Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Loops  (gelezen 2148 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Borderfan
Deugenietje
*

Geslacht: Vrouw

A woman's best friend is her Border Collie!

« Gepost op: Maart 04, 2009, 07:54:07 »

Hoi
Sinds gisteren staat Hinta loops. Ik wist het echt niet want ik zag in haar kennel geen bloed liggen.
Dan zou ik ook niet gaan trainen zijn, maar ik had haar gisteren avond in haar bench gezet en toen mijn papa haar nog eens haar laatste plasje ging laten doen, zag hij dat er bloed in de bench lag.
Maar nu komt haar loopsheid echt op een slecht moment. Op 4 april ga ik brevet spelen met Hinta.
Het gekende gevolg van de loopsheid is, dat ik het terrein van de club niet mag betreden en ik dus ook niet kan trainen. 
Voorlopig ga ik thuis trainen, maar ik vind het ook belangrijk dat ze op tijd kennis kan maken met dat onbekende plein, omdat ik denk dat ze anders wat te onwennig gaat zijn.
Maar zou ik het aan durven om in de 3de week van haar loopsheid al terug te gaan trainen?
Vloeien ze dan nog hard?

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #1 Gepost op: Maart 04, 2009, 10:33:30 »

Citaat
De loopsheid is de vruchtbare periode van de teef. Deze periode kenmerkt zich doordat het geslachtsdeel meer is opgezwollen als normaal en de teef hieruit druppeltjes bloed verliest.Tijdens deze periode kan ze gedekt worden. Ze is vruchtbaar tussen de 9de en de 13de dag van de loopsheid die in totaal 3 weken duurt. Een teef is normaal 2 maal per jaar loops.De loopsheden blijven doorlopen tot de hond oud is, al zal er dan met de leeftijd wel langere tijd tussen de loopsheden zijn dan de normale periode van 6 maand. Een menopauze zoals bij de vrouw bestaat bij de hond niet.Word je teef niet loops, en is ze niet gesteriliseerd, dan is er iets mis. Je kan dan best een dierenarts raadplegen.

bron; http://www.dierenarts-asse.be/DIERENARTS_ASSE/NL/2508/2660/

Als ik me goed herinner bij Charlie was het vloeien dan gedaan  krab

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #2 Gepost op: Maart 04, 2009, 11:17:37 »

In feite heb je het best een reu in de buurt om te weten wanneer en hoe aantrekkelijk ze is...

Fifi heeft pas mannelijke aantrok tegen de 18de dag ofzo, is erg verrassend want dan denk je dus dat het al ver over is  aw Maar ook Laika had toch de volle 3 weken bloedverlies.

Ik zou het wat afwachten ...

Persoonlijk ben ik niet zo voor dat verbod om met loopse teven te trainen ... ik zou dus durven gaan trainen in sommige gevallen ja (als ik de andere honden ken en weet dat de teef niet echt in haar vruchtbare dagen zit, en dat weet ik dus adhv de reactie van onze eigen reuen lol )

Andina
Kwijlbakske
**

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 04, 2009, 12:03:47 »

Kleine meisjes worden groot   knuffel

Wij hadden met Jessie net hetzelfde voor.  Ze werd loops op 5/4 en moest brevet spelen op 2/5.
Na 3 weken hebben we haar in bad gestopt om zoveel mogelijk de geurtjes te verwijderen en een flesje "hondenparfum" gekocht (Dog lotion van Greenfields - fruitgeurtje) en haar flink geparfumeerd  hihi  zodat ze toch nog een keer of 2-3 heeft kunnen meetrainen voor het brevet.

