Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Goede haardroger  (gelezen 733 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Linsey
Blaffertje

« Gepost op: Maart 27, 2009, 15:44:31 »

Ik heb voor Kai zijn vacht al een goedkope waterblazer geprobeerd en een haardroger voor mensen, maar allebei zorgen ze ervoor dat zijn vacht vol klitten zit ook al kam ik er terwijl door.
Iemand wat tips om een goede haardroger te vinden? Kai zijn vacht is redelijk zacht, is een enkele vacht maar wel heel dik. Er zitten harde haren doorheen. Zit ook wat golven in en op sommige plekken draait de vacht rond zichzelf. Vacht is heel vergelijkbaar met de vacht van een havanees, maar ja is ook al zo'n ras dat niet veel voorkomt  hihi

Zou er hier 1 goed van zijn?
http://particulier.velapet.com/catalogus/f%C3%B6hnen/handf%C3%B6hnen
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: Maart 27, 2009, 15:51:11 »

Jaguar HD 3900  Ik zou voor deze gaan omdat hij ook een koude functie heeft, door het haar niet met alleen warme lucht droog te blazen, maar van warm naar koud te gaan wordt het haar minder broos en droog en gaat het dus ook minder klitten.

Ik heb met mijn maltezertje (die ook heel fijn snel knoperig haar had) eens de raad gekregen om hondenconditioner te gebruiken. De haren te drogen en als ze droog zijn pas te gaan kammen en ik moet zeggen dat dat werkte.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #2 Gepost op: Maart 27, 2009, 16:08:53 »

ik gebruik zelf de gewone (mensen)haardroger van Babyliss (met koudeluchtfunctie) die ik dus voor mezelf ook altijd gebruik, ik zou alleen nog zo'n hulpstuk moeten kopen om die vast te zetten zodat ik mijn beide handen vrij heb om Gian terwijl uit te kammen, lijkt me wel een stuk makkelijker.
Nu leg ik die af en toe weleens opzij en ergens op zodat hij in zijn richting blaast maar ja, da's toch niet hetzelfde.
Voor ik hem was probeer ik hem al zoveel mogelijk uit de klitten te hebben, maar er ontsnappen er toch altijd een paar.
Afdrogen doe ik door min of meer de vacht te knijpen en te deppen ipv te wrijven, om niet nog meer de vacht in de war te helpen, maar dat zal je ook al wel weten.
Als het meeste water uit zijn vacht is wrijf ik er met mijn handen wat Liquid Silk Serum (Petsilk) door en daarna spray ik er Leave inn conditioner (ook van Petsilk) op.
Dan kam ik hem helemaal goed door en daarna de haardroger erop en dan nog eens doorkammen om zijn 'coupe ontplofte cavia' weer in orde te krijgen. lol

Linsey
Blaffertje

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 27, 2009, 16:41:43 »

Kai heeft een heel moeilijke vacht, heel de kast staat hier al vol met balsems, sprays, shampoos die ik allemaal geprobeerd hebt. Tot nu toe nog niets gevonden wat zijn vacht makkelijk doorkambaar maakt. Na een wasbeurt is het altijd heel erg. Petsilk heb ik nog niet geprobeerd.  denk

Dus mensen met goede shampoo/balsem/spray tips voor een moeilijke vacht mogen hier ook altijd reageren lol
Muffin en Emma
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 27, 2009, 17:36:06 »

Om het probleem met het te kort komen van één of meerdere handen op te lossen kan je een blaasradiatortje kopen, die hebben meestal ook een koude lucht functie.
Zo kan je ze kammen terwijl ze er voor staan. Met een niet al te grote hond zal dat nog makkelijker gaan, maar ook bij Muffin lukt dit prima.
Linsey
Blaffertje

« Antwoord #5 Gepost op: Maart 27, 2009, 22:30:39 »

Ik heb voor petsilk eens aan het kijken geweest voor een shampoo hier:
http://www.trim.nl/producten.php?ozg=VACHTVERZORGING&sgr=PET+SILK

Maar ik heb geen idee welke ik nu moet nemen voor Kai, zoveel verschillende shampoos  bang Diegene voor wit haar al zeker, maar welke dan om de rest te wassen.  En welke balsem. denk

Liquid Silk Serum en Leave inn conditioner ga ik ook bestellen.  duim omhoog

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #6 Gepost op: Maart 27, 2009, 22:48:46 »

schok Keuze te over precies  hihi
Shampoo, conditioner en kammen tijdens droogblazen, dan heb ik geen klitten bij Kobbe.
Soms ga ik met hem bij een self-dog-wash, soms bij een hondentrimster. In beide gevallen neem ik de shamppo en condtioner van het huis.
Kan je dus niet helpen.

Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #7 Gepost op: Maart 28, 2009, 08:20:17 »

Maar ik heb geen idee welke ik nu moet nemen voor Kai, zoveel verschillende shampoos  bang Diegene voor wit haar al zeker, maar welke dan om de rest te wassen.  En welke balsem. denk

Liquid Silk Serum en Leave inn conditioner ga ik ook bestellen.  duim omhoog
Goh ja, beetje persoonlijk en welke voor Kai het beste is natuurlijk, hij heeft toch nog een andere vacht dan Gian die heel fijn zijdeachtig haar heeft.
Ik heb voor hem twee shampoos, ik wissel af met de Moisturizing en Bright White.
Balsam gebruik ik niet omdat ik al de silk serum en de conditioner gebruik, misschien dat het anders toch wat teveel van het goede wordt. weetniet

Linsey
Blaffertje

« Antwoord #8 Gepost op: Maart 28, 2009, 13:21:39 »

Ik was ook aan het denken voor de moisturizing sinds zijn vacht toch ook wel minkolie nodig heeft om een beetje fatsoenlijk te blijven. Tja en de shampoo voor wit haar is toch wel echt nodig voor zijn poten lol
Dus ik zal dan dezelfde bestellen en ook de moisturizing balsem, kan ik nog zien ofdat het teveel word. Ik heb toch niet zo direct een show dus kan een beetje uittesten  wink
De haardroger houd ik nog even diegene die ik nu gebruik en dan eens zien of het met de petsilk producten beter gaat zijn. Ik heb ook andere borstels besteld want een slicker word op een havanees forum toch afgeraden voor vachten zoals die van Kai, Kai is geen havanees maar daar komen dezelfde vachten bij voor. Ik heb nu een combinatie borstel besteld en een nieuwe pinnenborstel met extra lange pinnen, want die van mij heeft een badbeurtje niet echt overleefd. lol En dan ook nog een greyhound kam. Het is te hopen dat het allemaal wat gaat werken, want goedkoop is dat allemaal niet  hihi
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: