Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Speeltje aanbieden en hoofd wegdraaien of weglopen  (gelezen 1110 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Linsey
Blaffertje

« Gepost op: Maart 29, 2009, 14:59:10 »

Iemand een idee wat een hond met volgende wilt bedoelen?
Er komt bezoek of je komt zelf thuis, hond neemt speelgoedje (of eender welk voorwerp hij het snelst kan pakken) vast en loopt naar je toe, telkens als je dan het speelgoedje wilt aannemen draait hij zijn hoofd weg en loopt terug weg. Dan komt hij weer terug en dit gaat even door.
Of je zit tv te kijken en de hond springt op de zetel met een speelgoedje en kijkt je aan, je wilt dan weer het speelgoedje aannemen maar de hond draait zijn hoofd weg.
Of je zit voor de computer en hond springt op slaapplaats naast je, zet zijn 2 voorste poten op je rug met speelgoedje in de mond, wil je speelgoedje aannemen dan doet hij zijn poten van je rug en draait hij weer hoofd weg.

Dat doet Kai dus dikwijls, ik denk dan hij komt met een speelgoedje af dus hij wilt spelen, maar blijkbaar niet.  denk
marijke
Snoepertje

« Antwoord #1 Gepost op: Maart 29, 2009, 17:50:47 »

hij wil wel spelen nl ; spelletje "baasje loopt achter mij om dat wat ik in mijn muil heb te pakken " leuk toch ?
alcoppe
pikkediefje
**

Geslacht: Man

Danté en Cedric Coppejans; Hearts of Gold

« Antwoord #2 Gepost op: Maart 29, 2009, 17:54:05 »

Een pure vorm van aandacht vragen. Omdat jezelf op je plaats blijft.
Onze Ceddie doet dit altijd.
Hij heeft in de gaten, dat hij aandacht krijgt. Nu wil hij alleen nog maar spelen, maar daarvoor moet je wel uit je stoel komen roflol
Wil je niet dat hij het doet: alle speeltjes uit de kamer :lachje:

yvy
Snuifdooske

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 29, 2009, 18:28:20 »

Inderdaad , hij wil aandacht en spelen ,maar de vraag is,wie zal de meeste moeite moeten doen om het spel te beginnen ............................

www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -
Linsey
Blaffertje

« Antwoord #4 Gepost op: Maart 29, 2009, 18:30:40 »

Bij het binnenkomen kan dat wel kloppen want hij lijkt het leuk te vinden als bezoek achter hem loopt. roflol
Als hij zo naast mij zit, dan blijft hij daar zowat onozel zitten kijken naar mij (hij heeft zo'n speciale blik dan  hihi), nog wat kwispelen erbij en lichtjes grommen. Als je dan dat speeltje wilt pakken om mee te spelen draait hij zijn hoofd weg, maar blijft wel zitten en loopt dan dus niet weg.  denk

Als je dan geen aandacht meer geeft gaat hij in een bolletje liggen slapen en legt hij speelgoedje heel dicht tegen hem. Gisteren had hij precies een pup bij hem liggen die hij melk aan het geven was, was een pluche speelgoedje  lol

alcoppe
pikkediefje
**

Danté en Cedric Coppejans; Hearts of Gold

« Antwoord #5 Gepost op: Maart 29, 2009, 18:56:42 »

Hij probeert gewoon de spelleider te zijn.
Ceddie doet precies hetzelfde.
Als we het beu zijn, speeltjes weg, opgelost waved

Binno
Bolletje Wol

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #6 Gepost op: Maart 29, 2009, 19:16:23 »

dat gedrag ken ik hier van Binno
uitnodigen om te spelen, aandacht eisen, en daarbij de touwtjes in handen willen hebben
en een beetje met uw voeten rammelen lol
ze doet dit bvb ook op de hondenweide of in de tuin tijdens het balletje gooien,
normaal geeft ze dit mooi terug af, maar af en toe hangt ze de ezel uit en komt ze het nog wel terugbrengen
maar geeft het niet meer af, duwt het wel in je handen maar wil het balletje niet lossen twister
of als je je hand uitsteekt doet ze een paar passen achteruit om te zeggen, allee kom het dan afpakken,
reageer je daar niet op, dan komt ze het weer in je handen duwen enz... zot

Sarah
Snuffeltje

« Antwoord #7 Gepost op: Maart 29, 2009, 19:50:54 »

Mokka doet dit ook, en als je dan speelt en je gooit speeltjes weg, komt ze twee keer apporteren, de derde keer gaat ze het halen en gaat ze met haar speeltje de zetel in ...

Linsey
Blaffertje

« Antwoord #8 Gepost op: Maart 29, 2009, 23:14:28 »

Kai stopt er gewoon mee als ik er niet op reageer, kan er eigenlijk ook niet echt op reageren want hij wilt zijn speelgoedje zelf houden. Dus ermee spelen gaat ook niet. Hij blijft daar dan meestal een paar minuutjes zitten en dan gaat hij slapen of iets anders zoeken om zich bezig te houden. Dus het is ook niet dat hij er eigenlijk iets mee wint om dat zo te doen of misschien vind hij dat juist leuk. Denk hij van ik heb dit speeltje vast en dat is van mij en komt hij dat zo aan mij tonen. Als ik los zeg laat hij het wel altijd los.  wink

Het is ook niet iets vervelends, heb er geen last van dat hij daar wat onozel zit te kijken naar mij (die blik en hoe hij daar dan zit is best wel grappig  lol) met een speelgoedje vast. Kai is daar ook al wat voor bekend bij bezoek. Als er geen speelgoedjes in de buurt zijn (ze liggen bijvoorbeeld in een andere kamer) als er bezoek binnen komt dan neemt hij eender wat vast, een schoen, een mat, een takje, een blaadje. Hij moet en zal iets kunnen vastnemen, hij vind altijd iets. Hij kan dat echt niet laten  lol
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #9 Gepost op: Maart 30, 2009, 14:56:27 »

Hij wil zich maar wat bezig houden hé ...

de mijne is nog slimmer - die geeft het zelfs niet af  :roloog: 

Linsey
Blaffertje

« Antwoord #10 Gepost op: Maart 30, 2009, 22:49:15 »

Ja, zich bezighouden dat kan hij goed. Hij is heel de dag wel met iets bezig en als hij dan pas zijn eten gehad heeft dan is hij helemaal overactief, de meeste honden gaan dan slapen zoals Lotje, maar Kai niet  zot
marijke
Snoepertje

« Antwoord #11 Gepost op: Maart 30, 2009, 23:28:58 »

laughing nadat melly gegeten heeft doet die ook een minuut of vijf heel zottekes om zich daarna neer te ploffen ,...
Sheltiefun
Grommertje

« Antwoord #12 Gepost op: Maart 31, 2009, 14:39:09 »

Zij pakken tenminste het speelgoed...

Ik las eerst je titel het zelfde maar dan als mens gezien het speeltje aanbieden en de hond draait hoofd weg of loopt weg, dat kennen wij hier beter   grijns Vraag maar aan den trainer die op zijn kniën zat te spelen met een hondenspeeltje  laughing en ons honden kennen dat dus gewoon niet .... Wij gaan dus nog veel speeltjes mogen aanbieden  lol
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #13 Gepost op: Maart 31, 2009, 14:59:52 »

je gaat dat ook per hond afzonderlijk moeten doen denk ik hoor  denk

en eventueel een touw aan binden dat je het kan laten bewegen (slepen over de grond) - dat wakkert doorgaans hun interesse wel aan ... en zelf mee gaan lopen en zo...  lol

Sheltiefun
Grommertje

« Antwoord #14 Gepost op: April 02, 2009, 08:27:01 »

je gaat dat ook per hond afzonderlijk moeten doen denk ik hoor  denk

en eventueel een touw aan binden dat je het kan laten bewegen (slepen over de grond) - dat wakkert doorgaans hun interesse wel aan ... en zelf mee gaan lopen en zo...  lol

Yups doen we  thumbsup
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: