|
Sarah
|
 |
« Gepost op: Maart 29, 2009, 09:59:33 » |
|
Zit hier nu al even aan te denken, maar raak er niet uit.
's nachts zet ik Muna in haar bench voor de zindelijkheid en ook als ik gaan werken ben. Dus zo'n 4,5 uur per dag.
Is het dan nodig om een drinkbak in haar bench te hebben. Langs de ene kant denk ik ja want een hond of ander dier moet altijd over drinkwater beschikken, maar langs de andere kant, als ze in haar bench ligt en ze drinkt voortdurend gaat ze ook sneller moeten plassen en komt dit misschien niet ten goede voor de zindelijkheidstraining.
Wie helpt mij met deze vraag.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NiQi
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 29, 2009, 10:22:35 » |
|
Neo heeft een fles met een drinktuit (systeem van die drinkflesjes voor konijnen enzo maar dan de hondenversie) in zijn bench hangen. Hij kan dus drinken maar hij drinkt dan niet teveel. Misschien kan dat een oplossing zijn? Gezien Neo nog een 'pup' was van 9 maanden en hij toch overal zijn tanden inzette, had hij het snel door dat daar water uitkomt 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muffin en Emma
Gast
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 29, 2009, 11:01:04 » |
|
Mijn honden hebben nooit in een bench gezeten, toen Emma pup was, zaten ze wel een halve dag in de keuken als ik ging werken, maar er was gewoon water aanwezig. Mijn honden hebben heel zelden binnen geplast, Muffin was iets sneller zindelijk dan Emma. Een bakje water in een bench lijkt me niet praktisch omdat de pup er gaat mee spelen en dan ga je niet meer weten of ze geplast heeft of dat het water is Zo'n fles lijkt mij dan een goeie oplossing ja.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sarah
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 29, 2009, 11:24:45 » |
|
Heb alleen nog nooit zo'n fles gezien voor honden, waar kan ik die kopen in Gent?
Ja hier in de keuken zetten is geen optie aangezien het allemaal open is, salon, eetplaats en keuken is één open ruimte.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 29, 2009, 11:25:30 » |
|
Niet om een verwijtend vingertje te maken maar... Is Mona gewoon om langere tijd in een bench te zitten? Met Kobbe had ik daar heel wat minder problemen mee omdat die al banchtraining kregen bij de fokker. Maar Charlie heeft jarenlang nooit in een bench gezeten tot ze er uiteindelijk één heeft gevonden naar haar formaat  Heb jij of je vriend een paar dagen verlof kunnen krijgen om dat pupje wat op te vangen? De eerste dagen zijn het moeilijkste, zeker na zo'n lange reis en ze dan dadelijk moeten opsluiten in een bench zonder dat je in de buurt bent, lijkt me toch ook niet ideaal 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sarah
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Maart 29, 2009, 11:44:13 » |
|
We gaan haar dat uiteraard ook eerst aanleren voor we ze echt opsluiten in de bench. Maar vroeg het mij af voor als het zover is.
Voor in het begin, kan ik de bench voor de opening van de keuken plaatsen zodat ze alleen daar kan rondlopen.
Tot dat ze volledig aan de bench gewend is voor in het begin, daarna maak ik van de bench ook geen gebruik meer.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Maart 29, 2009, 11:51:07 » |
|
O maar een bench vind ik heel nuttig hoor. Zowel Kobbe als Charlie maken daar nog volop gebruik van. De deur ervan staat wel bijna altijd open. Maar als ze even willen slapen of met rust gelaten worden gaan ze daar lekker in liggen. Of als ik wil dweilen zonder extra aanhangsel aan de dweil 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sarah
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 29, 2009, 12:08:38 » |
|
Hahaha, ach kan nog zijn dat we van gedachte veranderen eens we het nut ervan inzien na de zindelijkheidstraining, maar na de bench zouden we graag gewoon een mooie mand plaatsen waar ze dan kan rusten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Linsey
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Maart 29, 2009, 12:18:03 » |
|
Kai zijn slaapplaats is de bench en daar hangt een drinkbakje in. Ik heb gewoon zo'n wit plastic drinkbakje voor konijnen gekocht. Ik vul dat nooit helemaal, gewoon een cm water. Als pup had ik er ook altijd al water in staan en Kai kon op 9 weken oud al een hele nacht zonder plassen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sarah
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Maart 29, 2009, 12:48:36 » |
|
Ik heb zo witte drinkbakjes ook die je zogezegd in een vervoersbak kan klikken voor katten. Zoiets is dan ook goed?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Linsey
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Maart 29, 2009, 13:48:16 » |
|
Zolang dat ze het niet kunnen omstoten maakt dat eigenlijk niet zoveel uit. Ik had in het begin met Kai een los bakje in de bench staan, maar dat is toch niet echt ideaal hoor  Het bakje dat ik heb is zo'n wit half rondje en dan 2 dikke ijzerdraadjes vanachter om vast te maken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sarah
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Maart 29, 2009, 15:14:17 » |
|
Als het vastklikt krijg ik het er met moeite af dus denk niet dat Muna dat er dan wel zal afkrijgen. Tenzij ze er aan zit te knagen ofzo want het is wel plastiek.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Maart 29, 2009, 21:03:04 » |
|
Als het vastklikt krijg ik het er met moeite af dus denk niet dat Muna dat er dan wel zal afkrijgen. Tenzij ze er aan zit te knagen ofzo want het is wel plastiek.
Dat zijn allemaal dingen die je met de tijd gaat moeten ontdekken. Gaat ze aan zo iets knagen of niet  niet te voorspellen. Nu begint het af te korten om haar te gaan halen. Probeer om je niet zenuwachtig te maken en om je geen zorgen op voorhand te maken. Die zorgen komen er wel vanzelf en meestal dan andere dan waaraan je nu reeds denkt 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NiQi
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Maart 30, 2009, 12:59:07 » |
|
Heb alleen nog nooit zo'n fles gezien voor honden, waar kan ik die kopen in Gent?
Ja hier in de keuken zetten is geen optie aangezien het allemaal open is, salon, eetplaats en keuken is één open ruimte.
 deze afbeelding heb ik geplukt van een kapaza-advertentie (dus geen idee hoelang die afbeelding blijft bestaan) maar zo ziet het er dus uit (de mijne ziet er iets anders uit maar het systeem is hetzelfde). je koopt eigenlijk alleen de 'drinktuit' en je draait er een PET-fles op (passen meestal allemaal) en klaar (wel opletten dat het materiaal van de fles redelijk dik is want anders 'trekt die scheef'). de fles hangt aan de buitenkant van de bench en enkel de drinktuit komt in de bench. ik heb dit gewoon in een dierenspeciaalzaak gekocht, maar ze hebben ze niet overal, anders gewoon eens vragen.
|
|
|
|
« Laatste verandering: Maart 30, 2009, 13:00:50 door NiQi »
|
|
|
|
|
|