|
heavenlysaints
|
 |
« Gepost op: Maart 20, 2009, 10:57:09 » |
|
Met welke letter beginnen de namen dit jaar? Eddy heeft een pupje besteld, de moeder word volgende week gedekt 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muffin en Emma
Gast
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 20, 2009, 11:09:43 » |
|
een bulletje?? :blij: Ik weet de letter niet, maar denk eraan, het land waar hij van komt is belangrijk, ze hebben in Nl een andere letter dan B bv.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 20, 2009, 11:23:28 » |
|
In België is het dit jaar de i
In Nederland en Duitsland volgt de fokker zelf een reeks, eerste nest uit de kennel = A, tweede = B etc meestal.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muffin en Emma
Gast
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 20, 2009, 11:49:11 » |
|
In België is het dit jaar de i
In Nederland en Duitsland volgt de fokker zelf een reeks, eerste nest uit de kennel = A, tweede = B etc meestal.
Toen ik mijn cocker kocht zochten wij druk met de letter K, want kennissen had een een hond J van het jaar daarvoor, maar toen zegden ze, begin maar te zoeken met de I, want de moeder is in Nederland gedekt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
biegel
Ploeteraartje
www.marcbervoets.be
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 20, 2009, 12:34:33 » |
|
als de moeder een "belgische" is mag die gedekt zijn waar ze wil, dan wordt het dit jaar een I
|
|
|
|
|
|
Wie het onverdraagzaamst is tegenover anderen is meestal wel het verdraagzaamst jegenst zichzelf (Ivo Opstelten) 
|
|
|
christelbalou
Kwijlbakske

|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Maart 20, 2009, 14:23:22 » |
|
isidoor!!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muffin en Emma
Gast
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Maart 20, 2009, 14:32:27 » |
|
Wordt het een reu of een teef? Ik vond destijds heel moeilijk een naam met een I voor mijn reu, hij heette Ilja. Voor teven is het veel makkelijker, Ilja had een hoop zusjes en die hadden leuke namen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
biegel
Ploeteraartje
www.marcbervoets.be
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 20, 2009, 16:14:14 » |
|
ik zou nu gaan voor Indian Dream, maar da's te lang 
|
|
|
|
|
|
Wie het onverdraagzaamst is tegenover anderen is meestal wel het verdraagzaamst jegenst zichzelf (Ivo Opstelten) 
|
|
|
|
heavenlysaints
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Maart 20, 2009, 18:27:08 » |
|
ok thanks, kunnen we al beginnen zoeken, het wordt een bull-terrier teefje, een wit hopelijk, Eddy droomt er al jaren van, ik hoor de naam Amy graag, maar dat gaat dan niet, mss I'm Amy from Ditroy's dan. Irish vind ik ook wel cool, maar niet voor een teefje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Maart 20, 2009, 21:51:36 » |
|
Ik denk dat je in België een naam uit 1 stuk moet nemen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muffin en Emma
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Maart 20, 2009, 22:35:37 » |
|
ok thanks, kunnen we al beginnen zoeken, het wordt een bull-terrier teefje, een wit hopelijk, Eddy droomt er al jaren van, ik hoor de naam Amy graag, maar dat gaat dan niet, mss I'm Amy from Ditroy's dan. Irish vind ik ook wel cool, maar niet voor een teefje
lieve schat, die stamboomnaam is niet belangrijk, al noem je het lieve kind Irma van huppelepup en thuis noem je haar Amy (tiens Amy, waarom denk ik nu aan iemand  ) Er zijn honden met een naam die klinkt als een klok en thuis noemen ze die zwartje of zo. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Maart 20, 2009, 22:40:01 » |
|
lieve schat, die stamboomnaam is niet belangrijk, al noem je het lieve kind Irma van huppelepup en thuis noem je haar Amy
Nog waar ook  Kobbe's stamboomnaam is Eternity from Sammy's World. Als stamboomnaam had ik hem Every Day King willen noemen, want dat is hij toch voor mij 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Maart 21, 2009, 00:41:38 » |
|
ik vind Irish nou net wel vrouwelijk klinken... isidoor daarentegen is voor in de jaren '50...
:bloos:
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
|
Linsey
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Maart 21, 2009, 23:54:14 » |
|
Ik heb Kai zijn roepnaam gekozen door zijn stamboomnaam. Anders was het een Simba geweest  Ik hoorde dat hij Kai de la Maison Dominique op stamboom ging noemen (moeten ze in nederland direct doorgeven als de pups geboren zijn) en dus is het Kai geworden. De La Maison Dominique is de kennelnaam. Ben ik nu blij mee, is superhandig bij de gehoorzaamheid zo'n korte naam.  En als ge dat nu aan elkaar plakt. I'mamy. Ziet er misschien wat raar uit.  Ik dacht ook dat ik dat gelezen had dat de naam hier uit 1 stuk moest bestaan. Maar als ik dan op sites van Belgische fokkers kijk dan hebben die honden soms toch wel een stamboomnaam met meerdere delen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
alcoppe
pikkediefje

Geslacht: 
Danté en Cedric Coppejans; Hearts of Gold
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Maart 21, 2009, 23:57:51 » |
|
Bovenstaande tekst snap ik niet helemaal.  Ced is: Cedric Van Reantembel. Ik heb graag 2 klemtonen in een naam: C Edd IE. De C komt van de derde worp in het alfabet.
|
|
|
|
« Laatste verandering: Maart 21, 2009, 23:59:26 door alcoppe »
|
|
|
|
|
|