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #4 Gepost op: Maart 04, 2009, 13:03:08 »

juist ja, bij ons vliegen ze ook het bad in en onder het sop... of dat echt helpt weet ik eigenlijk niet  hihi

Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #5 Gepost op: Maart 04, 2009, 13:10:25 »

Persoonlijk ben ik niet zo voor dat verbod om met loopse teven te trainen ... ik zou dus durven gaan trainen in sommige gevallen ja

Ik vind niet meer dan normaal dat loopse teven niet op de HS mogen komen, ik train agility met een reu en kan dus niets met hem aanvangen als er een loopse teef overal haar vlaggetjes heeft gehangen.
Heb vroeger een teef gehad die op haar 25ste dag per ongeluk gedekt is en prijs hoor!
Ik denk niet dat een sop een reu kan misleiden mssch wel sommige produkten om te sprayen.

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #6 Gepost op: Maart 04, 2009, 13:21:25 »

Ik heb zelf ook twee intacte reuen en een intacte teef en eentje die ook nog maar een jaar gestereliseerd is hé  wink

De reuen zijn niet anders gewend van jongsaf, trainen en gaan mee wandelen met loopse teven. Volgens mij zijn de reuen die echt compleet uit hun dak gaan in de minderheid.
En ik zie ook heel veel reuen reageren op gestereliseerde of niet loopse teven, Chucky kan zo zijn zinnen zetten op ons Zohra, Barou hangt soms aan Laika der poep en heeft onlangs een hele wandeling op een niet loopse teef proberen te rijden - terwijl diezelfe Barou dus ook meegaat wandelen als ons Fifi loops is en daar redelijk af te houden is.
Maar 't is een oude discussie en ik weet dat dat ik met dat standpunt nogal alleen sta (hier toch, niet in onze kennissenkring)

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #7 Gepost op: Maart 04, 2009, 14:12:28 »

Ik heb zelf ook twee intacte reuen en een intacte teef en eentje die ook nog maar een jaar gestereliseerd is hé  wink

De reuen zijn niet anders gewend van jongsaf, trainen en gaan mee wandelen met loopse teven. Volgens mij zijn de reuen die echt compleet uit hun dak gaan in de minderheid.
En ik zie ook heel veel reuen reageren op gestereliseerde of niet loopse teven, Chucky kan zo zijn zinnen zetten op ons Zohra, Barou hangt soms aan Laika der poep en heeft onlangs een hele wandeling op een niet loopse teef proberen te rijden - terwijl diezelfe Barou dus ook meegaat wandelen als ons Fifi loops is en daar redelijk af te houden is.
Maar 't is een oude discussie en ik weet dat dat ik met dat standpunt nogal alleen sta (hier toch, niet in onze kennissenkring)

Het probleem is dat de meeste mensen met intakte reuen geen gelegenheid hebben om te oefenen met loopse teven in de buurt.
Ik kan me heel goed indenken dat je honden van jongs af aan kunt trainen om loopse teven niet te benaderen tenzij het mag. Maar op de meeste HS krijg je daar niet de gelegenheid toe, loopse teven mogen niet op het veld. De meeste mensen met een loopse teef hebben zelf niet graag dat er dan een intakte reu in de buurt is.
Er zal trouwens ook wel een verschil zijn tussen de ene hond en de andere in de mate waarop ze reageren op loopse teven.
Als ik ooit nog een pup reutje neem kom ik logeren in de buurt van jullie loopse teven om hem te oefenen Els  hihi

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #8 Gepost op: Maart 04, 2009, 14:41:07 »

Teefjes worden groot, maar, ook reuen en daarmee wil ik zeggen dat wij heel goed bemerken dat hoe ouder de reuen worden hoe beter ze weten wanneer het nu de echte dekdagen zijn en wanneer niet.
Ze zijn het niet geleerd, ze snappen het door hun instinct .
Dus het laten van eten beperkt zich tot enkele dagen .
En, nog zo van die zaken waar ik het in een vroeger topic al eens over gehad heb hihi

Het kan inderdaad dat een teef die gedekt wordt op de 27ste dag zwanger is.
Hier ging het wel om een gewilde dek (niet bij ons) .

Maar, niks van dit alles is een exacte wetenschap waarmee ik wil zeggen :wat voor de ene hond telt, telt niet voor de ander.
Iedere hondeneigenaar en hond ervaart ook dit weer op hun eigen manier.

Net zoals het bij de mens is dat de ene van niks dat een rok draagt kan blijven zal het ook bij de honden zo zijn.  wink
De een zal al hitsiger zijn dan de ander.
En, hoe kleiner, hoe hitsiger .  hihi

« Laatste verandering: Maart 04, 2009, 14:53:57 door greatballsoffire » Gelogd

Borderfan
Deugenietje
*

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #9 Gepost op: Maart 04, 2009, 15:16:00 »

Bedankt iedereen voor de reacties.
Langs de ene kant zou ik graag nog wat verder willen trainen met Hinta en in de 'risico dagen' een weekje niet met haar gaan trainen, maar langs de andere kant ben ik bang, dat ik ruzie ga krijgen met de reu-eigenaren.
Ik denk dat ik deze week en volgende week al zeker ga passen om te trainen, want ze vloeide wel serieus.

Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #10 Gepost op: Maart 04, 2009, 18:37:46 »

Hier heeft Wobo onlangs loops gestaan en is gedekt door Cooper die nochtans gecastreerd is. Ze zaten echt vast en het heeft een tijdje geduurd. Natuurlijk komt daar niets van, maar dit om te zeggen dat niet alleen ongecastreerde reuen hitsg worden van een loopse teef (trouwens mijn Sloeber(ke) heeft met Wobo ook zijn best gedaan maar hij is te klein  hihi)

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #11 Gepost op: Maart 05, 2009, 15:22:39 »

Hier heeft Wobo onlangs loops gestaan en is gedekt door Cooper die nochtans gecastreerd is. Ze zaten echt vast en het heeft een tijdje geduurd. Natuurlijk komt daar niets van, maar dit om te zeggen dat niet alleen ongecastreerde reuen hitsg worden van een loopse teef (trouwens mijn Sloeber(ke) heeft met Wobo ook zijn best gedaan maar hij is te klein  hihi)

Dit is inderdaad zo.
Bij gecastreerde reuen nemen de bijballen dit over. Ze kunnen geen "kindjes" meer maken, maar, ze kunnen perfect dekken.
En, hitsig zijn  hihi

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #12 Gepost op: Maart 05, 2009, 22:53:48 »

Bedankt iedereen voor de reacties.
Langs de ene kant zou ik graag nog wat verder willen trainen met Hinta en in de 'risico dagen' een weekje niet met haar gaan trainen, maar langs de andere kant ben ik bang, dat ik ruzie ga krijgen met de reu-eigenaren.
Ik denk dat ik deze week en volgende week al zeker ga passen om te trainen, want ze vloeide wel serieus.

't is een probleem ja...zolang er op trainen niet gangbaar is, ga je reu-eigenaren hebben die dat niet zien zitten  aw

Linsey
Blaffertje

« Antwoord #13 Gepost op: Maart 05, 2009, 23:39:34 »

Ik zou het zelf niet zien zitten om met Kai samen te trainen met een teef in de dektijd, dat gaat niet lukken denk ik. Maar zolang ze niet in de dektijd zit vind ik het geen probleem. Kai stond vorig weekend na de wedstrijd (niet op terrein zelf) naast een loopse teef die in haar eerste week zat van de loopsheid en totaal geen reactie. Dit weekend doet de teef ook mee met wedstrijd als ik er dan naast ga staan achteraf gaat er wel reactie zijn denk ik.  lol
charmed
dikkopske

Charming!

« Antwoord #14 Gepost op: Maart 06, 2009, 13:08:24 »

Dat hoeft niet altijd zo te zijn, ik heb een teef gehad die vloeide tot aan vier weken. In de tussentijd ging ze ook staan, maar dan vloeide ze nog wel krab Ik zeg altijd; "Honden kunnen niet lezen!" Ze doen dus niet altijd wat in boekjes staat beschreven  grijns

Als ik me goed herinner bij Charlie was het vloeien dan gedaan  krab
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: