Auteur Topic: Café 2018 - De Warmtebron  (gelezen 8345 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Re: Café 2018 - Klatschboempataatoeptoafel
« Reactie #825 Gepost op: juni 08, 2018, 23:24:58 pm »
Het verdriet voor Chucky is anders dan die van Dixie... Bij Dixie huilde ik meer - wat niet wil zeggen dat ik daarom minder Chucky mis. Het is niet omdat je iets niet ziet, dat het er niet is...

Van Dixie daarentegen zag ik het aankomen... Hij had een trombose gehad, was daar bovenop gekomen en toen hij nog een trombose kreeg... zag je hoe erg hij aan het aftakelen ging tot die fatale dag (een zaterdag) dat hij niet meer rechtgeraakte en we hem hoorden kermen omdat het hem niet meer lukte... We gingen die avond UNO spelen met maten en dat werd dan afgezegd.
Hij werd in de wagen gelegd en naar de dierenarts gebracht, waar deze hem in de koffer van Hans' wagen Dixie toeliet over de regenboogbrug te gaan.

Bij Chucky was het anders... ja, hij takelde traag maar zeker af... maar hij was bijlange nog niet 'klaar' om te gaan, laten we het maar zo zeggen.
Hij had slechte heupen, wat niet de reden was dat we hem af en toe recht moesten helpen. Het was gewoon de normale aftakeling van de achterhand (bij Dixie was het ook zo) en de gladde vloer met zijn lange haren die hem parten speelde. In januari hadden we hem nog laten trimmen, maar daarna konden we hem dat niet meer aandoen... Het trimmen was al een marteling geweest, ondanks dat hij veel heeft mogen liggen. Ik denk dat Hans dat moment (4u bij de trimster) als een geschenk in zijn herinneringen bewaart...
Dus zijn haren waren weer gaan groeien en door de gladde vloer lukte het hem niet meer. Wij hielpen hem... 's ochtends kon hij het wel nog redelijk... maar gedurende de dag en als er geen mat lag waar hij op 'gevallen' was...
Zaterdag moet ie verkeerd zijn neergekomen of heeft ie misstapt of hebben we hem ergens verkeerd recht geholpen... Hij mankte.
En hij had al zwakke heupen, daar dan nog die mank bovenop... zwak op zwak... dat heeft hem genekt. Hij kon niet meer recht om te plassen, dus bleef ie liggen.
Terwijl ik met m'n maten op stap was op 3 juni... had Hans werk aan Chucky... en dan nog eens in de nacht ook hetzelfde... in zijn eigen plas liggen... 3/4 keer dat je hem recht wou helpen, kermde hij... De laatste keer dat ik zijn buikje heb gestreeld, voelde ik hoe hard die zat... Dat was niet normaal... Het ging ineens héél snel... en het had zo snel niet mogen gaan. Chucky had gewoon verder moeten blijven 'vertragen'... maar het noodlot (dat manken) heeft anders beslist

Ik denk dat het nog niet helemaal tot me is doorgedrongen... Hij staat hier nu wel kort achter me... als ik me draai, zie ik hem staan... Zijn kaarsje brand bij hem, zijn pootafdruk erbij en wat van zijn haren en elke ochtend / avond kom ik hem dag zeggen - net zoals ik ook met Dixie deed. Dat laatste vervaagt wel... maar op dit moment heb ik daar geen boodschap aan.

Ik denk over Chucky en zijn maniertjes. Hij kefte graag als we naar de zee gingen, dan liep ie door het water en kefte hij... of hij hapte als een broodmachine (zeiden we altijd al lachend) naar de vliegen die hem stoorden... of hij blafte in het naar huis rijden - vanaf de afrit van Zandvoorde meestal - en dan maakte ik me daar weleens kwaad over... maar nu mis je dat. Pharos noch Pip laten enig geluid horen... en als hij een stokje vasthad, kon hij dat nooit echt vasthouden... Hij jongleerde daar altijd mee... Of toen hij jong was, de braambesstruiken in sjeesde... en dan zag je dat langs alle kanten bewegen... Als ik dan de foto's terug bekijk van vroeger... zijn guitig kopje. De periode dat hij geen zwarte bellen aan zijn oren had... dat hij zwom - wat hij niet lang heeft gedaan - dat hij een tennisbal vasthad of een stok (in 't water)... allemaal herinneringen die weer opkomen, dingen die hij de laatste jaren niet meer deed.

Deze namiddag - en dat heb ik wel vaker - rij ik door naar een wandeling - en op de wandeling zelf denk ik dan enkel op hetgeen wat op de wandeling voorvalt (das altijd zo) -... dan denk ik aan Chucky en dan denk ik: 'als ik straks thuiskom, ligt ie gewoon in zijn canapé (kussen) en kijkt hij me aan met zijn guitige blik... zijn eeuwige glimlach, zijn blinkende oogjes... lichtjes hijgend ... komt ie recht en blijft hij op de hoek van de 2 gangen staan en wacht ie geduldig tot ik de jongste heb gestreeld, waarna ik hem ook kan strelen.
En dan kom je thuis... en kijk je naar die lege canapé en het verdriet overstroomt het hart... en het enige dat je dan kan doen is denken aan hem, kijken naar de foto die we boven zijn canapé hebben gehangen en in de woonkamer zijn urne een kusje geven...

Ik mis 'm, ons leeuwtje... 16 jaar in mijn leven... en 10 jaar in dat van Hans

Maar ik denk dat Hans 'm nog een tikkeltje meer mist. Hij ging er altijd mee wandelen 's avonds. Als ik dan thuiskwam met de 2 broertjes, was ie al bezig met hun eten en had ie 'n manier gevonden om Chucky deftig te laten eten... want hij kon nogal keffen en lastig doen als hij niet meteen zijn eten kreeg.
Het is een ritueel (wandelen) dat wegvalt... het toertje naar buiten... het babbelen met mensen intussen... het valt weg, het wordt een leeg gat... je moet het opvullen met andere dingen om er niet aan te denken... Hans was min of meer zijn 'herder'. Als Hans ergens heen ging in huis, kwam Chucky steevast achter. 2 vriendjes op één buik... net zoals Pharos dat bij mij is.
In de periode dat Chucky wel nog mee kon wandelen, ging ie altijd bij Hans staan. Zo van 'ik moet niet mee hé?' Nee... Chucky was geen wandelaar zoals Pharos dat is... hij zat liever thuis, maar van mij moest ie wandelen, want rusten is roesten... En Hans leidde hem dan tot de voordeur... en ik zette hem (in 't begin kon hij wel nog zelf springen) in de wagen... het was het enige moment dat ik hem mocht dragen... Dit lijkt zo onwezenlijk ver, maar eigenlijk minder dan een jaar. Na onze reis naar de eifel is hij traagjes beginnen afbrokkelen...

Het had nu gewoon zo snel niet mogen gaan... Vrijdag is alles nog ok en zondag ziet ie af... veel te snel is het gegaan...  :cry:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #826 Gepost op: juni 09, 2018, 11:16:14 am »
Goedemiddag :waved:

Bij m'n ochtendwandeling een ferme vogelkadée gevonden op m'n wagen, dus 'k heb die dan maar helemaal in 't sop gezet... 't was toch nodig.

ff een toerke zoeken om te doen...

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #827 Gepost op: juni 09, 2018, 22:33:14 pm »
alé ma... ik had toch al een berichtje van je avonturen in Jabbeke verwacht :tong:

Goedenavond tegen mezelf :waved:

gewandeld regio de Kluisberg... straks wat foto'tjes plaatsen en de track...

morgen nog geen idee, proberen Pip te kammen dat wel.

Offline viviane

• Kwispeltje
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #828 Gepost op: juni 10, 2018, 08:58:25 am »
Sorry dat ik niet op je teksten gereageerd heb de laatste dagen maar mijn man heeft vrijdag een hartinfarct gedaan en het was veel geloop van en naar het ziekenhuis je mocht maar 3 keer een half uurtje binnen hij ligt op mid care en dan was Ché er ook nog die zijn baasje heel erg mist, ik probeer hem zo veel mogelijk in zijn routine te houden, s'morgens om 6 uur naar buiten dan doe ik de grote tour om dat ik in de dag niet zo veel tijd heb é, maar Ché doet lastig trekken, uitvliegen naar andere honden wat hij niet meer deed  en over al snuffelen en likken en ik krijg hem dan niet weg niet prettig maar wel verstaanbaar zeker
Dat was een hele mooie tekst over Chucky, mist Pharos hem niet teveel?
Ik ga voort doen ben mijn frigo aan het ontdooien moet ook gebeuren é,
Tot later?

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #829 Gepost op: juni 10, 2018, 09:36:12 am »
Hopelijk is je man ondertussen aan de beterhand Viviane, moet wel schrikken geweest zijn  :?

Goeiemorgen  :zwaai:

Wij zijn ondertussen terug in het land, vogeltjes en visjes blij  :8  Ons gazon is herschapen tot een klaverweide, daar gaan we zo direct eens korte metten mee maken  :fluit:

Offline rita

• Verjaardagsbazin
  • Snoepertje
« Reactie #830 Gepost op: juni 10, 2018, 09:56:04 am »
 :groet:

nog steeds geen leven te bespeuren van de baasjes van toby  :eek:   zelfs geen vraagje over hoe hij het stelt of zo , ze zijn er gerust in  :rolleyes:

gisteren naar de speelweide geweest in jabbeke met hem ,  heeft er een border willen overdonderen maar is hem nie gelukt   :hihi: :hihi:

was wel moe toen ik terug naar huis reed  :hihi:

beterschap voor je ventje viviane    :knuff:

Offline viviane

• Kwispeltje
« Reactie #831 Gepost op: juni 10, 2018, 16:57:49 pm »
Dank u beide, mijn man ligt nu op een gewone kamer maar nog altijd aan een monitor wel een kleinere dat hij rond zijn hals moet dragen en hij heeft nog altijd een infuus en zuurstof, maar hij vraagt al of ik morgen koekjes wil meebrengen het zullen wel dieet koekjes daar mag hij zeker van zijn  :hmpf:,
zo dat was het ik ga me nu in de zetel placeren en een beetje rusten want heb nog niet stil gezeten doe precies gelijk meer als ik alleen ben dan dat mijn man hier is moet me met iets bezig houden é :hihi: 
Een prettige avond en slaap lekker

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #832 Gepost op: juni 10, 2018, 19:47:52 pm »
Ja, dat was niet echt op u gericht Viviane...

Veel beterschap voor uw man :thumbs:

@Els: ge hebt nog geen konijnen? die eten klaver eh :lol:

Goedenavond iedereen :waved:

toertje gedaan in Assebroek, eerst alleen... en dan nog eens met Nele. Zo was m'n namiddag ook gevuld en Zondag'gevoel' weggehaald.

Morgen normaal rustdag, mijn moeder vergeet snel precies :tong:

Bij mooi weer zal dat liggen zijn en anders voorkant wagen wassen. Nog maar van zaterdag gedaan en het hangt opnieuw vol dood...

@Viviane: ik denk dat Pharos er last van zou gehad hebben, was Pip er niet geweest.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #833 Gepost op: juni 11, 2018, 22:09:44 pm »
Goeienavond allemaal :waved:

deze morgen nieuwe stofzuiger op m'n werkplaats... ze is toch overstag gegaan... die van de vrijdag heeft blijkbaar goede zaagmogelijkheden :tong:

deze namiddag van de zon genoten, daarna gewandeld in 't Hoogveld... komt zelden een kat. Ge kunt er bij wijze van spreken in je blootje wandelen :tong:

Morgennamiddag denk ik van richting Buggenhout te trekken om te zien of ik met recht en rede een boete heb opgelopen ... :tong:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #834 Gepost op: juni 12, 2018, 07:01:28 am »
Goeiemorgen iedereen :waved:

pols/hand... Want tis tegenwoordig meer de hand... (bovenzijde) trekt ferm tegen... zelfs bij 't typen. 't ene is verbeterd en 't andere dan verslechterd...

Offline viviane

• Kwispeltje
« Reactie #835 Gepost op: juni 12, 2018, 17:02:24 pm »
Goede avond allemaal
Een half uurtje thuis van de kliniek, Chétje voelt zich verwaarloost arme schat, elke avond rond 8 uur gaat hij in de deuropening van de keuken zitten wachten tot dat mijn man naar beneden zou komen en hij begrijpt niet waar mijn man blijft en dan gaat Ché lichtjes aan het janken, heb echt compassie met mijn beestje, deze morgen wilde hij zijn korrels niet eten heb ze gewoon laten staan en rond 13,30 u heeft hij ze dan toch op gegeten, nu vanavond heb ik ook een paar handvullen zo gegeven voor hij dan de rest wilden eten, maar voor buiten te gaan steek het niet nauw wie met hem buiten gaat als hij maar de straat op kan :lol:
Tim laat maar uw hand nakijken hoor met zulke dingen moet men voorzichtig zijn
Deze namiddag bij mijn man geweest (ga elke dag hoor) en de dokter was daar juist, donderdag moet hij onder de scanner om te kijken naar zijn hart want er is een stuk dat niet klopt, met kleurstof gaan ze beter kunnen zien of hij geopereerd moet worden of het met medicatie zou kunnen genezen, het is bang afwachten nu
Dat was het ongeveer, het is wel ongemakkelijk typen met 1 vinger want ché heeft mijn andere hand inbeslag genomen voor zijn knuffeltjes
nog een prettige avond en slaap lekker :waved:

Offline viviane

• Kwispeltje
« Reactie #836 Gepost op: juni 13, 2018, 16:36:53 pm »
 :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #837 Gepost op: juni 13, 2018, 22:49:20 pm »
ben toch blij dat je even langskomt Viviane :wink:

Duimen dat uitkomt wat er precies aan de hand is en dat hij maar kan geholpen worden hé...

Toen Hans enkele jaren terug een week in de kliniek lag (ook iets met zijn hart) moest ik rennen... bezoekuur maar tot 20u. Dat was thuiskomen, snel gaan wandelen en dan snel naar Hans...

Goedenavond allemaal - ook diegene met meer tijd dan Viviane en geen zin om dag te komen zeggen onder het mom 'ik weet niet wat gezegd'

gewoon 'Dag'? misschien :wink:

Gewandeld in de Assebroekse Meersen... op een gebied van een zakdoek groot 7km rondgetjeffeld.... :lol:
Ooit heb ik dat eens kunnen doen in de Koekelaarse Bossen. Je neemt gewoon alle paadjes ... in Koekelare moest ik er wel een paar dubbel nemen... Hier hoefde ik dat maar met 1 pad te doen, tis dus redelijk geslaagd
We waren met 17 hondjes, mooi aantal. Maar één akkefietje geweest.

Morgen zou ik met Els naar Tiegem teruggaan,... maar 't kan nog zijn dat dat wegvalt... Ze moet het maar zelf komen vertellen  :fluit:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #838 Gepost op: juni 14, 2018, 10:09:05 am »
Goeie-bijna-middag

straks naar de adviserende geneesheer...

Al wat gewandeld met de hondjes en gespeeld... en m'n boete is betaald...

Ben aan 't zien voor Bankswitch... "open een zichtrekening bij de nieuwe bank, online" maar ge vind dat wel niet op hun home-pagina. Ik ben Fortis beu...

4.5 euro aanrekenen omdat ik een betaling niet kon doen - weigering-... kvind dat toch een beke te veel naar m'n goesting.

Offline rita

• Verjaardagsbazin
  • Snoepertje
« Reactie #839 Gepost op: juni 14, 2018, 10:35:52 am »
 :middag:    :hey:

ja, ja 'k heb al dikwijls gezegt da fortis duur is , maar ja nu nog luisteren naar ma is moeilijk é   :hihi: