Auteur Topic: Café 2018 - De Leutigoards  (gelezen 10710 keer)

Offline rita

• Verjaardagsbazin
  • Snoepertje
  • Geslacht: Vrouw
Re: Café 2018 - Klatschboempataatoeptoafel
« Reactie #840 Gepost op: juni 14, 2018, 10:39:26 am »
da nie vinden is quats é , 'k heb het daarjuist nog gevonden ,  klikken op ik wil klant worden en alles staat netjes uitgelegt .

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #841 Gepost op: juni 14, 2018, 17:34:31 pm »
Dan staat er uitgelegd dat je aan aanvraagformulier bankoverstap moet invullen en dan naar een kantoor moet gaan...
En die sturen dat papier dan naar de 'vorige' bank en zo heb ik er ondertussen een stuk of 8 verzameld terwijl die op de 'nieuwe' 'vorige' bank moeten zijn  :hihi:
Ik heb ze gescand en doorgemaild naar de I bank, en de mensen van de A bank een mail gestuurd dat ze dat niet meer naar mij moeten sturen  :hmpf:

Dit geheel terzijde  :mrgreen:

Geen wandeling dus vandaag, de lichtbakmannen waren pas na de middag ter plekke. De rommel heb ik meegegeven, wat nog bruikbaar is, is blijven hangen, als ze 't zelf niet weten, ik ook niet  :tong:

Gelukkig had ik gisteren een behoorlijke toer gedaan, op zoek naar vlas, poging 5 ofzo zeker, het was ook dit jaar al volledig uitgebloeid. Maar volgend jaar heb ik meer kans, normaal gaan we niet meer op reis gaan, ik wil het lot niet tarten... het is tot nu altijd fantastisch goed gegaan ondanks de leeftijd van Elbee en Fifi maar ooit gaat dat toch eens fout lopen  :eehm:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #842 Gepost op: juni 14, 2018, 19:40:53 pm »
Alé Els, zo dramatisch denken...

ivm die bankswitch: toon mij maar eens op de homepage van Argenta 'hier open je een zichtrekening'... en dan krijg je van hen dat papier, moet je dat invullen en naar de nieuwe bank (argenta dus) opsturen... en zij regelen dan alles.

Er staat dat je niet meer zelf naar de bank moet gaan... Dus ik verwacht dat ook.

Ivm wandelen: vandaag een Franse Oldtimer (lees: Blaaskaak) gehad die me kwam vertellen dat ik daar niet los mocht lopen met m'n honden. Dat HIJ hier de baas is over al die velden en dat hij de garde gaat bellen en dat ze aan de leiband moeten en dat de garde de politie gaat inlichten... veel blabla, maar allemaal in 't frans want 'Gij verstaat mij wel'...

Volgens mij heeft diene boer van eerder hem gecontacteerd, want vanaf straat kon je niet zien dat ze losliepen. Ze liepen trouwens niet in de velden, vanwege dat idiote kanon in de velden...  :zucht:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #843 Gepost op: juni 14, 2018, 19:56:22 pm »
Ik denk niet dat het kan bij Argenta, als nieuwe klant een nieuwe rekening openen :denk:  Ik vind dat op het eerste gezicht toch niet en ik zoek ook niet want ik ga geen klant worden, ze krijgen al cadeau genoeg van ons  :doh: 

De blaaskaak had precies toch gelijk, je hebt het verstaan  :hihi:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #844 Gepost op: juni 14, 2018, 20:58:09 pm »
en laisse - dat versta je hé... en chasse en garde en polies :lol:

ik was al verbaasd dat ik het verstond... maar ik heb niet in 't Frans teruggepraat... Hij verstond ook mijn nederlands. En eigenlijk... als hij een 'chateau la bas' heeft, zou hij moeten nederlands praten en geen frans... maar 't was wel ene die woonachtig is in Frankrijk (nog een kasteel zeker?) of hij rijdt met opzet met 'n Franse nummerplaat rond...

Offline rita

• Verjaardagsbazin
  • Snoepertje
« Reactie #845 Gepost op: juni 15, 2018, 10:51:46 am »
 :hey: :zwaai: :hey:

Offline viviane

• Blaffertje
« Reactie #846 Gepost op: juni 15, 2018, 18:13:27 pm »
Goeienavond
Echtgenoot is terug thuis, moet niet geopereerd worden, het hart heeft zich voldoende hersteld om naar huis te komen, het was een matige ernstige hart infarct, natuurlijk moet hij nu een vet en zoutloos dieet volgen maar hij ziet dat niet zitten, heb gezegd dat hij zijn plan moet trekken ik heb geen infarct gehad, gelukkig heeft hij toch beslist om te stoppen met roken dat is toch al iets, hij moet ook een hele boel pillen slikken bloed verdunners en ook plas pillen, ja het gaat een hele aan passing worden
Tim ik had tegen die baron gezegd compra pas  en was voort gegaan
Veranderen van bank doe ik niet teveel rompslomp betalen moet je overal,
Dat was het dan voor vandaag nog een prettige avond en slaap lekker  :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #847 Gepost op: juni 15, 2018, 19:59:06 pm »
Argenta is nochtans redelijk kosteloos hoor...

Fijn dat uw man terug is :thumbs:

Goedenavond iedereen :waved:

gewerkt, gewandeld, gewassen :lol:

gewandeld in Hooglede, wou daar volgende woensdag heen, maar ze zijn er aan 't werken... dus 'k ben nog aan 't twijfelen. Kan een deel van m'n pad niet doen...

en 'k heb m'n wagen binnenstebuiten gekeerd. Hij blinkt weer... Zowel vanbinnen als vanbuiten  :hihi:

tis toch voetbal, dus dan heb ik tijd.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #848 Gepost op: juni 16, 2018, 10:16:36 am »
Ben aan 't denken om naar Bambecque te gaan...

Goedemiddag allemaal :waved:

Tiegem gingen we doen .. maja, als ge zegt van 'als ge tijd hebt' verwacht je dan een antwoord met 'of' " 't maakt niet uit" of "Liefst die dag" maar er komt niets, dus 't ziet er naar uit dat er dan weinig interesse is hé...

't mag ne keer van de andere uit komen...  :8

Offline viviane

• Blaffertje
« Reactie #849 Gepost op: juni 16, 2018, 18:17:04 pm »
Goeienavond
De eerste dag dat mijn man thuis is ondervind je toch dat hij vlug vermoeid is, zoon en schoondochter zijn geweest en het was al te vermoeiend, met Ché buiten gaan zal maar geleidelijk gaan hij is juist deze morgen om 6,30 u buiten geweest met Ché en dan niet meer, ik ben ook niet gerust als hij buiten is of ook als hij alleen thuis is, zo'n infarct  is toch wel ingrijpend voor ons beide
Had gedacht dat Ché uitzinnig ging zijn van blijdschap om dat zijn baasje thuis is maar niets é, ook niet toen we gisteren thuis kwamen hij heeft niet gereageerd toen mijn man binnen kwam, enkel zijn staart die lichtjes aan het kwispelen was maar dat deed hij ook als ik alleen binnen kwam mijn man was ontgoocheld wat ik mij kan indenken
Zo nog een prettige avond en een leuk wandel weekend Tim

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #850 Gepost op: juni 16, 2018, 23:22:33 pm »
Inderdaad Viviane, je bent niet meer gerust hé.

Mijn vader is gisteren ook weer opgenomen met hartklachten, we lopen daar dus ook de deur weer plat.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #851 Gepost op: juni 17, 2018, 06:49:30 am »
Goedemorgen iedereen :waved:

de 'ouderdom' brengt niet altijd alleen leuke dingen mee hé... voor beide veel beterschap kan ik maar zeggen.

Ik heb gewandeld in Houtkerque... Iemand sms'te mij of ik ging wandelen en ik stuurde terug: "ja naar Houtkerke 14km ca' en toen zond ze nog iets terug en ik stuurde terug - omdat ik weet dat ze wat problemen heeft met haar knie - dat ik kortere wandelingen ook heb hé... Pollinkhove bijv of Elzendamme... en ze vroeg hoelang het rijden was naar Houtkerke en ik typte terug 'een uur' en ze zei: doe maar Houtkerke hoor, geen probleem' en zo is ze meegeweest :D

aangenaam wandelweertje... niet te koud, niet te warm... behalve als je stilstond, dan was 't toch wel wat frisjes.
En ik ben gevallen...  :hihi: misstapt hé... Gelukkig maar op aarde gevallen, dus geen grote schade  :8

Offline viviane

• Blaffertje
« Reactie #852 Gepost op: juni 17, 2018, 17:15:36 pm »
Beterschap voor uw papa Els, als het een keer begint é
Anders niet veel te vertellen mijn grote toer deze namiddag gedaan Ché perfect aan de voet gelopen wat mij heel blij maakt anders te veel pijn in armen en nek
Zo mensen nog een prettige avond en slaap lekker  :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #853 Gepost op: juni 17, 2018, 22:08:47 pm »
ge gaat hem moeten leren los wandelen Viviane :wink:

Goedenavond allemaal :waved:

ik werd aangenaam verrast met de vraag of ik kon wandelen vandaag... Dus ben ik naar Kobbegem getrokken om een toerke van ca 10km te doen, in het gezelschap van Els en haar man Dirk.

Ik moet dus die foto's ook nog presenteren en ik wou er nog 'n paar van Edelare plaatsen en die van Houtkerque (buur van Bamdinges trouwens) moet ik ook nog plaatsen he... straks effe nadat ik de hondjes nog heb uitgelaten...

en morgen is dan rustdag.

Kga dinsdag wellicht wandelen met de groep van de woensdag, want woensdag geven ze te warm weer.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #854 Gepost op: juni 18, 2018, 12:55:18 pm »
nu dat 'warm' weer werd al gecounterd...

maar toch maar op dinsdag gezet, voor alle zekerheid en dan ga ik woensdagavond les volgen op de hondenschool...

Goedemiddag iedereen :waved:

we gaan nog es wat foto'tjes plaatsen. Edelare en gisteren Kobbegem...

daarna kopje wassen, haartjes laten knippen en daarna zijn de opklaringen er volgens de weerman ... :D kan ik gaan wandelen.