Auteur Topic: Kooikerhondje Winja's - Noodles-Pip Van de Kytomba ((broer van Pharos)  (gelezen 2878 keer)

Offline viviane

• Krullebolleke
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kooikerhondje Winja's - Noodles-Pip Van de Kytomba ((broer van Pharos)
« Reactie #90 Gepost op: februari 13, 2018, 18:06:01 pm »
Wat een flinke Pi

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #91 Gepost op: februari 13, 2018, 23:27:48 pm »
13/02/'18 - grote groep honden

Om 13u30 vertrek ik naar de afspraakplaats met mijn moeder.
Pip moet uit de wagen omdat Nuka er dan in kan, maar hij weet héél goed wat ik van hem verwacht... Stokstijf blijft ie staan. De snoodaard. Maar intussen is Nuka in de wagen gesprongen en heeft ie sowieso geen kans gehad om daar iets aan te veranderen.

Aan de afspraakplaats gekomen, om te kunnen wandelen, zijn er enkelen al gearriveerd. Ik had hen op voorhand gevraagd de hondjes er al uit te laten en Pip zelf te laten snuffelen. Op deze manier werkt dat heel goed en hij snuffelt alle hondjes af.
In het begin van de wandeling lijkt hij nog redelijk onzeker, zeker wanneer alle hondjes dicht opéén wandelen, maar wanneer we wat wijder lopen en dus ook de honden wat meer uiteen zijn gezwermd, voelt ie zich al wat meer op zijn gemak. In het begin kleefde ie constant aan m'n been of sprong hij tegen me op. Naarmate de wandeling vorderde, verbeterde dit gedrag. Op een bepaald moment liep hij wat achterin en vond ie me niet meteen... efkes roepen en daar is ie, zo blij dat hij me gevonden heeft.
Ik had nog gezegd tegen de fokster in een chatberichtje dat Pip niet echt een spelend hondje is op de wandeling, want dat hij ze weghapt - knappen eigenlijk, enkel met de bedoeling ze weg te jagen - maar zie... halfweg de wandeling is er daar een jonge deerne uit Roemenië die het waagt om de - intussen spelende broertjes - te onderbreken. :D En hij aanvaardde het, speelde even met haar  :thumbs:

Nog gewoon aan de snuffel

Aila op komst :D

Eerst nog even de kat uit de boom kijken

en dan Pip uitdagen :D

Dit is een deel van de wandelbende:
Aila staat er links op

Ook met Demphy heeft ie zich eraan gewaagd. Helaas hebben we dit moeten onderbreken,
gezien het veld naast een straat lag en er net een wagen afkwam.

Tegen het eind van de wandeling voelde ie zich meer dan welkom  :thumbs: :thumbs: :thumbs:

in het etablissement - na de wandeling - met mijn moeder nog iets gaan drinken.
Terwijl zij even naar buiten was, kwam er een klant naar ons toe en heeft zij Pip zonder problemen kunnen aaien... intussen was ze ook met Nuka bezig.

OP de wandeling gaf ik een snoepje aan een 'vreemde' hond en Pip, die er vlakbij was met zijn muiltje, liet dit gewoon toe. Geen 'dit is van mij'-gesnap.
Ook in het etablissement viel dit voor, maar dan met Pharos en Pip... De neuzen duwden al tegen elkaar... onderling aan het afvragend wie er het eerste dat snoepje naar binnen zou slokken :lol:
de winnaar werd uiteindelijk Pip, maar dan krijgt de ander sowieso ook een snoepje :D

MAW: meer dan geslaagd dagje, niets stress bij onze nieuweling  :crazy:

Morgen mag ie weer mee met de Woensdaggroep.

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #92 Gepost op: februari 14, 2018, 20:44:59 pm »
14/02/'18 - Mag niet

Op de ochtendwandeling 2 andere hondjes tegen gekomen... De eerste lijnde zijn Franse Herder aan, waardoor ik dan maar getraind heb (bij Pharos) op blijven zitten. Zodanig gefixeerd op Pharos, met het idee dat Pip er niet naartoe zou gaan... gaat ie er toch naartoe. Maar wel pas wanneer de hond zo goed als is gepasseerd - de geurspoor in de lucht opsnuiven. Hij deed me meer  :eek:
De andere hond liep achter mij - aangelijnd. Daar hadden we geen 'last' van. Pharos bleef ook mooi bij mij, dus daar ben ik ook tevreden mee. Normaal zou hij er zo naartoe lopen.

14/02/'18 - Minder leuk

Nadat bijna iedereen gearriveerd was op de afspreekplaats, staan we gezellig te wachten op die 2 laatste. Spencer - een beagle - komt uit zichzelf naar Pip en dan vind ie niet zo leuk... Maar ik denk niet dat dat het probleem is. Pharos houdt ook niet van Spencer :lol: en de eigenares zei toen: 'er zijn er nog die niet zot zijn van hem'...
Nu soit.
In het begin van de wandeling liepen we allemaal wat kort op elkaar en er zijn er altijd die het niet 'zien'... De hovawarten waren er ook weer bij en de zwarte liep los. Dat viel nu nog mee. Maar er was ook een Berner Sennen - en die was verleden week ook mee, dus ik vind het wat raar - die voortdurend aan de poep van Pip wou snuffelen. Pip houdt er niet van dat er honden aan zijn poep snuffelen + constant achter hem aan gaan. Minpuntje natuurlijk aan een gecastreerde hond... Die scheidden een meer vrouwelijke geur af, waardoor mannetjes daar sneller op af gaan.
De man vond dat niet erg dat Pip van zich afhapte, maar zelf vind ik dat niet zo leuk. Als we wijder liepen, hadden de honden ook minder oog voor Pip en dan lukte dat wel.
De vrouw van de zwarte hovawart echter heeft geen inzicht. Op een bepaald moment waren Pip en Pharos aan het spelen met elkaar. Die hond vond het intrigerend blijkbaar en liep dwars door hen heen. Alé, nog eens opnieuw beginnen spelen... nog eens er dwars door en als ik dan luid zeg dat ze haar hond eens moet bijhouden, doet ze volgens mij alsof haar oren moeten uitgespoten worden. Maar ze heeft geluk want Kyuzzo deed het geen 3de maal.

Na de pauze op de wandeling hebben we een overzetje gedaan - waarbij je aan een rad moet draaien. Ik heb ze allemaal op die veerpont gedropt en ze laten overvaren... waarna het mijn beurt was. Ik vond dit beter. Ten eerste omdat er miserie zou zijn geweest met de andere honden en ten tweede omdat Pip dat toch maar wat raars vond. Ook Pharos was niet echt op zijn gemak, hij ging onder het zitbankje zitten.

In het etablissement mocht hij van mij - en ook Pharos - op de zetel zitten. Geen problemen gehad.

Offline viviane

• Krullebolleke
« Reactie #93 Gepost op: februari 15, 2018, 19:08:16 pm »
Het gaat goed met Pip  :thumbs: :thumbs:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #94 Gepost op: februari 15, 2018, 20:24:32 pm »
Ja hoor...  :thumbs:

Ik snap nog altijd niet wat er gebeurd is in dat vorige gezin...

"Meerdere bijtincidenten in familiekring" en "Hij kan ineens veranderen naar grillig en onvoorspelbaar"

Euh, hebben we het over dezelfde Pip? :krab:

Bij ons minder stress? Hem meer vrijheid gunnen? Zijn 'hondentaal' mogen beoefenen en het niet beknotten? ... veronderstel ik dan.

Ik heb het over dat gezin die hem in de maand december had hé, niet over C&A!!

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #95 Gepost op: februari 15, 2018, 23:47:27 pm »
15/02/'18 - Met 4

ik ben wat later opgestaan vandaag... maar mijn schat heeft de hondjes eten gegeven, waarna hij weg moest.
Daardoor bleven de hondjes even 'alleen' in huis... Pharos, Chucky & Pip zijn braaf gebleven... Waarom die bench hier nog staat? Achja... er hangt een waterpot in en Pip drinkt daar... ik vermoed dat dat potje water in de keuken - volgens hem - te dicht bij Chucky's eetpot staat... Voor zover ik weet heeft ie er nog maar 2x van gedronken.
Maar ooit zal die bench verdwijnen en dus de waterpot ook. Even nadenken hoe we dat gaan oplossen.

Rond 10u gewandeld en halfweg kwam Kooikerhondje Mila erbij. Het eerste wat zij deed was Pip afschepen met veel lawaai, maar dat deerde hem niet. Hij probeerde het nog eens en deze maal liet ze hem wel toe. Ze gaan nog bovenstebeste vriendjes worden :D

15/02/'18 - Poetshulp

Elke 14 dagen komt miss J bij ons poetsen. Ze had hem al eens gezien 14d terug, dus wist ze al wat ze kon verwachten.
Ze belde aan. Gekwispel bij Pip... Hij wil er graag bij zijn, zo dicht mogelijk, maar van ons moeten ze op afstand wachten en pas als de deur opengaat, mag ie gaan. Dat 'blijven' zullen we nog wat moeten trainen. De enige die van zijn tap gaf, was Pharos. Ik heb die doen liggen en pas nadat Pip de poetshulp begroette, mocht Pharos er ook naartoe. Hij heeft niet meer geblaft, éénmaal ze binnenstond leek het wel alsof hij dacht: "nu is het ok".
Pip volgde miss J mee tot in de keuken - nog altijd al kwispelend.
Toen ze begon af te stoffen, is hij ook een paar maal tot bij haar geweest - ze heeft zelf een hondje en dankzij onze uitleg weet ze dat ze niet te wild mag zijn. Al lijkt mij dat geen echt probleem.
Ze laat hem gewoon snuffelen en doet gewoon verder met haar werk. Hij reageerde ook niet toen ze zijn mand wegnam.

Om 13u ben ik vertrokken om Nuka op te gaan pikken.

15/02/'18 - Wastinnepad

Ik was wat te vroeg ter plaatse... Als Pip in de wagen moet blijven, wordt ie al snel ongeduldig. Hij blaft (kort, amper de muil open).
Af en toe erop gewezen dat dat echt niet hoeft. Ooit zal hij het wel leren dat ie af en toe zo moet wachten. :D
Terwijl ik wachtte een andere hond dat passeerde. Nuka moest van haar tap geven, dus Pip ook. Beetje strenger gereageerd en toen stopte ie met zijn betoog naar de hond.
Toen nog wat later een koets passeerde, bleef hij stil. Hij had die koets in de verte al zien rijden en toen was hij wel 'geïnteresseerd' - gewoon kijken wat dat 'ding' was.

Els komt toe... er stonden al een paar wagens tussen intussen en ik laat de mijne er alvast uitspringen (aangelijnd). Ze effe laten snuffelen, intussen komt Els dichterbij met Jussi en Elbee.
Deze kent Pip al. De enige die hij nu nog niet kent is Fifi. Gezien Pharos nog een vol mannetje is, werd het vanwege haar loopsheid wat uitgesteld.
We gaan het bospad op en ik klik Pharosje alvast los. Pip loopt nog aan de lange lijn voluit en in het terugkeren besluit hij naar Jussi - ook nog aangelijnd - te gaan. Ik had het totaal niet verwacht.
Helaas genoeg is Jussi nu ook niet meteen vriend als hij aangelijnd is, dus reageert Jussi. Pip reageert evenzeer, maar toch leek het hem de beste mogelijkheid om te gaan lopen. Ik vraag me af, of als hij onaangelijnd was geweest, hij tot aan m'n auto zou gelopen zijn? Hij was niet los, dus kon ie niet verder, maar hij liep toch terug vanwaar we kwamen. We hebben daarna elk onze honden losgelaten... Los stoorden ze elkaar niet. Pip hield die van 'Els' wel in de gaten... ook als het Elbee was.

Onderweg zocht Pip stokjes onder water... :lol: alsof er geen genoeg boven water lagen  :hihi:

Een groepsfoto waarbij werd geopteerd om Jussi aan de ene kant en Pip aan de andere kant te zetten.

Toen Pip eerst naast Elbee moest plaatsnemen, zag hij dit niet zitten - al die BC's trekken op elkaar zal hij gedacht hebben :tong:
dus heb ik er Nuka tussen gezet.

Meer naar het eind toe, een paar vijvertjes aangedaan.
Pip was rapper dan Jussi bij de stok, iets wat mij al verbaasde.

Intussen gebruiken we het ook als 'bad'... :lol:

Na de wandeling, in het etablissement mocht Pip van mij tussen moeder en mij liggen - op de zetel - met een handdoek onder hem...
Paar keer mijn moeder aangeraakt, omdat hij niet de neiging zou hebben om 'haar' te verdedigen. Hij kent mijn moeder intussen als die 'snoepjesgever'
en is dus voor hem héél belangrijk  :twister:

Morgen gaan we eindelijk om dat beloofde tuigje... en in de namiddag doen we een wandelingetje zonder extra vriendjes. Daarna gaan we met z'n allen naar de dierenarts.
Hij mag gewoon mee, zonder dat er wat met hem wordt gedaan. Naar de toekomst toe is het de bedoeling dat wel alle hondjes in 1x kunnen laten inenten.

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #96 Gepost op: februari 16, 2018, 08:45:54 am »
Je moet maar denken, den Jussi is zowat het uitvallerigste hondje dat hij ooit zal tegenkomen, als hij dat 'verwerkt' krijgt zal hij met andere ook niet in de problemen komen  :eehm: :8
Want verder op de wandeling heeft hij zich toch vrolijk en normaal gedragen (inderdaad wel met een blik opzij als er een witte passeerde ... maar 't was ook niet meer dan dat en dat gaat wel slijten)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #97 Gepost op: februari 16, 2018, 14:31:31 pm »
16/02/'18 - instapklaar

om 9u00 gaan wandelen - beetje vroeger, want we moeten nog naar de winkel.
Opa Chucky ook mee. 1 hond tegengekomen en de hondjes mooi doen zitten, waarna beloond.

Daarna thuis gekomen, Pharos en Chucky thuisgelaten en Pip mocht mee in de wagen.
Hij zal zich weer hebben afgevraagd wat er aan de hand was dat hij alleen mee moest :D

Buiten de winkel nog even gewacht op mijn moeder die ook afkwam, met Nuka.
Ze tuft haar wagen in de parking. Vanaf Nuka blaft, gaan zijn oorschelpen de lucht in :D
Ik verplicht hem te blijven zitten - wat ie natuurlijk niet doet als hij de snoepjesdame tevoorschijn ziet komen.
Ik doe hem opnieuw zitten en mag pas weer 'vrij' als Nuka uit de wagen is. Hij snuffelt aan haar.
Daarna de winkel in en al snel vinden we wat we zoeken. Een tuigje waar hij maar hoeft in te stappen.
Ik was het beu om hem constant met een snoepje te lokken zodat we zijn 'over-het-hoofd-tuigje' konden aankrijgen...
Dus bij deze: vanaf nu mag ie instappen :lol:

16/02/'18 - Speeltijd

Deze namiddag ga ik later wandelen dan normaal... Hondjes vinden dat raar natuurlijk.
Pharos wordt een beetje 'lastig' omdat baasje niet beweegt en om hen wat moe te maken, besluit Hans wat te gaan spelen met hen.
Ik zag Pharos binnenkomen met de flos van Pip en Pip met het speeltje van Pharos  :hihi:
maar dat duurt niet lang, want Pharos is dat spelen snel beu. Nee, hij wil niet per sé dat speeltje van Pip hebben (dat Pip dus vast heeft) maar gewoon meespelen... tot je hem ook laat lopen. Hij laat het dan liggen en keert dan terug... intussen is Pip nog volop in spel.
Nochtans heb ik voldoende met Pharos gespeeld vroeger... en toch lijkt hij dat verleerd te zijn.

Hetgeen wat ik nu ga doen met Pip is hem te leren 'blijven' zitten, zodat ik eens een zoekspelletje kan doen met hem... want dat kent ie niet, hij rent er gelijk achteraan en die 'blijven' ... "Ben je zot baas?" :zot: :hihi:

Als ik zeg tegen Pip dat het 'genoeg' is, begint hij toch ook te kauwen op het speeltje... + soms blijft ie toch maar aandringen, leggen we dan het speeltje weg.

16/02/'18 - dierenarts

Na de wandeling, moeder opgepikt aan onze drankgelegenheid om naar de dierenarts te rijden. Beginnen onze honden ineens kabaal te maken. WOW, een man met een Berner Sennen vlak naast mijn deur. Hij kon de hond haast niet houden. Honden aangemaand tot stilte en dan vertrokken.
Bij de dierenarts even moeten wachten. We hadden compagnie van een mevrouw die haar broodfokhondje goed praatte "Het is een tsjech en hij staat een maand te oud genoteerd... blablabla". De hond zat op haar schoot. Pip ging aan haar snuffelen, hij deed niets - ondanks dat ze hoger stond.
Bij de dierenarts zelf laten we de hondjes altijd los lopen. We hebben hem intussen nog eens gewogen.
14.700kg. Pharos weegt ook zoiets. Hij lag en zat en liep er op zijn gemak rond... Moest dan ook niet op de tafel.

Terug gekomen aan het etablissement hebben we terras gezeten. Was lang geleden. Hij ging onder tafel liggen. Toen er iemand buiten kwam om te roken en met ons praatte, is hij mooi blijven liggen. Meer naar het einde toe, merkte je aan hem dat hij het welletjes vond, want begon met Pharos te spelen. Deze had daarentegen geen zin in spel, hield constant mij in 't oog. Pech voor Pip :lol:
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2018, 00:38:14 am door *~*DF*~* »

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #98 Gepost op: februari 17, 2018, 12:14:40 pm »
17/02/'18 - op de zwier

Hondjes werden al ongeduldig, worden het gewoon dat ik ga stappen rond 9u45.
Pharosje heeft een beetje last van de inentingen van gisteren, van spelen met broer komt weinig in huis.
Deze maal zonder Chucky op stap, want hij komt er niet bij staan. Dus we kunnen wat verder wandelen dan gisteren.
Mijn moeder wil een mooie foto van Pip voor aan haar muur of toch in een kader, dus neem ik mijn fototoestel mee.
Onderweg een mijnheer tegengekomen. Geen probleem.
Een witte Herder - die nam zelf wat afstand - ook geen probleem.
De duif? die kwam vlak voor ons aangeland, Pips ogen erop gebrand. Zijn oren gingen de hoogte in... en toen riep Baasje 'neen', vloog de duif omhoog en Pip zal gezucht hebben, inwendig...
"Vermaledijde baas, kon je me nu niet laten doen?" :tong:

Tussen het wandelen door ook wat gespeeld met de stok... en de foto's natuurlijk :wink:

Op het ponton (voor de vissers). Ik ben er niet te zot op, om erop te lopen. Last van evenwichtsproblemen hé...

verderop

Tussendoor even vermelden... waarom staat die ene in 't rood? Dan moeten ze dat met die vuilnisbak ook doen  :hmpf:

Mijn honden liepen LOS op het gras... dat tekentje staat er niet bij  :fluit: :hmpf:

Stokje spelen

"Pip, kijk hier"

Samen met broer

Op de tribune van de skeelerpiste

Dit is zijn nieuwe tuigje

Deze namiddag mag ie mee met Pharos, Nuka & Oscar, Gaëtan en Jade... en mss nog met een Nouka en Micha (baasje was dat nog niet zeker) naar Sijsele

Offline rita

• Snoepertje
« Reactie #99 Gepost op: februari 17, 2018, 12:46:51 pm »
help ik kan nie kiezen uit de foto's van pip .   nuka heeft ook last van de inenting .

Offline viviane

• Krullebolleke
« Reactie #100 Gepost op: februari 17, 2018, 17:56:03 pm »
Schone foto's  :thumbs: :thumbs: een betere fotograaf dan ik zulle

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #101 Gepost op: februari 17, 2018, 23:58:00 pm »
17/02/'18 - Namiddagje Fun

Afspraak was om 14u15 aan een bos, maar we zouden niet stappen in dat bos. Hondjes mogen er normaal niet los (niet dat ik er naar omzie) en in dit bos heb je op zaterdag weleens kans op veel volk - mooi weer ondanks de maar 8 graden - en een boswachter... daar heb ik ook geen zin in.

Maar voor we zover waren, ... Pip weet dat zijn speeltjes in de garage liggen - we tonen het hem ook waar we het neerleggen - en hij ging af en toe aan de deur staan. Zo echt zeggen van 'spelen we? Ik verveel me.' :D Ik wou eerst niet, hij kan nogal druk zijn en zoals hij speelt, gaat ons gras naar de vaantjes - iets wat mijn vriendje niet zo graag heeft. Hij heeft wel gelijk natuurlijk.
Bij het buiten roken had ik stiekem een speeltje van Pharos meegenomen. Pip had precies al wat in de mot. Toen we buiten waren, heb ik dat ergens op gelegd en ik vond het al bijzonder dat Pip dat niet gezien had. We gaan naar binnen. Beetje later gaan we nog eens naar buiten en Pip probeert Pharos aan te manen om te spelen... Maar door die inenting van gisteren is hij niet echt in de stemming. Pharos vond dat speeltje als eerste, maar Pip die het zag, nam het van Pharos af. Ergens een geluk dat Pharos daar niet op reageert, maar voor ons als baasjes komt dat wel zielig over. Nuja... Ik speel wat met Pip en het speeltje en wanneer ik doe alsof ik 't weggooi, geef ik 't in plaats aan Pharos. Je had Pip moeten zien zoeken naar dat speeltje. Hij had dus ook helemaal niet door dat het bij Pharos lag. Nochtans vlak in 't zicht. Omdat ik niet wou dat - als hij het vond - recht op Pharos zou afjumpen - heb ik er effe tegen geschopt. Hij ermee naar binnen en we hebben er binnen dan nog wat mee gespeeld. Pharos probeerde - buiten nog ... en net zoals de vorige keer - Pip aan te manen om te spelen met hem. Maar Pip is dan zo gefixeerd door dat speeltje dat hij Pharos aanziet als gevaar en hem ook echt wegjaagt ... Nadat we binnen wat hebben gespeeld, ben ik me beginnen klaarmaken om te gaan wandelen.
Water voor de hondjes, blik cola voor mezelf... route opgeladen op de wandelgps, fototoestel zéker niet vergeten...

17/02/'18 - Namiddagje Fun - de wandeling

Toen ik net was vertrokken, hoorde ik Pharos janken... oei, wat was dat? ik stop meteen - in onze straat kan je dat hé, er komen amper wagens daar - en ik kijk over mijn schouder. Pharos zit zoals altijd achter mijn zetel en Pip laat zijn oren hangen. Zo van 'shit, wat heb ik gedaan?' al zal het misschien wel zijn omdat ik kwaad kijk. Gezien ik niet weet wat er exact is gebeurd, laat ik het zo en rij verder. En dan eerst nog om Nuka gereden... Kon er mooi inspringen. Pip héél duidelijk gemaakt dat ie moest braaf zijn.
Gezellig aangekomen op de afspreekplaats, staan Carine & Oscar, Wim met Jade en Gaëtan er al... Ik kom uit m'n auto, zeg iedereen gedag en stel voor om straks via de hondenspeelzone naar de achterzijde door te stappen. Intussen zien we ook eens hoe Pip gaat reageren op al die losse honden. We wachten nog op Martine met Nouka en Micha. Ze liet weten dat ze op komst was. De honden van Wim en Carine zijn al uit de wagen, dus die van mij kunnen er ook uit. Ik doe Nuka haar (ook) nieuwe tuigje aan, lijn ze daarna alledrie aan en laat ze springen. Pip meteen kwaad op Jade en Gaëtan. Ik geef hem onder zijn voeten en dat komt goed aan. Hij kijkt naar mij zo van 'oei... mag ik dat niet?' en hij blijft daarna wel mooi braaf. Toch raar dat als ze stil staan, hij daar op moet reageren, terwijl ze later gewoon naast elkaar aangelijnd kunnen wandelen.

Martine komt ook aangereden... Ze heeft haar zoon mee. Hij is - om het met een lelijk woord te zeggen - geestelijk gehandicapt - maw: hij gedraagt zich niet zoals een ander...
Pip vond het ietsje raar... iemand die voorover buigt (lichtjes) en geluiden maakt, die wij niet maken. Maar hij doet niets, gewoon 'bekijken' :D
We vertrekken.
Via de hondenspeelweide, zoals ik had aangegeven. De anderen zagen het wel zitten. Deze weide is één van de grootste van west vlaanderen. Het bevat een vijver, een heuvel van zand en achteraan ook nog wat bomen.
We gaan de weide op, ik laat de honden los - de rest ook. Ik had eerlijk gezegd wat schrik dat vooral Pip de 'muggen' van zich zou moeten afslaan, maar er zijn voldoende honden om elkaar te begroeten en hij weet zich aardig uit de slag te redden. Enkel één staffordje die wat te wild was en hem omver liep, daar zag ik even zijn lippen bewegen. Maar ik zou het ook doen als ze mij zo omver lopen.

Pa(s)cha loopt achter Pip...

We zijn aan de andere kant van de weide - waar ook een hekje is - en de stafford (Pascha) staat bij ons... Klaar om mee de weide te verlaten. :lol: wijselijk blijven staan tot het baasje zijn hond kwam halen.  :hihi: De wandeling was een variatie tussen verhard en onverhard. Pip en Pharos in de ene hand - aan die kant mogen ze trekken, ik heb geen last van die pols - Nuka aan de andere hand. Zij sleurt zo niet.
Op het volgende leuke deel van de route, was er veeeellllll water, maw: grote waterplassen eigenlijk. Bij de eerste is Pip er al in gegaan, maar wegens geen bosgebied, ook geen takken.
Bij de tweede waterplas zijn we wat blijven hangen. Vonden we resten van maïskolven, waar ik dan mee gesmeten heb. De andere honden hadden er ook zin in, maar Micha - de Berner Sennen van Martine liet toch ook eens haar tanden zien, omdat ze vond dat Pip met 'haar' stok weg was. Wonder boven wonder staat ze op dat vlak dus hoger dan Pip, want hij liet zijn speeltje vallen. :lol:

snel weer weg :lol:

Bij een nog andere plas was er meer ruimte en ben ik wat verderop gaan staan, omdat alle hondjes naar één stok grepen en dat was ook de bedoeling niet.

Onderweg ook nog een mesthoop tegengekomen. Als ik dan zijn naam roep, reageert Pip er niet op. Het is pas als ik dichterbij kom, dat hij 'merkt' dat ik er ook ben... maar komen doet ie niet meteen. Als ie verderop een bruggetje wil overgaan en ik zeg 'kom Pip' doet hij dit meteen. Een mesthoop is dus interessanter dan een bruggetje :tong: en iets wat TE interessant is... dan kan ook het baasje de pot op :lol: (hij heeft zich niet gerold :D )
Het einde van de wandeling tenslotte was weer via de weide. Minder hondjes... geen problemen ondervonden.

17/02/'18 - Hans

Ik krijg van Hans - nog tijdens het wandelen - een sms, dat hij op stap gaat met Chucky.
Nog wat later vraagt ie hoe laat ik aan La Brasserie zal zijn en ik geef hem een indicatie van de tijd...
Ik ben er eerder dan hij en moeder geeft hen hun snoepjes. Hans komt er bij met Chucky en Pip wordt wild. Hij springt op en wil alle aandacht voor zichzelf.
Hij wil ook bij Hans blijven terwijl we er zijn. Hij mag dat uiteraard, maar moet wel opletten met Chucky - want die ligt er nu ook bij.
Alles verloopt goed. Hij gaat alleen effe in de blaf wanneer hij de barman aan zijn afwasbak ziet staan. Andere dagen is het rustiger in deze zaak en dan ziet hij dit 'gebeuren' niet.

17/02/'18 - uit de wagen

Het is me al een paar keer opgevallen dat wanneer hij zonder 'blijven' zo uit de wagen mag springen 's avonds, hij veel kabaal maakt (grommen en blaffen). Het schrikt Pharos af...
Ik doe hem er opnieuw inspringen en nog eens eruit en dan gaat het wel. Ik moet er nog wat op blijven trainen dat ie dat niet mag doen.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #102 Gepost op: februari 19, 2018, 00:25:40 am »
18/02/'18 - Op stap met Hans

Zoals elke zondag moet ik Pip achterlaten... zo voelt het aan. Dan kijkt hij me aan alsof ie zeggen wil 'mag ik niet mee?'
Terwijl ik met Pharos ga trainen op de hondenschool, gaat Hans met Pip op stap. Hij vertelde mij achteraf dat hij de man met de 3 hondjes heeft gezien, maar dat deze wellicht niet veel tijd had, want de Cocker die met Pip wilde spelen, mocht niet.

Toen ik thuiskwam rond 10u30 wou Pip Pharos begroeten, maar deze is altijd rustig op zondag, altijd al geweest... Had geen zin in spel. Pipje moet op dat vlak wel wat geduld oefenen, want de plaats van de inenting is nog altijd pijnlijk... Wanneer Pip buiten met hem wil spelen, horen we Pharos plots janken. Weten we meteen wat er is gebeurd in de wagen gisteren.
Rond 12u30 hebben ze dan toch even gespeeld in de tuin, weliswaar aan de kalme kant. Pip leek het te begrijpen.
Als Pharos zo jankt, denkt Pip altijd dat hij wat misdaan heeft. Zijn oren gaan naar beneden en hij gaat dan in de keuken op de mat liggen - zich verstoppen precies... want zie dat hij onder z'n voeten krijgt.

18/02/'18 - Wandelen met Carine & Oscar

Om 14u15 afgesproken met Carine & Oscar. Ik was er te vroeg... eerst nog Nuka opgehaald en haar in de wagen laten springen. Pip kijkt wel eens 'oplettend' maar éénmaal de kofferbak dicht gaat en ze in de wagen samen zit, doet ie niets... tis enkel met het inspringen zelf.
We moeten een beetje wachten tot we de witte kar van Carine zien komen. Pip heeft niet geblaft, nu ik eraan denk... tiens tiens, zou hij het al snappen dat er soms moet gewacht worden?
Wanneer Carine er is, begint Pharos alvast te blaffen, want hij kent de dame die in de wagen zit... Oscar is nu éénmaal één van zijn lievelingshondjes... :D
Op stap wilde Pip al meteen in het water. Eén probleem: zo groen als wat. Niet dus :lol:
In het bos mocht ie van mij in de beek, maar dat water was nu ook niet meteen om naar huis te schrijven.
We kwamen andere hondjes tegen en hij heeft o.m. een Sheltie besnuffeld (die aangelijnd was), geen probleem.
De koets op het stukje baan, ging ie mooi aan de kant zitten, maar de 'blijven' lapte ie aan zijn laars om rond de koets te wandelen (niet opgejut ofzo) en intussen te snuffelen 'wat is dit' blik.
Het was puur voor de koets, niet voor de paarden.
Fietsers die ons voorbij snelden... Pip en Pharos bleven gewoon doorwandelen  :thumbs:
Maar aan de varkens, was ie toch gans in zijn sas. Ging er lustig tegen blaffen... wegjaaggedrag, maar die dieren luisteren evengoed als hij (bij momenten). Niet dus. Hij kon er niet bij hoor, er stond schapendraad. (zie de foto)
De hond achter de draad moest ie ook wegjagen... aan dit gedrag kan ik zien dat hij zich al thuis begint te voelen. In 't begin deed ie dat namelijk niet en van Pharos zal ie 't niet leren. Pharos gaat zo graag naar honden achter draad. Ze mogen nog zoveel hun tanden tonen en snauwen als ze willen... Pharos blijft altijd staan. Lieve hond op dat vlak. Ik heb 't hem ook nooit verboden om erheen te gaan.
de rugrollen in de weide waren ook leuk, maar gelukkig lag er niets ... wellicht ooit een geurtje die is blijven hangen.

In zo'n waterplassen gaat ie zonder vragen, maar aan beken en grachten blijft hij wel staan. Pas als ik zeg dat ie mag, gaat ie.

hij vond de varkens niet leuk...

Met broer mooi poseren

Aan het etablissement bleven we buiten... ja fris eh? :tong: - 7 graden. Maar er was zoveel volk binnen, dat ik 't niet zag zitten om naar binnen te gaan. Ons vast plekje was ook bezet...
Mensen die buiten komen, sommige vond ie interessant, andere niet... Hij werd een paar maal gestreeld door die mensen... hij reageerde er niet bepaald op. Dus dat is goed. Heeft wel geen zittend gat, dus loopt wat rond, maar hij 'hangt' kort, dus echt ver kan ie niet. Pharos heb ik altijd geleerd onder m'n stoel te gaan liggen. Aan de ene kant is dat handig = ligt in niemands weg. Aan de andere kant heb ik al gemerkt dat hij dan niet gezien wordt door de mensen en dus ook niet aangehaald wordt... en dan een beetje gaat blaffen naar die benen die hij ziet...
Maarja... als ze allemaal op dezelfde plaats willen liggen, hebben we een probleem hé :lol:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #103 Gepost op: februari 19, 2018, 23:30:35 pm »
19/02/'18 rustig dagje

Gezien ik vandaag niet echt wat gepland had, ... was het dagje even pover als het weer :lol:

Enkel in het etablissement was er effe een 'opstootje' laten we maar zeggen.

We zaten aan het raam en dat raam loopt tot op de grond. Kwamen er mensen in de richting van de deur - vlak naast ons - en toen moest ie beginnen blaffen. Uiteraard deed Pharos mee.
Hem bestraft, volgende mensen die kwamen deed ie niets meer naar, beloond.
Hij zat enkel bij mij en kon niet meteen bij m'n moeder en toch zitten wroetelen onder tafel om tot bij haar te geraken.
Vanaf ie zag dat Nuka werd aangehaald door de bardame. Zo van 'hey, en ik?' :lol:

Vanavond was ook de eerste keer dat ie samen met Pharos en Chucky bij me kwam staan toen het 'uitgaansuur' eraan kwam (tussen 22u30 - 23u00). Hij begint het eindelijk te leren :lol:

Planning
Morgen gaan we wandelen met enkele gekende (rustige) hondjes & een nieuweling.
Woensdag: de gewoonlijke bende
Donderdag: met els op stap
Vrijdag: staat nog niets vast  :lol:
Zaterdag is de eerste keer dat ze met 3 alleen zullen thuis zijn 's avonds.
Zondagvoormiddag zal Hans me moeten updaten, want ik ben met Pharos naar een wedstrijdje agility.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #104 Gepost op: februari 20, 2018, 13:14:10 pm »
20/02/'18 - Cocker

Deze morgen ben ik op wandel, ik passeer een tuin en hoor gebabbel. Ietsje later - ik ben al verderop - komen 2 gefluoriceerde broekmensen tevoorschijn. Pip kijkt even, maar ik roep hem mee en hij komt mooi af.
Wat later kijk ik terug over mijn schouder en ik zie een man - bezig met een smartphone - geheel gehuld in zijn jas (kap aan dus) en daarachter kwam een bleekbruine Cocker Spaniël, los.
Tof dacht ik... een los hondje :D Pip had dat al in de smiezen en ineens Pharos ook. De man reageerde niet en ik liet Pharos gaan. 'Aja, dacht ik, als die toch maar doorstapt en hij ziet mij en m'n honden... geen probleem hé'
Pip bleek eerder interesse te hebben in die man met zijn kap over zijn hoofd getrokken. Even een rondje wandelen tot hij aan de achterkant van de man uitkomt en intussen snuffelen. Zo deed hij dat met de koets ook een paar dagen terug. Pharos intussen naar het hondje. Bleek een teefje te zijn. Die mijnheer roept haar mee, maar natuurlijk blijft ze staan als ze besnuffelt word door 2 heren... en tzijn dan nog gene misse :tong:
"Ik keer wel om" zei ie, toen ze maar niet meewou. Dat ie dan gewoon zegt dat hij het niet leuk vind zo... maar dan moet je wel op je hond en diens omgeving letten natuurlijk.

Na de wandeling heb ik een kwartiertje gewacht en dan wat met het balletje gespeeld. Weggooien en verstoppen. Dat leren 'blijven' als ik iets neerleg... dat wordt vakkundig genegeerd. Daar gaan we toch aan werken hoor. Ik heb liever dat ie blijft zitten en ik iets verstop, waarna hij mag gaan zoeken en niet terwijl ik 't neerleg dat hij al afkomt.

20/02/'18 - Allemaal vriendjes

Onderweg naar de wandeling braakte Pip een geelachtige substantie op... Hij at het eerste deel ook weer op. Gezien ik aan het rijden was, kon ik niet meteen stoppen. Daarna heeft ie nog 'n hoopje uit zijn lijf gebraakt, ik ben kunnen stoppen en heb eens gecheckt (uitstappen en koffer open). Verder niets meer gedaan en wat er nog lag heb ik opgekuist.
Hij heeft - voor zover ik weet - nochtans niets verkeerds gegeten...

Aangekomen op de startplaats was ik de eerste en Pip vond het weer lastig om te wachten. Lichte, korte blafjes nu en dan.
Vandaag zou hij kennis maken met een 'nieuw' hondje voor hem, die de naam Pedro draagt. Een kleintje - in vergelijking met Pip dan toch - gecastreerd reu'tje.

Toen iedereen arriveerde, haalde ik de honden uit m'n wagen. Pedro bleef mooi staan, terwijl Pip liggend op de grond hem besnuffelde. Gezien Pedro zelf geen opdringerig hondje is, was er totaal geen probleem. Toen Pip even later Icèa terugzag, was hij door het dolle heen. Hij vind haar lief en wou meteen met haar spelen. Ook tijdens het wandelen liep hij af en toe met haar mee. Maar gelukkig stoort hij haar niet, want volgens 't bazinnetje heeft Icèa dat niet zo graag. Zo heeft elk hondje zijn eigen wensen.
Het was een aangenaam groepje. Pip heeft zich kunnen amuseren, net als de andere. Hij heeft gespeeld met een stokje en een stokje gezocht onder water. Blijkbaar één van zijn favoriete bezigheden. Hij durft al eens een paarden :kakje: tot zich te nemen en het is dan aan mij om daar op te reageren. Hopen dat ik dat nog afgeleerd krijg.  :tong:
Op een bepaald moment was ie toch al wat aan de vuile kant - van ondermeer dat stokje zoeken onder water :D - heb ik een stokje in 't water gesmeten - van een properdere beek verderop, waar hij om gezwommen is. Terug wit... alé, toch min of meer. Komt Pedro al blaffend naar beneden gehold en ik vreesde al voor die zijn leven :eek: :hihi:... Maar niets. Pip passeerde die gewoon  :thumbs:

Met een stokje op stap

Groepsfoto (zonder Pedro)

Pedro blaffend op weg naar Pip

Dit is Pedro :wink:

de boeren gaan binnenkort hun velden weer bemesten en dan ligt er al een hoop mest klaar op 't land.
2x is Pip erheen gegaan, maar ik heb nog 't geluk dat hij er eerst omheen loopt en zich niet gaat vleien.
Bij de 3de hoop heb ik hem ervan kunnen weghouden :wink:
Hij is wel enorm gefixeerd op iets wat hem echt interesseert en dan gaat zelfs de knalharde PIP niet in zijn oren.

20/02/'18 - ander hondje in de zaak

Ik rij met de hondjes na de wandeling naar het etablissement waar mijn moeder al aanwezig is. Ze smst me dat mijn vader daar al is met zijn hond.
Ik kom niet overeen met mijn vader (voor alle duidelijkheid)... en hij voedt z'n hondje redelijk ouderwets op. Het hondje (een sheltie) is naar mijn mening niet goed onderhouden + is agressief naar alles wat op 4 poten loopt... Ik zet me al schrap... de flexi's kan ik verkorten of verlengen,... ik hou ze dus wat korter dan normaal om op een deftige manier binnen te geraken. Ik weet ook niet waar hij zit. Binnengekomen blijkt hij redelijk buiten mijn richting te zitten. Maar het hondje gaat meteen blaffen en mijn ouwen zegt constant 'Nee, nee, nee'... ik had bijna zin om hem te vragen of zijn hondje zo noemt. Zelf wandel ik met Pip en Pharos - mama is Nuka komen halen aan de deur - naar onze tafel. Pip kent mijn moeder al goed en blijft mooi zitten, terwijl ze hem een snoepje geeft. Ook aan de anderen natuurlijk. Pharos gaat achter me liggen (tegen de ruit aan), Pip varieert tussen naast de tafel zitten en onder tafel liggen en Nuka loopt ook zo wat rond.
Pip merkt na een bepaalde tijd pas op dat er daar nog een hondje zit en wil erheen. Ik hou hem tegen. Niet dat hij kan, want hij hangt met de flexi vast aan mijn stoelpoot. Ik vermoed dat hij enkel dag wou zeggen, want er was niets aan hem te merken dat het agressie was.
Op een bepaald moment ligt Pip naast mij. Nuka wil komen dag zeggen en duwt haar neus op mijn been. Op die manier gaat ze met haar hoofd over Pip heen. Dit lijkt hij niet leuk te vinden. Ik zie zijn lippen omhoog gaan. Nuka glipt weg. Mama wil Nuka eerst niet terug laten komen, maar ik zeg haar dat het moet. Pip doe ik weer liggen, want hij was intussen opgestaan. En ik begin Nuka te strelen en intussen ook Pip. Ik zeg hem dat hij nu braaf is en streel Nuka en dan Pharos ook even en dan weer Pip en dan weer Nuka en dan mag ze gaan.

Enkele dagen geleden snuffelde Pharos eens aan één van Pips voorpoten, terwijl hij neerlag in de badkamer en toen trok Pip ook even met zijn lip. Toen heb ik Pip ook even bij naam genoemd en was het over.

ALS dat al is voorgevallen bij die vorige mensen... dan is dat omdat die mensen Pip niet in het oog hielden toen ze met hem naar een Woonwinkel/tea-room trokken... lekker keuvelen en de hond niet in de gaten houden.

We hebben hem intussen vandaag officieel een maand bij ons... tot nu toe nog altijd geen bijtincidenten, maar we merken wél dat we hem toch in het oog moeten houden...

« Laatst bewerkt op: februari 20, 2018, 23:34:38 pm door *~*DF*~* »