Sinds de komst van Zita onze Chihuahua heb ik de indruk dat onze Hoska meer en meer de baas in huis is of wordt,
als er bezoek komt stopt ze niet meer met blaffen en ze wordt ook de laatste tijd agressiever.
dan moeten we ze in de garage steken om terug te laten kalmeren.
Zeker als er mensen opstraat voorbij passeren en Hoska loopt buiten,das ongeveer een 25 m.van straat,
dan wordt ze wild en stopt niet met blaffen en tegen de omheining te springen.
Zoals vorige week toen mijn vader langs de grote oprit kwam en Hoska zo wild was wou hij haar kalmeren
door haar via de afsluitingsdraad te strelen en toen " knapte " ze naar zijn hand !!.
Gisteren deed ze naar mij hetzelfde toen ik haar terug op de grond wou zetten,knapte ze ook eveneens naar mijn hand.
Volgens dat ik denk of vermoed heeft ze " Territoriumagressie ".
Als we bvb naar mijn schoonmoeder gaan dan is ze een lammetje want het is tenslotte haar terrein niet.
Sinds enkele dagen proberen we meer baas te zijn over haar door oa haar niet meer bij ons in de zetel te laten liggen,maar dat zal natuurlijk doorzettings vermogen eisen.
Ook als we binnen of buitengaan moet ze eerst een flinke zit doen en een blijf,wat niet altijd direkt lukt,
dan gaan wij eerst binnen of buiten.
Nu hebben we er ook ervoor gezorgd dat ze maar één mandje hebben om overdag te rusten en snachts gaan ze dan in de garage om hun nachtrust.
Ze slapen enkel en alleeen snachts apart.
Wat kunnen we nog meer doen ???Kan het zijn dat Hoska,éénmaal ze loops is geweest en gesteriliseerd,dat ze dan rustiger wordt.
want ze is nu reeds 1 jaar en nog niet loops geweest.
Nu is mijn vraag hoe kunnen we nog meer maken dat "wij" de baas zijn of worden en hoe kan men zo'n geval best straffen.Wij hebben ook een metalen benche maar die gebruiken we de laatste tijd niet meer omdat Hoska's neus steeds geschonden is,als ze er in zit.
Ik weet dat de benche een goede strafmethode is ,maar ik vraag me af waar je die het best plaatst,afgezonderd of
bvb.op een plaats waar wij meest zijn zoals de living ?
Voila,das n'en hele boterham hé,maar ik schrijf dit alleen maar om jullie een zicht te geven op deze situatie,die dringend moet veranderen!
groetjes Yvy