Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Houdingen  (gelezen 834 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Sarah
Snuffeltje

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: April 15, 2009, 13:23:54 »

Muna kan zit al prima op commando, nu zou ik haar willen leren liggen, ook al gezien in de les op de HS, maar Muna snapt de bedoeling precies niet.

Weet er iemand een trucje om dat te leren aan een pup? Ze wil allesinds wel leren, want als we met haar bezig zijn kijkt ze heel aandachtig naar ons.

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #1 Gepost op: April 15, 2009, 14:16:57 »

onder je been laten kruipen voor een koekje bijvoorbeeld...

je gaat gehurkt rechts naast je hondje zitten met je linkse been gestrekt - en dan lok je haar met je hand (snoepje - speeltje) onderdoor dat been - normaal kan ze dan niet anders dan gaan liggen hé  lol - flink belonen uiteraard

vervolgens herhalenherhalenherhalen .... niet te lang aan een stuk natuurlijk, 't moet leuk blijven hé  zonnebril

Mandy
Speelkontje
**

« Antwoord #2 Gepost op: April 15, 2009, 15:47:30 »

# Zoals hiervoor gezegd, onder je benen door laten kruipen

# Een koekje via de borst na beneden leiden en dan het koekje op de grond houden en kijken of ze gaat liggen (niet alle honden doen het zo, mijn hond bijvoorbeeld niet hihi )

# Als je met de Clickertraining werkt (zo heb ik het gedaan), de hond aanlijnen, en net zolang wachten tot de hond uit zichzelf gaat liggen, hiervoor geef je hem de click, en dit herhaal je net zo lang dat hij het snapt. Mijn hond had deze methode binnen 1 week door klap
Sarah
Snuffeltje

« Antwoord #3 Gepost op: April 15, 2009, 19:33:37 »

Dat met hand langs de borst heeft een paar dagen geleden gewerkt, maar nu dus niet meer, geen idee hoe het komt, maar het gaat dus niet.

Ga het nu nog eens proberen via de benen.

We werken met clickerwoorden op de HS, nl. foutje en yes, als ik bv. zit zeg en ze zit, beloon ik haar met een koekje en zeg tegelijkertijd yes.

foutje gaan we dan bv. kunnen gebruiken als wij vragen om te zitten en ze ligt bv.

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #4 Gepost op: April 15, 2009, 22:36:50 »

ik vraag mij dan af of de hond wel gaan snappen dat dat een 'foutje' is...

wij gebruikten het woord 'af' ipv lig... omdat de klank teveel naar 'zit' (de i) neigt...

ik leerde mijn hond liggen, door hem eerst de zit aan te leren en dan met een snoepje voor zijn neus naar de grond te gaan en een beetje (langzaam) naar mij, waardoor hij door z'n pootjes ging... neerlag en dan dat snoepje kreeg.

Nooit problemen gehad...

Hoe leren ze het je aan op de hondenschool?

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Sarah
Snuffeltje

« Antwoord #5 Gepost op: April 16, 2009, 13:28:30 »

Ja ik ga idd ook af gebruiken. Op de hondenschool leren ze het mij aan zoals hier, eventueel met hulpmiddelen zoals arm of been, maar madam vertikt het hahahaha.

Ze doet het wel als ze bv. op haar kussen of op een mat zit, maar niet op de klare grond.

de instructeur zijn hond een Kelpie, komt ook altijd mee en daarmee demonstreert hij dus ook het gebruik van Yes en foutje en inderdaad als hij bv. vraagt om te zitten, ging hij eens liggen en met foutje corrigeerde de hond zichzelf.

Sarah
Snuffeltje

« Antwoord #6 Gepost op: April 16, 2009, 21:11:37 »

Heb het gevonden, moet worstjes gebruiken ipv koekjes om te liggen, op de HS deed ze het nu perfect!

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #7 Gepost op: April 16, 2009, 22:15:37 »

Heb het gevonden, moet worstjes gebruiken ipv koekjes om te liggen, op de HS deed ze het nu perfect!

hihi fijnproevershondje

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #8 Gepost op: April 16, 2009, 22:27:09 »

laughing ja da's wat uittesten natuurlijk ...

Sarah
Snuffeltje

« Antwoord #9 Gepost op: April 17, 2009, 13:17:57 »

Inderdaad, blij dat ik het trucje heb gevonden, nu blijven oefenen zodat ik er dan ook een commando op ga kunnen plakken.

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #10 Gepost op: April 17, 2009, 13:49:00 »

ooit had ik een bijscholing van agility. Dixie - een nogal lastigen op vlak van beloning - kreeg lever voorgeschoteld (gebakken en in kleine stukjes) en plots had ik een héél oplettende hond... Daarvoor kreeg hij looksalami... nochtans ook sterk geurend, maar blijkbaar toch niet genoeg...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: