Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2 3 ... 10   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mankende Chucky  (gelezen 8297 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Gepost op: April 20, 2009, 23:41:02 »

reeds een tweetal weken viel ons op dat Chucky mankte. Dit vooral na wandelingen of tijdens wandelingen en na het lang blijven stilliggen in éénzelfde positie. Zowel 's avonds als 's ochtends.

Vandaag besloot ik dan toch maar eens tot bij de DA te gaan... ook al vind ik dat die daar weinig kan aan doen.

Toen ik gisteren Chucky's ene poot omhoog hefte, omdat er kleefkruid tussen z'n achterpoten bengelde... reageerde hij er nogal jankend op, terwijl hij dat bij de andere poot niet had gedaan.

De DA liet weten - na onderzoek van de poten - dat er niets 'te voelen' was, maar dat hij gerust foto's wil laten nemen om te zien hoever de schade van Chuckys HD al gevorderd is. Echter heb ik dat nog wat uitgesteld en proberen we nu eerst met Rymadil, een kuur van 10 dagen, om te zien hoe hij het er mee doet.

Verbetert het niet met dit middel, komen de foto's er toch aan en zien we dan wel wat we ermee kunnen aanvangen...

Men had mij vroeger altijd verteld dat je nooit een operatie kon uitvoeren als er al artrose aanwezig is, maar blijkbaar is dit het geval niet... en kan je dat dus wel nog. Echter zie ik een nieuwe heup niet meer zitten voor een hond van 7 jaar. Een andere operatie (bekkenkanteling) daarentegen zou wel nog mogelijk zijn

de DA vertelde ook dat je twee fases van 'pijn' hebt bij HD en dat is wanneer het zich ontwikkelt en wanneer het echt te erg geworden is. Dan komt er nog een korte periode van geen pijn meer, omdat de heup vast zit en dus is de pijn dan ook weg... tot die na verloop van tijd weer loskomt (vraag me niet meer wat die oorzaak weer was), waardoor de pijn massaal erger is... en dat zal dan het 'eindpunt' zijn.

Chucky zit dus in een 'opflakkering' van die pijn... normaal - volgens de DA - zou hij na deze opflakkering terug in een periode moeten komen dat hij terug beter is en dus geen pijn heeft... de dokter sprak van nog 'een jaar of drie' dat hij dan zo zou blijven...

Uiteraard hoop ik dat we Chucky zonder pijn langer kunnen houden dan aan zijn 10 jaar. Maar helaas genoeg moet ik me er wellicht bij neerleggen dat de HD ervoor zal zorgen dat ik hem sneller kwijt zal zijn, dan dat ik zou willen.

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: April 20, 2009, 23:50:54 »

Ocharmkes toch, ik hoop met je mee DF  knuffel knuffel knuffel

Hier heeft eens iets gestaan (of juist voor de crash) over goud-accupentuur dat goede resultaten gaf, misschien iets om over na te denken?

Gevonden:

http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,1692.0.html
« Laatste verandering: April 20, 2009, 23:53:40 door Xtreme Taz » Gelogd

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #2 Gepost op: April 20, 2009, 23:54:08 »

knuffel voor Chucky

Hopelijk slaat de rimadyl aan  bid bid

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #3 Gepost op: April 20, 2009, 23:55:53 »

Andere mogelijkheden bekijken?
 thumbsup dat die rimadyl goed werkt.

@ XT; was dat niet det inbrengen van Colloiddal goud waarover gesproken werd?
Werd ergens in Duitsland gedaan denk ik  krab

Topic gevonden

http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,1692.0.html
« Laatste verandering: April 20, 2009, 23:57:54 door Riet » Gelogd

marijke
Snoepertje

« Antwoord #4 Gepost op: April 21, 2009, 01:43:37 »

oei  knuffel
dat die pillekes maar goed werken !!!
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #5 Gepost op: April 21, 2009, 09:24:15 »

Hopelijk zal de Rymadil helpen om Chucky een zo pijnloos mogelijk verder leven te geven.  bid

Zou hydrotherapie ook geen mogelijke oplossing zijn voor hem ?

biegel
Ploeteraartje
*

www.marcbervoets.be

« Antwoord #6 Gepost op: April 21, 2009, 09:26:10 »

duimen voor succes! op eender welke manier  duim omhoog duim omhoog duim omhoog

Wie het onverdraagzaamst is tegenover anderen is meestal wel het verdraagzaamst jegenst zichzelf (Ivo Opstelten)
Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #7 Gepost op: April 21, 2009, 10:39:56 »

Misschien wat overbelasting erbij en gaat het na de Rimadyl terug een stuk beter.
Ik duim voor Chucky, beterschap venteke! duim omhoog

biegel
Ploeteraartje
*

www.marcbervoets.be

« Antwoord #8 Gepost op: April 21, 2009, 12:46:41 »

misschien een domme vraag, maar toch niet beter eerst foto's vooraleer zo'n zwaar medicijn  weetniet

Wie het onverdraagzaamst is tegenover anderen is meestal wel het verdraagzaamst jegenst zichzelf (Ivo Opstelten)
Andina
Kwijlbakske
**

« Antwoord #9 Gepost op: April 21, 2009, 14:27:33 »

Duimen dat de Rimadyl z'n werk doet zodat Chucky nog heel lang pijnvrij kan zijn.

milan
Puppedup
*

« Antwoord #10 Gepost op: April 21, 2009, 20:59:35 »

oei oei ik hoop dat de rimadyl zal helpen voor chucky.  Bruno staat nu op rimifin iets gelijkaardigs als rimadyl, hij zal dit waarschijnlijk voor het restje van zijn leven moeten nemen, maar hij heeft nergens last van tis ook geen cortisone, dat is veel slechter voor je hond.
Bruno heeft begin januari in beide pezen van zijn schouder een cortisone injectie gehad omdat hij daar met verkalkingen zit en hij mankte verschrikkelijk, in 3 dagen tijd was het stukken beter en half maart was ie helemaal ok, maar door het feit dat hij met die verkalkingen zit en hij in het verleden al geopereerd was voor ocd is besloten om hem verder ontstekingsremmer te geven.
met super resultaat, als hij mee gaat op reis moet ik de dosis verdubbelen.
rimadyl kan ook heel goed helpen tegen de pijn dus ik hoop dat het ook een beetje een lichte ontsteking is en dat alles weer goed komt voor Chucky, alvast een dikke poot van Bruno en een knuf van mij

groeten
sabine
AdviesRaad
Gravertje

« Antwoord #11 Gepost op: April 21, 2009, 21:24:07 »

knuffel knuffel  voor Chucky en baasje

hopelijk werkt de Rimadyl  thumbsup
lady
pikkediefje
**

« Antwoord #12 Gepost op: April 22, 2009, 09:44:19 »

Hopelijk doet de rimadil zijn werk  thumbsup knuffel knuffel
misschien een domme vraag, maar toch niet beter eerst foto's vooraleer zo'n zwaar medicijn  weetniet
Ik denk niet dat rimadil zo schadelijk is hoor , het hondje van mijn bazin heeft dat jaren achtereen moeten innemen met succes  wink

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #13 Gepost op: April 22, 2009, 13:12:18 »

volgens de Da zijn er honden die er hun leven mee te maken hebben (met die rymadil). Je had ook nog het middel Metacam (geloofde ik) Maar omdat ik hier al zo vaak dat middel had zien opduiken... lol

Hydrotherapie zou idd ook een mogelijkheid zijn... das ook voor de rest van z'n leven... en niet zo goedkoop dan natuurlijk.

hij zwemt wel, maar in koud water (de zon warmt nog niet genoeg), vermoedelijk zorgt dat voor het extra manken achteraf...

nu, khoop met jullie mee dat die Rymadil helpt.

Riet vroeg:
Citaat
Andere mogelijkheden bekijken?

daar bedoel je dan die bekkenkanteling mee?

indien ja: moet dat aan beide zijdes worden gedaan, want tzijn z'n beide heupen die HD-D hebben.

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #14 Gepost op: April 22, 2009, 13:15:38 »

Metacam had ik voor Fredje. Moet zeggen dat ik daar zeer goede ervaringen mee heb. Fredje had dat voor zijn hernia . Ik gebruikte dat in combinatie met vitaminen B+ en die combinatie deed het voor hem heel goed.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10   Omhoog
  Print  

Ga naar: