hartje
Wriemelkontje
|
 |
« Gepost op: Maart 31, 2009, 23:13:53 » |
|
Mijn beestje doet zielig. Ik werk extra veel en ben veel meer weg dan gewoonlijk. We gaan niet meer alle dagen wandelen in de Sahara, soms is het het blokje om en soms moet ze van grote miserie de tuin in. Verder is ze loops. Gisteren ging ze in de Sahara aan vreemde mensen vragen om haar eens te strelen.
Ze had een grote knuffel en die heeft ze in verschillende keren nu helemaal kapot gebeten en de vulling er uit gehaald, daarna is ze aan de kussens begonnen: vrijdag heeft ze er 2 gesloopt en vandaag nog 1.
Hoe moet ik daar op reageren? Wat moet ik daar mee doen? (die eerste 2: niet gereageerd want ik kwam pas veel later thuis, vandaag ben ik maar 10 minuten weg geweest en heb ik boos gegrommeld en ze daarna even genegeerd)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
marijke
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 31, 2009, 23:17:52 » |
|
als ik eerlijk ben zou ik zeggen stop met dat extra werk , maar het zal allemaal niet zo simpel liggen zeker ,...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hartje
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 31, 2009, 23:19:41 » |
|
als alles goed gaat dan is het eind volgende maand gedaan. Eerder stoppen kan niet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 31, 2009, 23:21:18 » |
|
Hm, ja, je werkt voor een hondje te hebben heel erg veel nu. Roeby verveeld zich hoogstwaarschijnlijk hé. Tenminste dingen gaan stuk maken is vaak gedrag van niet genoeg te doen te hebben. Als je met haar gaat wandelen is ze moe maar voldaan van de wandeling, nu maakt niks haar moe, dus gaat ze dingen stukbijten.  Heb je niemand in de buurt die eens met Roeby wil gaan wandelen door de dag?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
marijke
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 31, 2009, 23:28:14 » |
|
oh gelukkig  en idd wat xt zegt mss een uitlaatservice ofzo als dat hier al bestaat in be 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hartje
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Maart 31, 2009, 23:29:41 » |
|
het is wel niet om het even wat. De mensen die op die kussens liggen krijgen aandacht en op deze manier vraagt zij ook aandacht. Spijtig genoeg wordt dat negatieve aandacht. Vandaag zijn we 2 uur gaan wandelen, meer dan gemiddeld dus. Roeby heeft altijd al veel geslapen en nooit gespeeld, alleen van de dagelijkse wandeling van gemiddeld een uur genoot ze, als het maar een half uur was heeft ze ooit geprotesteerd. Nu ben ik wel ongeveer 5 keer per week ongever 6 uur weg en zij ligt dan nog op haar bed, maar dat is ook zo als ik er wel ben.
Sinds ik werk krijgt zij extra veel vers vlees en daar is ze heel blij mee.
Iemand interesse om met Roeby te gaan wandelen? Lijkt me een goed idee, maar ik ken niemand.
|
|
|
|
« Laatste verandering: April 01, 2009, 00:10:31 door hartje »
|
|
|
|
|
hartje
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Maart 31, 2009, 23:31:12 » |
|
probleem is dat Roeby niet aan de leiband kan wandelen en ik kan die toch niet met om het even wie los laten lopen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 31, 2009, 23:36:40 » |
|
Nee, dat wordt moeilijk natuurlijk. Ze moet de mensen wel wat kennen natuurlijk. Het zou misschien al voldoende zijn als iemand haar 's middags ofzo in de tuin zou laten en eens goed met haar zou kunnen knuffelen ofzo. Ze mist de aandacht die ze van je kreeg, dus wandelen hoeft misschien niet eens persé. Heb je geen buren die zouden kunnen en die je vertrouwd natuurlijk.  En inderdaad zoals je zegt, honden die aandacht willen vragen op elke mogelijke manier om aandacht, zelfs al is dat slechte aandacht 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
marijke
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Maart 31, 2009, 23:40:18 » |
|
dat begrijp ik eigenlijk ten volle , niemand behalve mijn vriend zou ooit mijn hond ,zelf aan de lijn mogen uitlaten hoor  ik denk dat je niet zo heel veel kan doen behalve echt alles wegnemen waar ze zich zou kunnen aan vergrijpen en hopen dat de maand vlug om is , weet niet zo veel van loopse teefjes maar mss spelen haar hormoontjes haar ook wel extra parten en dat zal dan ook overgaan met verloop van tijd zeker ,...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hartje
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Maart 31, 2009, 23:48:26 » |
|
ons nieuw dagprogramma is: rond 6h30 opstaan en Roeby gaan knuffelen. Die blijft dan op haar bed. Rond 7h vertrek ik. Rond 13h ben ik terug thuis en komt ze blij kwispelend naar beneden. Dan knuffel ik ze uitgebreid en daarna mag ze de tuin in. Voor de rest is ze bij me als ik niet werk en in de keuken als ik wel werk. In de keuken slaapt ze gewoon op haar tapijtje. Vroeger ging ze nooit buiten thuis, nu laat ik ze geregeld buiten. Na 22h zit ze bij me en heb ik wel 1 hand om ze te knuffelen. Als ik ga slapen ga ik een tijdje bij haar op haar bed zitten en knuffel ik uitgebreid.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Maart 31, 2009, 23:54:41 » |
|
Feit is dat loopsheid haar gedrag kan beïnvloeden - meestal wordt dan aangeraden om zoveel mogelijk afleiding te geven, extra activiteit dus - en net dat lukt momenteel niet  De mensen die op die kussens liggen krijgen aandacht en op deze manier vraagt zij ook aandacht. dit vind ik ver gezocht... Sinds ik werk krijgt zij extra veel vers vlees en daar is ze heel blij mee. en dit begrijp ik niet en het lijkt me zelfs averechts...minder beweging terwijl ze meer energie krijgt ? hoe moet eten haar alleen zitten compenseren ? trouwens ook dat knuffelen geloof ik niet zo in, zeker als ze al flauw doet ga je dat zo misschien extra stimuleren  Misschien is het ook wel de moment om haar aan de leiband te leren lopen, een flexi eventueel - want eerlijk gezegd, een loslopende loopse teef, 't is ook een risico hé  't Groot voordeel aan de hele situatie, ze is van voorbijgaande aard, zowel de loopsheid als het minder tijd hebben, dus komt dat zowiezo met wat geduld weer in orde 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hartje
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: April 01, 2009, 00:06:20 » |
|
'ver gezocht'... ja, Roeby zoekt het ver want ze moet er voor springen, terwijl er genoeg op de grond ligt. Ze heeft een aantal keren naar die kussens gehapt waar ik op stond te kijken en dat had ze nog nooit gedaan. Verder komt ze nergens aan (en ik hoop dat dat zo blijft). Ik overweeg om ze niet meer alleen in de living te laten. Is dat een goed idee?
Roeby krijgt geen snoepjes meer en is ondertussen al heel wat smaller. Nu geef ik meer vers vlees en minder brokjes. Vlees heeft ze liever.
Ja, dat is een overwogen risico. Zowel de vorige als deze loopsheid is dat goed afgelopen. Pupjes zijn echt niet meer gewenst.
't Groot voordeel aan de hele situatie, ze is van voorbijgaande aard, zowel de loopsheid als het minder tijd hebben, dus komt dat zowiezo met wat geduld weer in orde : met die zin ben ik heel blij :blij:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hartje
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: April 01, 2009, 00:13:19 » |
|
Heb je geen buren die zouden kunnen en die je vertrouwd natuurlijk.  En inderdaad zoals je zegt, honden die aandacht willen vragen op elke mogelijke manier om aandacht, zelfs al is dat slechte aandacht  Roeby maakt extra veel lawaai (blaft) naar de buren: ze maakt ze duidelijk dat ze niet mogen komen, ze waakt voor haar baasje. Ik denk niet dat ik het kan vertrouwen dat er iemand bij mij thuis komt als ik er niet ben.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hartje
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: April 01, 2009, 00:18:58 » |
|
ik denk dat je niet zo heel veel kan doen behalve echt alles wegnemen waar ze zich zou kunnen aan vergrijpen en hopen dat de maand vlug om is , weet niet zo veel van loopse teefjes maar mss spelen haar hormoontjes haar ook wel extra parten en dat zal dan ook overgaan met verloop van tijd zeker ,...
ze alleen in de keuken of haar eigen kamer laten overweeg ik al. Daar ligt ook veel, maar daar is ze nog niet aan geweest. Enkele botten kopen overweeg ik ook (ze lekt daar aan en geeft daarna over, dus ik gaf die niet meer). Het schijnt dat loopse teefjes extra zielig doen, veel fletsen,.. We zitten gelukkig al aan dag 18, de dekbare periode is nu al voorbij (even getest, eergistere deed ze het nog, gisteren twijfelde ik)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muffin en Emma
Gast
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: April 01, 2009, 09:03:16 » |
|
ja, nu je het zegt, het kapotbijten kan ook te maken hebben met de loopsheid, ze zijn zichzelf dan niet he. En flauw doen hoort er ook bij. Goh, ik had wel eens overwogen of ik haar niet kon komen uithalen, ze kent mij, luistert naar mijn fluitje en ik zou geen problemen hebben, maar alleen weet ik niet hoe Muffin zou reageren met Roeby er nog eens bij in de koffer. Ik wil dat eventueel volgende week eens proberen, stel dat je toch nog langer zou moeten werken dan zou het wel handig zijn uiteraard.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|