Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: word soms gek van het eetprobleem hier  (gelezen 668 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
sonja
Snuffeltje

« Gepost op: Maart 11, 2009, 12:43:42 »

Ik word eigenlijk gek van het eetprobleem hier bij de honden, brokken eten ze alleen soms als ik er wat bij doe van vlees of blikvoer, en moet heel dikwijls weggooien omdat ze heel de dag het laten staan en tegen s'avonds het een brij geworden is en kan ik nieuwe geven, als ik kvv geef s'morgens eten ze het altijd direct op maar de brokken s'avonds willen ze niet droog, soms probeer ik het vol te houden maar evengoed kenji als maja  eten dan 2 dagen niet en wachten tot ik kvv geef en vliegen er dan op aan, als ik bv kvv geef met wat kippevugels en een eitje en vis zoals vanmorgen  lijkt het net of het is een feestmaaltijd, zo schrokken ze het op, dus ze zouden liefst nooit geen brokkken meer willen, ik probeer altijd dit nog te geven omdat alleen kvv nu eenmaal wat duurder is met 3 honden, alhoewel, met hetgeen ik weggooi het al niet veel meer zal verschillen in kosten

schelsey staat op speciale brok nu maar ook hier moet ik dikwijls het weggooien, droog moet ze het niet, en met blik of vlees soms wel en soms niet.

er zijn dagen bij dat de honden gewoon 1.5 dag niet eten zo lang ik weiger kvv te geven

zijn er nu meer honden die zo moelijk doen, hoe lossen jullie dit op, gewoon droogvoer zetten en hen maar laten honger lijden omdat ze weigeren er van te eten, of definitief overschakelen op alleen kvv en nooit geen brok meer.

heb een tijdje alleen s'avonds eten gegeven en dat ging veel beter, dan aten ze wel hun brokken op, maar doordat ik al van verschillede DA had gehoord dat dit niet goed is in veband met maagtorsie terug proberen 2 keer per dag te voeden, alhoewel ze dan soms zelf gaan vasten

ik weet dat ondertussen al veel mensen kvv of barf geven en geen brok meer, maar probleem is op kvv ze dikker worden en meer honger hebben dan op brok, barfspullen geef ik ook af en toe maar wil daar niet volledig op overschakelen, te veel gedoe :bloos:

kunnen die honden nu niet gewoon eten wat ik geef héhé
Barosho
Jankertje

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: Maart 11, 2009, 13:31:55 »

Sonja, die van ons krijgen geen brokken meer (maar dat is wel een bewuste keuze). De overschakeling naar kvv en later ook naar barf is heel geleidelijk gegaan. Maar kan je de honden ongelijk geven??? Kvv en barf is inderdaad meer 'gedoe' dan brok maar als ik dan zie hoe goed ze het er op doen zou ik niet meer terug willen.
De honden geven ook aan dat ze het liever eten ... en als je de brokken steeds moet weg gooien wordt daar ook niemand beter van.
Eerst dacht ik ook dat het veel duurder zou zijn om ze kvv en barf te geven maar eigenlijk is dat niet echt zo. Kvv wel ... dat kwam véél duurder uit maar barf eigenlijk niet. Je kan echt wel uitkijken met welk vlees je geeft en wat het kost. Zo betaal ik bijv een runderpens €3 voor zo'n 15kg en een runderhart zo'n €2.5 voor 3 à 4 kg, kipkarkas € 0.2 per kilo. Dus het is echt wel mogelijk om een menu samen te stellen dat ook financieel geen katers achter laat.

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #2 Gepost op: Maart 12, 2009, 15:02:39 »

denk

als ze op gewicht zijn mogen ze al eens een maaltijd overslaan me dunkt...

de combinatie tussen KVV en brokken lijkt me ook niet zo evident anders, ze zullen idd wel weten wat lekkerst is...

die van ons krijgen brokken en 's avonds 1 snee Duck nà hun brokken, dat lukt wel, het is een gewoonte en degene die zijn brokken laat staan krijgt ook geen Duck

orinake
Wriemelkontje
*

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 12, 2009, 15:24:08 »

Hier deels barf deels brok.
In het wedstrijd seizoen staan ze op carocroc brokken (krijgen ze wel overdag eens een kuiken als knabbel of zo).
Nu, ik zou je honden gewoon terug op 1x/dag eten zetten.
Hier krijgen ze enkel savonds eten.
Hier is het ook zo: ze krijgen een half uur.
IS het na dat half uur niet op gaat het weg.
Dan eten ze maar niet.
Chipsy heeft zo 3 dagen niet gegeten.
De 4de dag heeftz e netjes alles opgegeten.

gevraagd op 06/07 om banner aan te passen. Nu 14/07 werd hij verwijderd door admin, vanwege de overschrijding van zeven dagen
charmed
dikkopske

Charming!

« Antwoord #4 Gepost op: Maart 12, 2009, 15:45:47 »

Ik denk dat jou honden goed aangeven wat ze eten willen. Meestal heeft het niet alleen met eten willen te maken. Mijn eerste sheltie wilde ook geen brokken eten, altijd problemen met eten, om moedeloos van te worden. Aangezien veel mensen van mening waren dat ik mijn honden verwende, probeerde ik haar niet te verwennen en ze moest het eten van mij. Op een ochtend had ze echt honger en toen heeft ze het gegeten, een allergische reactie was het gevolg, haar hele hoofd was opgezwollen :( Ze mocht dat voer dus ook niet meer hebben. Ik probeer hiermee te zeggen dat jou honden dus goed aangeven dat ze geen brok willen om één of andere reden.

Hier krijgen ze sinds 3 1/2 jaar KVV en ze hebben nooit weer geweigerd met eten. Zelfs niet als ze ziek zijn. Voorheen lag ik er vaak op mijn knieeen bij, dan waren ze misselijk, dan moesten ze overgeven, dan was er weer diarree. Sinds ze KVV krijgen zijn een hoop van die problemen opgelost, er is nog maar sporadisch eentje misselijk, overgeven zie ik al bijna nooit meer en diarree, ik zou niet weten wat dat is ;) Geef je honden maar lekker alleen Vers vlees, dat is ook veel beter voor ze! lach
Mandy
Speelkontje
**

« Antwoord #5 Gepost op: Maart 12, 2009, 20:30:59 »

Wat ik zou doen, is de honden gewoon op een brok zetten waar ze het goed op doen. Dat wil zeggen, dat het kan zijn dat ze die brokken niet eten, omdat ze weten dat ze van jou (als ze het lang genoeg vol houden) vlees (blikvoer) erbij krijgen.
Ik zou gewoon die brok geven die je geeft, zonder blikvoer. Honden eten na een tijdje echt wel! Honden laten zichzelf niet verhongeren!!!!
Ik zou dus gewoon volhouden met die brok die je gewoon nu geeft!! Ze gaan het vanzelf wel eten als ze honger hebben duim omhoog
sonja
Snuffeltje

« Antwoord #6 Gepost op: Maart 13, 2009, 20:46:00 »

vanavond pas rond 7 uur eten gegeven en ja ze aten alles in 1 keer op, brok met beetje paardevlees dat ik lichtjes had gekookt ertussen met het vleesnat erbij en nu aten ze het met smaak op, kvv geef ik rauw, maar als ik bij de brok iets voeg dan kook ik het paar tellen om er wat vocht van te hebben, zal dus toch maar terug op 1 keer per dag overschakelen, want op 2 keer smossen ze er toch maar mee, zou graag paar brokdagen en paar kvv dagen willen doen en bij de kvv eens wat kippevleugels of derg.

de brokken die ik geef kunnen ze goed tegen, geef de lam/rijst of hert van europremium, al een tijdje, en nooit eigenlijk iets gezien van allergische reactie en schelsey moet even nu een dieetbrok maar ook zij kan eigenlijk overal tegen.
Elly
Puppedup
*

« Antwoord #7 Gepost op: Maart 19, 2009, 13:59:43 »

Hier zijn het ook van die rare brok eters.laten ze vaak staan.
Ze pakken het wel op een gegeven moment.maar doe ik er sardientjes door.
is het zo op :blij:ze krijgen ook pens.dat is ook hap slik weg.
Maar brokjes,ho maar.

"Je kunt voor geld een heel mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart."
Gr Elly en de kanjers.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: