Auteur Topic: losloopweide: Kasterlee - De Hoge Mouw  (gelezen 7408 keer)

Offline Riet

• AdviesRaad
  • Zwemmertje
  • Geslacht: Vrouw
    • DreamsForEternity
losloopweide: Kasterlee - De Hoge Mouw
« Gepost op: januari 29, 2009, 10:43:16 am »
Topic gestart door: Linsey op Oktober 02, 2008, 02:48:01

Vandaag eindelijk de hondenlosloopweide gevonden, zijn er dus al een paar keer voorbijgewandeld. Ik was de hele tijd aan het zoeken naar een grasveld :haha:
Maar dit is zoveel beter dan een grasveld. :thumbsup:

Kaartje Hoge Mouw
Hier staat de weide op met plannetje van bospaadjes enzo:
http://www.provant.be/binaries/Plan%20hoge%20mouw07_tcm7-47620.pdf

De buitenkant
Poortje met bordje, er is deze grote poort en dan op het einde nog een kleintje.

De draad die rond de weide gaat

Spijtig dat ze deze draad hebben gekozen, de losloopweide is daardoor niet geschikt voor heel klein hondjes. Als Lotje moeite deed kon ze op bepaalde plekken wel door die draad wringen. Maar ze is toch even los gemogen totdat haar oren niet meer werkten :tongue: Het is wel goed afgemaakt op sommige plekken is de draad ook ingegraven (ben helemaal rondom gegaan om te kijken  :wink: )

In de losloopweide
Foto's van in de weide zelf, de honden merken helemaal geen verschil tussen het bos rondom en de weide.

Een tafel en Lotje denkt direct aan agility  :haha:

Aan de lijn in losloopweide, tja als haar oren niet werken  :eehm:

Nog wat overzichtjes:

Het is dus gewoon een afgezet stuk bos, redelijk groot wel. Ik ben erg blij dat ik dit gevonden heb want nu kan Kai ook eens los, was de eerste keer in zijn leven dat Kai eens los kon. Hij deed niet veel anders dan aan de lijn liep nog hetzelfde rond en ging eigenlijk niet ver weg, maar ik heb wat zoekspelletjes met hem kunnen spelen wat aan de lange lijn niet kan. Was wel grappig om te zien, na een tijdje volgde Kai helemaal mijn afgelegde weg om mij terug te vinden. Rond de bomen en al. Ik zou echt eens een speurcursus ofzo met hem moeten doen, hij vond die zoekspelletjes enorm leuk.  :tongue:

Deze losloopweide of beter gezegd losloopbos is zeker aan te raden voor honden die nooit los kunnen of mogen, alleen met heel klein hondjes is het wel wat uitkijken. Hondjes en pups die kleiner zijn dan Lotje, dus onder de 25cm schofthoogte zitten.
De honden weten totaal ook niet dat ze in een omheind terrein zitten, wat je met een grasveld wel hebt denk ik, toch zeker als je met de hond naar de hondenschool gaat.  :wink:

« Laatst bewerkt op: april 13, 2010, 18:27:59 pm door dogsfriendly »