Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: OVL - Den Dotter - Aaigem *  (gelezen 1810 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
els
AdviesRaad
Keffertje

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Januari 29, 2009, 17:57:01 »

Prachtige wandeling... 9.5km lang - ca 2.5u wandelgenot

alleen het begin is wat minder (mijn mening).

Je parkeert je wagen aan de kerk van Aaigem. Van daaruit moet je langs de Frankrot (straat) en zo start je de wandeling.

Dat eerste deel is dus tamelijk druk (verkeer) waardoor je je hondjes niet eens kunt loslaten om hun eerste plasje opt gemak te doen.
Eénmaal over de drukke baan heen gaat het al wat beter. Maar het begint pas goed als we voor de eerste maal weggeraken van de pekbaantjes.

Dit is geen wandeling om te doen bij hevige regenslag, noch kort na die regen...

het DF forum bewandelde dit stukje natuur voor het eerst op 18/11/06

Wij hebben wel misgewandeld, daar er af en toe toch weleens een bordje te kort staat...

in 'Wandelforumfoto's ' kan je de foto's bezichtigen van deze wandeling.

Aaigem is een deelgemeente van Erpe-Mere

Afslag 18 - E40
richting Haaltert/Heldergem/Aaigem
(vanaf Brugge gezien is dat na de afslag naar rechts)
We passeren Bambrugge.
Als je het witte bord 'Bambrugge' bent gepasseerd heb je ergens links de aanwijzer 'Aaigem' deze baan moet je inslaan en blijven volgen tot aan de kerk.

enkele impressies:

november 06

http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php?topic=306.0
http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php?topic=1127.0

augustus 07

http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php?topic=66.0
http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php?topic=100.0
http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php?topic=1124.0
http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php?topic=1125.0
http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php?topic=1126.0

juni 10
http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,5961.0.html

(GPS)kaartje : http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=455000

--------------------------------------------------------------------------------
Titel: Re: OVL den Dotter
Bericht door: Hans op Juli 05, 2007, 11:15:50
--------------------------------------------------------------------------------

Prachtige slijkwandeling precies. laughing Bedankt voor de links  :winkthumb:

Titel: Re: OVL - Den Dotter - Aaigem
Bericht door: Kasper op Oktober 23, 2008, 12:31:09

WAARSCHUWING !!!
Ik heb niet zo'n goeie ervaringen met deze wandeling !  :sad2:
Op maandag 21 september 2008 besloot ik om met mijn hond een stukje te gaan wandelen. Ik had de wandeling Den Dotter opgemerkt op jullie site en aangezien dit niet ver van mijn deur is zag ik dat goed zitten en Kasper nog meer ! Via de diensten van Toerisme Oost-Vlaanderen had ik de brochure aangevraagd van deze wandeling.
De wandeling was prachtig en heel rustgevend. Tot Kasper op de processieweg besloot om in een langslopende gracht (of beek) te springen. Die gracht stonk verschrikkelijk, het water had een blauwige schijn en hoewel hij slechts enkele seconden in het water geweest was had hij onmiddellijk fel gezwollen lippen en blaren aan de binnenkant van zijn lippen. Ik ben direkt terug gegaan naar mijn auto, heb de hond thuis gewassen en ben er toen mee naar de dierenarts gereden omdat intussen ook zijn linkeroog helemaal opgezwollen was.

Kasper is toen direkt onderzocht en behandeld. Sindsdien heeft hij allerlei vage en minder vage klachten en is hij bijna 6 kg vermagerd. Na verschillende bezoeken aan DA en bloed- en urinetesten ben ik uiteindelijk naar een dierenkliniek geweest om hem grondig te laten onderzoeken. Bijkomende bloed- en urinetesten hebben aangetoond dat de hond vergiftigd was door het water in de beek. Zijn leverwaarden zijn abnormaal hoog en ook zijn urine is besmet. Kasper is abnormaal kalm, heeft overmatig dorst en heeft last van etterende ogen ingevolge spatten van het giftige water (waarschijnlijk bijtende stoffen). De medische kosten lopen ondertussen al op tot boven de 600 euro en er moeten nog onderzoeken en behandelingen volgen. Mogelijks zijn de gevolgen onomkeerbaar.

De dierenkliniek raadde mij dan ook ten stelligste aan om de gemeente hierover in te lichten zodat verdere ongelukken voor dieren en mogelijks ook spelende kinderen kunnen voorkomen worden. Ik heb dan ook intussen het gemeentebestuur van Erpe-Mere en de diensten van Toerisme Oost-Vlaanderen per mail verwittigd. Tot hiertoe geen reaktie... hmpf

Ik wil dus iedereen hier waarschuwen om uw hond daar aan de lijn te houden en zeker niet in aanraking laten komen met het stilstaande water van deze grachten.

Bericht door: Xtreme Taz op Oktober 23, 2008, 12:38:12

Wat erg  :shock: , arme Kasper  :ween:  Ik hoop toch heel erg dat het snel weer goed komt met Kasper  bid bid
Voor jou ook veel sterkte  :hugg: :hugg:

Dank je voor de verwittiging  thumbsup

Bericht door: marij op Oktober 23, 2008, 02:19:48

da's echt verschrikkelijk  :shock:
ik kan hier ook maar enkel hopen dat het goedkomt met kasper  :hugg:

dank om te verwittigen , dat is heel belangrijk idd  thumbsup

Bericht door: muffin en emma op Oktober 23, 2008, 02:39:01

Heel vriendelijk van jou dat je verwittigt.
Wat een vreselijke ervaring voor jullie en Kasper.
Ik heb ook zo'n geval in huis dat overal in het water springt, nu woon ik totaal niet in die buurt, maar ik ben toch ook oplettend op plekken die ik niet vertrouw.
Veel beterschap voor Kasper

Bericht door: Moozer op Oktober 23, 2008, 09:06:17

Citaat
Citaat van: Kasper op Oktober 23, 2008, 12:31:09
WAARSCHUWING !!!
Tot Kasper op de processieweg besloot om in een langslopende gracht (of beek) te springen. Die gracht stonk verschrikkelijk, het water had een blauwige schijn

Kan je aan de hand van onze foto's vertellen waar dit is?

Bericht door: Kasper op Oktober 24, 2008, 12:33:43

Goh, is niet zo makkelijk op foto. Bovendien ben ik er ook maar één keer geweest. Ik ga dit weekend thuis er de wandelbrochure bijnemen en zal dan zo precies mogelijk proberen te omschrijven waar het gebeurd is.

Ik heb intussen bericht gekregen van Toerisme Oost-Vlaanderen dat ze het gebeurde heel erg vinden maar dat ze hiervoor niet bevoegd zijn. Ze hebben mijn mail toch serieus genomen en doorgestuurd naar de milieudienst van de gemeente. (Dat had ik zelf ook al gedaan). Van de gemeente zelf heb ik nog niks gehoord maar hopelijk komt dat nog wel.

Bericht door: Moozer op Oktober 24, 2008, 12:37:45

Citaat
Citaat van: Kasper op Oktober 24, 2008, 12:33:43
Goh, is niet zo makkelijk op foto. Bovendien ben ik er ook maar één keer geweest. Ik ga dit weekend thuis er de wandelbrochure bijnemen en zal dan zo precies mogelijk proberen te omschrijven waar het gebeurd is.
OK, bedankt.

Bericht door: Kasper op Oktober 25, 2008, 09:12:06

Citaat
Kan je aan de hand van onze foto's vertellen waar dit is?

Heb hier de brochure van de wandelroute bij de hand. Eerst zeggen dat ik de korte route genomen heb. Mijn auto heb ik  geparkeerd aan Hoeve Van Den Bossche. Lus gemaakt over de Landries en de Gotegemstraat door het natuurgebied en langs de Engelsmolen terug naar Hoeve VDB.
Op een gegeven moment kom je na het beklimmen van een steile helling aan de bakkersoven (met picknick-tafel)op de Gotegemstraat. Van daar loopt een breed pad ongeveer anderhalve km naar beneden door het natuurgebied Den Dotter, dit volgt de loop van de Molenbeek. Prachtig is het daar trouwens. Op het einde van dat pad heb je rechts de Engelsmolen. Daar moet je normaal links maar voor de korte route steek je rechts aan de molen de Molenbeek over terug richting Aaigem. De bewuste gracht ligt als ik het mij goed herinner een honderdtal meter vóór de afslag naar de Engelsmolen aan de rechterkant van het pad. Dus iets vóór de splitsing Engelsmolen - Processieweg richting kerk van Heldergem.
Hopelijk heb ik het goed beschreven en weet je nu ongeveer waar het is want ik zie hier op foto's van deze wandeling ook wel hondjes in het water ravotten. Heeft de onze weer de verkeerde gracht uitgekozen ! :roll:

« Laatste verandering: Juni 21, 2010, 21:45:28 door dogsfriendly » Gelogd

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: