Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Roeby voelt zich ongelukkig?  (gelezen 1356 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
maranoa
Krullebolleke

« Antwoord #15 Gepost op: April 01, 2009, 09:40:04 »

Als je s,morgens vroeg wakker wordt, misschien toch ook nog even uitlaten, als ze om 13.00 uur voor het eerst naar buiten gaat, zolang houd ik mijn plas ook niet op.
Al is het maar een kwartiertje. De knuffel is fijn, maar ik denk dat het aangenamer is voor het baasje dan voor het dier.
Misschien als je weggaat een grote kluif geven, dan kan ze daar aan knagen.

Aan de leiband lopen, ja dat moet ze leren natuurlijk. Net zoals Els zei, misschien een flexi. En vergeet vooral niet dat jij de baas bent en niet Roeby.

Roeby is een hele lieve hond en ik denk dat ze gewoon nog wat moet leren en dat wil ze ook wel.

Tja en die hormoontjes die spelen nu ook.

Groetjes van Anneke

biegel
Ploeteraartje
*

www.marcbervoets.be

« Antwoord #16 Gepost op: April 01, 2009, 11:13:10 »

die hond leert dat wel hoor, ikzelf ben meer dan 2 jaar thuisgeweest van werken en Dancer was dus altijd bij mij, nooit alleen, ze ging overal mee naartoe
toen begon ik terug te werken, halftijds, en moest ze in de voormiddag vaak alleen blijven
we hebben een kennel gezet met een hok en een mand en ze ging daarin, we hebben haar dat geleerd met 5 minuutjes ineens
Toen Frenchman erbij kwam was ze niet meer alleen en die kunnen over het algemeen heel goed alleen zijn.

Dat is dus ook één van de redenen dat ik niet elke dag ga wandelen met m'n honden: als je dan eens niet meer kan breng je de hond nog meer uit z'n gewone doen...
die van ons spelen in de tuin, er wordt regelmatig mee gewandeld en ze worden geknuffeld, maar ze weten ook dat er grenzen zijn  wink

Wie het onverdraagzaamst is tegenover anderen is meestal wel het verdraagzaamst jegenst zichzelf (Ivo Opstelten)
els
AdviesRaad
Keffertje

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #17 Gepost op: April 01, 2009, 11:56:06 »

Er is een verschil tussen 'eens niet meer kunnen' of dat voor langere periode niet meer kunnen.

En dat zal ook geweldig van hond tot hond afhangen ...

hartje
Wriemelkontje
*

« Antwoord #18 Gepost op: April 01, 2009, 13:56:29 »

ja, nu je het zegt, het kapotbijten kan ook te maken hebben met de loopsheid, ze zijn zichzelf dan niet he. En flauw doen hoort er ook bij.
Goh, ik had wel eens overwogen of ik haar niet kon komen uithalen, ze kent mij, luistert naar mijn fluitje en ik zou geen problemen hebben, maar alleen weet ik niet hoe Muffin zou reageren met Roeby er nog eens bij in de koffer. 
Ik wil dat eventueel volgende week eens proberen, stel dat je toch nog langer zou moeten werken dan zou het wel handig zijn uiteraard.

dat is lief van jou.  Eventueel kan je dat eerst hier eens proberen ofwel als ik er bij ben of nakom.  Zie je dat zitten in haar loopsheid?
Vandaag en morgen kan ik gaan wandelen, vrijdag niet.

Gisterenavond bedacht ik nog dat Roeby in haar vorige loopsheid de sprei van haar bed ook in stukken getrokken heeft.  Wat ik me ook nog afvroeg is of ze honger zou hebben.
hartje
Wriemelkontje
*

« Antwoord #19 Gepost op: April 01, 2009, 13:59:51 »

Als je s,morgens vroeg wakker wordt, misschien toch ook nog even uitlaten, als ze om 13.00 uur voor het eerst naar buiten gaat, zolang houd ik mijn plas ook niet op.
Al is het maar een kwartiertje. De knuffel is fijn, maar ik denk dat het aangenamer is voor het baasje dan voor het dier.
Misschien als je weggaat een grote kluif geven, dan kan ze daar aan knagen.

Aan de leiband lopen, ja dat moet ze leren natuurlijk. Net zoals Els zei, misschien een flexi. En vergeet vooral niet dat jij de baas bent en niet Roeby.

Roeby is een hele lieve hond en ik denk dat ze gewoon nog wat moet leren en dat wil ze ook wel.

Tja en die hormoontjes die spelen nu ook.

Groetjes van Anneke
Roeby ging altijd maar 1 keer per dag buiten (om in de Sahara te gaan wandelen), ze is verder nooit gaan plassen, ze ging zelfs niet buiten als ik de deur open deed.  Pas nu ze geen wandeling heeft gaat ze in de tuin wat rondlopen (en dan voor de achterdeur liggen).
Ik heb het nu nog niet geprobeerd, maar als ik iets eetbaars gaf als ik wegging dan begon ze dat op te eten als ik terug kwam.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #20 Gepost op: April 01, 2009, 14:09:33 »

kan je proberen van meerdere quotes in één bericht te steken ipv te flooden? wink

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
hartje
Wriemelkontje
*

« Antwoord #21 Gepost op: April 01, 2009, 16:22:55 »

euh ja.  Je hebt het me al eens gevraagd.
Op blz. 1 van dit topic wist ik nog niet dat ik op blz. 2 ook nog eens ging reageren en daarmee  weetniet
Muffin en Emma
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: April 01, 2009, 16:32:02 »

Vrijdagochtend vertrek ik he, tot maandagavond. Woensdag wellicht heb ik een shoot, maar die dag ligt nog niet vast. Bel mij dindsdagmiddag anders eens op he.
Misschien als Roeby eerst in de auto is dat het wel lukt, Emma is geen probleem, Muffin kan wel eens nijdig worden, die is zoals ik, heeft een grote privéruimte nodig hihi
hartje
Wriemelkontje
*

« Antwoord #23 Gepost op: April 01, 2009, 23:15:51 »

Willen we anders woensdagnamiddag eens 'oefenen'?
Ik bedoel: dan heb ik tijd en kan ik op een afstandje nakomen.  Moest het dan niet lukken dan ben ik er heel snel om het te helpen oplossen (jij hebt geen 3 armen).
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: