|
Michel
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: Maart 17, 2009, 12:51:47 » |
|
Eyki gecastreerd wegens ook 2 reutjes thuis. Ze zal een maand of 9 geweest zijn. Van karakter heb ik niet veel verschil gezien. Haar ook niet. Toen ze een jaar of 2 was begon ze incontinent te worden. Mee naar de acupuncturist gewest en opgelost.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
marijke
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: Maart 17, 2009, 14:49:24 » |
|
mijn vorige hond dobber teefje laten steriliseren omwille van schijnzwangerschappen , nadien was dat over , is ze wat verdikt en tijd nadien incontinent geworden , ook met beetje medicatie onder controle gehouden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
maranoa
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: Maart 17, 2009, 20:55:04 » |
|
Noa is gesteriliseerd toen ze 7 maanden was, voor de eerste loopsheid, verder geen klachten van dikker worden. Ja en honger heeft een labrador altijd.
Maran is gesteriliseerd na de 1e loopsheid.
Waarom steriliseren.
Als assistente heb ik heel wat baarmoeder ontstekingen meegemaakt en tumoren aan de tepels. Helaas komt het erg veel voor en dat is bij ons een bewuste keuze geweest om te opereren.
Eerlijk gezegd komt het in onze B&B ook wel goed uit, maar dat is een bijkomstigheid.
Groetjes van Anneke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: Maart 17, 2009, 22:59:05 » |
|
de waarom is overbodig, zoals in m'n starttopic staat  (dit om ev. discussies te vermijden binnen deze topic)
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
Elly
Puppedup
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: Maart 19, 2009, 10:36:23 » |
|
Bij Cheynna geen verschil gemerkt van karakter,alleen wel erg op haar gewicht letten.en zoveel eet ze geen eens. Bij Jerry duiken bijna alle reuen op hem.die zijn opslag verlieft op hem  is ook weleens lastig hoor.
|
|
|
|
|
|
"Je kunt voor geld een heel mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart." Gr Elly en de kanjers. 
|
|
|
|
Akasha
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: Maart 20, 2009, 15:39:57 » |
|
Ciska is gecastreerd, niets van veranderingen gemerkt, we moeten wel heel erg opletten wat en hoeveel ze eet maar ik denk dat dat wel bij elke beagle van toepassing is  dus dit hoeft niet castratiegebonden te zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
charmed
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: Mei 01, 2009, 17:38:01 » |
|
Kalin gesterriliseerd met 11 jaar (pyometra) is totaal niet veranderd, heeft alleen een hele mooie vacht gekregen  Ze kan nog steeds eten als een dijkgraver Ylanie gesteriliseerd met 7 jaar (cystes) is ook niet veranderd qua karakter, is nog steeds geen ochtendhond, nog steeds knorrig bij het wakker worden. Ze is wel aanhankelijker geworden, maar ik heb niet het idee dat dat aan de sterilisatie ligt. Ze kan ook nog steeds eten als een dijkgraver. Ze is wel een pietje piekhaar geworden, heel lang dun piekerig haar, maar na een wasbeurt ziet ze er weer piekfijn uit en een echt fotomodel Savannah gesteriliseerd met 11 jaar (pyometra) is ook niet veranderd qua karakter, nog steeds eigenwijs en tegendraads. Ze wil wel meer wandelen. Ze heeft geen last meer van schijndracht, dat is een voordeel en ook met loopsheden was ze sloom, dat heb ze niet meer. Helaas is zij minder moeten gaan eten omdat ze toch wel aardig stevig zou worden met de hoeveelheid eten die ze kreeg. ZIj heeft een hele mooie vacht gekregen en lekker dik. Ze lijkt nu niet meer het hele jaar door in puppyvacht, maar een heerlijke volwassen vacht. Lekker vol en op sommige plekken ook lang LOL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joni
Puppedup
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: Juni 12, 2009, 17:19:19 » |
|
Onze 3 honden zijn gecastreerd.
Mitrill, Alaskan Malamute, teef - vacht is een miserie geworden (hond met dikke ondervacht + bovenvacht) - onverdraagzamer/onbetrouwbaarder bij andere honden (teven) + geen pijn meer bij loopsheid + hormoongerelateerde problemen (onze andere teef aanvallen bij loopsheden) opgelost
Yanco, Chow Chow kruising, reu + minder hormonale stress (bij bijv. loopse teven)
Aili, boerenfox kruising, teef + geen schijnzwangerschappen meer + tepels niet meer opgezwollen
|
|
|
|
|
|
 Duck † Mitrill Aili Yanco Floris †
|
|
|
|
Fiep
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: Juni 21, 2009, 10:00:14 » |
|
Phoebe is op anderhalf jaar gesteriliseerd. Sindsdien wordt ze sneller dik. Ik moet echt opletten hoeveel ze eet. en ze is aanhankelijker aan mij en flauwer geworden. Ze moet nog maar denken dat het gaat onweren en ze kruipt al in het verste hoekje of op mijn schoot.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ximmeke
Deugenietje
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: Augustus 21, 2009, 06:58:35 » |
|
Gino gecastreerd ,,, haarverandering geen ,,, karakter verandering ,,na castratie stukken beter, viel constant uit na drukke dominante honden is met de tijd totaal verdwenen
Cedi gecastreerd haar verandering geen karakter ,, hormonen speelde hem flink parten deed heel de dag oip de berner teven rijden is voor 95 % verdwenen
Dannou gecastreerd karakter geen verandering haar geen verandering ,,, spijtig ( meerdre berners laten sterikiseren kregen een massa haar en mooi lang Dannou is steeds in de rui , heeft voor een berner geen vacht
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
miss e
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: Augustus 22, 2009, 09:51:58 » |
|
Buck gecastreerd toen hij ongeveer een jaar of 2 was. Gedrag is niet veranderd want hij eet nog altijd andere dominante reuen op  Eten heeft die nooit echt goed gedaan maar nu word hij wel sneller dik Hij is ook rustiger geworden maar dat kan ook aan de ouderdom liggen. Aston toen hij een jaar ofzo was. Nog altijd een ielepiele hondje Vacht toen hij van Spanje kwam was het niet veel soeps en nu is het een pluizebol met z'n momenten Samuga gesteriliseerd maar ken haar niet anders dus zou het niet weten.
|
|
|
|
|
|
www.galgoaid.eu Het feit dat de term "dierenbescherming" moest worden uitgevonden is één van de meest schandelijke aangelegenheden van de menselijke beschaving. (Theodor Heuss, bondspresident Duitsland 1949 - 1959)
|
|
|
ximmeke
Deugenietje
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: Augustus 23, 2009, 08:15:13 » |
|
dit was ik effe vergeten , ik heb verleden jaar mijn berner sennen Ximba moeten afgeven met hem heb ik wel iets meegemaakt qua Castreren Bij Ximba werd op 7.5 leeftijd leukemie vast gesteld , hij had op een namiddag 1 blauw oog en een enorm opgezwelde teelbal , hij was wel 5 x zogroot als normaal in allerijl werd hij toen gecastreed , na een paar maanden zagen we direkt een resultaat Ximba liet zich strelen door bijna alle mannen ,,, een half jaar daarvoor kon maar 5% van de mannen hem strelen
ik heb veel spijt gehad dat ik dit veel eerder heb gedaan ,,, want voor mannen duikte hij direkt achter het baasje
karakter verandering was enorm veel beterschap haar bleef hetzelfde eten en gewicht ook
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|