Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Je castreerde/steriliseerde je hond...  (gelezen 2411 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Gepost op: Maart 15, 2009, 01:01:12 »

(het is niet de bedoeling te vertellen hoe je tot een castratie/sterilisatie bent gekomen!)

Op welke vlakken is jou hond (of je honden) veranderd?

Zo is het bij mijn honden:

Dixie werd gecastreerd op 9jarige leeftijd.

Veranderingen?

haarstructuur aangepast

geen verandering op karakterieel vlak

---

Chucky werd gecastreerd op 6jarige leeftijd

Veranderingen?

even een hevige haarverlies, maar op vlak van haarstructuur kan er niet worden gezegd dat er iets is veranderd

Terwijl Chucky vroeger geen mensenkoeken (zoals koeken bij de koffie) wilde eten, doet hij dit nu wel

Chucky speelde vroeger enkel met een balletje of met een ander speeltje: jij smeet het weg, hij haalde het. Of hij schudde het gewoon even door elkaar... Tegenwoordig houdt hij het liefst van pluchebeesten en smijt die de lucht in, om dan ook door elkaar te schudden en als finale verscheurt hij ze. (zo zijn er al enkele gesneuveld)

Chucky wou vroeger ook nooit met stokken spelen of er op liggen kauwen. Hij nam ze ook niet mee tijdens z'n wandel zelf. Tegenwoordig doet hij dat allemaal wel.

op vlak van karakter is hij niet veranderd.

---

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Ziggy
Ploeteraartje
*

Geslacht: Vrouw

www.dogvision.be

« Antwoord #1 Gepost op: Maart 15, 2009, 09:47:00 »

Zigje, gesterriliseert op ong 1 jaar: Geen verandering gemerkt.

Vas gecastreerd op ong 2 jaar: rustiger, geen obsessies meer, minder markeren, komt sneller bij (ervoor wat mager), grotere eetlust, speelser, socialer, betere concentratie, ... Buiten dat hij dan eindelijk iets bijkwam en ik nu ook wat op zijn eten let geen enkel uiterlijk verschil.
Muffin en Emma
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 15, 2009, 09:55:10 »

beide teven gecastreerd, eentje door omstandigheden na de tweede loopsheid, de ander voor de eerste loopsheid.
Geen veranderingen gemerkt
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 15, 2009, 09:59:40 »

Fredje chemische castratie op 10 jaar: geen obsessies meer, haarstuctuur verandert, haar verloor ook glans en erge gewichtstoename.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #4 Gepost op: Maart 15, 2009, 10:07:47 »

Binno is eind december n.a.v. baarmoederontsteking gecastreerd, ze was toen bijna 7 jaar.
Misschien is het nog wat vroeg om veranderingen te zien maar wat me tot hiertoe wel opvalt is dat ze sindsdien (nog) speelser geworden is. Precies aan haar tweede jeugd begonnen. hihi
En ze had op haar linkerflank al een tijdje last van plaatselijke (bijna) kaalheid, dat was hormonaal hebben ze me in de dierenkliniek gezegd.
Dat is nu nog ietskes verergerd door de grote hormoonschommelingen tijdens de baarmoederontsteking en daarna de sterilisatie/castratie, maar dat zal hopelijk in de toekomst dus terug verbeteren. bid

heavenlysaints
Kwispeltje

« Antwoord #5 Gepost op: Maart 15, 2009, 10:11:39 »

Summer is de dag van haar sterelisatie thuis gekomen met honger,
en die honger is nooit weg gegaan,
ze is enorm dik geworden, terwijl ze nog altijd dezelfde hoeveelheid brokken krijgt  eek

We got rid of the kids, the dogs were allergic

http://s93.photobucket.com/albums/l42/Heavenlysaints/?albumview=grid
Christel
Grommertje

« Antwoord #6 Gepost op: Maart 15, 2009, 10:57:09 »

Erka is qua karakter niets veranderd. Ze heeft nu wel een dikkere ondervacht dan voordien.
Gewicht is nu een probleem, ik moet dat echt goed in de gaten houden.

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #7 Gepost op: Maart 15, 2009, 11:48:36 »

Vooral enorm opletten met het gewicht bij Charlie. Qua karakter  weetniet dezelfde bitch gebleven  hihi

Hans
Blaffertje

Geslacht: Man

« Antwoord #8 Gepost op: Maart 15, 2009, 12:24:38 »

I.v.m. Chucky - sinds zijn castratie heeft die precies ook een reuzenhonger.

Dus we gaan moeten opletten met eten en dikker worden ...
Petalouditsa
Kwispeltje

« Antwoord #9 Gepost op: Maart 15, 2009, 12:57:07 »

Chase is ook gecastreerd..
Hij was enorm hevig, heel erg druk..  ADHD aanvallen  hihi + alle honden moest en zou hij bespringen + niet altijd gehoorzaam en nogal wild aan de lijn  neen

Na castratie veel rustiger geworden, maar nog steeds enthousiast (oef, want dat maakt hem toch speciaal).
Naar andere honden toe ook veel verbetering: "blijf" = "blijf" en hij zal, zelfs al hij los is, niet van mijn zijde wijken om andere honden te bespringen.
Dus kortom: veel gehoorzamer (we blijven daar ook aan werken) en rustiger maar hij blijft toch een Berner met zotte kuren.  :bloos:

Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #10 Gepost op: Maart 16, 2009, 10:37:11 »

Zorra gestereliseerd na haar tweede loopsheid, geen veranderingen en Sloeber(ke) gecastrerd op 13 maanden en hij is mssch een beetje minder scherp geworden alhoewel, zeker ben ik het niet daar ik hem toen nog maar een maand had en hij nu nog altijd dominant is. Geen van beiden fysiek veranderd.

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #11 Gepost op: Maart 16, 2009, 11:41:42 »

Ons Zohra werd gesteriliseerd (eigenlijk gecastreerd want alles weg) toen ze anderhalf was. Vlak erna is ze erg vinnig geworden maar na een jaar ongeveer is dat afgezwakt tot de salonhond die ze nu wil zijn (met enkele uitspattingen  hihi). Ik vind het dus jammer dat we het laten doen hebben.

Qua vacht valt het mee, misschien wat meer wol rond haar hals. Eten  weetniet ze eet wat ze krijgt en als ik ze wat dik vind worden, krijgt ze minder - momenteel weer wat meer  lol

biegel
Ploeteraartje
*

www.marcbervoets.be

« Antwoord #12 Gepost op: Maart 16, 2009, 12:46:22 »

Dancer gecastreerd toen ze 2,5 was (omwille van broer in de buurt  eek grijns)
haar vacht is veel dikker, langer en mooier geworden
ze heeft wel veel meer eetlust en is dus verdikt, ze krijgt dieetbrokken maar ze valt niet af
ze heeft ook last van incontinentie, maar met medicatie is dat goed onder controle
ondanks haar "verdikking" holt en dolt ze de ganse tijd met Frenchman, dus dat is geen probleem
ik zou het nog wel opnieuw laten doen, ondanks de nadelen heeft mijn meisje er toch ook voordelen bij  wink

Wie het onverdraagzaamst is tegenover anderen is meestal wel het verdraagzaamst jegenst zichzelf (Ivo Opstelten)
Linsey
Blaffertje

« Antwoord #13 Gepost op: Maart 16, 2009, 15:27:44 »

Lotje is gecastreerd op 5 jarige leeftijd. Niets veranderd qua innerlijk of uiterlijk. Lotje was wel veel speelser en actiever nadien, maar is niet echt vergelijkbaar sinds dat kwam omdat ze van haar continue schijndrachten die niet weggingen verlost was ;)
Jelle is gecastreerd op 11 maanden oud zoiets, niets veranderd qua innerlijk. Maar hij is wel extreem mager, komt geen grammetje vet aan. Ik weet niet of de castratie daar voor iets tussenzit.
Lima is gecastreerd op 4 jarige leeftijd zoiets, ook niets veranderd qua uiterlijk of innerlijk.
sabine
AdviesRaad
Gravertje

« Antwoord #14 Gepost op: Maart 16, 2009, 20:50:32 »

Muck is gesteriliseerd omdat ze erge last had van schijnzwangerschap.
Niet echt veel verandering te merken.
Ervoor was het eigenlijk een 'seute' , nu reageert ze toch wanneer er hondjes, naar haar gedacht, wat te opdringerig zijn. 
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: