Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: geen tennisballen  (gelezen 1489 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Zorrathello
dikkopske

Geslacht: Vrouw

ik hou van jou

« Gepost op: Maart 02, 2009, 19:31:23 »

De meesten onder ons weten het wel maar vandaag erop aangedrongen door DA,

als Cooper nog met tennisballen blijft spelen heeft hij binnen een paar jaar geen tanden meer.

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #1 Gepost op: Maart 02, 2009, 21:13:25 »

Het is geweten ja...

Onze eerste Airedale zat heelder dagen op bakstenen te kauwen (hij graafde die op in zijn ren) - hij is niet zo heel oud geworden maar had toch nog geen last van zijn tanden  weetniet

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #2 Gepost op: Maart 02, 2009, 23:20:06 »

Spelen of kauwen?
Waarom?
Verslijten ze daarmee hun tanden?

marijke
Snoepertje

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 02, 2009, 23:24:04 »

tennisballen in combinatie met modder of zand en wat hondenspeeksel veranderen in ronde schuurpapier bollen
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #4 Gepost op: Maart 02, 2009, 23:27:17 »

tennisballen in combinatie met modder of zand en wat hondenspeeksel veranderen in ronde schuurpapier bollen

thumbsup Hier spelen ze zelden met tennisballen daarmee waarschijnlijk er nog nooit opmerkingen over gehoord.

marijke
Snoepertje

« Antwoord #5 Gepost op: Maart 02, 2009, 23:30:23 »

heb da ne keer gelezen in een of ander hondentijdschrift ,...

melly heeft wel een paar tennisballen maar speelt liever met gladde balletjes , hij zal over mijn schouder mee gelezen hebben zekers  zonnebril
Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #6 Gepost op: Maart 02, 2009, 23:45:47 »

De stof waarmee de tennisballen bekleed is zou héél slijtig zijn voor de tanden. Nu, als uw hond alleen maar af en toe met een bal speelt zal dat wel geen kwaad kunnen hé, maar sommige honden plukken de ballen zowat kaal en dat is echt niet goed voor de tanden.

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
Copin
Ploeteraartje
*

« Antwoord #7 Gepost op: Maart 02, 2009, 23:52:56 »

Hmmm, hetzelfde resultaat is te zien met fervente frisbee pakkers...  hmm
maw, de hoektanden worden stomper en stomper, ze slijten echt af,
tennisballetjes zijn bekleed met een laagje glasvezel é en dat schuurt beetje bij beetje de tanden weg
en de frisbees mogen enkel en alleen pure hondenschijven zijn, maar ik denk dat er dan toch ook nog een beetje slijtage zal op zitten op de tanden é
« Laatste verandering: Maart 02, 2009, 23:55:20 door Copin » Gelogd

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #8 Gepost op: Maart 02, 2009, 23:53:24 »

Kobbe deed dat kaalplukken en stukbijten van de tennisballen. Ik had altijd schrik dat hij last van maag of darmen daarmee ging krijgen. Reden waarom ik dat niet meer liet liggen.
Dus ik heb zijn tanden gered ipv zijn maag of darmen  hihi

Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #9 Gepost op: Maart 03, 2009, 00:18:07 »

Ondertussen gevonden op internet:

Kauwen op een tennisbal kan ernstige gebitsslijtage geven bij de hond

Het apporteren en spelen met tennisballen is vrij populair bij hondenbezitters. Minder bekend is dat het oppervlak van de tennisbal wordt versterkt met steenwol. Dit kan bij honden die langdurig op zo'n dan meestal toch al kapotte tennisbal kauwen, een verwoestende slijtage van het gebit veroorzaken.

Bijgaand foto's van een hond waarbij op een leeftijd van 3 jaar door slijtage (abrasie) alle kronen van de kiezen en de hoektanden al volledig zijn weggesleten.

De openliggende wortelkanalen kunnen vervolgens makkelijk aanleiding geven tot een wortelpuntontsteking die weer een kaakontsteking tot gevolg kan hebben.

Een kostbare zaak want aangetaste elementen moeten verwijderd worden of er moet gekozen worden voor een apex resectie (verwijderen van de wortelpunt).

Preventieve wortelkanaalbehandeling uitvoeren is uiteraard een betere optie maar dit gebeurt zelden.

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #10 Gepost op: Maart 03, 2009, 00:23:52 »

thumbsup
Nu is mijn nieuwsgierigheid (voorlopig) bevredigd  hihi

charmed
dikkopske

Charming!

« Antwoord #11 Gepost op: Maart 03, 2009, 15:42:06 »

Hmm vandaar al die halve tanden bij mijn oudje. Toch maar andere ballen kopen dan een tennisbal, maar ook geen bal waar lucht in kan (die ballen met een gaatje zijn ook gevaarlijk) Daar kan de tong inzuigen met alle gevolgen vandien. Ieeee..
marijke
Snoepertje

« Antwoord #12 Gepost op: Maart 03, 2009, 16:15:46 »

die gaatjes in die ballen zijn om koord door te doen om zo nog een ander gevaarlijk euvel te vermijden nl ;dat de bal vast komt te zitten in de keel van de hond en zo zou kunnen stikken , ook al eens van gehoord  :roloog:

maar bon , zo kan men bezig blijven zekers ,...
charmed
dikkopske

Charming!

« Antwoord #13 Gepost op: Maart 04, 2009, 21:55:26 »

Ik bedoel dus die balletjes van plastic waar maar 1 gat in zit, die zuigen vacuum

die gaatjes in die ballen zijn om koord door te doen om zo nog een ander gevaarlijk euvel te vermijden nl ;dat de bal vast komt te zitten in de keel van de hond en zo zou kunnen stikken , ook al eens van gehoord  :roloog:

maar bon , zo kan men bezig blijven zekers ,...
marijke
Snoepertje

« Antwoord #14 Gepost op: Maart 04, 2009, 23:08:05 »

die ken ik niet  :lach:  denk
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: