Auteur Topic: Losloopweide Bulskampveld - Beernem  (gelezen 1340 keer)

Offline Loki

• Kwijlbakske
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Losloopweide Bulskampveld - Beernem
« Gepost op: juli 12, 2016, 14:17:28 pm »
Sinds 14 dagen is er blijkbaar een losloopweide bijgekomen in Bulskampveld te Beernem.
Dit aan de parking Aanwijs, aan de linkerkant als je de parking opkomt.

Aangezien ik gister samen met Nathy naar daar ben gaan wandelen en zij mij dit wist te vertellen, zijn we maar eens op verkenning geweest. Het is zéker meer dan de moeite waard!
Mooi omheind met aan elke kant een poortje waar je ook de poepzak-bakken kan vinden. Het domein zelf beschikt over een open weide en zelfs een stuk bos. Er staan 4 banken dus meer dan plaats genoeg om als baasjes gezellig te keuvelen terwijl de hondjes spelen.
Het bosgedeelte is mss wat overwoekerd voor de moment maar de honden die écht willen kunnen er nog altijd door. Wat ik hier wel een groot voordeel vind, is dat je rondom (langs de omheining) het ganse domein kan wandelen want er ligt een aarde-pad.

Foto's volgend nog (dit laat ik over aan Nathy  :winkt: aangezien zij foto's heeft gemaakt)
" Vergeet niet dat je hond alles doet om je te behagen. Als de hond iets verkeerds doet, dan heb jij een fout gemaakt."

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Ouwe Rakker
  • Geslacht: Man
Re: Losloopweide Bulskampveld - Beernem
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2016, 18:22:35 pm »
mss dat ze het expres overwoekerd laten, zodat de hondjes volop kunnen snuffelen :wink:

kzal eens moeten gaan zien, aan die kant van de parking kom ik eigenlijk nooit...

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Nathy

• Kwijlbakske
  • **
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2016, 20:01:03 pm »
Morgen plaats ik de foto's hier bij deze topic. Maar ze staan op mijn gsm en kmoet die overzetten op mijn computer.
Mercikes Loki om de topic te maken, anders kreeg ik onder mijn voeten van DF-ke  :wink:
Nathy

Offline Nathy

• Kwijlbakske
  • **
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2016, 19:38:48 pm »
Hier dan mijn fotoverslagje van de losloopweide - zoals gezegd : de foto's zijn niet van goeie kwaliteit, daar ze zijn genomen met mijn gsm  :?
Maar sowieso krijgen jullie toch een idee van de losloopweide hé

Wat wij (Loki en mezelf) er leuk aan vonden aan losloopweide: is dat er een stukje bos is ingewerkt met dus de nodige wilde groei.  Dit vinden we super omdat de hondjes het idee krijgen dat ze eindelijk eens los kunnen in het bos (waar het eigenlijk niet mag) en kunnen naar hartelust snuffelen achter konijntjes of mollen enz.

Momenteel kan je heel goed rond het verwilderde stukje bos, maar ik vrees al er niet veel mensen de moeite gaan doen om een toerke langs daar te maken en alleen maar op de open weide gaan blijven, dit wel eens vlug zou kunnen mee toegroeien met de rest.  Maar baasjes kunnen zeker op hun gemak zijn : het stuk is volledig en veilig toe gemaakt.

De weide zelf

twee bankjes aan de ene kant

En zoals je kan zien aan de lange tongen, hebben beide meiden hun eens goed kunnen uitleven - deze boomstam ligt juist in het midden ... leuk voor acrobaten
Nathy

Offline Mister B.

• Puppedup
  • *
« Reactie #4 Gepost op: juli 18, 2016, 17:45:44 pm »
Ziet er mooi uit zeg :)
Hoe groot is het in vergelijking met de losloopweide in Ryckevelde ?
Dees week ook eens passeren :)

Offline viviane

• Kwijlbakske
  • **
« Reactie #5 Gepost op: juli 18, 2016, 18:53:15 pm »
Leuk  :thumbs: :thumbs:

Offline Mister B.

• Puppedup
  • *
« Reactie #6 Gepost op: juli 18, 2016, 23:22:11 pm »
Daarnet geweest.... Mooie weide,leuk met dat stuk bos erin.
Zou wel plezant zijn moesten er door het bos ook enkele paadjes zijn :)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Ouwe Rakker
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: juli 18, 2016, 23:45:32 pm »
En persoonlijk vind ik het een klein gebied voor zo'n groot bos... Ze konden gerust een groter stuk afzetten... met een toer van een km of 3 écht wandelen.

Maar ANB is van mening dat een hondenlosloopzone in feite niet tot hun 'taak' behoort... maw: ge moogt al content zijn dat er een speelweide gekomen is.

Ge wilt niet weten hoeveel discussies ik al gevoerd heb voor speelzones op andere locaties...

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Loki

• Kwijlbakske
  • **
« Reactie #8 Gepost op: september 06, 2016, 16:48:29 pm »
Nu donderdag 8 september is het normaal de officiële opening van de hondenweide.
Voor zo ver ik weet (via de FB-groep) wordt er afgesproken tegen 15u aan de losloopweide.
Er zou pers enzo aanwezig zijn.
" Vergeet niet dat je hond alles doet om je te behagen. Als de hond iets verkeerds doet, dan heb jij een fout gemaakt."