ene krijg ik hem dus niet onder appèl, mag ik doen wat ik wil. Hij blijft die reu fixeren. Ik heb er gelukkig op wedstrijd nog niet mee op het terrein gestaan. Maar gisteren wilde ik dus nog eens wat oefenen op het terrein na de wedstrijd en het lukte langs geen kanten toen die reu ook mee op terrein stond, zelfs niet toen die helemaal aan de andere kant van het terrein stond. Ik durfde zelfs de losse oefeningen niet meer doen.  bang

Het meest vreemde is dat Kai zijn beste speelkameraadje op wedstrijd (hij kent die enkel van op wedstrijd) een dominante reu is :roloog: Wel eentje dat heel erg op hem lijkt.
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 05, 2009, 11:05:06 »

Mja... ze hebben dat soms hé - een soort aartsvijand en soms alles wat daar in hun ogen op lijkt...

En hopelijk moet je dan nooit samen wedstrijd spelen met die hond - indien wel zou ik het toch eventjes proberen (op wedstrijd is toch nog anders dan trainen) maar als je er echt geen appel op krijgt, is het het risico niet waard hé ...

Ziggy
Ploeteraartje
*

www.dogvision.be

« Antwoord #8 Gepost op: Mei 05, 2009, 13:13:48 »

hoe reageer jij zelf op Kai op zo een moment?

misschien heb je t al geprobeerd, maar ik zou te clicker proberen. Zonder enige vorm van communicatie. Bv gewoon op een afstand gaan zitten en je niet met hem bezig houden. (hondje hangt vast natuurlijk eh, liefst geen te korte lijn)
Vanaf dat hij - al is dat na een uur- naar je omkijkt of tot bij jouw komt of enige vorm van gewenst gedrag vertoond, clicken en belonen met iets supergoed.
Eventueel op voorhand al proberen te oefenen zodat hij het concept kent. De bedoeling is dat je hond uit zichzelf naar jouw toekomt.
Reden waarom ik zou opteren om dit zonder communicatie te doen is omdat je anders makkelijk stress opbouwd. Als je op zo een moment commando's gaat geven of gaat trekken aan de lijn is de kant groter dat die frustratie zich naar jouw uit.

Dat een reu dominant is, zou voor hem niet zo een groot probleem mogen zijn. Hij zal een stuk relaxter en gelukkiger zijn als hij dat kan negeren. Dat zal zijn zelfvertrouwen ook goed doen denk ik.

Ivm wedstrijden, als dit echt zo een probleem is zou ik een tijdje geen wedstrijden doen, tot jullie weer relaxt kunnen samenwerken. Anders is er de kans dat hij de lessen, de leiband, de keurders of weetikhetwat gaat linken aan zijn frustratie tov een andere hond. Moest dat gebeuren heb je nog veel meer werk dan tevoren.
Linsey
Blaffertje

« Antwoord #9 Gepost op: Mei 05, 2009, 16:29:37 »

Citaat
hoe reageer jij zelf op Kai op zo een moment?

Dat is het grootste probleem eigenlijk, ik weet niet hoe ik moet reageren dan. Probeer wel zijn aandacht te trekken, maar dat lukt dus niet.

Citaat
Reden waarom ik zou opteren om dit zonder communicatie te doen is omdat je anders makkelijk stress opbouwd. Als je op zo een moment commando's gaat geven of gaat trekken aan de lijn is de kant groter dat die frustratie zich naar jouw uit.

Dat is toen dus ook gebeurd, Kai begon naar mij te grommen.

Citaat
Dat een reu dominant is, zou voor hem niet zo een groot probleem mogen zijn. Hij zal een stuk relaxter en gelukkiger zijn als hij dat kan negeren. Dat zal zijn zelfvertrouwen ook goed doen denk ik.

Hij heeft wel 2 slechte ervaringen gehad met dominante reuen. 1 maal als pup met een mechelse herder die op hem afstormde. Nadien bij agilitytrainingen waar een dominante reu rondliep die op ander honden jaagde. Toen is dat eigenlijk begonnen. Ik ben toen moeten stoppen met agility sinds Kai enkel nog maar oog had voor die reu.

Citaat
Ivm wedstrijden, als dit echt zo een probleem is zou ik een tijdje geen wedstrijden doen, tot jullie weer relaxt kunnen samenwerken. Anders is er de kans dat hij de lessen, de leiband, de keurders of weetikhetwat gaat linken aan zijn frustratie tov een andere hond. Moest dat gebeuren heb je nog veel meer werk dan tevoren.

Is eigenlijk maar 1 hond waar hij dit heel hard bij heeft. Hij kent deze hond van de HS sinds ze ook lid zijn van de hondenschool waar ik naartoe ga. De hond zit soms bij Kai in de groep in de hondenschool. Al is het al heel lang geleden dat ik nog bij die hond in de groep heb gezeten (debutantengroep wordt in 2 of 3 gedeeld), toen was hij er ook al wat gefixeerd op, maar toen kreeg ik ook nog aandacht als ik dat vroeg. Ondertussen gaan de baasjes van die hond enkel woensdags naar de hondenschool en ikzelf enkel zondags. En nu in mei eigenlijk helemaal niet. Dus toch al een paar maanden dat hij niet meer in dezelfde groep heeft gezeten als die hond tijdens trainingen.

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #10 Gepost op: Mei 05, 2009, 22:13:59 »

Citaat
misschien heb je t al geprobeerd, maar ik zou te clicker proberen. Zonder enige vorm van communicatie. Bv gewoon op een afstand gaan zitten en je niet met hem bezig houden. (hondje hangt vast natuurlijk eh, liefst geen te korte lijn)
Vanaf dat hij - al is dat na een uur- naar je omkijkt of tot bij jouw komt of enige vorm van gewenst gedrag vertoond, clicken en belonen met iets supergoed.

Dus, laat ons zeggen  denk
Kobbe is heel opgewonden, doet pogingen om uit te vallen, blaft als een gek, heeft totaal geen aandacht voor wat ik doe, zeg... van zodra hij Chucky ziet.
Ik hou dan Kobbe aan de lijn, doe niks, negeer zijn gedrag, wacht tot hij naar me toekomt en me aandacht geeft terwijl Chucky in de buurt blijft en beloon hem dan met een superbeloning?

Als DF tijd heeft kunnen we daar dan eens een dagje voor uittrekken  zucht

alcoppe
pikkediefje
**

Geslacht: Man

Danté en Cedric Coppejans; Hearts of Gold

« Antwoord #11 Gepost op: Mei 05, 2009, 22:15:28 »

Nou Riet, dan kun je wachten tot je een ons weegt. :lachje:

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #12 Gepost op: Mei 05, 2009, 22:16:18 »

Nou Riet, dan kun je wachten tot je een ons weegt. :lachje:

Heeft het tenminste nog iets opgeleverd  hihi

marijke
Snoepertje

« Antwoord #13 Gepost op: Mei 05, 2009, 22:20:05 »

denk dat clou erin zit dat je op de juiste afstand gaat staan ,nl ;waar hij tussen ,net niet reageren of net wel ,om zo de mogelijkheid te creëren om wel te kunnen belonen zekers  denk
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #14 Gepost op: Mei 05, 2009, 22:23:18 »

denk dat clou erin zit dat je op de juiste afstand gaat staan ,nl ;waar hij tussen ,net niet reageren of net wel ,om zo de mogelijkheid te creëren om wel te kunnen belonen zekers  denk

weetniet als we aan het wandelen zijn, probeer ik zoveel mogelijk Kobbe te belonen als hij aandacht heeft voor mij, maar er moet al een serieuze afstand tussen zitten voor hij Chucky negeert.

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: