|
ynexes
|
 |
« Gepost op: April 18, 2009, 11:51:08 » |
|
Vanmorgen zijn wij even naar het tuincentrum "Defever" in Gistel gereden, om nieuwe planten te zoeken voor onze tuin. Wij waren op zoek naar buitenplanten, achter de serres in een verborgen hoek deden wij een verschrikkelijke ontdekking! Een hond, de naam hond niet meer waardig, voor en achter waren moeilijk te onderscheiden, totaal uitgemergeld en helemaal in klitten, produceerde een schor geluid. Onze mond viel open, zoiets in het echt hadden wij nog nooit gezien  De sukkel was vastgebonden aan een dik touw, hij had wel een schuilhok, drinken hebben wij niet gezien, een vuile witte plastieken pot lag omgekeerd op de grond. Die zullen aan ons nimmer nog een euro verdienen, vlug zijn wij naar buiten gestapt, mijn man kon mij met moeite bijbenen. Ik heb "animal first" uit Bredene verwittigd, hopelijk treden die vlug in actie! Wat kunnen wij nog doen om die sukkel te redden uit zijn benarde positie?
|
|
|
|
|
|
In a perfect world, every dog would have a home and every home would have a dog. Josette, Djessie, Emma en Hanoi www.darksensation.be
|
|
|
|
|
|
Moozer
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: April 18, 2009, 12:39:59 » |
|
Amai, Wordt je op de hoogte gehouden via Animals First? Ga je terug om te kijken of de hond weg is?
Ik ben daar vorige week ook geweest achteraan, maar niet ver genoeg om deze hond te vinden.
Dit zal dan ook de laatste keer geweest zijn. M'n maag keert.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ynexes
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: April 18, 2009, 13:10:20 » |
|
Ik heb "Blid" ook op de hoogte gebracht. @Moozer: Heel verstandige beslissing 
|
|
|
|
|
|
In a perfect world, every dog would have a home and every home would have a dog. Josette, Djessie, Emma en Hanoi www.darksensation.be
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: April 18, 2009, 13:21:17 » |
|
Wat een ontdekking  Ik hoop dat ze die hond daar heel snel weghalen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: April 18, 2009, 19:46:20 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: April 18, 2009, 23:22:55 » |
|
Ik heb "animal first" uit Bredene verwittigd, wat is dat? Kunnen die iets doen? Blauw Kruis Oostende niet goed? -- wij gaan naar Ettelgem (de vrijboom), die hun hond loopt gewoon vrij rond... een dot.
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
|
|
|
sabine
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: April 18, 2009, 23:54:25 » |
|
wij gaan naar Ettelgem (de vrijboom), die hun hond loopt gewoon vrij rond... een dot.
Toen ik vorig jaar daar affiche van DFwandeling ging afgeven liep er daar nochtans ook een klein hondje los rond. Blijkbaar hebben ze nog iets verstopt in een hoekje  Hopelijk wordt er vlug gereageerd
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ynexes
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: April 19, 2009, 08:02:52 » |
|
Ik heb gisteravond nogmaals gebeld naar "Animal First" om even te checken en...... ze hebben niets gedaan, zijn zelfs niet gaan kijken. Hun antwoord: " ja, wij kunnen niets doen! Jij moet aangifte doen bij de politie en dan kan het asiel de hond gaan ophalen als..... de eigenaar toestemming geeft  De wet is veranderd, zei die man, echt in het nadeel van de honden! Wat moet ik daarvan denken, mijn echtgenoot zegt: "Ge zult u in een wespenest steken als je verder doet". Waarom dient de dierenbescherming dan, denk ik bij mezelf, die kunnen toch gaan kijken en aangifte doen bij de politie? Welke reden schuilt er nu weer achter hun doen en laten?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: April 19, 2009, 08:29:08 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ynexes
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: April 19, 2009, 09:20:59 » |
|
Moesten nu alle DF-forumleden uit de buurt naar die hond gaan kijken en allemaal naar de politie bellen, zou dat geen oplossing zijn voor het dier in kwestie? Zoals Xtreme Taz zegt: Het heeft maar geholpen, in hun geval, als al de buren reageren! Hier in dit geval zijn er geen geburen, die hond ligt ergens achteraan, verscholen tussen het afval van hun tuincentrum, ik noem dit een vergeetput 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Moozer
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: April 19, 2009, 09:38:19 » |
|
Je kan alvast een berichtje sturen naar het mailadres van Politie Kouter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: April 19, 2009, 13:20:31 » |
|
en nu heb je haar een pb gezonden met dat mailadres... handiger dan dat een mens dat altijd moet gaan opzoeken... --- Wat moet ik daarvan denken, mijn echtgenoot zegt: "Ge zult u in een wespenest steken als je verder doet". Waarom dient de dierenbescherming dan, denk ik bij mezelf, die kunnen toch gaan kijken en aangifte doen bij de politie? Welke reden schuilt er nu weer achter hun doen en laten? het nadeel aan al die vzw's is dat er geen overkoepelend orgaan bestaat... Ja, je hebt wel het Blauw Kruis, maar die kan al evenmin doen dan al die andere 'zogezegde' dierenbeschermingen. Uiteindelijk mogen ze niet verder dan de deur komen, zonder politie. Slechts als de gerechtelijke instanties aanwezig zijn, mag er ingegrepen worden. Die wet is in mijn ogen al altijd zo geweest. De zus van Joeki was ook op die manier zoals dat hondje van u nu... en ze mochten ook niet verder dan de deur, en dat was het BK van Brugge... ze stonden daar zonder politie en ze konden niets doen. Die zus is wel dood gegaan... DAT is het probleem in België. ipv een aparte voetbalcel te maken bij de politie, zouden ze beter kijken voor een dierenpolitie, zoals ze in Engeland hebben.
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
|
ynexes
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: April 19, 2009, 13:39:08 » |
|
en nu heb je haar een pb gezonden met dat mailadres... handiger dan dat een mens dat altijd moet gaan opzoeken... --- Wat moet ik daarvan denken, mijn echtgenoot zegt: "Ge zult u in een wespenest steken als je verder doet". Waarom dient de dierenbescherming dan, denk ik bij mezelf, die kunnen toch gaan kijken en aangifte doen bij de politie? Welke reden schuilt er nu weer achter hun doen en laten? het nadeel aan al die vzw's is dat er geen overkoepelend orgaan bestaat... Ja, je hebt wel het Blauw Kruis, maar die kan al evenmin doen dan al die andere 'zogezegde' dierenbeschermingen. Uiteindelijk mogen ze niet verder dan de deur komen, zonder politie. Slechts als de gerechtelijke instanties aanwezig zijn, mag er ingegrepen worden. Die wet is in mijn ogen al altijd zo geweest. De zus van Joeki was ook op die manier zoals dat hondje van u nu... en ze mochten ook niet verder dan de deur, en dat was het BK van Brugge... ze stonden daar zonder politie en ze konden niets doen. Die zus is wel dood gegaan... DAT is het probleem in België. ipv een aparte voetbalcel te maken bij de politie, zouden ze beter kijken voor een dierenpolitie, zoals ze in Engeland hebben. Inderdaad DF een dierenpolitie hebben wij nodig  Ik heb nog geen aangifte gedaan bij de politie 'Kouter' 't is weekend hé  Vanmorgen zijn wij naar Stock Vermeersch in Handzame geweest. Er stonden daar buiten op de parking op 4 m² 2 mini paardjes, zielig te staan, met een emmer water erbij en in de schaduw. Waarom toch op allerhande manieren dieren gebruiken om klanten te lokken. Terwijl bij dit prachtig weer de paardjes lustig kunnen rondrennen op een wei. Oh ja, 't is me het weekendje weer!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|