Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Chipnrs. overzetten Buitenland - België  (gelezen 2259 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #15 Gepost op: Maart 27, 2009, 17:46:59 »

Ja, dat is waar.
Dat kan altijd, maar, omdat die DA eigenlijk best vervelend doet dacht ik .Ik geef die tip als SF toch van plan is om ze te laten registreren in Belgïe dan heeft ze maar 1 keer last ,-))
Natuurlijk zal ze dan moeten wachten op hen (St-Hubert).
Je hebt inderdaad een punt.Ze worden best zo vlug mogelijk geregistreerd want, er moet er maar eens eentje verloren lopen dan ben je echt helemaal in paniek en kan je nergens terecht.
En, in feite vind ik dat een DA op zn plaats dit voorstelt om te doen als je voor de 1ste keer met je puppy op controle gaat. (Als je het bvb zelf niet weet.)
Er zou daar toch ook meer op gehamerd moeten worden bij de DA's.
Er hangt eigenlijk heel veel van af .

Heb je Flynn al laten overzetten op jullie naam bij de BVIRH ?
« Laatste verandering: Maart 27, 2009, 17:48:52 door greatballsoffire » Gelogd

els
AdviesRaad
Keffertje

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #16 Gepost op: Maart 27, 2009, 18:02:44 »

Ja da's waar, die DA is precies niet zo behulpzaam - nu zijn die natuurlijk niet zo happy met al die administratie maar dat zou op de klanten niet mogen terugvallen  aw

Sheltiefun
Grommertje

« Antwoord #17 Gepost op: Maart 27, 2009, 20:01:05 »

Flynn was geregistreerd en zijn vorige eigenaars hebben dat direct in orde gebracht. Hij is volledig in orde. Hij is ook een Belg van oorsprong hé.

Met Xkippy had ik toen nog mijn vorige da, en ook die zei niets. Nu heb ik een andere da... en het was door het te horen van Sylvie geloof ik dat ik er zelf achter vroeg. Had ik het niet gehoord was ik nog steeds in de veronderstelling dat alles gewoon ok is.

Inderdaad, ik mag niet dromen dat ze nu weglopen... want heb geen idee of die chip dan wel iets is. Ik dacht altijd dat wanneer ze die hier inscanden, dat ze automatisch het adres van Shamrock kregen ... blijkbaar niet dus  krab
yvy
Snuifdooske

Geslacht: Man

« Antwoord #18 Gepost op: Maart 27, 2009, 20:28:58 »

denk denk denk .....
Onze Hoska,met stamboompapieren is ook afkomstig uit Duitsland en eveneens daar gechipt.
Wij hebben gewoon via dierenarts papieren aangevraagd ( zijn voorstel !!.)
Bij ABIEC-BVIRH (Belgische Vereniging voor identificatie en Registratie van Honden)
                   www.abiec-bvirh.be of info@abiec-bvirh.be
Zover ik mij kan herrinneren hebben wij daar niet voor betaald,maar ben er wel nie 100% zeker van.
Je krijgt dan papieren met enkele identificatiestikkers en daarvan moet je dan twee stikker in het paspoort van de hond kleven,één op pagina 2 en één op pagina 3.
Totdat je de papieren toegestuurd krijgt,krijg je van de Da een voorlopige nederlandstalig identificatiecertificaat,
waarop een stikker van de t'chipnummer gekleefd is ,en met de gegevens van de verantwoordelijke van de hond( eigenaar) met vermelding van adres,en met rassoort van de hond,vachtkleur en type,geboortedatum,datum van chipplaatsing en het geslacht, en de roepnaam van de hond.
Verder moet zeker en vast het nummer vermeld worden van het oorspronkelijke Europees paspoort !!.

www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #19 Gepost op: Maart 27, 2009, 20:35:45 »

Inderdaad SF, dat kan ik me indenken.

Er zijn ook diverse databanken.
Als je er nog wat meer over wil weten kijk dan ook even op deze link.

http://www.chipnummer.nl/page/databanken.htm

Misschien eens de chipnummers ingeven op die internationale linken. Dan kan je misschien meer te weten komen  weetniet
Of ze bvb reeds geregistreerd werden dr de fokker ?

Maar, toch ervoor zorgen dat ze hier in Belgïe ook geregistreerd worden.

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #20 Gepost op: Maart 27, 2009, 20:37:44 »

Citaat
Flynn was geregistreerd en zijn vorige eigenaars hebben dat direct in orde gebracht. Hij is volledig in orde. Hij is ook een Belg van oorsprong hé

Ja...maar dan moet je nu wel dat bovenste flapje van dat stickerpapier insturen of als ze Flynn scannen, bellen ze naar de vorige eigenaar. Je krijgt dan een nieuwe klever ook voor in het boekje.

Tenzij het dat is dat de vorige eigenaars al deden natuurlijk ...
« Laatste verandering: Maart 27, 2009, 20:40:35 door els » Gelogd

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #21 Gepost op: Maart 27, 2009, 20:48:33 »

Citaat
Flynn was geregistreerd en zijn vorige eigenaars hebben dat direct in orde gebracht. Hij is volledig in orde. Hij is ook een Belg van oorsprong hé

Ja...maar dan moet je nu wel dat bovenste flapje van dat stickerpapier insturen of als ze Flynn scannen, bellen ze naar de vorige eigenaar. Je krijgt dan een nieuwe klever ook voor in het boekje.

Het kan ook zijn dat de vorige eigenaars dit naar de BVIRH opgestuurd hebben en dat SF al die papieren thuis gekregen heeft met haar naam als nieuwe eigenaar op.

Zo had ik het toch begrepen  weetniet lol.

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #22 Gepost op: Maart 27, 2009, 20:57:03 »

Mja... ik was er ook op aan 't twijfelen - dus maar voor alle zekerheid ff checken  hihi

Sheltiefun
Grommertje

« Antwoord #23 Gepost op: Maart 27, 2009, 21:47:50 »

Citaat

Het kan ook zijn dat de vorige eigenaars dit naar de BVIRH opgestuurd hebben en dat SF al die papieren thuis gekregen heeft met haar naam als nieuwe eigenaar op.

Zo had ik het toch begrepen  weetniet lol.

Yups , klopt zoals GBOF zegt. Ik heb mijn naam op zijn papieren staan.

Thx Ivy, dat weet ik, ik heb de barcodes reeds.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #24 Gepost op: Maart 27, 2009, 22:58:50 »

ik herinner me niet dat ik heb moeten betalen... krab

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #25 Gepost op: Maart 28, 2009, 14:56:15 »

ik herinner me niet dat ik heb moeten betalen... krab

Dan behoor jij bij de gelukkigen Df  hihi

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #26 Gepost op: Maart 31, 2009, 21:56:13 »

ze hebben mij ook moeten inlichten hoor... chucky liep hier ook al een half jaar rond, met nog de registratie van Nederland ipv België

Europa één unie, noemen ze dat dan krab

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: