Auteur Topic: Re: Café 2019 - Welkom in de Zomer van 2019 :-)  (gelezen 129244 keer)

Offline Binno

• Platsmoeltje
  • Geslacht: Vrouw
Re: Café 2019 - Welkom in de Zomer van 2019 :-)
« Reactie #465 Gepost op: oktober 10, 2019, 16:37:10 pm »
Jammer dat ze niet overeenkomen en dat je daardoor niet meer kan gaan.
Maar ik begrijp het wel.
Het is niet aangenaam en geen ontspanning zo. :?

Nog een fijne avond allemaal, morgen ist weeral vrijdag sé... :waved:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #466 Gepost op: oktober 13, 2019, 17:54:50 pm »
Ché kwam deze morgen van mijn man naar mij gelopen en dan naar de terras deur en terug naar mijn man toen hij terug naar de deur liep heb ik het maar open gedaan niet tegen staande dat het regende, en wat een geluk de arme schat darm krampen en diarree gelukkig heb ik naar hem geluisterd anders had ik het zooitje in huis, want het stonk verschrikkelijk, heb de grootste pak kunnen opnemen en in de wc kunnen gooien en dan de rest met de sproeier weg gespoten, in mijn pyjama echtgenoot kwam niet uit zijn zetel  :knuppel: :grrr: muur:
Morgen poets madammetje haar dag weer het is net of ze nog maar geweest is
Een prettige avond en een fijne werk week allemaal   :waved: :waved:

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #467 Gepost op: oktober 13, 2019, 20:20:42 pm »
Goeienavond allemaal. :zwaai:

Oei Viviane, ik hoop dat Ché intussen al wat beter is? :?

Wij zijn opnieuw richting zee getrokken vandaag, we gaan dat terug wat vaker doen denk ik.
Vorig jaar willens nillens een pauze moeten inlassen omdat Moos toen problemen had met een zwaar verrekte kruisband.
Zelfs toen het na een tijdje beter was en hij weer los mocht bij het wandelen,
moesten we toch nog wat voorzichtig blijven, niet te zot doen met spelen, rennen, kort draaien enzo en hem zeker nog niet in los zand laten lopen.
Tja... en dat betekende dus maandenlang geen strand...
Ik had ook wat schrik om te snel teveel te doen, anders stonden we misschien weer terug bij af.
Dat was wel een beetje afkicken, zowel voor Moos als voor mij. :doh:

Intussen ging alles al een tijdje probleemloos, dus konden we eindelijk weer naar het zeetje hé. :hihi:

Onderweg en in het begin van de wandeling hadden we wat regenbuitjes vandaag,
maar gelukkig is het zonnetje er daarna toch wat doorgekomen en was het een heel aangenaam dagje. :cheerB:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #468 Gepost op: oktober 13, 2019, 22:12:24 pm »
ivm dat los zand, je moest op het randje met 't water gelopen hebben eh :D

Goedenavond allemaal :waved:

ik moet toch es leren elke dag te komen. Ik denk soms 'kga dan eens dag gaan zeggen' en tegen dat mijn pc uit is... ben ik 't vergeten.

Foei toch...

Nu... ik heb met het weer al voortdurend geluk gehad er niet in te lopen en dit weekend zelfs in zomers tenue... shirt en korte broek :D
Ook vandaag geluk gehad met dat weer... de zogezegde 'regen vanuit het westen' kwam pas rond 18u en toen was mijn route al af.

Kheb een trackje gevolgd van een ander, maar toch nog een béétje teveel straat voor mij.
'k zal ne keer al m'n tracks dat ik al gedaan heb, ook eens online moeten zetten.

Ivm water: Pharos en Pip zaten in roestbruin water vandaag... heeft met ijzer in de grond te maken, maar als je er een foto van hebt gemaakt (zoals ik dus) lijkt het wel bloed.

En mijn poetsplaats van de maandag ...  :kweetni: ging mij laten weten of ze nog in de kliniek ging zijn of niet (vrijdag). Dus ik haar zelf willen contacteren, maar geen gehoor.
Dus heb ik mijn dinsdagplaats lief gevraagd of ik maandag mag komen (wat mocht) zodat mijn werk een dag heeft om een nieuwe plek te zoeken voor mij.
Das de rottigheid aan dat weekend hé, ge kunt niemand verwittigen ofzo... dus dan regel ik dat maar zelf.

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #469 Gepost op: oktober 14, 2019, 10:14:07 am »
ivm dat los zand, je moest op het randje met 't water gelopen hebben eh :D
... en hoe geraakt ge daar? :hm: Juist ja...  :mrgreen: :tong:

Voilà, boodschappen zijn weer gedaan, en een kassierster die ik daar nog nooit gezien had die dacht dat ze de plezantste thuis was
en opmerkingen en grapjes maakte bij zowat alle artikelen dat ik kocht, ja sorry, maar dat doe je toch niet? :rolleyes:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #470 Gepost op: oktober 15, 2019, 12:47:06 pm »
hangt af of het belachelijke grapjes zijn eh ... al zou ik 't wellicht ook niet appreciëren... ge koopt een spuitbus tegen de muggen en dan iets van "Haha mevrouw, geeft u zo'n aardig luchtje af dat u ze aantrekt?' - waren 't zulke? :tong:

ivm hoe je 'daar' geraakt: dragen eh :tong:

of via een golfbreker, maar die moet je dan eerst hebben natuurlijk :lol:

Goedemiddag iedereen :waved:

stond vanmorgen aan de verkeerde deur... ge zou dan denken: twas uiteindelijk een modern huis. Maar das toch ook gene vetten wi... en ze werken dan met domotica, maar ook niet overal... en als ge te lang stil zit op de wc, gaat het licht uit :tong:

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #471 Gepost op: oktober 15, 2019, 14:50:33 pm »
hangt af of het belachelijke grapjes zijn eh ... al zou ik 't wellicht ook niet appreciëren... ge koopt een spuitbus tegen de muggen en dan iets van "Haha mevrouw, geeft u zo'n aardig luchtje af dat u ze aantrekt?' - waren 't zulke? :tong:

Awel ja, het waren ‘grapjes’ en opmerkingen die niet echt grappig overkwamen en al helemaal niet omdat ik die kassierster van haar noch pluim ken.
Als je bvb oordopjes koopt dat ze dan zegt “amai, snurkt uwe vent dan zo hard dat ge da nodig hebt?”
Of je hebt allesreiniger bij en krijgt dan commentaar in de zin van “is het zo vuil bij u thuis?”
Dat een kassierster eens iets zegt, een kort babbelke of een zwanske doet vind ik normaal, zeker als je ze al beter kent, maar op deze manier jaag je eerder klanten weg. :hmm:

... en ze werken dan met domotica, maar ook niet overal... en als ge te lang stil zit op de wc, gaat het licht uit :tong:
:mrgreen: :mrgreen:

Nog een mooie dag iedereen.  :waved:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #472 Gepost op: oktober 17, 2019, 17:38:30 pm »
Vandaag was de eerste dag dat Ché zijn stoelgang normaal is na 2 houtskool pilletjes, maar ik weet van wat het gekomen is dat hij diarree gekregen heeft, ik had hem een boven bout zonder been van een kip gegeven had het nog thans gekookt, maar hij kan er niet tegen, heb het ook gezien met zijn senioren voeding er zat daar ook veel kip in, hij had daar ook de afloop van het was zelfs heel slijmerig en nu ook weer, mijn ventje voelde zich echt niet lekker den duts
Prettige avond  :waved: :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #473 Gepost op: oktober 17, 2019, 23:34:22 pm »
houtskool, carbon dan...

Met het ouder worden worden de maagjes soms teerder hé...

Dixie was omgekeerd daarin. Als jonge telg luste ie enkel Royal Canin dat ze verkochten in de Colruyt (als witproduct, maar 't was wel van hen). Dan heb ik eens farmfood geprobeerd, maar dat spoog ie half weer uit (bruin kleurtje) dat werd ook niets en dan zijn we overgeschakeld op Duck. Het van Het toen... en daar deed ie 't goed mee.

Hoe ouder die werd, hoe meer je mocht combineren. Ik heb nog een periode hartjes en niertjes enzo gekocht (in de gb verkopen ze dat in de frigo)... er zijn dan mensen die naar de slachter zelf gaan, maar daar ben ik niet zot genoeg voor :lol:

Goedenacht allemaal :waved:

ivm die opmerkingen: heb je gelijk in. Ik vind het meer een belediging... zeker dat van je allesreiniger. Eigenlijk zou je er gevat moeten op antwoorden of iets in de aard van 'we hebben niet allemaal een aarden vloer hé'

Gisteren regen ganse dag, hadden ze gezegd voor de kust: droog met buien. Als zij dat buien noemden, ben ik de paus...
en voor vandaag gaven ze dan regen, gans de dag droog...

ik geloof het weerbericht maar half als ze komen te vertellen dat er regen voorzien is :tong:

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #474 Gepost op: oktober 18, 2019, 10:31:35 am »
Goed dat Ché toch weer beter is. :thumbs:
Mijn eerste gedacht was om de kip misschien beter rauw te geven (heb persoonlijk al meer dan 15 jaar heel goeie ervaringen met rauwe voeding) maar
het kan natuurlijk inderdaad ook zijn dat Ché gewoon niet tegen kip kan of een heel gevoelige spijsvertering heeft en dan moet je wel wat opletten en zoeken wat het beste is.

En die weerberichten... tja... die kloppen ook meer niet dan wel tegenwoordig.
Ik geloof ze dus ook maar half, maar toch altijd weer gaan kijken en er op voortgaan als we gaan wandelen hé... en dan sakkeren als het weereens ni just is. :mrgreen: :zucht:

Goeiemiddag trouwens allemaal! :zwaai:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #475 Gepost op: oktober 18, 2019, 17:31:46 pm »
Goeien avond

Ché verteerd geen rauw, heb eens Naturis voor hem gekocht, wilde hem gezonde voeding geven, braakte het gewoon weer uit, ben er gewoon mee gestopt, rauwe kip gaat ook niet daarom dat ik het gekookt heb, het slacht afval dat hij soms eens krijgt koken we ook om dat ik weet dat hij anders gaat braken é
Ché heeft nu een vriendinnetje deze namiddag leuk gespeeld en zonder snoeten band aan met de poten op elkaars schouders neuzen tegen elkaar was leuk om te zien ze deden beiden niet onder voor elkaar
 Nog een prettig weekend iedereen :waved: :waved:

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #476 Gepost op: oktober 19, 2019, 09:14:58 am »
Nee, gezond is één ding maar als hij niet tegen rauw kan dan is dat ook geen optie natuurlijk.

Al een flinke drets water over ons heen gehad deze morgen.
Morgen zou het toch beter moeten zijn en daarna vanuit het zuiden opnieuw regen... zeggen ze...
We zullen wel zien hoelang we het morgen droog gaan kunnen houden. :hihi:

Fijn weekend allemaal. :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #477 Gepost op: oktober 19, 2019, 11:09:30 am »
Nog geen regen gezien vandaag... Bleek gisteren in Hombeek droger te zijn dan hier... we hebben 'afgezien' gisteren, maar toch 'n  gaatje gevonden om een toerke zonder regen te doen..

"tegen de avond klaart het op vanuit het westen"... is 18u00 nog namiddag misschien?  :twistedevil:

Goedemiddag iedereen :waved:

had eerst 'n toertje regio Ieper (kant bellewaerde) uitgestippeld, maar 'k ga die gewoon ergens in de week doen... het zal er te druk zijn.

Ge moet een beetje weten hoe en waar eh... in die jaren heb ik geleerd dat je moet opletten met bepaalde omgevingen... al heb ik jaren terug op een kerstdag toch ook eens geschrokken toen ik in Drongen wou gaan wandelen. Dacht ik: 'iedereen aan de feestdis' ja amai... allemaal 'DAAR' op stap precies :lol:

dus ik ga elders wandelen... 11km, in de hoop dat het er wat rustiger is.