|
Zorrathello
|
 |
« Gepost op: Maart 23, 2009, 19:12:21 » |
|
Wij hebben hier een zéér dominante hond die het op de HS te bont maakt, blaft een hele les lang en haalt uit naar andere honden. Zij is door mijn zoon als volwassen, absoluut onopgevoede hond geadopteerd. Het is een langharige Weimaraner teef Wobo (zie andere topics). Op de hondenwandeling ben ik in gesprek geraakt met iemand van een dierenasiel die voorstelde om bachbloesem te gebruiken om de hond wat kalmer te maken. Iemand ervaring ermee? Werkt het en hoe toedienen?
|
|
|
|
|
|
  Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
|
|
|
|
yvy
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 23, 2009, 19:35:16 » |
|
ben ook nieuwschierig 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muffin en Emma
Gast
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 23, 2009, 22:54:17 » |
|
Bachbloesems helpen in heel veel gevallen, maar kalmer maken?? Nee, daar vrees ik voor. Bachbloesems helpen om een hond meer zelfvertrouwen te geven , of om een dier in een acute situatie te kalmeren (rescue remedy) maar om een hond die fout is opgevoed te kalmeren door bachbloesems, dat lijkt mij onmogelijk. Je zit nochtans bij de bron, want in Brasschaat is een centrum voor homeopathie en bachbloesems.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NiQi
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 23, 2009, 23:21:40 » |
|
Ik ben zeker geen expert maar misschien is valeriaan een optie. Dit werkt kalmerend zonder te versuffen. Zelf gebruiken we het hier om angstige zwerfkatten hun rust te laten vinden en we nemen het zelf ook wel eens voor het slapen gaan om rustig te worden ... Let wel, valeriaan is geen wondermiddel hé.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
biegel
Ploeteraartje
www.marcbervoets.be
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Maart 24, 2009, 09:49:22 » |
|
Dancer haar leraar (Luc Grobben) was ook "expert" in die bachbloesems, hij heeft voor haar opgezocht welke ze moest nemen om rustiger en zelfverzekerder te worden en bij haar heeft dat wel geholpen ja.
|
|
|
|
|
|
Wie het onverdraagzaamst is tegenover anderen is meestal wel het verdraagzaamst jegenst zichzelf (Ivo Opstelten) 
|
|
|
Mandy
Speelkontje

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Maart 26, 2009, 20:05:16 » |
|
Ik heb mijn hond een keer bach en bloesem gegeven,omdat hij elk jaar zo bang is voor vuurwerk. Na mijn idee hielp het niet, maar ja, misschien werkt het wel in het geval waar jij nu mee zit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 26, 2009, 23:14:57 » |
|
bach bloesems therapie... het best via iemand die er wat van kent... Zelf gaan experimenteren raad ik je af. succes in ieder geval en als je van meer weet of je bent ermee gestart: laat weten hoe het is gegaan 
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Maart 26, 2009, 23:18:13 » |
|
Ik heb mijn hond een keer bach en bloesem gegeven,omdat hij elk jaar zo bang is voor vuurwerk. Na mijn idee hielp het niet, maar ja, misschien werkt het wel in het geval waar jij nu mee zit.
Bach rescue kan je mss proberen om voor een keer te geven.  Maar bepaalde problemen zijn met één keer proberen niet opgelost. Kost vaak weken of maanden tijd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
alcoppe
pikkediefje

Geslacht: 
Danté en Cedric Coppejans; Hearts of Gold
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Maart 26, 2009, 23:24:14 » |
|
Mij dunkt dat een dominante hond vaak al zelfverzekerd is. Dus misschien een gedragstherapeut?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muffin en Emma
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Maart 27, 2009, 10:24:19 » |
|
hoe heb je het gegeven? één keertje of om het half uur?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
biegel
Ploeteraartje
www.marcbervoets.be
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Maart 27, 2009, 10:31:28 » |
|
Mij dunkt dat een dominante hond vaak al zelfverzekerd is. Dus misschien een gedragstherapeut?
er bestaan ook bachbloesems om die zelfverzekerdheid wat in te tomen, maar welke weet ik ook niet
|
|
|
|
|
|
Wie het onverdraagzaamst is tegenover anderen is meestal wel het verdraagzaamst jegenst zichzelf (Ivo Opstelten) 
|
|
|
Mandy
Speelkontje

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: April 05, 2009, 18:15:42 » |
|
hoe heb je het gegeven? één keertje of om het half uur? Ik ben er wel weken mee bezig geweest, aangezien dat ook werd aangeraden om er weken van te voren mee te beginnen. Ik heb het zovaak gegeven als stond aangegeven (weet het zo niet meer uit mijn hoofd, dat is al een tijdje geleden). Maar na mijn idee hielp het niet, maar misschien dat andere mensen er wel goede ervaringen mee hebben. Ik moet zeggen dat mijn hond wel ERG extreem is hoor.. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|