Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Agility schoeisel  (gelezen 1007 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Hans
Blaffertje

Geslacht: Man

« Gepost op: Januari 29, 2009, 15:25:33 »

Hondse woorden => ActivityCenter => Topic gestart door: Copin op Maart 07, 2008, 09:45:15

Titel: Agility schoeisel
Bericht door: Copin op Maart 07, 2008, 09:45:15
Welke ervaringen hebben jullie met welk merk schoenen om agility te lopen???
zowel indoor als outdoor

Ikzelf heb altijd met Nike gelopen, redelijke grip, met af en toe een slippertje.
Daarom zou ik graag andere kopen.

De populairste zijn Dita's, maar in buitenland zijn de beste kritieken voor de Inov8  weetniet

Titel: Re: Agility schoeisel
Bericht door: els op Maart 07, 2008, 10:07:12
Ik ken er niks van maar zag vorige week op de wedstrijd (nochtans gewoon gehoorzaamheid) redelijk wat mensen met voetbalschoenen  hihi

Bericht door: Copin op Maart 07, 2008, 10:26:56
ja, voetbalschoenen zie je wel soms es rondcrossen,
maar die harde tappen wil ik niet op Copin zijn (al beschadigde) voeten stoempen...
ja, lomp geboren é  fluit

stel je dan es Garbhan zijn voetjes voor daaronder  bang

Bericht door: els op Maart 07, 2008, 11:19:56
Ja, ik was me dat ook aan 't bedenken - Elbee zet ook dikwijls zijn poten onder die van mij  zot

Bericht door: De Sjelle op Maart 07, 2008, 11:44:46
Op grote agility wedstrijden staan ze wel met winkeltjes met agility schoenen. Daar heb ik er één paar van, en die zijn goed! blij Dat zijn eigenlijk gras hockey schoenen. lach
En wanneer het echt "moos" is heb ik voetbalschoenen met van die langwerpige ovalen plastiek toppen. lach (Van in de solden grijns )

Bericht door: Copin op Maart 07, 2008, 11:47:49
Citaat van: De Sjelle op Maart 07, 2008, 11:44:46
Op grote agility wedstrijden staan ze wel met winkeltjes met agility schoenen. Daar heb ik er één paar van, en die zijn goed! blij Dat zijn eigenlijk gras hockey schoenen. lach
En wanneer het echt "moos" is heb ik voetbalschoenen met van die langwerpige ovalen plastiek toppen. lach (Van in de solden grijns )

welk merk draag je dan?? en type??

Bericht door: De Sjelle op Maart 07, 2008, 03:09:50
Die voetbal schoenen zijn van Adidas, "Firm ground".
Die gras hockey schoenen zijn van een merk genaamd "Dita".

Ge ziet dat ze wel al gebruikt zijn hé? grijns

Bericht door: Copin op Maart 07, 2008, 03:21:13
wel, ik twijfel tss Dita & deze:

http://www.inov-8.com/Products-Detail.asp?L=26&PG=PG1&P=5050973112

Bericht door: De Sjelle op Maart 07, 2008, 04:31:00
Die Mudclaws hebben wel grovere zolen dan de Dita's die ik heb. Moesten mijn Dita's versleten zijn zou ik ze toch eens proberen. Maar ik zou toch ook mijn voetbalschoenen blijven gebruiken voor in de modder. Ik durf dat niet riskeren dat ik zou uitschuiven. Ik moet altijd kort bij Eyki lopen, dan loopt ze het vlugste. En dan moet ik wel korte, felle bewegingen kunnen maken. Dan heb ik bij regenweer liever de voetbalschoenen. Bij droog weer gebruik ik die Dita's. lach
Ik geef hier weer al mijn geheimen prijs seg. grijns

Bericht door: Sheltiefun op Maart 07, 2008, 04:35:44
Ziet haar staan, ziet haar staan, met der basketsloefkes aan  hihi

( moest er ff uit  fluit )

Ze zien der maar raar uit, ma't moete goeie zijn! Dus hop naar winkel gaan kijken  wink

Bericht door: Linsey op Maart 07, 2008, 08:16:52
Ik dacht altijd dat zo'n voetbalschoenen met zo'n topjes gevaarlijk is om agility mee te doen. Er zijn al veel mensen die zo hun pezen zijn overscheurd omdat de voet in de grond blijft zitten als je een scherpe bocht maakt. Dat heb ik toch altijd gelezen. denk

Ik gebruik momenteel een beetje versleten schoenen, maar ik zal toch dringend andere moeten aanschaffen sinds Kai snelheid aan het kweken is fluit

Bericht door: els op Maart 08, 2008, 12:27:47
 denk raar, je zou toch denken dat dat bij voetbal net hetzelfde is ?

Bericht door: De Sjelle op Maart 08, 2008, 08:10:56
Citaat van: Linsey op Maart 07, 2008, 08:16:52
Ik dacht altijd dat zo'n voetbalschoenen met zo'n topjes gevaarlijk is om agility mee te doen. Er zijn al veel mensen die zo hun pezen zijn overscheurd omdat de voet in de grond blijft zitten als je een scherpe bocht maakt. Dat heb ik toch altijd gelezen. denk

Ik loop nu toch al 10 jaar agility, en de paar keren dat ik iemand van het plein heb zien halen met kwetsuren aan de voet is omdat ze onaangepast schoeisel droegen. En dat waren dan telkens bottinnen of gewone loopschoenen zonder topjes. grijns wink

Bericht door: Copin op Maart 08, 2008, 01:19:15
Ik ga vannamiddag naar Runners Service es gaan neuzen en passen om de juste maat te bemachtigen...
RSlab is een speciaal winkel die dus voetonderzoek doet / analyse én ze zijn ook verdeler van Inov8 met 3 winkels in België, gelukkig ook eentje dichtbij  fluit

Bericht door: 4ADOGZ op Maart 09, 2008, 12:42:07
Mocht je Dita-schoenen zoeken, vind je op onze site www.4adogz.be de verschillende modellen met foto en prijs.
Groetjes
Niko
4ADOGZ
(die persoonlijk grote voorstander is van de Dita-schoenen  en er reeds bijna 5 jaar mee wedstrijd loop).

Bericht door: Christel op Maart 09, 2008, 01:40:37
Er waren op de crufts geen Inov8 schoenen te vinden.
Ik heb er achter gevraagd bij een schoenenstand en daar kreeg ik het antwoord dat ik op agilitywedstrijden moest kijken. Tja, twas daar show héé  hihi

Bericht door: Dogsfriendly op Maart 09, 2008, 11:09:20
ik droeg voetbalschoentjes, om niet te vallen...

Bericht door: Copin op Maart 10, 2008, 09:22:51
Citaat van: 4ADOGZ op Maart 09, 2008, 12:42:07
Mocht je Dita-schoenen zoeken, vind je op onze site www.4adogz.be de verschillende modellen met foto en prijs.
Groetjes
Niko
4ADOGZ
(die persoonlijk grote voorstander is van de Dita-schoenen  en er reeds bijna 5 jaar mee wedstrijd loop).

Dank Niko  grijns

maar om de juste maat te passen, moet ik nu w8 tot in Ingelmunster é

Bericht door: 4ADOGZ op Maart 10, 2008, 12:31:24
Nee toch niet.
Als je me je maat bezorgd en het type schoen, dan heb ik deze mee volgende week naar Torhout, waar je hem vrijblijvend kan passen.
Groetjes
Niko

Bericht door: De Sjelle op April 28, 2008, 08:37:42
Copin, welke schoenen heb je nu gekocht? Ik sta op het punt om ook ander schoeisel aan te kopen vandaar.... grijns

Bericht door: Copin op April 28, 2008, 08:52:52
Ik heb de Inov8's mudclaw 330...
nu heb ik zelf nooit met Dita's gelopen, dus kan ik nie zeggen wat beste is
Ik ben wel zelf content van die schoen, goeie grip en ge plakt aan de grond, maar mensen die stabiliteit nodig hebben in de enkel zitten niet goe bij Inov8, want het zijn "lage" schoenen.
Het voordeel aan de andere kant is, dat lichte schoenen zijn die je bijna niet voelt. (ze wegen 330gr/stuk, zet je dita maar es op den baskuul é)
En de Inov8 is lichtjes duurder ivm Dita...

Bericht door: De Sjelle op April 28, 2008, 08:56:47
Awel ja, dat ervaar ik wel bij mijn Dita's. Die zijn eigenlijk een beetje te zwaar. aw
Hier vlakbij in Duffel is een winkel die Inov8 verkoopt. Ik ga daar toch eens naar kijken zenne. lach

Bericht door: Copin op April 28, 2008, 08:58:36
Is dat een RS-lab??  grijns Als je de modellen beziet, is het enkel de mudclaw die (voor mij) voldoet aan agility eisen...

Succes!!  :tongue:

Bericht door: De Sjelle op April 28, 2008, 10:16:15
Ja, een RS lab. Van die mudclaws heb je wel 2 modellen he? Mij lijkt die 330 O wel iets. lach

Bericht door: Copin op April 28, 2008, 10:29:39
Ben curieus  grijns
de O's hebben stalen toppetjes op de noppen, dacht ik é??
wel als es naleest,  zouden die makkelijk lossen  weetniet volgens triathlon lopers

Bericht door: De Sjelle op Augustus 19, 2008, 09:41:26
No wou ik eens gaan zien naar die schoenen en hebben ze maar één paar in stock. :ween:
En in de andere winkels geen seg.... :shock:

Bericht door: Copin op December 31, 2008, 03:05:01
En? Sjelle? hoe bevallen de Inov8's???

Bericht door: De Sjelle op December 31, 2008, 04:32:16
Ongelooflijk wreed goe.  grijns
Héél licht aan de voetjes en heel goede grip. Veel beter als de Dita's hoor. lach
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: