|
yvy
|
 |
« Gepost op: April 18, 2009, 20:00:08 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muffin en Emma
Gast
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: April 18, 2009, 20:20:53 » |
|
ach ja, ik heb dat ook eens een paar keer geprobeerd. Ik kan echt niet zeggen of het helpt of niet. Jouw hondjes zijn maar heel klein dus veel mag je al niet geven, tenslotte is het niet echt geschikt als hondenvoeding en zit er o.a. veel suiker in. Ik probeer al jaren mijn madammen van het eten van  af te brengen door roepen en tieren en dingen naar hen smijten als ze weer eens aan de paardenpoep zitten, maar het helpt niet, totaal niet. Veel succes!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
yvy
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: April 18, 2009, 20:24:34 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Christel
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: April 18, 2009, 21:27:04 » |
|
Skye deed dat als pup ook en eierkoek geven hielp echt niet. Ik heb ook nog op aanraden van iemand ananas door zijn eten gedaan, ook dat hielp niet. Ik heb toen gewoon een tijd de honden appart buiten gelaten, als Erka iets gedaan had direct opgeruimd zo had Skye de kans niet om het op te eten. Tijdens het wandelen hield ik goed in de gaten wanneer Erka een  moest doen en als ik dan op Skye riep bleef hij eraf. Na een tijdje deed hij het niet meer. Paardenpoep hebben ze hier nooit gegeten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: April 18, 2009, 21:41:09 » |
|
De enige effectieve manier om het af te leren is zoals Christel gedaan heeft. Eierkoek, ijzersulfaat... allerleid dingen zijn me ooit aangeraden geweest en de hondjes gingen lustig door. Volgens mij is het een fase waar ze door moeten  . Eens ze door die fase zijn geraakt zonder de kans te krijgen om het te eten ben je meer op je gemak.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: April 19, 2009, 00:11:59 » |
|
Die fase kan ook op oudere leeftijd komen? Als we het konijnenhok gaan zuiver maken haast Barney zich naar binnen om de konijnen  te gaan eten 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muffin en Emma
Gast
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: April 19, 2009, 08:11:23 » |
|
Een fase?? Kom je dat eens aan Emma vertellen? Paardenpoep, konijnenkeutels, kattendrollen, .... het gaat er allemaal grif binnen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: April 19, 2009, 10:41:46 » |
|
Die fase kan ook op oudere leeftijd komen? Als we het konijnenhok gaan zuiver maken haast Barney zich naar binnen om de konijnen  te gaan eten  Konijnen gaan normaal (in het wild) zelf hun eigen drolletjes terug opeten om alle voedingsstoffen eruit te halen. Dat heet resifleren als ik me goed herinner  mss daarom reden dat Barney dat aantrekkelijk vindt? M&E ; op alle regels bestaan er uitzonderingen  Ik ga niet beweren dat Charlie en Kobbe dat nooit meer doen maar er is wel een periode geweest dat ze het bijna altijd deden als ze de kans kregen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
alcoppe
pikkediefje

Geslacht: 
Danté en Cedric Coppejans; Hearts of Gold
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: April 19, 2009, 10:44:17 » |
|
In ontlasting zit amoniak. In eierkoek zit ook amoniak, daarom dat ze dit geven. Ook een advies is rietsuiker door het eten mengen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: April 19, 2009, 10:47:32 » |
|
In ontlasting zit amoniak. In eierkoek zit ook amoniak, daarom dat ze dit geven. Ook een advies is rietsuiker door het eten mengen.
mijn hondjes vonden zowel eierkoek als rietsuiker als... fantastisch. Ook de  om terug op te eten. :roloog: opruimen en ze ervan weg houden was de enige oplossing
|
|
|
|
|
|
|
|
|
alcoppe
pikkediefje

Geslacht: 
Danté en Cedric Coppejans; Hearts of Gold
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: April 19, 2009, 10:49:07 » |
|
Die van ons zijn dol op geurtjes, maar absoluut niet op 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: April 19, 2009, 10:50:19 » |
|
Die van ons zijn dol op geurtjes, maar absoluut niet op  Charlie en Kobbe zijn ook dol op geurtjes 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muffin en Emma
Gast
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: April 19, 2009, 11:02:59 » |
|
Konijnen gaan normaal (in het wild) zelf hun eigen drolletjes terug opeten om alle voedingsstoffen eruit te halen. Dat heet resifleren als ik me goed herinner correctie, dat zijn blindedarmkeutels en die zijn onverteerd en die eten ze idd terug op, die MOETEN ze terug opeten, normaal vind je die dus niet in hun hok. Als je die vind!, is het een teken dat je konijn véél te véél eten krijgt. De andere keutels laten ze liggen. (voor je hond, a ja!  ) tot zover dan mijn les konijnkunde.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
maranoa
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: April 20, 2009, 09:35:48 » |
|
De eierkoeken van de supermarkten bevatten weinig of geen ammoniak, je moet echt de bakkers eierkoeken hebben, aldus iemand die ik zag op tv.
Maar het is ook ondeugd.
Groetjes van Anneke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
charmed
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Mei 01, 2009, 17:28:40 » |
|
Hier heb ik ook van alles geprobeerd, Ylanie zoekt gewoon de  uit, ze eet alleen die van zichzelf, van Savannah of van Kalin. De rest moet ze niet eens, daar trekt ze de neus voor op. Ik ruim dus ook alles gelijk op, ook omdat ik geen zin heb er in te stappen  Savannah houd alleen van mensen  , soms kom je dat nog wel eens tegen ergens in een bos. Wij proberen natuurlijk zo goed mogelijk op te letten, want vind dat maar niks, die viezerds. En Keshia die mag graag door van die smurrie  heenrollen. Eten doet ze niet zo snel, maar ze vind het heerlijk om haar mooie witte kraag er doorheen te rollen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|