't Was het laatste - én ik heb ook bijna niet meer gespeeld

Vandaag op eigen club.
Begonnen met de apport. We hebben op het terrein een soort hokje, de grootte van een bushokje maar in hout. Daar rond hadden ze hekkens geplaatst en aan de achterzijde wat breder gelaten zodat we het voorwerp daar in dat vak moesten gooien. De ingang was dus tussen hek en hokje maar heel veel hondjes kozen dan voor de ingang van het hok en gingen daarin zoeken ipv rechtdoor hun doolhof verder te lopen. Langs de zijkant was er ook nog een nepgang. Ik was er niet gerust in want Elbee blijft ook vaak prutsen onderweg - maar hij heeft dat toch netjes gedaan

Daarna het terugsturen naar de plaats. Kort wandelingske, met een houding liggen onderweg op een bank en dan nog wat over het brugje lopen om aan de voorzijde van dat brugje te eindigen en dat was dan hun plaats. Zitvoor voor een flessengordijn, voet ernaast - en dan opsturen. Elbee is direct naar de juiste plaats gelopen

Houdingen programma 1 - op een rij opstaande kamionbanden, geen probleem.
De volgoefening. Niks ondoenbaar, een zitvoor op een half vat en een voet aan een stelling gemist. Ik was bang voor de houding zit, die was in looppas, hond op de kattenloop, op het stuk terug bergaf. Maar dat heeft hij dus goed gedaan

De 2 minuten blijven , houding staan, geen probleem.
Houdingen programma 2 in een ijzeren aanhangwagenske OP een zak met blikjes. Elbee springt daar in op bevel maar schuift dan helemaal naar voor met zak en al. Dus ik geef hem tijd om evenwicht terug te vinden en geef dan pas beginhouding staan. Blijkbaar mocht ik niet gewacht hebben, ze hebben mij een bijbevel gegeven voor die eerste houding

Andere houdingen waren goed.
En toen de laatste oefening, verloren stokje. Erg verraderlijk, heel veel honden gemist. Het leek nochtans peopsimpel. Vertrekken langs de afsluiting. Na een meter of 5 hoek naar links afsluiting volgen en stokje in de hoek werpen. Afsluiting volgen tot op het einde (die stopt halverwege het terrein) en rechtsom aan de andere kant van de draad in looppas. Aan de hoek waar het stokje ligt naar rechts meedraaien (staat een poortje in de omheining) en 10 meter voorbij het startpunt omdraaien en opsturen. De hond moet dus gewoon op en af een hoek maken. Gek genoeg liep het heel vaak fout bij de terugkomst. Honden die aan de andere kant van de draad tot bij baasje kwamen en het zo wel goed vonden, maar ook veel honden die halverwege de gang op de terugweg toch ineens weer omdraaiden.
Maar Elbee heeft dat goed gedaan, het voordeel van een trage hond die er dan wél zijn hersens bijhoudt

Eindresultaat 147/150, goed voor een 10de paats en twee zakjes snoepjes