Auteur Topic: Kooikerhondje Winja's - Noodles-Pip Van de Kytomba ((broer van Pharos)  (gelezen 10243 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Re: Kooikerhondje Winja's - Noodles-Pip Van de Kytomba ((broer van Pharos)
« Reactie #75 Gepost op: februari 06, 2018, 21:17:45 pm »
06/02/'18 - Icèa

"Wil je Icèa éérst uit de wagen halen voordat ik het doe met Pip?" was mijn vraag aan Nicky - deze kranige dame doet nog vele kilometers en is één van m'n vaste wandelmaatjes.
Uiteraard is dat geen probleem en dat liet ze ook weten.

Bij mijn moeder, haalde ik Nuka uit haar huisje en toen ik Pip uit de wagen wilde laten springen, vond Nuka dat dat te lang duurde :lol: sprong ze er al in, terwijl Pip er nog in stond. Hij bewoog zijn hoofd opzij en stootte haar aan, zonder een geluid te laten horen. Het begint te beteren maw, maar het is nog niet helemaal naar mijn idee.

Onderweg naar de wandellocatie hebben we enkele rondpunten te doen. Bij één daarvan staan we schuin omlaag met de neus van onze wagen. Achter mij stond een vrachtwagen met daarin 2 personen, één van de twee droeg opvallende kledij. Misschien dat dat de trigger was voor Pip, hij gromde naar de vrachtwagen. Paar maal zijn naam zeggen was voldoende om hem weg te lokken van mijn achterruit.

Aangekomen op de startplaats, was Nicky al aanwezig.
Ze liet er Icèa uitspringen, waarna ik de mijne eruit liet springen. Vanaf ik zie - zoals gisteren bij de hondjes van Nele - dat zijn staartje kwispelt, weet ik dat hij geen slechte bedoelingen heeft. Icèa was goedgekeurd. De hondjes konden los. Hij ging snuffelen aan haar. En toen kreeg zij een zotte kuur. Ik hield hem goed in de gaten toen ze tegen hem op begon te springen en rond hem te hoppen. Zijn staart tussen zijn benen, de onzekere blik kwam naar boven... Maar grommen of uitvallen deed ie niet. De rest van de wandeling trok hij zich van haar niets aan en zij ook niet van hem. 't Was ok :D

Onderweg namen zowel Nicky als ik foto's

Dit is de foto die zij nam

Ze vond Pip een prachthond en fotogeniek...

bij het water wachtte ie op een stokje, die maar niet kwam. Te koud... er lag nog altijd een laagje ijs op het water

kopfoto

Hij ging toch even het water in en vond dat laagje ijs iets raars... Hij maakte het stuk en stond toen te kijken 'wat is dat nu?'

Hij laat Pharos en diens stokje met rust... wil een eigen stok en ik moet die gooien vind ie :lol:

groepsfoto van mijn wandelvriendjes

Ik heb helemaal niet te klagen over Pip op de wandeling, dus plaats ik wat foto's :wink:

Na de wandeling naar een etablissement - de eerste keer dat ik hem meenam, deden we ook deze aan. Toen zaten we elders.
Hij krijgt een snoepje van mijn moeder - samen met Pharos en Nuka natuurlijk en gaat dan ofwel zitten of liggen.
De bardame kwam ook nog een snoepje geven. Ik vind dat voor hem niet zo erg. Zo leert hij dat dit soort mensen ook toffe mensen zijn :wink:
Op het eind van ons bezoekje aan de zaak, begonnen enkele mensen tegen ons te praten over dit mooie ras en ze vroegen de benaming ervan.
Pip ging aan de hand van de mevrouw snuffelen en gaf haar likjes.  :thumbs:

Planning morgen: een test met een groepje honden.

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline viviane

• Blaffertje
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #76 Gepost op: februari 07, 2018, 18:12:41 pm »
Pip heeft toch een schone kop zulle wel grover dan Pharos, Pharos toont verfijnder meer teefjes achtiger maar het zijn beiden leuke woefs zulle zo te zien

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #77 Gepost op: februari 07, 2018, 21:39:48 pm »
07/02/'18 - Speeltijd

Pip begint zich beter en beter te gedragen en dan hoef je niet per sé iets te vertellen...
Ochtendwandeling was minder lang dan gewoonlijk, omdat er in de namiddag een 'test' zou uitgevoerd worden.

Een 'gevecht' in foto-formaat. Dit doen ze elke dag, zeker in de voormiddag. Het is dankzij zo'n gevecht dat ze overeen komen...

07/02/'18 - Chucky is jarig

Chucky - de oudste van onze telgen is vandaag 16 jaar. Zoals ik elke woensdag doe, gaan we wandelen.
Chucky hoeft niet mee, gezien zijn aftakeling kan hij dit niet meer aan.
Ik heb de wandeling expres in eigen wijk laten starten omdat ik Pip wou mee hebben. Als het niet zou lukken om in groep te wandelen, kon ik hem nog altijd laten ophalen door Hans.

Net zoals ik tegen de dames van maandag en dinsdag had gezegd, vroeg ik dit ook aan m'n eigen groepje.

'Hondjes éérst uit  de wagen, niet te dicht opéén en niet zelf je hond laten komen naar Pip.'

Zo is het ook gegaan, behalve bij de laatste dame, want die was wat later dan de rest en ik vond het zielig voor mijn honden om ze in de wagen te laten...
Toen ik de sleutel uit m'n wagen wou nemen, sprong Pip op de voorzetel. Hij heeft geluk dat m'n auto al 7 jaar oud is, 't maakt zo niet meer uit :lol:
In ieder geval was het wellicht zijn bedoeling om langsdaar m'n wagen te verlaten, maar dat was aan z'n neus :lol:
Ik deed de deur dicht en op slot. Daarna opende ik de kofferbak, lijnde ik alvast Pharos en Nuka aan en toen riep ik Pip terug naar achteren. Hij heeft even moeten denken hoe hij dat moest doen.
Daarna liet ik de 3 honden uit de wagen springen.
Ik had van één hond schrik, omdat het nogal een wilde hond is. Toen de 3 honden net uit de wagen waren en ik de kofferbak had gesloten, bleef ik even staan. Enkel Pharos blafte. Pip keek wellicht zijn ogen uit...  :hihi:
Daarna liet ik hem aan Shadow ruiken. De eigenares zag het eerst niet zitten omdat ze  dacht dat Shadow zou uitvliegen. Haar eigen hond heeft haar verbaasd :tong:
Snuffelen, staartje kwispelen.
"Ze is goedgekeurd" lach ik
De volgende die zelf al dichterbij kwam, was Jade, de hond van wie ik had verwacht dat ze hem niet zou appreciëren. Maar niets was minder waar. Hij snuffelde aan haar en ook zij werd aanvaard.
Uiteindelijk werden alle hondjes afgesnuffeld - behalve die van Nele, want zij had hij maandag al gezien. Samen zijn we vertrokken en na het  :kakje: van Nuka kon ik me bij de groep voegen, die me al stond op te wachten. Gezien ik de leider ben van de bende, moet ik tonen langswaar we gaan. Bovendien moet ik ook nog 3 honden in het oog houden. Pip deed het voortreffelijk.
Zowel binnen de groep honden als het baasje in de gaten houden. Hij kwam me af en toe opzoeken.

Verderop de wandeling:

Spelen met Jade:

Enkel bij het pauzemoment, wanneer alle hondjes verplicht moeten mee-rusten met de baasjes was er een kleine opstoot.
Oscar, met wie hij als eerste eens had meegewandeld, vond het niet zo fijn dat Pip wou meegenieten van de snoepjes die baasje Carine aan Oscar wou geven.
Zo snel als zien stond Pip bij mij, hengelend naar liefde.

De wandeling is dus zéker geslaagd voor Pip en nu weten we dat hij nog meekan in groepsverband.

:pompon: :pompon: :pompon:

Planning morgen: wandelen met Els - zoals verleden week donderdag, maar deze dame heeft 4 honden, dus moeten er nog 2 aan de beurt komen  :lol:

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #78 Gepost op: februari 07, 2018, 23:26:41 pm »
Wat gaat dat super  :thumbs: :thumbs:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #79 Gepost op: februari 08, 2018, 08:30:37 am »
Gisterenavond in het etablissement is het me opgevallen dat Pip duidelijk geen hond is die graag in een 'hoekje' zit. We zaten ergens in een nieuwe zaak en we dachten van aan de ingang te zitten. Maar om geen koude wind te hebben vanwege die deur, kan je zo'n beetje in een inham gaan zitten. Net plaats genoeg voor een tafel en een stoel of 2. Dus ik zat in het 'hoekje' en naast mij heb je dan dat andere hoekje en dan nog een stoel en de tafel. Het was me de eerste keer dat ik hem wou 'wegsteken' ook opgevallen, dat hij daar duidelijk niet voor te vinden is. Hij wil 'vrijheid', dus dat wil zeggen, sowieso in het gangpad. Gisteren kwam J.P. bij ons zitten voor een babbelen en meteen ging ie tussen die man en mijn moeder in liggen...

08/02/'18 - hogerop

Sinds enkele dagen heb ik al gemerkt dat hun spel aan het evolueren is. Zoals je op één van de foto's kan zien, staan ze al es wat vaker op hun achterpoten tegen elkaar. Pharos ervaarde dit vaak met Lina, toen hij nog pup was en ik met de eigenares van deze hond op stap ging.
Ik heb voor alle zekerheid gevraagd aan Bruno (gedragstherapeut) of we dit spel moeten stoppen of toelaten en of dit betekent dat ze elkaar willen overtroeven.
Ik moet een filmpje maken, dus de volgende keer film ik het en dan kan hij mij zeggen wat we moeten doen.

2 filmpjes:
https://youtu.be/GNhdQWof3u8
https://youtu.be/Ywo11CK-oQM

Ivm Chucky trouwens - dat vergeet ik ook al 'n poosje te vermelden: Pip aanvaard hem al meer. In het begin mocht Chucky niet langs de mand passeren - terwijl Pip erin lag. Tis te zeggen: Pip gromde altijd. Tegenwoordig doet ie niets meer. Hij zal eindelijk beseft hebben dat Chucky gewoon maar passeert :wink:

08/02/'18 - Mand

vandaag lag Pip voor de eerste keer in een mand van Pharos.
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2018, 11:02:00 am door *~*DF*~* »

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #80 Gepost op: februari 08, 2018, 11:19:14 am »
08/02/'18 - Mila

Chucky kwam bij de 2 broertjes staan. Ze stonden klaar om te gaan wandelen. Baasje was van zijn raar oplichtend ding weggegaan en was zich aan het klaarmaken. "Juij, we gaan naar buiten" kirden ze samen. "Jamaar, roept Chucky, ik ga mee hoor" waarop Pip dacht: "Ohnee, tzal weer niet ver zijn en zoooooo traag dat dat gaat... Pfff. Hopelijk laat het baasje hem thuis." Maar baasje laat Chucky niet thuis. Chucky mag mee. De 3 kooikers samen naar buiten. Vanuit huisnummer 10 komt een dame tevoorschijn en Pharos vond het nodig naar haar te blaffen. De 2 broers hangen aan een flexilijn die vast staat, waarmee ik wil zeggen dat ze niet verder kunnen dan die afstand. Maar bij Chucky laat ik dat los hangen, dus kan ie volgen op zijn eigen pas. Hij moet natuurlijk mee blaffen met zijn grote broer Pharos en blijft staan. De dame kan zo niet verder en ik geef een licht rukje aan de lijn, zodat Chucky beseft dat ie naar mij moet komen. De dame gaat verder terwijl ik zeg dat ie al 16 is en gewoon meedoet met de andere.

In het terugkeren van m'n trage wandeling zie ik ineens een mevrouw opdoemen, die ik al een poos niet meer had gezien. Ze heeft ook een kooikertje - de grootte van Chucky. Het is een meisje. Ooit had ze opgeworpen er pups mee te willen kweken, maar ondertussen blijkt ze gesteriliseerd te zijn. Mila gaat soms naar de opvang (bij andere honden) en dat zijn reu'tjes en nu hoeft mevrouw niet meer uit te tellen wanneer de loopsheid start/eindigt als ze op vakantie wil gaan. "Ze is ook niet altijd om de 6 maand loops" zegt ze.
Intussen is Pharos naar haar toegelopen en kreeg die een snauw van haar. Vroeger, toen ze samen jong waren, speelden ze vaak met elkaar. Mila is 14 dagen ouder dan Pharos (en Pip) en dan was dat ideaal. Ondertussen is hij duidelijk vergeten, terwijl hij wel nog altijd aan haar hekje durft te gaan staan. Daarna is het Pips beurt. Ook hij wordt in eerste instantie afgesnauwd. Maar gezien de baasjes nog wat staan te babbelen over de verschillen van uitzicht en over hun karakters enzo... en over Pip, want die kende ze nog niet natuurlijk, zijn de hondjes min of meer verplicht zich met elkaar bezig te houden. Pharos wordt nog altijd afgesnauwd, maar Pip lijkt wel in haar gratie te vallen en al snel beginnen die 2 te spelen. Ik vloek dat ik geen fototoestel meeheb. Het is dan, dat er altijd wel iets gebeurt dat je je dat vervloekt. Mevrouw beslist niet verder te wandelen, want ze moet nog gaan werken en we keren samen terug naar het hekje, waarna ze Mila terugroept en achter haar hek verdwijnt. Ze heeft ook een kat, hondvriendelijk had ze altijd gezegd tegen mij, maar toen ik zeg hoe die kat zich verweerde tegen Pharos (de kat bleef zitten, Pharos wou snuffelen) denk ik toch dat de kat de hond niet zo apprecieert :lol:
Ik vertelde aan de mevrouw dat de Hovawarten van vrijdag zo wild niet mochten zijn, hij had gehapt naar hen en van Mila aanvaardde hij dat zondermeer. Wellicht ligt de grootte er ook wel aan, Mila is een slag kleiner dan Pip.
Tijdens één van hun spelmomenten kreeg Pip een snauw van Mila, hij schrok ervan, wou weglopen en botste daarbij tegen Chucky aan. Hij rolde omver, niet goed wetend wat er aan de hand was en toen kwam Pip aan Chucky snuffelen. Echt zo van: 'heb ik je pijn gedaan, gaat het?'
Ik denk wel dat Pip Chucky respecteert...

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #81 Gepost op: februari 08, 2018, 23:08:46 pm »
08/02/'18 - Op stap

Deze namiddag is zoals gewoonlijk wandelen met Els. Terwijl ik al op weg ben om Nuka op te halen krijg ik een sms van Carine (Oscar heeft Pip als eerste mogen ontmoeten in de Braakmanbossen) of ik zin had om mee te gaan met haar naar die braakmanbossen. Ik stuur terug dat ik met Els in de Vaanders ga wandelen. Dit is een bosgebied tussen snelweg en spoorweg van een vlaamse Natuurvereniging (Natuurpunt). Ze stuurt terug dat dat voor haar ook goed is en ik geef haar de gegevens waar ze moet zijn.
Bij aankomst blijk ik de eerste te zijn, maar nog geen 5 minuten later staat Els al achter me. Ik wacht even tot ze Jussi heeft uitgehaald en maak daarna de 3 hondjes klaar om te kunnen wandelen. Intussen was Carine ergens aan het stressen omdat ze de weg niet leek te vinden.

Ik ga op het bankje zitten die daar staat en wacht rustig af. Ze belt me op - de hondjes hangen nog aan de flexilijn - en ik help haar in de juiste richting. Blijkt dat ze maar op 5 minuten van ons afzit...

Eénmaal ze er is, starten we onze wandeling. Pip is een zalige hond om mee te gaan wandelen. Wanneer ik me verstop achter de twee dames, komt ie me al snel zoeken. Iets wat Pharos niet (meer) doet. Laten we maar hopen dat Pip dit wel blijft doen. Hij wil in het water spelen, staat al aan de oever te wachten, maar gezien het koude weer laten we het maar zo.

Vandaag kon ik ook testen wat Wilma/Jussi/Pip zouden doen als ik een stok weggooi. Pip was de eerste, maar Jussi/Wilma vonden dat het hun stok was en namen het hem gewoon af.
Meteen Els: 'ik lijn ze wel even aan als je wil spelen hoor.' Maar ik wou gewoon eens weten wat er ging gebeuren. Pip laat het zich afnemen,... dus geen problemen.
Hij kon wel met een stok rondlopen - maar dat was wellicht omdat Wilma het niet gezien had :lol:

Ik heb hem ook geleerd dat ie 2 boomstammen hoog kan springen. Eerste keer snapte ie niet dat ie erop kon. Hij stond ook te dichtbij was mijn idee. Dus namen we een aanloopje. :lol:
Hij is er toen opgesprongen en nadat ie eraf was gesprongen, heb ik 'm nog eens van dichterbij laten springen en kon ie erop.

In het etablissement, naar gewoonte - geen slecht gedrag. Ligt mooi uit de weg. In het begin snapt ie nog niet echt dat ie moet stilzitten of liggen... hij doet het graag op zijn eigen tempo :D

Planning morgen: op ons eentje gaan wandelen.

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #82 Gepost op: februari 09, 2018, 12:43:14 pm »
Jayden en Layla gaan op dezelfde manier met elkaar om als in je 2 filmpjes. Is ene het beu dan krijgt de andere een ferme snauw en gaan ze liggen. Jayden wil soms nog wel eens nerveus blaffen, maar verder niks aan de hand. Ik laat ze.
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #83 Gepost op: februari 09, 2018, 23:21:12 pm »
Ivm de filmpjes: Volgens Bruno: 'beetje spanning' - 'niets om over te panikeren' 'Houd ze gewoon goed in 't oog'.

en dan vroeg ik van die spanning wat ie bedoelde, antwoordde hij: 'ze kennen elkaar nog niet lang hé :wink: '

09/02/'18 - sneeuw

Ochtendwandelingetje was in kristalsuiker... niet veel foto's schieten aan. Ze werden er zelfs niet wit van  :cry: :lol:
Het werd een aangenaam toertje van ca 2km. Voldoende om hen uit te laten tussen de 'vlokken' door.

Tussen deze wandeling en de namiddagwandeling is het altijd rustig bij de 5 mannen :D

Het enige wat te vermelden valt, is dat hij blafte naar de vuilniswagen toen deze aan onze ruit passeerde.
Hij woonde vroeger in een drukke straat, maar ik heb zo het vermoeden dat hij van het verkeer niet veel te zien kreeg.

Namiddag zo rond een uur of 14 vertrok ik met de hondjes in de wagen naar een afspreekplaats om Nuka te verplaatsen van een zwarte wagen naar een groene :lol:
Nuka weet al hoe laat het is als mijn moeder haar in haar wagen laat springen om ergens naar een open ruimte te rijden en daar te wachten tot die groene kar tevoorschijn komt. Enthousiast als ze is, begint ze vaak al te blaffen vanaf ze mij uit de wagen ziet springen. Ik open de kofferbak en zeg dag tegen mijn moeder, terwijl Nuka uit de wagen springt. Ik hou haar bij me, want - ook al is het op een stille parking - er kan altijd een wagen afkomen.
Daarna loopt ze naast mij naar de achterzijde van mijn wagen en ik zeg dat ze moet wachten. Maar net zoals gisteren verzaakt ze aan mijn verzoek en springt ze alvast in de wagen, nog voor ik het deksel van mijn kofferbak helemaal naar boven heb. Ik hoor Pips gegrom en wanneer ik het kofferdeksel helemaal open heb, zie ik aan zijn blik en reactie dat hij beseft dat het niet ok was wat hij zonet deed. Ik zeg er niets van. Ik streel Nuka, daarna Pip en zeg dat we gaan vertrekken. Kofferdeksel terug dicht en vertrekken naar de plaats van afspraak. Intussen is Pharos begonnen met zijn verzorging bij Nuka. Hij houdt van Nuka... normaal verdedigd hij haar ook, maar in dit geval doet hij dat niet. In grote groep - wanneer er honden zijn die hoger staan dan hem - doet Pharos dat evenmin.

Ik parkeer mijn wagen op de daarvoor voorziene plaats. Er zijn bandensporen te zien, maar voetstappen niet. Enkel gedraaid of geparkeerd en niet uitgestapt. Ik ben blij dat ik geen andere voetstappen zie, dan ben ik hier helemaal alleen... maar helaas, wat verderop zag ik al sporen. Echter niet van een hond ofzo, gewoon voetstappen. Ach... dan toch op ons gemak. :D
Tot we een paar bochten achter de rug hebben. Ik zie een silhouet naderbij komen en achter haar komt een hond thv een Bouvier, dacht ik, dichterbij komen. Algauw blijkt het - bij navraag  :8 - een Labradoodle te zijn. Hij draagt een jas "Omdat zijn haar anders nat wordt." Innerlijk vroeg ik me af waar de schoentjes zijn gebleven :tong:
Maar goed. Pharos mocht er naartoe. Moest eerst wachten van me. Bij hem moet ik dat zo doen of hij gaat automatisch vanzelf. Nuka snuffelt ook aan de hond en Pip... die bekijkt het eerst van ver, zijn oren achteruit en aan zijn blik merk ik dat hij niet zeker is van deze hond. Langzaam komt hij dichterbij. Pharos ruikt aan de poep van de Labradoodle, ook Nuka doet het en uiteindelijk ook Pip. Wanneer de hond zich omdraait om ook Pip te begroeten langs de voorzijde, zie ik Pip zijn bovenlippen omhoog gaan. Ik roep hem snel mee. De eigenares heeft het wellicht ook gemerkt en ze roept haar hond bij zich, waarna ik de mijne vooruitstuw. "Ga maar vooruit" zeg ik dan.
Een hele poos komen we niemand tegen. Ik schiet de ene foto na de andere... ze werken niet goed mee... wie wil er nu met zijn poep in dat koud gedoe gaan zitten? Zeker Nuka heeft een probleem, wegens geen broek zoals de kooikertjes :lol: Ik verplicht haar niet, ze mag blijven staan. Maar een zwarte hond op een witte achtergrond... het zijn één van de moeilijkste combinatie's om foto's van te nemen.

Na een hele poos begint Pip te beseffen dat we om een grote waterput heen gaan. :D Zijn neus gaat de lucht in en hij wil er naartoe. Ca 4/5 van de vijver is echter afgezet met hokjesdraad. In de zomer zitten er paardjes en schapen in de weides. In het andere deel is het toegestaan om te vissen. Ik merk - bijna helemaal op 't eind van de wandeling - 1 visser op. Voor we zover zijn, loopt er ons een jogger voorbij. Ik schrik me een hoedje en hij vond dat precies raar. Pharos blijft staan, de man vertraagt en heeft hem een aai. Pip reageert niet. Goed zo  :D

Daarna dalen we even zo'n vissersplaats af, maar hij mag van mij niet in het water. Het lijkt mij een goede plaats om nog enkele plaatjes te schieten  :mrgreen:

Aan de wagen gekomen, tellen we het uur 16 en keer ik huiswaarts. Ik had eerst tegen Hans gezegd dat ik Nuka bij ons thuis zou afzetten en de kooikers zou meenemen tot aan de huisarts, waar ik heen moest. Ze ff in de wagen laten en daarna terugkomen, omdat ik niet wist of Pip zomaar zou toestaan dat Nuka mee in huis ging. Maar uiteindelijk dacht ik: 'hij moet het ooit toch eens ondergaan, laten we dan maar meteen vandaag met de deur in huis vallen.'
Via de garage zijn we binnengekomen. Nuka zo dartel als altijd kwam tegen hem aanleunen aan de garagedeur. Ze moesten wachten, want ik droog eerst de pootjes af. Eerst Pip naar binnen, daarna Nuka en Pharos samen met mezelf. Het gaat goed. Pip doet niets. Hij kijkt haar raar aan omdat ze nu éénmaal altijd uitbundig doet. Ze smijt haar voorpoten op de grond, tilt dan het deel van de elleboog naar boven en blaft. Pip bekijkt haar nog altijd alsof ze van Venus komt. Ze gaat op één van haar vaste stekjes liggen en er is stilte. Het zal hem misschien wel zijn opgevallen dat Chucky niets naar haar doet. Pip weet natuurlijk niet dat Chucky Nuka kent. Voor zover hij al mee is geweest - was het ofwel Chucky/Nuka zonder Pip ofwel Pip/Nuka zonder Chucky.
Misschien is dat de reden waarom hij haar met rust laat?

Het vreemde aan Pip is ... dat hij dus niet aanvaardt dat ze zomaar in de wagen springt, maar dat hij wel aanvaard dat ze zomaar in 'zijn' woning binnenkomt. Heeft Chucky voldoende gezag om Pip erop te wijzen dat het niet het huis van Pip is, maar het huis van Chucky?

Tijdens het thuis-zijn...

goed he? :D

Ik moet weg naar de dokter en Hans blijft alleen achter met 3 kooikers en een halve Spaans/Bretoense Spaniël :lol:
Ik hoor geen klachten, dus dat is goed gegaan.

om 17u30 ben ik terug, zette mijn wagen met de koffer aan de kant van de voordeur - normaal staat m'n wagen omgekeerd - ik open het kofferdeksel en daarna de voordeur. De hondjes staan al te wachten, want ze hebben me natuurlijk al lang gehoord. Nuka komt als eerste naar buiten. Pip en Pharos volgen. Ik laat ze door elkaar erin springen. Nuka is weer de eerste. Pip springt er uiteindelijk als laatste in. Heb hem wat moeten aanmoedigen, wellicht hetzelfde als dat ik voorhad met Pharos in het verleden. Ze hebben net hetzelfde gedrag ten opzichte van Nuka.
Het verschil is nu dat Pip al 3j is en al wat gevormd is. Dat hij wat zal moeten plooien of verzachten met de tijd...
*Intussen aanvaardt hij Chucky zonder meer, heeft respect voor de oude snaak... Chucky woont thuis en hij MOET er mee samenleven. Nuka woont niet thuis en is maar af en toe zichtbaar in zijn leven. Het zal dus wat langer duren eer hij ook Nuka in zijn poten sluit... maar ooit komt dat goed  :crazy:

Wandelfoto's:

stokje zoeken :D

gevonden :thumbs:

Samen met broer

Stokje interessanter :lol:

Pharos was ook bezig met rollebollen, maar tegen dat ik mijn fototoestel tevoorschijn had, stond hij alweer recht

Veel trainen op poseren :tong:

bleef als enigste zitten...

09/02/'18 - La Brasserie

Ik parkeer - na een 20min rit - mijn wagen op de zijkant van een straat. Stap uit, open de kofferbak en zeg 'blijven'. Dat doe ik altijd. Pip zal het intussen wel al weten, maar ook zonder Pip zei ik dat al. Ooit zei een lesgever van een hondenschool tegen mij, dat ze dat eigenlijk moeten kunnen zonder dat ik iets zeg. Tja... ik ben liever zeker   :wink:

Ik laat de hondjes uitstappen, sluit m'n wagen en neem 2 zebrapaden in mijn wandeling tot aan het etablissement. Deze zaak is 14 dagen gesloten geweest vanwege vakantie en het is min of meer onze 'stamplaats'. De andere etablissementen waar we altijd heen gingen, waren omdat we deze dus niet hadden... :lol: Dus voor Pip is het alweer een nieuwe locatie. Andere mensen, andere omgeving.
In deze zaak is Pharos altijd gewoon geweest, om naast me op de zetel te liggen - op een doek evenwel. Ik laat het hem nu ook weer toe. Meteen zie ik de blik van Pip. Ik vermoed dat hij dit niet leuk vind, maar laat het toe, omdat ik nu éénmaal zijn baas ben.
Na een poos komt dezelfde man van gisteren ook de zaak in. Hij komt zich bij ons zetten en Pip begroet hem. Pip krijgt een aai.
Pip legt zich na een poos neer en beseft dan ineens weer dat Pharos daar nog altijd hoog ligt en draait zich om. Hij kijkt van mij naar dat stukje vrije zetel tussen mama en mij en ik denk: 'Ochja, waarom niet. Tenslotte ligt Pharos er ook op..." en ik laat hem tussen ma en mij in springen.
Er komen mensen binnen die we kennen. We zeggen dag. Ik voel zijn keel trillen. hm... het staat me niet aan. Moeder staat recht om buiten een sigaret te roken. Achter haar staan die mensen aan de bar te lachen. Hij blijft lichtjes grommen.
Thuis gromt hij ook vaak, geluiden die hij niet kent... daar moet naar gegromt worden. Maar ik vind het nu niet fijn omdat hij hoger ligt dan gewoon op de grond en wanneer mama weg is, komt Nuka altijd naar mij toe en ik voel hem nog altijd grommen. Ik laat hem van de bank afspringen. Hij zit neer en ik zie een 'loenzende' blik naar Nuka, die dichterbij komt. De arme meid is zich van geen kwaad bewust...  Zijn blik staat me niet aan en ik doe hem liggen. Daarna streel ik haar. Moeder komt er terug bij en ik laat hem nog eens naast ons springen. Hij gromt niet meer. Ook niet als de mensen naar buiten gaan om ééntje te roken.
Nadat we betaald hebben, kunnen we vertrekken naar huis.

09/02/'18 - Mensen zonder verstand :rolleyes:

Ik kom buiten, ga bij m'n ma staan aan de wagen. Ze geeft altijd de flexilijn van Nuka mee, zodat we die zeker niet vergeten de volgende keer.
Naast La Brasserie bevindt er zich een jongerencafé. Ze hebben buiten een overdekt terrasje voor de rokers.
Op het moment dat ik bij mama sta, hoor ik bepaalde geluiden die ervoor zorgen dat Pip gealarmeerd is. Hij trekt aan de lijn en begint te blaffen.
De mannen die zo goed als in het donker staan, vinden dit leuk en ik probeer Pip naar mij toe te halen. "Pipje, hier jongen" zeg ik, maar het heeft weinig nut.
Moeder geeft me intussen de flexilijn en nogmaals geven ze daar vanuit het donker van katoen. Leuk dat ze dat vinden, een hond opjagen  :rolleyes:
En dan zijn ze verbaasd dat honden negatief reageren.  :zucht:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #84 Gepost op: februari 10, 2018, 12:29:36 pm »
10/02/'18 - Spelen

Ik MOET buiten van Hans voor een langere periode dan normaal, dus besluit ik richting groot bos te wandelen. We hebben een klein bos ook en daar kent Pip het al goed, want dat is dichterbij.
Onderweg een paar fietsers gehad en daar intussen wat op getraind. Hij bekijkt die 2wielers redelijk actief, maar gaat er niet naartoe. Hij vind die dingen wellicht wat wij vinden van UFO's :lol:
Hij blijft al mooi staan, springt niet meer uit de kant. Lopers bekijkt hij ook, maar dat zijn mensen hé, geen rare dingen... Daar deinsde hij niet voor terug.

Wat rondgelopen in het hondenlosbos, waar we woensdag ook al waren geweest. Hij stond gras te eten en ik ben verderop afgeslagen naar links. Toen ie klaar was - ik stond nochtans niet verstopt - liep ie me voorbij en begon hij toch te zoeken waar ik was. In volle spurt komt hij op me afgerend. "Juij, daar staat baas"  :dans:

Onderweg een lange stok opgeraapt en die slepend achter me meegenomen. Toen hij merkte dat ik dat meehad, bekeek hij me wel es van 'gaan we spelen' maar uit zijn eigen gaat ie 't niet pakken. Pas op de open plaats heb ik wat stokjes staan smijten... en toen kwam de man met de scooter ineens weer in 't zicht, met zijn Tervurensachtige teef... Pip was met die stok aan 't spelen, maar ze richtte eerst haar pijlen op Pharos, gezien deze al rond haar was komen draaien. Zij hebben gespeeld. Toen ze Pip in 't vizier kreeg en ze de stok een paar keer van hem afnam, was hij daar toch niet ZO tevreden mee, maar heeft niets gedaan. Gewoon de stok terugnemen als zij ze liet vallen. Hij heeft haar wel een paar maal proberen te verjagen, door zijn tanden te ontbloten en lichte hapjes te geven in haar richting, maar niet met de bedoeling haar te bijten. Ze reageerde er niet echt op, ze bleef maar spelen, dan weer met Pharos. Maar hij vond na een poos dat het genoeg was en kwam tegen me plakken. Dag gezegd en elks onze route vervolgd.

Stokjespret:

bijknippen :lol:

de speelkameraad

planning: namiddagje wandelen met Els

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #85 Gepost op: februari 10, 2018, 22:25:22 pm »
10/02/'18 - Niets bijzonders

een volle namiddag wandelen samen met Els & haar hondjes Wilma en Elbee.

Rond een visvijver en er niet in mogen, 't was te fris

Pip kan evenveel los als Pharos... luistert beter dan Pharos voor de moment.
Of het is dat Pharos denkt: 'die is niet met mij bezig... ' dat zou ook kunnen, terwijl ik hem evenveel liefde geef (vind ik)

Onderweg opgemerkt dat hij voorbijrijdende wagens ook goed bekijkt, gelukkig geen 'opjaaggedrag'...
Toen een mens aan een huis een VW Kever in gang trok, maakte dat redelijk veel lawaai... toen schrok hij wel.
De rondlopende schapen en de stilstaande Alpaca's, dat bekijkt hij ook graag. In beide gevallen was ie wel aangelijnd, dus wat ie los doet ... zal ik merken deze zomer als de koe'tjes in de weide staan...

In het etablissement naderhand lag ie tussen mijn moeder en mij in, met zijn neus gericht naar de deur en naar de richting vanwaar mensen vanachter de bar konden komen. Toen er dus mensen vanachter de bar kwamen, ging ie rechtop zitten (vanuit lig) om aan die mensen te kunnen snuffelen. Ja, hier kan hij niet in het gangpad liggen. Ik kijk graag naar buiten, dan zie ik meer dan mijn moeder alleen en mijn moeder is ook zo... Dus zitten we naast elkaar. Pharos links van me, Pip rechts van me (en dus links van mijn moeder) en Nuka in het gangpad.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #86 Gepost op: februari 12, 2018, 00:30:08 am »
11/02/'18 - Met Hans

Hij is op stap geweest met Hans in de voormiddag, gezien ik met Pharos naar de hondenschool was. Mooi mee op een vissersponton. Was niet echt overtuigd om een 'ravijn' over te springen. Hans heeft hem aangemoedigd.
Het is gelukt :D

11/02/'18 - Een deuk

Ik haalde Nuka op, deze maal niet zo ver van mijn moeder haar voor- en achterdeur. Het is een carpool-parking vlak aan de snelweg E403. Gezien ik deze nodig heb, is het daar de perfecte afspreekplaats. Sinds Nuka uit zichzelf in de wagen wou springen en Pip haar niet zo hartelijk begroette, verplicht ik haar nu streng te blijven zitten. Ze mag erin springen als het kofferdeksel volledig open is en ik heb gezegd tegen Pip dat hij braaf moet zijn.
Samen vervolgen we onze weg naar een deelgemeente van de mooiste stad van West-Vlaanderen, Ieper met name.
Aangekomen aan de startplaats, nog ff een parkeerplaatsje zoeken, gevonden... En gezien ik in een doodlopende straat van een industriegebied stond, besloot ik alle3 de hondjes alvast wat los te gunnen.

C&A (waar ik trouwens niet de winkelketen mee bedoel, maar de voorletters van de vorige eigenaren van Pip :wink: ) hadden ons verteld dat hij op vlak van eten jaloers kon zijn.
Bij deze is dat onkracht  :knuppel: Er bleven er twee wat hangen en ik ging gaan zien. Nuka in samenwerking met Pip lekker van viezigheid aan het eten :puke: . Hij heeft het heerlijk gedeeld met haar  :zucht: Alletwee vooruit gestuwd, verderop aangelijnd om een drukker stuk over te steken en aan het tussenwegje - dat uitkomt op verhard maar dus doodloopt - laat ik hen weer los.
We komen op een straatje uit met aan de ene kant gracht en tuinen van de industriegebouwen en aan de andere kant één groot grasveld. Nuka duikt daar meteen in.
Nochtans al een paar keer met Nuka op stap geweest in de velden, duikt Pip er plots ook in  :eek: Ik schrik, want zo snel is ie nog nooit vooruit geschoten. Het veld ligt op een bult, waardoor ik hem niet meer zie... Ik roep zijn naam: "PIP ... PIP... PIP..." geen reactie. Maar dan ineens zie ik hem terug opduiken, maar luisteren naar mijn 'kom hier'? Vergeet het. Prut zit er in z'n oren.
Uiteindelijk komt hij zigzaggend wat dichterbij en ik roep nog altijd - wat kwader - dat hij moet komen. Daar gaat m'n vertrouwen in hem... een ferme deuk erin. Hier ben ik absoluut niet blij mee. Vooral omdat zijn oren mij niet willen horen. Hij mag van mij in 't veld lopen, maar niet op deze manier. :grrr:
Ik lijn hem aan. Straks moeten we toch wat straat nemen. Maar ook op het afgezonderde fietspad blijft hij aan de lijn. Ik ben even kwaad - dat slijt wel weer... sneller dan bij anderen.
Wanneer we aan een afgesloten stuk komen - rechts is het kotjesdraad en links is er een kanaal - laat ik hem weer los. Hier kan hij toch niet weg. Ze hebben veel te snuffelen, want dit pad wordt vaak bewandeld.
Verderop wil hij naar het water lijkt mij. Ik gooi er een stok in... maar de hoogte speelt hem parten. Het is duidelijk geen hond die zichzelf in het water laat vallen... Hij wil niet en gezien het geen zo'n prachtig weer is... en de grond waarschijnlijk ver te zoeken is, ga ik er ook niet in. Verderop, waar de aarde dichter tegen de rand is, probeer ik het nog eens... Maar ook daar houdt hij z'n poot stijf en gaat ie het water niet in. Dan maar niet... Tussendoor wel een paar keer met een stokje gegooid... Nu ik een hond heb die dat graag doet, gaan we ons best doen dat hij het blijft doen.

Op straat kan ie los blijven... Als ik zeg 'kom hier' komt ie soms sneller dan Pharos. Het veldgebeuren zit wel nog in mijn postvak in, maar toch wil ik hem een nieuwe kans geven.
Verderop ziet hij vogels opstijgen van een veld. Hij kijkt gebiologeerd, maar ik zeg 'Nee Pip' en hij kijkt me aan. Waw... hij kijkt :tong: Hij gaat er niet achteraan en blijft mooi op de straat.
We krijgen een hagelvlaag over ons heen... beetje verder kijkt hij weer geïnteresseerd naar 'iets' in de velden en ik probeer mee te kijken met hem. Ik zie een konijn. Nu weet ik eigenlijk niet wat hij zou doen... Erachter lopen of gewoon blijven kijken? Voor alle zekerheid lijn ik hem een poos aan. We lopen tenslotte nog altijd op straat. In een veldweg zou ik dat wel eens kunnen proberen.
In een veldweg laat ik hem terug los, maar daar lopen geen konijnen :tong: Teruggekomen aan het paadje van in 't doorgaan, zeg ik hem duidelijk dat hij NIET in het veld mag en hij lijkt het te snappen, blijft mooi bij mij.

"Baas, jij zegt dat ik daar op moet... ik zou wel willen, maar er is geen plaats  :krab: "

de drie vriendjes

Het is toch gelukt, want Nuka had graag blijven staan :D

Wanneer we aan de wagen komen, open ik mijn koffer en mogen de honden erin springen. Vooraan heb ik lekkers liggen en ik haal voor alledrie een kippenpootje uit de zak.
Elks krijgen ze er één.
Pip zit links voor me, Pharos ernaast en Nuka achter de 2 kooikers. Ik weet dat Nuka wat meer moeite heeft met knabbelen... Dus ik vraag mij af, wanneer Pip eerder klaar is... hij zich dan zal omdraaien om het stuk van Nuka te pakken. Ik kijk en wacht af...
Maarnee... ook al ziet hij het stukje van Nuka dichtbij vallen en grijpt ze dat zo goed als vlak voor z'n neus terug vast... Hij laat het zo. Knabbelt enkel de restantjes op...

11/02/'18 - Ander hondje

In La Brasserie kan hij niet in het gangpad liggen. Vandaag besef ik dat dat de reden is waarom hij zo kijkt naar Nuka. Hij zou graag ruilen van plaats met haar.
Wanneer er een andere hond de zaak binnenkomt, gaat ie rechtop staan en blaffen. Hij piept ook... Ik maan hem aan daarmee te stoppen en éénmaal de hond uit zijn zicht is, doe ik hem terug liggen. Hij wordt terug rustig. Ik beloon hem daarvoor met stevige aanhalingen... Mijn hand glijdt overvloedig over zijn vacht.
De eerste 2 dagen dat hij in La Brasserie onder tafel zat en er passeerde iemand, wou hij gaan snuffelen aan die mensen. Aan de ene kant geen probleem, maar aan de andere kant moet ie ook leren bij me te blijven, dus ik hou hem tegen.
Vandaag heeft hij dat gedrag niet zoveel gedaan, bleef redelijk liggen.
Ook toen er een kindje van een jaar of 3? dag kwam zeggen aan Nuka, bleef ie liggen. Hij ging zich wel uitrekken en met z'n neus dichterbij.
Mama haalde het kind weg en de papa leek er niet zo blij mee dat mama het kind had toegelaten Nuka te strelen... Nu soit... ik zou toch de moeder gevraagd hebben niet TE dicht te komen.
Vooral omdat er geen zekerheid is over zijn gedrag tov kinderen. Info gevraagd aan Cynthia en zij liet mij dit ook op die manier weten.

Planning: 12/02 met Border Collie Mila op stap.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #87 Gepost op: februari 12, 2018, 12:13:18 pm »
12/02/'18 - boomblad

Daarnet bij het in de tuin zitten, besluit Pharos een blaadje te peuzelen. Hij deed dat al in zijn puppyperiode en soms doet ie dat nog.
Pip vond dat bijzonder en kwam dichterbij. Wellicht dacht hij dat Pharos iets te eten had gevonden. Zijn kopje schuin, rechtop staand. Pharos ligt neer, met dat blaadje tussen zijn voorpoten.
Hij bleef mooi liggen en bleef verder peuzelen tot het bijna helemaal weg was. Daarna duwde Pip met zijn neus tegen het oor van Pharos, waarop Pharos zich op zijn zij legde - met zijn rug naar Pip toe, die nog altijd recht stond. Pharos draait zijn hoofdje om - muil open, tanden bloot - waarop Pip zich neerlegt en hetzelfde doet met zijn muil.
En zo begint hun spel... eerst zachtjes op de grond liggend, waarna ze rechtop gaan staan en beginnen te spelen zoals in de filmpjes die in Pip's dagboek staan.

Het enige nadeel aan dat spelen is dat ons gras redelijk 'plat' is nu... eigenlijk zo goed niet, maarja... ge kunt ze daarom toch moeilijk verbieden elkaar te begrijpen?

12/02/'18 - Kindergeluiden

Op de wandeling had ik ze alledrie mee... ik wou een foto nemen... Maar kinderen op de 1ste verdieping van hun woning, hadden het raam opengetrokken en op 't moment dat ik wou een foto nemen, begonnen zij te roepen: WAT DOE JE DAAR?
natuurlijk geen interesse meer in 't baasje  muur: :hihi:
« Laatst bewerkt op: februari 12, 2018, 12:26:35 pm door *~*DF*~* »

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #88 Gepost op: februari 12, 2018, 21:54:39 pm »
12/02/'18 - Mila

Toen ik Nuka net op dezelfde manier als de vorige twee malen in de wagen liet springen, kon Pip het toch weer niet laten om te grommen naar haar.
Morgen gaat ie terug uit de wagen, eerst Nuka erin, dan pas hij.

Aangekomen op de plaats van afspraak stond Mario en Mila mij al op te wachten.
De hondjes - enkel de kooikers - konden niet 'blijven' op bevel en moesten er zonodig al uit springen. Gelukkig is het daar een doodlopende straat aan die kerk.
Eigenlijk stond Mario een beetje te dichtbij... maar goed.
't eerste deel is Mila, Nuka en Pip nog aan de lijn gebleven. Gezien de situatie van gisteren, had ik niet meteen zin hem onmiddelijk te lossen.
Na een stuk fietspad konden ze lopen. Mila meteen naar Pip, maar al snel was duidelijk dat Mila voor hem te druk was. Ze smeet zich keer op keer in zijn richting... Zij wou duidelijk spelen, maar hij vond haar toch maar niets. Ik zag hem duidelijk van zich af happen. Volgende keer toch maar kijken voor meer mensen om ons heen, zodat Pip's aandacht en die van Mila afgeleid zijn.

Op weg naar mijn moeder - om Nuka terug af te leveren - stonden we ergens stil langs de kant van de weg. Er was een probleempje met de gps... Pip vond er niet beter op dan naar voor te springen, zo recht op mijn schoot. Gezien de baan er redelijk druk is, kan je niet zomaar uitstappen met die hond ... dus ben ik wat verderop gereden - ja, met Pip op mijn schoot... daar uitgestapt en ik hield hem vast bij z'n tuigje om hem er achterin weer in te laten springen. Toen ik weer in de wagen stapte en ik m'n hoofd draaide, stond Pharos vlakbij en zag ik Pip's lip lichtjes trekken... ik heb hem gezegd dat ie dat niet mocht doen. (streng)

Dit is Mila - een Australische Herder

De wandeling zal stressvol zijn geweest voor hem, vanwege actieve Mila en dan nog eens dat naar voor springen en op mijn schoot liggen- zag ie wellicht als een voorrecht... Hopelijk spelen de heren morgen normaal en komt er niets negatiefs van voort.

Normaal neem ik hem morgen mee naar een andere groep, maar als ik merk dat hij teveel stress krijgt, keer ik terug en zetten we die groepswandelingen op een lager pitje.
Hij moet het meer hebben van honden die hem met rust laten.

PS'jes: Sinds een dag of 4 slaapt Pip ook in de mand van Pharos... 1 mand wel te verstaan. Hij verplaatste zich nog niet naar de andere mand verderop in de woonkamer noch naar de Canapé van Chucky... die is nog altijd grote baas over zijn eigen mega-bed :D

Sinds 2 dagen is Pip volledig overgeschakeld naar BARF. Zijn brokken zijn op... geen zwarte kakjes meer  :hihi:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #89 Gepost op: februari 13, 2018, 10:22:46 am »
13/02/'18 - onder de indruk

Samen op ochtendwandeling, eens vroeger dan normaal. Chucky was ook mee, dus 't werd een slenterwandeling. Opa Chucky snuffelt wat langer aan de grasspriet waar de jonge snaken overheen dansen. Pip snapt al heel goed, dat als Chucky mee is, het trager gaat en past zich daaraan aan. Pharos, die Chucky al 3j gewoon is, blijft zijn jonge hemzelve en probeert het tempo altijd op te drijven, dus hem moet ik af en toe eens terugroepen.
Zo ongeveer in de helft van de ijskoude wandeling - ik heb de indruk vanwege de wind, dat het nog altijd vriest - komen we een logge bruine labrador tegen. Speels, maar te zwaar voor mijn slanke hondjes... Pharos gaat eraan snuffelen, wat toegestaan wordt. Pip blijft wat op afstand. Hij kijkt goed naar dat geweldige beest... en wanneer ze een spurtje inzet om met Pharos te spelen, loopt ie helemaal tot bij mij. Hij vraagt duidelijk om zekerheid. Ik roep hem mee en de labrador zelf gaat ook niet naar hem. Mevrouw heeft de hond goed in de hand. Uiteindelijk zijn we terug alleen... Ik heb er ook op gelet dat de hond opa Chucky niet benaderde of omver kon lopen. Pip is voor meer dan de helft van het vervolg van de wandeling dicht bij mij gebleven en op zo'n momenten luistert hij ook beter. Ook als er honden in de tuinen beginnen te blaffen, let hij dubbel en dik op.