Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Border terriër agilitylijn  (gelezen 4493 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Michel
Krullebolleke

Geslacht: Man

« Gepost op: April 13, 2009, 16:40:41 »

Awel he, Eyki is nu 4 jaartjes en ik ben nu aan het denken om een bt'tje er bij te nemen. En ik weet alles graag flink van te voren. Tegen dat alle info gevonden is en die dan terdege in mijn hersentjes is gesijpeld en we een nieuw bt'tje hebben zijn we weer een jaartje of 2 verder... grijns
En ik had tijdens de laatste wedstrijd een leuk gesprek met een sheltie fokker. Die vroeg voorzichtig of er geen nr 3 bijkwam aangezien onze opa Flukje overleden was. En toen kwam het gesprek er op dat er in België niet veel keus is qua bt fokkers. En helemaaal niet bt fokkers met behendigheid lijnen. Die man zei dat ik eens in Engeland zou moeten kijken. Maar na die reportage van de BBC ben ik zo'n beetje huiverig aangaande Engelse borders. Een keurder vertelde mij dat hij eens naar Finland is gaan keuren en dat daar knap veel bt's behendigheid zouden doen. Maar dat is ook al knap ver om een bt te halen he? Of niet? Ter verduidelijking, ik ben de enige die ooit met een bt in derde graad loopt/heeft gelopen in België. Momenteel lopen er een stuk of 3-4 waarvan Eyki de regelmatigste loopt. Die anderen doen af en toe eens een wedstrijdje maar niet zo fervent als wij doen. :lach: Dus de kans om hier in België een agilitylijn te vinden is zo groot als dat Fonske met veel smaak konijntje zou eten: niet dus.  :blij:
Dus, hoe begin je daar nu aan om zo 'n lijnen te zoeken? Eigenlijk. Wegens leek en zo.... grijns
Aide moi...  laughing

Copin
Ploeteraartje
*

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: April 13, 2009, 19:46:50 »

In Engeland zijn er ook nogal wat bt die agility lopen, sommige ook met succes...
vraag het es op het AA-forum??
Paula Kingswood, Marie Hembrow, Monica Dixon lopen zelf ook met bt's dacht ik

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #2 Gepost op: April 13, 2009, 20:06:16 »

http://www.freewebs.com/borderterrieragilityleague/
http://www.luisafallon.com/

Daarmee verder zoeken?  weetniet

Michel
Krullebolleke

« Antwoord #3 Gepost op: April 13, 2009, 21:46:32 »

AA forum is ingelicht van mijn intenties.. hihi
Rietje bedankt voor de linkjes.  thumbsup

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #4 Gepost op: April 13, 2009, 21:47:44 »

Hou ons op de hoogte van je zoektocht en veel succes  thumbsup

Michel
Krullebolleke

« Antwoord #5 Gepost op: April 15, 2009, 10:03:53 »

- Tot nu toe zouden er in Engeland een tweetal fokkers zijn die zich meer op agility zouden toeleggen.
 - In Nederland weet ik er nu een stuk of 3 die echt aan agility doen en daar ook naar zouden fokken....
 - Van een van die Nederlandse fokkers heb ik al eens een hondje gezien en dat zag er wel een heel hevig spulleke uit.  hihi
 - Ik zou nog eens de tijd moeten vinden om een mailtje te sturen naar een Nederlandse die vroeger veel met agility is bezig geweest en met border terries gefokt en gewerkt heeft.

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #6 Gepost op: April 15, 2009, 10:33:28 »

Niet altijd gemakkelijk om antwoorden te vinden.
Maar ik duim dat je dan eens tijd vindt voor dat mailtje  hihi

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #7 Gepost op: April 15, 2009, 10:45:27 »

Met een minder voor de hand liggend ras werken is altijd een uitdaging, als het dan nog zo goed lukt als bij jullie, 't is fantastisch - echt chapeau  headbang headbang

Ben ook al dikwijls op zoek geweest naar iets of wat werkende Airedales en Russen - maar 't is heel moeilijk in te schatten op welk niveau zo'n fokker dat 'werken' noemt - de disciplines en dus ook resultaten zijn moeilijk te vergelijken. Al zal dat voor agility wsl wel makkelijker zijn  krab

Finland kan al tellen ja - 't groot nadeel is ook dat je dat vanop die afstand moeilijk kan volgen en je dan de fokker moet laten kiezen - en da's bij ons toch nogal verkeerd uitgedraaid  aw
Borus hebben we zelf uitgepikt en hebben we toch een poos menselijk goed kunnen mee werken ... Fifi wegens 650 km van huis werd door de fokster geselecteerd en die is echt hopeloos  :bloos:...
Ik zou nu eerder een nestje dichtbij zoeken en dan hopen dat de fokker toelaat om laat te beslissen (in principe zijn werkhondjes niet meteen de beste huishondjes dus zou dat in feite toch ook in zijn voordeel zijn dat dat een beetje juist terechtkomt  weetniet)

Maar stuur eerst maar dat mailtje  grijns

Michel
Krullebolleke

« Antwoord #8 Gepost op: April 15, 2009, 11:59:29 »

Jamaja seg, mijn transpi... euh inspiratie voor zo 'n mailtjes staat altijd op een zeer laag pitje, ook nu dus.  grijns
Tegen dat ik weet hoe ik er aan ga beginnen ben ik weer met iets anders bezig...
Zoals deze post schrijven dus.  hihi

Michel
Krullebolleke

« Antwoord #9 Gepost op: April 16, 2009, 13:11:04 »

De mailtjes zijn verstuurd, het wachten kan beginnen...  grijns

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #10 Gepost op: April 16, 2009, 15:07:27 »

De mailtjes zijn verstuurd, het wachten kan beginnen...  grijns

thumbsup thumbsup thumbsup

Copin
Ploeteraartje
*

« Antwoord #11 Gepost op: April 17, 2009, 18:07:12 »

en nu vol spanning wachten....

shitvinger

Michel
Krullebolleke

« Antwoord #12 Gepost op: April 18, 2009, 21:24:04 »

Vandaag op wedstrijd goed gelachen. Ik had tegen de mannen met de shelties verteld wat ze op het agility addicts forum geschreven hadden:

Citaat
There are one or two owners of agility Border Terriers in the UK who breed from them and have what you might call 'Agility lines' (Caroline Bannard springs to mind), but they are exactly the same as the show lines IMHO! I think you only need 'Agility lines' of a breed when the show lines are not producing individuals that are very well suited to agility, and if that is the case with Shelties in Belgium then perhaps the show breeders are not doing their job properly!

grijns

Ik heb daarna nog 2 keer 2e plaats gelopen tegen 4 shelties in derde graad. Ik was zeer blij.  shitvinger

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #13 Gepost op: April 18, 2009, 22:15:53 »

hihi

marijke
Snoepertje

« Antwoord #14 Gepost op: April 19, 2009, 02:13:58 »

fluit
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
  Print