Auteur Topic: Kooikerhondje Winja's - Noodles-Pip Van de Kytomba ((broer van Pharos)  (gelezen 9569 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Re: Kooikerhondje Winja's - Noodles-Pip Van de Kytomba ((broer van Pharos)
« Reactie #135 Gepost op: maart 13, 2018, 00:38:00 am »
12/03/'18 - Namiddag

Hans voelde zich niet zo goed... en 't is er niet op verbeterd gedurende de dag... ik heb hem aangestoken vermoed ik  :hihi:
'k Zat in de zetel rond 14u30 toen Pip eigenlijk 'lastig' deed. Hij sprong op de zijkant van de zetel (met zijn voorpoten) wellicht om me attent te maken op het feit dat ik anders ga wandelen...
Hij stond ook voor me en liet lichte korte blafjes horen...
Wist ik veel dat hij gewoon wou gaan plassen. 'k ben dat niet gewoon hé deze situatie.
Ik trok de deur open om Chucky te laten plassen, voordat ik vertrok met de hondjes richting Zedelgem en hij rende zo snel of zien mee naar buiten om daar een volle beek te verliezen tegen één van onze struiken. Ocharme  :oops:

Daarna heb ik hen in de wagen doen springen - pas als ik zeg dat het mag... want een nieuwe wagen wil je niet meteen vol krassen.
Nuka opgehaald. Hij moest weer grommen... :zucht: ik me kwaad gemaakt. Hij kijkt dan echt 'vals' naar haar, maar doet niets hé.
Op de wandeling is hij wel naar haar toegelopen en van zijn oren gemaakt tegen haar. Reden?  :kweetni: omdat ik me kwaad had gemaakt aan de wagen misschien?
Ze liep daar maar hé en uiteindelijk doet ze ook niets mis. Ze heeft 2x gerend - iets waar hij een vorige keer nog op had gereageerd - wat Pharos trouwens ook altijd deed. Net alsof ze niet mag sneller lopen dan hen... en vandaag mocht ze dat dus wel.

In de gelagzaal achteraf was hij eerst geïnteresseerd in de restjes die de vorige klanten aan een tafeltje verderop, had laten liggen. Maar ik heb dat na een poos verplaatst van de grond naar de tafel. Na een poosje wordt hij wel ongedurig...
maar nog altijd heb ik hem geen slechte dingen zien doen naar mensen die onze drank komen brengen.
Behalve een week geleden dat hij opsprong'... maar daar is niets negatiefs aan toch... alleen maar dat de man moest opletten dat de warme chocomelk in de kan bleef  :hihi:

Als ik thuiskom, mogen de honden - nadat ik hen gezegd heb dat ze dat mogen - uit de wagen springen.
Vroeger mocht Pharos er zomaar uit springen... en in 't begin dat we Pip hadden, liet ik hem dat ook doen, gewoon eruit.
Het is niet per sé omwille van de nieuwe wagen dat ik er nu de 'blijf' heb tussengestoken, maar wel omdat Pip Pharos aan de kant jaagt met een grom.
Net alsof hij tegen Pharos wil zeggen: "wachten jij, eerst ik (om te eten)." Maar dat heeft in principe niets nut, want de voordeur is nog dicht :tong:
Dus nu laat ik Pharos er eerst uit springen en de in de startblokken staande Pip - moet wachten. Als hij toch al eerst springt, moet ie er terug in en laat 'k hem nog wat wachten.
En dan is die deur nog altijd niet open... laat ik hem zitten aan de voordeur, sleutel in 't slot... als ie rechtop gaat staan, zeg ik terug zit en gaat ie terug zitten en pas wanneer ik zeg dat ie naar binnen mag, laat ik 'm gaat. In 2 stappen staat hij in de keuken... en daar moet ie toch weer wachten, want ik moest de potten nog klaarzetten :lol:

ik vraag me af ... Hans maakt altijd de potten eten klaar tegenwoordig, of Pip daardoor - omdat het eten al klaar staat en hij niet meer hoeft te wachten - zo'n grom-manier heeft ontwikkeld.
Want in het begin deed ie dat dus niet...
« Laatst bewerkt op: maart 13, 2018, 00:42:47 am door *~*DF*~* »

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline viviane

• Kwispeltje
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #136 Gepost op: maart 13, 2018, 17:59:12 pm »
 :thumbs:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #137 Gepost op: maart 14, 2018, 01:18:23 am »
13/03'18 - Shelties

deze morgen op stap met de hondjes. Chucky was terug mee. Ik kom vanachter de hoek, laat de broertjes los. Chucky laat ik altijd als eerste los, zodat deze op zijn gemak al vanalles kan opsnuiven... Beetje verder zie ik de dame al staan. Ze kwam net vanuit haar tuin. Pharos dolenthousiast recht naar Mila - het vrouwelijke kooikertje die 14d ouder is dan mijn broertjes.
Ze spelen samen. Pip bleef wat plakken, hij eet graag gras. Of het was puur toeval, maar die keer dat hij geen gras had gegeten op een wandeling, spoog hij gal... ik heb zo het stille vermoeden dat zijn maag gras nodig heeft... ik laat hem grazen en wandel verder. Chucky volgt mij. Pip komt afgelopen en ziet dat Pharos in spel is met Mila. Deze kent hij al, dus komt hij dichterbij tot bij Mila. Mila moet het niet weten dat er 2 heren om haar gunsten vragen en ze bijt van zich af. :lol: Ze laten elkaar even met rust en we wandelen op gezapig tempo verder. Tenslotte is opa Chucky mee, doorstappen moeten we niet doen... En de eigenares van Mila is ook niet van plan om verder te gaan dan dat ik ga. In de verte komt iemand af met 2 shelties. Ik zeg 'ik heb die nog nooit gezien' waarop de eigenares (Chantal) zegt: "Maar jawel, vanop de hoek." Aja, de die die altijd blaffen :lol: Ik zie ze zelden los. Pip ernaartoe en Pharos ernaartoe. Pharos besnuffelt ze allebei. Pip gaat weer de onzekere toer op. Om hem heen kijken, zijn oren plat tegen zijn hoofdje. Hij kijkt naar mij, terug naar de hondjes. Ze zijn van zijn grootte, komen niet naar hem toe en dat bevalt hem wel. Hij gaat zelf op onderzoek uit en merkt al snel dat ze niets van plan zijn. Ik roep Pharos weg van de shelties, want ééntje heeft last van z'n heupen en als Pharos te wild gaat doen, heeft dat hondje problemen. Ik snap het plaatje, gezien ook Chucky daar last van heeft. Terwijl de Shelties weg wandelen, rapen wij poep van onze honden op :lol: Daarna keren we terug. Op 't eind ben ik nog meegewandeld met de shelties, maar tvv die gehavende sheltie (laten we maar zeggen) heb ik Pharosje aangelijnd. Pip doet niets en al zeker niets geweldigs.
Na nog wat praten met de man, verlaat ik de locatie en keer terug naar huis.

Thuis heb ik Pip wat laten wachten, zoals gewoonlijk. Ik vraag me af wanneer hij gaat snappen dat baasje niet te paaien is :lol: Hij legt zich bij me neer, aan mijn voeten ... en elke keer ik beweeg of ergens heen ga, volgt hij me... Hij probeert me te lokken naar de garage waar zijn/Pharos' speeltjes liggen.
Uiteindelijk besluit ik met hem te spelen. Gezien Hans niet zo goed is en probeert te slapen in de zetel, neem ik ze mee naar buiten. Alletwee tuigje weer aan. Ik haak Pharos aan de lijn en Pip volgt me springend omdat ik zijn speeltje in de hand heb. Op het grasplein heb ik een paar keer met het speeltje gesmeten en dan probeer ik Pharos ook in gang te krijgen. Maar Pip heeft het gezien en pakt gewoon dat speeltje, nog voor Pharos kan reageren. Het begint lichtjes te regenen, dus besluit ik terug naar huis te keren. Binnen begin ik aan de afwas en probeer ik af en toe nog eens Pip te laten 'zoeken'. Ik laat af en toe de afwas daarvoor in de steek :lol:

13/03/'18 - Rapenburg

In de late namiddag zijn we naar een landweg geweest - ook al een hele poos geleden dat we daar nog zijn geweest. Er was veel water, iets wat ik dan weer niet had verwacht.

Bij de overstap van Nuka in mijn wagen, heb ik Pip er laten uitspringen. Hij gromt omdat hij weet dat Nuka er eerst in mag. Hij springt er na haar dan weer in en hij grommelde toch nog wat.
Hij is een beetje koppiger dan Pharos in den tijd was. Maar Pharos was natuurlijk nog puber, ... helemaal niet te vergelijken met een al gevormd karakter van ca 3j.

zoekt iets in 't water :lol:

Pharos mag er ook eens apart op

"Heb jij mijn stok?"

uitzicht

andere kant

precies veel water daar

Hij denkt iets gezien te hebben

met de neus het water in :lol:

Terwijl Nuka elders is...

En als afsluiter van de wandeling, toch nog eens plonsen

Oja... Pharosje durfde toch al een eigen stokje te nemen

Ik heb een paar keer Pip moeten wegjagen door middel van het weggooien van een andere stok. Pharos moet toch eens leren op zijn strepen te staan...de sul :lol:

In het etablissement achteraf was Pip lichtjes ongedurig. Wou niet meteen gaan liggen en als hij dan eens lag, duurde het niet lang... maar verder is hij toch braaf geweest.

Iemand had gezegd (ik had dat niet gehoord) dat ik mijn honden moet wassen :lol: ja... een natte hond ziet er keivies uit hé  :rolleyes:

Offline viviane

• Kwispeltje
« Reactie #138 Gepost op: maart 14, 2018, 18:02:57 pm »
 :thumbs:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #139 Gepost op: maart 15, 2018, 12:27:21 pm »
In de voormiddag op wandel met Chucky, Pharos en Pip

Daarna gespeeld met Pip op het grasplein aan het begin van onze wijk... Pharos had ik mee - aangelijnd.
Nadat ik gespeeld heb met Pip, heb ik hem binnengelaten en ben ik buiten gebleven in de tuin met Pharos om hem ook wat te entertainen. Pip heeft ne keer geblaft. Hij was er niet akkoord mee :lol: maar voor de rest lukte dat wel.

In de namiddag naar Lissewege

14/03/'18 - Moeka

De eerste keer voor Pip dat hij Moeka leerde kennen. Moeka is een (volgens het baasje) een dominante Duitse Herder Teef.
't zal goed meegevallen zijn, want hij heeft er een paar keer mee willen spelen.

Pharos doet dit niet ...

wat ik wel jammer vind.

Er zijn mensen die zo'n mooie staart 'trimmen' - maw inkorten.

mooi hé?

Waar zijn die ganzen?

1x in 't veld gelopen, richting ganzen. Ik riep: 'kom Pip', geen reactie en toen ik riep "Pip, we zijn weg hé" was 't een spurt die hij inzette. Alleen was de weg naar mij doorspekt met grachtjes. Echt grappig om te zien... wel, niet, wel, niet (te zien). Die niet was ie het water aan het doorwaden. Nadeel was wel dat hij een echte moddergeur in zijn poten hangen had :lol:

achteraf nog Nuka teruggebracht naar de mama... 't was rustig in de zaak, dus niets te melden gezien alles dan ook rustig is.

En dan thuis weer 'getraind'. Pharos eerst uit de auto - Pip moet wachten. Dan mag ie ook.

's avonds bij het uitlaten liep Pharos naar het gras - vanaf ik zeg dat hij mag, en dan liep Pip ook achter hem aan al grommend. Dus beetje strenger zijn op sommige momenten.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #140 Gepost op: maart 17, 2018, 01:18:52 am »
16/03/'18 - achterkomers

Terwijl ik al een poosje op stap was - Chucky was er ook terug bij, dan gaat het altijd wat trager, kwam de man met zijn 3 hondjes vanachter de hoek. Hij had een dochter mee - alé, dat vermoed ik toch :lol: - Pharos in een spurt naar de hondjes, dag gaan zeggen en willen spelen... Pip daarentegen kijkt naar waar z'n broer gaat... maar blijft bij mij. Af en toe kijkt hij over zijn schouder. Ze halen ons in, want Chucky is niet meer van de rapste natuurlijk. We keuvelen kort, Pip jaagt de Cocker weg - een korte duw met z'n neus van 'jij komt te dicht' - en we keren terug.

Meteen na thuiskomst een speeltje genomen en naar het grasplein. Hem wat laten spurten tot ie moe wordt. Naar onze tuin om hem te laten drinken en dan nog eens terugkeren voor nog een stuk of 3x. Niet teveel, want we willen niet dat hij zijn water terug uitspuugt. Daarna hem in huis gelaten... speeltje gehaald van Pharos en met Pharos naar buiten. Pip paar maal geblaft. Zou dat de reden zijn dat Pharos er weinig zin in had?

Namiddag zijn we naar Ruddervoorde geweest, toertje verkennen van ca 7km.

Terwijl ik sta te wachten - met de wagen - om een straat over te steken, komt er achter mij iemand op straat staan... een toezichter van 't school. Pip vond haar bedreigend - fluohesje en die stok in de lucht - en begon te blaffen. Enige dagen terug had hij ook al een grommoment gehad vanwege een wagen achter ons in het donker. Vreemd, want dat komt hij wel vaker tegen. Het kan natuurlijk zijn dat die mensen rare gebaren aan het maken waren op dat moment. Dat kon ik niet zien.

Pip had soms prut in zijn oren... 1x is het hem vergeven, hij moest dringend  :kakje: maar voor de andere keren niet. :grrr:

Na de wandeling ben ik naar La Brasserie gegaan. Er zat iemand met 2 honden op het terras. Hij was me daarnet al gepasseerd toen m'n honden nog in de wagen zaten. Hij wist dat ik zou komen en toch ging ie aan de eerste tafel gaan zitten. Pip deed niets, teveel onder de indruk van hun geweldigheid vermoed ik. Hij wou wel zelf snuffelen, maar heb ze alledrie rap mee naar binnen genomen.
De man werd zo goed als meegesleurd door zijn Duitse Herder... Er was dus geen mogelijkheid om nog ff te rusten :tong: Had mijn moeder nu eens komen helpen, want haar eigen hond had gekozen voor een andere wandelroute, waardoor ik bijna over haar heen struikelde bij het binnenkomen...

Toen de man ietsje later ook naar binnen kwam met zijn honden, bleef Pip mooi liggen.
Beetje later deed de zoon van de man de Duitse Herder weer naar buiten. De DH blafte naar Pip en daar moest Pip blijkbaar op reageren  :zucht: :hihi:
Verder is ie braaf gebleven... hij kauwt graag op de vingers en likt graag gans je hand af... maar das niets om af te leren :lol:

Hij kon een poosje los... tot bleek dat dit baantje toch ietsje te druk was

Hier is 't natuurlijk beter :lol: (zondag ook geweest)

Via enkele boomstronken op de balen geraakt... Hij viel dan eerst nog met z'n poep tussen de 2 balen :mrgreen:

« Laatst bewerkt op: maart 22, 2018, 08:17:04 am door *~*DF*~* »

Offline viviane

• Kwispeltje
« Reactie #141 Gepost op: maart 17, 2018, 17:58:26 pm »
Mooi

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #142 Gepost op: maart 17, 2018, 20:56:21 pm »
Op 17/03/'18 is er bijster weinig gebeurd. De honden die hij zag, bekeek ie enkel vanop afstand, iets wat ik aangenaam vind...
En hij mocht voor de verandering eens op de zetel liggen tussen mama en mij in de zaak. Het was er toch kalm.

« Laatst bewerkt op: maart 19, 2018, 13:19:13 pm door *~*DF*~* »

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #143 Gepost op: maart 19, 2018, 12:27:55 pm »
18/03/'18

Ochtendwandeling was gewoontjes. Heen en weer wandelen in de kou :lol: met op het midden - keerpunt van de route - wat stokjes smijten.
Niet dat hij dan denkt als we thuiskomen 'ik heb al gespeeld' :lol: hij staat toch weer aan die deur te wachten.

In de namiddag met de vriendjes terug naar Lissewege. Jade - de Huzky - had al gans de tijd aan de lijn gehangen... Laat Wim (de eigenaar) die ineens lopen. Pip schrok ervan, meteen weer bij mij aan m'n been komen kleven.

Verderop 2 wildvreemde honden die van hun erf waren gelopen, recht naar de onze toe. Pip heeft er niet op gereageerd, vermoedelijk omdat de anderen ook niet reageerden en de 2 honden terugkeerden naar hun tuin :D

19/03/'18 - Speeltje weg, en nu?

Op stap met de hondjes dacht ik van Pip te plezieren met een speeltje mee te nemen. Onderweg smijt ik die weg en dan gaat ie erom. Leuk... tot hij te moe wordt blijkbaar en gewoon met het speeltje in zijn muil rondloopt. Aan de rand van de Keygnaert wil ie wellicht zijn speeltje gewoon op de grond leggen... maarja nee... die rolt natuurlijk recht naar beneden het water in. Staat ie daar te trappelen 'baasje, mijn speeltje, mijn speeltje... ik kan er niet bij'. Ik leid hem naar een punt langswaar hij handiger het water in kan, maar vind het speeltje niet. Ik heb er al op gelet in huis dat hij het écht moet zien, eer hij het gaat pakken en blijkbaar 'ziet' hij het nu niet. Integendeel... hij gaat er bovenop gaan staan en kijkt naar mij... weg speeltje... platgeduwd wellicht in de zompige ondergrond... tja...  :zucht: 'k zal maar een nieuwe gaan kopen zeker en geen speeltje meer meenemen als ik ga wandelen  muur:
« Laatst bewerkt op: maart 19, 2018, 13:59:33 pm door *~*DF*~* »

Offline viviane

• Kwispeltje
« Reactie #144 Gepost op: maart 19, 2018, 15:16:34 pm »
Arme Pip, speeltje weg  :cry: :cry: :cry:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #145 Gepost op: maart 20, 2018, 01:01:58 am »
ja, ergens in de Keygnaert... we kopen wel een nieuwe ...

Hij rende constant terug naar die locatie, maar 't was echt te diep om er zelf bij te kunnen  :?

Deze namiddag werd een luie namiddag... maar rond 15u00 heb ik toch nog eens met hem gespeeld hier in huis, met een ander speeltje dan natuurlijk :lol:

19/03/'18 - Begroeting

om 16u00 moest ik om m'n wagen... toen ik thuiskwam - sprongen beide broers tegen me op en toen ik Pharos eerst wou belonen, gromde Pip.
Dat is me al een paar keer opgevallen de laatste tijd... dat hij begint Pharos weg te duwen. "Eerst ik, dan pas hij". Zoals bijv bij het ochtendgloren als Pharos me komt wekken. Ineens wringt Pip zich ertussen.
AL een geluk dat Pharos een sul is op dat vlak... anders hadden we zeker gevechten.

Op de avondwandeling heb ik met hem gespeeld dmv het weggooien van een stok.
Op een bepaald moment stonden we aan een vijver en ik gooide de stok over de vijver heen.
Pip vond hem niet. 'k Heb 't echt moeten tonen waar hij lag. De 2de maal had ie het wel door, maar toen vond ie de stok niet meteen.
Hij moet de stok echt zien vallen... als hij denkt: "stok vliegt naar links" en de stok vliegt naar rechts, zal hij de stok niet vinden.

Das zoals dat speeltje hé. Als hij die niet 'ziet' loopt hij er rats voorbij :zucht: :hihi:
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2018, 01:04:11 am door *~*DF*~* »

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #146 Gepost op: maart 21, 2018, 11:34:28 am »
20/03/'18 - waar is ie nu?

Op het moment dat ik de hondjes losmaak, blijft Pip mij aankijken. Het doet me denken aan Chucky die om zijn snoepje hengelt... Behalve dat het niet voor het snoepje is dat Pip blijft staan.
Ik had gisteren dat speeltje mee, awel, Pip is van het idee dat ik vandaag ook weer een speeltje meeheb. Maar tis 'mis poes', want ik wil geen tweede speeltje in het water zien verdwijnen.
Pip weet ook nog 'waar' dat speeltje in het water is terechtgekomen, hij loopt er - wanneer we thv de locatie zijn - er recht naartoe. Staat me aan te kijken zo van: 'hier moet je zijn'. Ja ik zie het speeltje liggen, maar ik kan er niet bij  muur:

Verderop 2 honden. Ik wou uitwijken naar links omdat ik voor me een aangelijnde Witte Herder zie, maar van daar komt er ook eentje. Ik doe de honden zitten. Pip blijft los, ik denk niet dat hij er heen zal lopen. Ja vergeet het, er naartoe natuurlijk. Ik roep hem terug en laat hem terug zitten. Als de mensen met hun honden weg zijn, zoek ik een stok en smijt ik die een paar keer weg.

Terug thuis haal ik meteen een speeltje uit de garage en ga met Pip los (die kijkt toch enkel maar naar dat speeltje) en met Pharos (aangelijnd) naar het grasveld waar ik de flos X aantal keer weggooi. Het gaat niet zo goed vandaag, want ik heb terug last van mijn pols. Pharos laat ik aangelijnd, omdat hij toch niet kan meespelen, maar dan voelt ie zich ook niet 'achteruit' geduwd doordat baasje weg is met Pip. Als we gedaan hebben met spelen, ga ik via de tuin terug naar binnen en neem daarna een speeltje om Pharos wat te entertainen. Ik laat Pip achter in huis - hij blaft een aantal keer. Hans komt in de keuken (hoorde ik) zodat Pip afgeleid is.

20/03/'18 - andere hond op de route

In de namiddag zijn we naar de grens met Frankrijk geweest, waar we het grenspad over een lengte van ca 3km hebben afgewandeld. Voor me liep een koppel met een zwarte hond. Gezien ik van 'ver' kom, ga ik me ook niet omdraaien om terug te keren, dus ik blijf volgen. Op een bepaald moment is die man teruggekeerd en mijn honden - Pharos doet dat altijd natuurlijk... Pip volgde hem. Voor Pip zal dat om te spelen zijn geweest. Pharos liep, dus dat uitnodigend om mee te doen. Alletwee rond de man gaan hangen, terugkeren naar mij. De man komt thv mij en zegt: 'laat ze niet naar mijn hond komen...' met zo'n klank van: 'jij loopt in onze weg'. Tja... tis een openbaar pad hé.  Ik zeg dat ik wel afstand bewaar en roep af en toe Pharos terug, wanneer ik vermoed dat hij in de richting van de hond gaat lopen. Ik hou afstand, maar of de vrouw dat ook doet? constant stoppen, achter haar kijken... zeg. Na ca 2.5km is de man haar tegemoet gereden en heeft ie haar opgepikt. Ik vermoed dat ik hun dagelijkse wandeling heb verstoord :tong:  Verder zijn we niets meer tegengekomen. Een wagen ja... van die mensen hé :lol: Pip sprong uit de weg (richting graskant gelukkig), die vertrouwt dat blijkbaar niet altijd.

In het etablissement achteraf was het een afwisselen tussen liggen en staan... Al ligt ie vaker en stiller neer dan pakweg Nuka :tong: Op een bepaald moment ging ie aan de broek van de opdienster ruiken en zij ging achteruit "Hij gaat toch niets doen?" Ik dacht in mezelf: 'zou ik het hem dan toelaten?' en luidop zei ik van nee "Uw broek zal goed ruiken" glimlach ik.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #147 Gepost op: maart 22, 2018, 01:20:56 am »
21/03/'18 - Leuk

Deze middag rond 11u30 naar het graspleintje. Pharos aangelijnd gehouden - want die speelt niet als Pip speelt en we willen niet dat hij onder een wagen terechtkomt.
Terwijl ik aan het balletje-smijten ben, komen er daar ineens 3 kinderen afgehuppeld...  'onee' denk ik... Ze komen bij me en vragen of ze één van de honden mogen strelen.
Ik zeg 'die daar' en wijs naar Pharos. Intussen bleef ik balletje smijten voor Pip. Die had niet echt aandacht voor de kinderen. Na een poos is een hondje strelen natuurlijk saai en ze vroegen of ze de bal ook eens mochten wegsmijten. Ik zeg dat dat mag, maar dat hij hem eerst moet laten vallen. Hij laat die vallen voor mijn neus en ik geef ze aan het jongste meisje. Ze smijt die een paar keer weg. "Eikes, dat slijm" laat ze al lachend weten.  :hihi: Daarna smijt ik nog wat en dan besluiten ze van mee te lopen met Pip terwijl hij om de bal loopt. Natuurlijk zijn ze zo snel niet als hij. Ze lachen en lopen mee en smijten de bal af en toe eens... Alles gaat goed. Pip kijkt in hun richting als ze meelopen, maar trekt zich verder niets van hen aan.
En dan zeg ik 'nu de laatste keer'... Want je merkt echt wel aan Pip dat hij moe wordt... De kinderen nemen afscheid en wij keren terug naar huis.

21/03/'18 - in de tuin

Ik lijn Pharos af in de tuin. Pip gaat als een bliksem gaan drinken van de potten regenwater. Daarna besluit hij zich onder het bankje neer te vleien. Pharos die niet moe is, probeert Pip uit te dagen tot spel. Zijn linkerlipje gaat omhoog, zijn rechterpoot smijt hij uit... ik merk aan Pip dat zijn lippen trillen. Hij is er niet akkoord mee, maar Pharos lijkt het niet te snappen en dan valt Pip uit en Pharos is weer onder de indruk. Ik zeg 'AWEL?' en Pip gaat terug liggen. "Owla, baas kwaad" Maar eigenlijk heeft ie wel gelijk, Pharos moet hem met rust laten... want hij is moe en ligt voor 75% onder zijn baasje...

21/03/'18 - Lastige Mila

Op de wandeling kwam Mila weer spelen met Pip, maar ze snapt duidelijk niet dat hij dat niet graag heeft. Na een bepaalde tijd toont hij haar z'n gebit... "Mooie tanden" lijkt ze te denken en doet kwistig verder.

Wat deed Pip nog op de wandeling? Meelopen met Nuka achter de fazanten aan. De 1ste maal was hij rapper weg dan dat ik kon roepen. De 2de maal is hij gestopt met lopen - ik hoop dat dat was omdat ik riep: "Pip NEE", al bleef ie dan wel staan kijken. 't belangrijkste is dat hij blijft staan, al heb ik liever dat ie gewoon terugkomt.

Aan het bemestte veld heeft ie enkel getracht de mest te grijpen, maar na verschillende malen 'pip kom hier', is hij naar me toe gekomen en op het pad gebleven. Geen poging gedaan tot rollebollen, wat toch ook al belangrijk is  :thumbs:

Tijdens een Nouka-pauze (niet die van mama) heb ik me op de grond gezet. Zowel Pharos als Pip dongen naar mijn hand :lol: Pharos kwam tegen me kleven of op mijn benen staan en rolde zich dan tegen mijn zijkant en Pip duwde ook tegen me aan, met zijn lichaam of zijn hoofd.

Op de foto Micha en Pip op de uitkijk 'waar gaat dat zwart geval heen?' (Nuka dus)

Rennen in de velden van Houthulst

aandachtzoekers :lol:

Pip blij dat Mila Nouka ambeteerde :lol:

Terugkeren van een uitstapje 'mee met Nuka om fazanten'

tuurlijk mét water op de route :lol:

Broertjes dicht bij elkaar

duidelijk in z'n sas

bovenstaande foto's zijn van een andere persoon, waarvoor dank.

Pip had een stukje maïswortel gevonden om mee rond te lopen

Mila komt Pip uitdagen om te spelen

als toetje, nog een waterplas. Maar hij is er niet in geweest

Na het uitje naar Houthulst, via de wagen terug in Zedelgem geraakt, waar mijn moeder met J.P. buiten op het terras zat.
Was een poosje geleden... Ik heb hem wat meer 'languit' laten lopen, zodat hij bij Nuka kon gaan staan. Als er mensen komen, dat hij dan ook kan begroet worden.
Er is niemand gekomen :lol: dus 'k heb 't niet kunnen testen wat hij dan doet.

« Laatst bewerkt op: maart 22, 2018, 10:46:08 am door *~*DF*~* »

Offline viviane

• Kwispeltje
« Reactie #148 Gepost op: maart 22, 2018, 18:17:26 pm »
 :thumbs: :thumbs:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #149 Gepost op: maart 23, 2018, 00:42:54 am »
22/03/'18 - regen

vanwege de regen werd het binnenspel. Zoekspelletjes en hem even bezighouden, terwijl ik de afwas sta te doen :lol:
Ik heb voor de verandering hem eens laten bezig zijn met dat speeltje. Toen ik even met Pharos naar buiten ging - onder het afdak aan de voordeur - en daarna weer naar binnen. Lag ie aan de doucheruimte met de bal tussen z'n poten. Hans was zich aan het douchen...
Toen ik terug binnenkwam, kwam ie met de bal terug naar mij :lol: maar ik heb 'm dus even genegeerd.
Pharos vind het allemaal niet zo fijn dat baas met Pip speelt en dan niet met hem. Maar Pharos wil niet spelen waar Pip bij is (en Pip zou het niet toestaan) en buiten was 't aan 't regenen...

namiddag naar St. - Laureins - een kanaalwandeling. Moest je dit kanaal volgen kom je automatisch aan de Braakmanbossen uit.
Pip vond het niet zo leuk dat Els dichtbij stond met Fifi. Toen ik de koffer opende, maakte hij meteen van zijn oren. Even laten weten aan Els dat ze wat afstand moest nemen. :hihi:

Bij vertrek, kwam er een wagen naast ons staan - ik stond nog geparkeerd toen - waarop hij gromde naar de wagen. Dat is me al vaker opgevallen dat wagens die dichtbij komen, in zijn ogen blijkbaar gevaarlijk zijn.

In het etablissement kwam er een huzky binnen, hij is mooi blijven liggen. Ik denk, moest die geblaft hebben, dat hij er dan wel op zou hebben gereageerd, gezien een poos geleden die Duitse Herder dat deed, hij dan wel reageerde.

Bij thuiskomst moet ie wachten van mij en mag Pharos eerst uit de wagen. Daardoor gromt ie niet meer naar Pharos. Wat ie wel doet, als we thuiskomen en geparkeerd zijn, is lichtjes grommen. Niet echt naar Pharos maar gewoon algemeen 'we zijn thuis-grom'.