Auteur Topic: Re: Café 2019 - Welkom in de Zomer van 2019 :-)  (gelezen 129245 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Re: Café 2019 - Welkom in de Zomer van 2019 :-)
« Reactie #450 Gepost op: september 30, 2019, 22:54:15 pm »
Gisteren met de goededoelenwandeling was het een magere opkomst... misschien toch te weinig geflyerd? Wij schaften in den tijd de affiches af omdat dat volgens ons toch te weinig extra gaf. Iedereen ziet het maar niemand onthoudt het. Dan zijn flyers veel beter, dat kan je meenemen hé...

Goedenavond allemaal :waved:

ik heb 2x gewandeld. Eerste maal een 7.5... een mix tussen de 2 routes, want je kan daar eigenlijk een beetje je eigen ding doen en als je de weg een beetje weet... die route was droog. De namiddag was helaas natter... en dan heb ik er ca 8km gedaan met iemand anders.

Vandaag was dan véél beter. Ben teruggeweest naar Belsele... en nu zal het afwegen zijn, welke paadjes ik tot 1 route kan maken... wordt twijfelen. Het enige 'slechte' zijn de verbindingen. Teveel straat overal eh.

Op een bepaald moment liepen we een fiets/wandelweg en werd Els bijna ondersteboven gebonjourd door een vloekende fietser... hoe heten die dingen ook alweer? Speedpedelec?
Ik vind niet dat zo'n dingen thuishoren op een fietspad... :grrr:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #451 Gepost op: oktober 01, 2019, 23:17:01 pm »
Binno: stuur ne keer ne foto door van je hondje(s) voor op de voorpagina... ne herfstige mag ... maakt niet uit, als ze der maar niet met hun staart alleen op staan :tong:

Goedenacht allemaal :waved:

wat een dagje weer... tussen de spetters gewandeld. In 't bos vanavond viel dat nog mee.

Deze namiddag is mijn vriendje meegemogen met zijn tante... 3u rondstrompelen in een plantenzaak...  :hihi: liever hij dan ik.

Offline Binno

• Platsmoeltje
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #452 Gepost op: oktober 02, 2019, 15:19:38 pm »
Goeienamiddag allemaal. :waved:

Geluk gehad vandaag met het wandelen, telkens droog gebleven met wat zon erbij, regenvlagen als ik nog maar een paar minuten terug binnen was.
Zo moet dat. :lol:

@DF: ik zal eens kijken :winkt:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #453 Gepost op: oktober 02, 2019, 17:18:44 pm »
Gister morgen gaan wandelen en Ché had zijn regenjas aan geen regen gehad, toen ik gister namiddag ging wandelen zag het er goed uit dus heb ik zijn regenjas niet aangedaan wat kregen we regen, heb me onder een boom en tegen een haag mij zo breed mogelijk over Ché gebogen tot dat de vlaag over was dat heeft goed geholpen juist zijn kop was een beetje nat, maar durf niet denken wat de mensen dachten die mij gepasseerd zijn :hihi: :hihi:
Kómee is nog niet afgeschreven, morgen gaan we naar Brugge naar een harp concert, dus dat is fijn
Ik weet niet wat Ché de laatste paar avonden heeft, hij ligt te slapen en opeens springt hij blaffend recht, dat doet hij nu al een paar avonden na elkaar, hij blijft staan waar hij lag loopt niet naar het raam of iets, ik begrijp er niets van
Zo dat was het voor vandaag, nog een prettige avond  :waved: :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #454 Gepost op: oktober 03, 2019, 00:07:29 am »
Hij zal of slecht slapen (nachtmerrie?) of toch ergens iets horen...

Pip heeft 's nachts soms nachtmerrie's denk ik. Op die bijna 2j dat we hem hebben, werden we toch al een paar keer wakker (5tal x) van Pip die ligt te janken, net alsof hij iets meemaakt, waar hij niet uitgeraakt en dan gaat Hans naar hem toe, praat met hem,.. is dat weer over. Ik vind het echt eng en wat de reden is...  :kweetni:

Goedenacht allemaal :waved:

vandaag wandelschoenen vergeten, was ik blij dat het niet geregend heeft :lol: ik draag sandalen vanwege dat probleem van die blaren hé... dat spant zo niet en dan kan het genezen... mijn schoenen vergeten in te laden natuurlijk. 'k was al ter plaatse toen ik het merkte... tis weer ik wi :lol:

en Viviane: volgende keer een selfie van u boven Ché  :8

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #455 Gepost op: oktober 03, 2019, 06:29:25 am »
Goeiemorgen mensen en viervoeterkes! :waved:

Eindelijk nog eens een nachtje goed kunnen doorslapen, ik ben een chronisch (heel) slechte slaper,
ik geraak altijd moeilijk in slaap en word 's nachts ook dikwijls wakker om dan weer te liggen draaien en keren,
dus dat deed echt eens een keertje deugd! :joehoe:

Tim, ik heb een paar foto's doorgestuurd via je Dogsfriendly mailadres... gevonden?

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #456 Gepost op: oktober 03, 2019, 17:43:53 pm »
Ik ging mee gaan naar Brugge deze namiddag met Kómee, maar was vergeten dat echtgenoot hiel spoor heeft, dus moeten afbellen jammer maar de voorzitter verstond dat echtgenoot en hond voor gingen
Dus deze namiddag met Ché gaan stappen, komen we een dame tegen waar hij snoepjes van krijgt, begint hij daar te trekken gelijk zot springt hij tegen haar op en wrijft zijn neus tegen haar kaak, zij blij en ik stond met mijn mond open
Op onze wandeling heb ik verschillende keren moeten stil staan want hij was ferm aan het trekken en hij had bananen in zijn oren, hij was echt ambetant vandaag  :neen: :neen::doh: :doh:
Nog een prettige avond   :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #457 Gepost op: oktober 04, 2019, 11:54:38 am »
ja, ik zal ze dan straks nog eens goed bekijken :wink:

Iedereen werelddierendagpret en dan vinden ze een 'lerarendag' uit... zucht toch, geen dagen genoeg precies :D

Goedemiddag iedereen :waved:

gisteren werd het een saaie wandeling ('s avonds) en vandaag was dat ook de planning, maar er vraagt iemand om te gaan wandelen en wat doe je dan? Wandelen eh :tong: dus ff snel denken wat we kunnen doen.

ivm dat slapen: vroeger ging ik altijd als eerste naar bed en dan was Hans nog met vanalles bezig... lag ik daar op te luisteren en zo heeft mijn lichaam 'geleerd' langer wakker te blijven. Vroeger viel ik meteen in slaap... maar als ik slaap, slaap ik wel hé.
Hans is anders: die valt meteen in slaap, maar tijdens de nacht komt hij wakker. Dat komt omdat hij vroeger (voor hij mij kende althans) op zijn moeder paste toen zij ziek was. Elke keer ze belde, stond hij dan op... En das dus ook niet meer goedgekomen.

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #458 Gepost op: oktober 04, 2019, 17:29:59 pm »
Ik kom verschillende keren wakker gedurende nacht, dan neem ik mijn pilletje voor mijn schildklier, vroeger draaide ik mij om en sliep verder maar nu moet ik er uit om te plassen dat is ook maar sedert een maand of twee en ook niet elke nacht gelukkig maar het is wel vervelend want dan lig ik te draaien en te keren en geraak niet vlug meer in slaap s'morgens kan ik dan niet uit mijn bed natuurlijk, nu moet ik na het middag maal een dutje doen van 1 uur om de dag door te geraken
Ché heeft zich gedregen vandaag mooi aan de voet gelopen niet gelijk gisteren toen heeft hij getrokken voor dood den pipo 
Prettige avond nog :waved: :waved:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #459 Gepost op: oktober 06, 2019, 17:45:06 pm »
Goeie avond, het weekend zit er al weer op, wat gaat het toch rap
Gisteren een leuke dag gehad, gister morgen vroeger op gestaan dan gewoonlijk, de was in de droog kast gedaan, en gestreken als het droog was, dan met Ché een toer gedaan, inde namiddag naar de kapper het was een jaar geleden en ze heeft er een goed stuk van af gedaan, dan me op mijn paas best gezet en dan naar de reünie van de Carrefour geweest, dat doen we ieder jaar het eerste weekend van oktober, het is altijd heel leuk je oud collega's weer te zien, het was 2 uur van morgen toen we naar huis toe zijn gekeerd  :hihi:
Ché lag te slapen in de keuken en toen ik het licht aan stak keek hij me met zijn slaap oogjes aan en legde zijn kop terug op zijn kussen zo van ah te zijde gij t' is dan goed 'k ga verder slapen  :lachertje:
Nu ben ik nog aan het na genieten van gisteren :hihi:
Een prettige avond nog en slaap lekker  :waved: :waved:

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #460 Gepost op: oktober 06, 2019, 18:46:47 pm »
Goeienavond allemaal.  :waved:

Ja het vliegt voorbij hé.

Ik heb er zo al beeld bij van Ché zijn reactie toen je thuiskwam Viviane. :hihi:

Gisteren nog eens een dagje naar zee geweest, naar Groede in Zeeland.
We wilden dan eigenlijk richting Nieuwvliet wandelen maar ze waren daar het strand aan het opspuiten, dat werd dus niks.
Je kon nog wel door langs opzij over een heel smal stukje aan de kant van de duinen maar gezellig is dat nu ook niet bepaald naast al die werken.
Dus dan maar de andere richting uitgewandeld en eens een ander strandpaviljoen binnen geweest en mosselkes gaan eten.
Moos heeft zich weer flink kunnen uitleven, loslopen op het strand en kunnen zwemmen, da's toch één van zijn favorieten. :cheerB:

Nadien tot de vaststelling gekomen dat de gore-tex van mijn wandelschoenen waarschijnlijk kapot is, mijn kousen waren kletsnat.
En nee, voor zover ik weet had ik geen geut zeewater in mijn schoenen gekregen, 't zou nochtans ook niet de eerste keer geweest zijn. :mrgreen:

Geniet nog van jullie avond. :zwaai:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #461 Gepost op: oktober 07, 2019, 17:44:04 pm »
Gister toen ik aan het stappen was met Ché zat er in het midden van de straat een dwerg konijntje, natuurlijk had Ché het gezien die dacht waarschijnlijk vleesje lekker kon hem nog juist houden, en dat konijn had precies goesting om te spelen, het liep verscheiden keren juist voor Ché zijn poten en Ché daar natuurlijk achter springen dat beest is verschillende keren juist aan Ché zijn tanden ontsnapt
Heb dan ook aan een huis aan gebeld om te vragen of zij het beestje niet konden vangen, kwam er een jong ding aan de deur op haar blote voeten in pyjama met haar donsdeken rond haar, en nee zij kon dat beestje ook niet vangen, ben toen maar door gegaan en Ché mee gesleurd ja die zag een lekker hapje aan zijn neus voor bij gaan é
Vandaag geen konijn te zien gelukkig was gisteren nadien toch niet op mij gemak zulle
Een prettige avond nog en slaap lekker  :waved: :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #462 Gepost op: oktober 08, 2019, 23:22:44 pm »
In Groede... mijn broer heeft daar z'n caravan staan in bepaalde periodes van 't jaar... paviljoen 'Magdat'? Binno?  :hihi:

dat jong ding vond zich te moe om moeite te doen zeker?

ja, al een paar daagjes geleden dat ik nog ben geweest. Sorry hoor

Goedenavond trouwens, of goedemorgen... ik zou al naar bed moeten, maar 'k dacht: toch nog even langsspringen om dag te zeggen.

Hans is al 'n paar dagen ziek, dus mag ik alles zelf doen... :zucht:

mijn eten is maar 1 ster in vergelijking met het zijne  :hihi: maar het lukt ook hoor... ik zou mezelf wel behelpen moest het nodig zijn.

...

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #463 Gepost op: oktober 09, 2019, 10:30:11 am »
In Groede... mijn broer heeft daar z'n caravan staan in bepaalde periodes van 't jaar... paviljoen 'Magdat'? Binno?  :hihi:
Nee, dat is toch waar nu paviljoen 'Van Houten' is hé? :denk:
Op de planning stond eerst om in De Boekanier in Nieuwvliet te gaan eten, maar we zijn dus naar de 'Puur' geweest. :wink:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #464 Gepost op: oktober 10, 2019, 11:45:17 am »
Het is al een poosje geleden dat we daar zijn geweest, misschien dat het ondertussen is veranderd.

Vroeger gingen we weleens naar de camping, ... bij m'n broer gaan 'verbroederen' maar de honden komen niet overeen... Dan is dat wat lastig om samen te genieten van hun campinggebeuren... Toby (de hond van m'n broer) mag niet bewegen of Pip/Pharos reageren erop. Zijn hond ligt daar niet echt van wakker - doet maar door... op zich geen probleem, maar dat zorgt eigenlijk voor stress bij de mijne... Want ze zijn dan voortdurend op hun hoede. En dan is dat ook niet leuk hé, wij die constant de honden onder hun poten moeten geven.

Dus gaan we niet meer...

Goedemiddag trouwens :waved:

gisteren één watervlaagje gehad op de wandeling... net op 't moment dat we een verloren ziel nog eens opnieuw meenamen op onze route. Ze zat in een verkeerd deel van de Moerstraat en vond precies de weg niet naar het andere deel. Gewoon de straat oversteken zou je denken.... maar 't vervolg aan de andere kant van de straat heeft paaltjes - kan je dus enkel door met fiets en voeten... nuja, ze is er geraakt :lol: nu kent ze wellicht de helft van Gistel :lol:

Straks vertrek ik voor een verkenning voor een woensdagwandeling volgende week. Beetje bos en een beetje veld... 't rare is dat ik mijn routes altijd wat aanpas naar de woensdaggroep, ipv gewoon die track af te wandelen :lol: misschien omdat ik kan doen wat ik wil met de wandelgroep? Alé... wie wandelt er nu graag bepaalde paden dubbel of kriskras... dat kan je niet gebruiken als 'track' voor anderen. + ik gebruik de woensdaggroep weleens als 'testcase' om te zien hoe sommigen op bepaalde paden reageren.